Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-29@01:23:31 GMT

بازیگر و کارگردان ایرانی «در جستجوی آرامش»

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۷۴۹۴۹

بازیگر و کارگردان ایرانی «در جستجوی آرامش»

داریوش فرهنگ با تاکید بر لزوم برانگیختن هیجان و احساسات عمومی توسط یک اثر نمایشی، در این زمینه بیان کرد: «اگر سریال، فیلم سینمایی یا تئاتر بتواند هیجان و احساسات عمومی که در تمام مردم جهان مشترک است را ایجاد کند، یعنی نوشته این اثر نمایشی جهان‌شمول است و بومی و دم‌دستی نیست».

این بازیگر که با ایفای نقش در سریال «در جستجوی آرامش» این روزها در قاب تلویزیون دیده می‌شود، با تاکید بر اهمیت فیلمنامه در آثار نمایشی، گفت: سریال، فیلم و هر هنر نمایشی حلقه و زنجیره‌ای به هم پیوسته است که اگر یک حلقه آن بلنگد کار خراب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عوامل یک اثر به دلیل اینکه ما بازیگر هستیم و نقش اصلی را داریم پاس گل را به ما می‌دهند تا گل بزنیم. اما همه این موارد به هم پیوسته است و به هم ربط دارد. اولین قدم در یک اثر نمایشی، فیلمنامه است. اگر فیلمنامه خوب نباشد هیچ اتفاقی نمی‌افتد. از یک فیلمنامه متوسط یک فیلم نسبتا متوسط تولید می‌شود اما اگر فیلمنامه بی‌کیفیت باشد کارگردان هم نمی‌تواند کار خوبی بسازد. فیلمنامه یک اندیشه اولیه است که کارگردان به وسیله بازیگران به آن روح می‌بخشد. بازیگران پلی میان اندیشه نویسنده و سلیقه کارگردان هستند.

این کارگردان افزود: من اگر نقشی را دوست نداشته باشم حتی اگر میلیاردها میلیارد دستمزد به من پیشنهاد دهند بازی نخواهم کرد.

او با تاکید بر اینکه باید از هر مساله سطحی و سهل‌پسند گریزان بود، ادامه داد: سهل پسندی در بعضی تماشاگران وجود دارد و همچنین این سهل‌پسندی به اسم کمدی در برخی فیلم‌های ما فروش می‌کند و مورد استقبال مخاطبان قرار می‌گیرد. در حال حاضر سطحی پسندی و آسان‌پسندی در موسیقی، شعر و به خصوص سینما وجود دارد.

این بازیگر با انتقاد از عملکرد مسؤولان در سینما و تلویزیون اظهار کرد: در حال حاضر ملاک سینما فروش فیلم شده و ملاک تلویزیون نیز آمار بینندگان برنامه‌ها و مجموعه‌های در حال پخش است که این آمار از کجا می‌آید من نمی‌دانم و دنبال نکرده‌ام. همیشه مردم وسیله‌ای هستند که می‌توان پشتشان ایستاد و زمانی که اعتراض و انتقادی درباره سریال و فیلمی داشته باشیم می‌گویند مردم سریال و فیلم با این ساختار و محتوا را دوست دارند.

او ادامه داد: پشت مردم ایستادن و آن‌ها را برای کارمان بهانه کردن یک طرز تلقی کودکانه و آسان‌پسند است؛ برای مثال یک فیلم نامناسب از لحاظ محتوا می‌تواند بیننده زیادی داشته باشد و بگویند مردم استقبال کرده‌اند. ملاک یک فیلم نباید فروش باشد بلکه کیفیت، رشد، تعالی، معرفت و کمالات کار هنر باید معیار باشد. کار هنر تبلیغ کمالات و زیبایی‌هاست. کار هنر تبلیغ مکانی بهتر برای زیستن و همچنین نزدیک کردن تمام افکار و سلیقه‌های مردم در مسائل مشترک است که می‌تواند مردم را به شوق بیاورد تا به زندگی امید و اشتیاق پیدا کنند.

این نویسنده با ارائه مثالی در این راستا اظهار کرد: به نظرم فوتبال حرفه‌ای جهان نزدیک کردن افکار و ایجاد شوق میان مردم را به بهترین شکل انجام می‌دهد. رییس جمهور، کارگر، سیاه‌پوست و زردپوست در کنار هم قرار می‌گیرند و فوتبال را تماشا می‌کنند. در واقع تماشاگران فوتبال از همه قشر هستند و در هیجان عمومی مشترک می‌شوند.

داریوش فرهنگ با تاکید بر ایجاد هیجان و احساسات عمومی توسط یک اثر نمایشی میان مردم بیان کرد: مردم جهان در خصلت‌های انسانی یکسان‌ هستند و اگر سریال، فیلم سینمایی یا تئاتر بتواند هیجان و احساسات عمومی که در تمام مردم جهان مشترک است را ایجاد بکند یعنی نوشته این اثر نمایشی جهان‌شمول است و بومی و دم‌دستی نیست.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۷۴۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتخارآفرینی ملی‌پوش جوان ایرانی؛ بازی کنار ستارگان هندبال ساحلی جهان در المپیک

علی حیدریان هندبالیست ایرانی افتخارآفرین شد

طرفداری | علی حیدریان در کنار دیگر ستاره های هندبال ساحلی جهان بازی خواهد کرد.

علی حیدریان، بازیکن جوان و آینده‌دار تیم ملی هندبال ساحلی ایران، در یک رویداد افتخارآفرین، در کنار ستارگان هندبال ساحلی جهان در نمایش هندبال ساحلی فدراسیون جهانی هندبال در حاشیه بازی‌های المپیک پاریس شرکت خواهد کرد.

این رویداد که با حضور 64 بازیکن برتر هندبال ساحلی از 18 کشور جهان برگزار می‌شود، فرصتی مغتنم برای حیدریان است تا توانایی‌های خود را در سطحی بین‌المللی به نمایش بگذارد و از تجارب ارزشمند ستارگان این رشته ورزشی بهره‌مند شود.

نمایش هندبال ساحلی IHF که در روزهای 27 تا 29 جولای 2024 (5 تا 7 مرداد 1403) در شهر کرتیل فرانسه برگزار خواهد شد، شامل 3 تیم مردان و 3 تیم ستاره زن، به علاوه تیم‌های ملی مردان و زنان فرانسه خواهد بود. هدایت تیم‌های ستاره‌ها را نیز 6 مربی مدال‌آور و سرشناس جهانی بر عهده خواهند داشت.

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • آرامش در بازار مرغ کرمان
  • حضور بازیکن جوان ایرانی در کنار ستارگان جهان در المپیک
  • افتخارآفرینی ملی‌پوش جوان ایرانی؛ بازی کنار ستارگان هندبال ساحلی جهان در المپیک
  • تصاویـر پربازدید از ژست بازیگر زن زیبای سینما در بیستون کرمانشاه
  • حضور هندبالیست جوان ایران در مسابقات نمایشی ستارگان جهان
  • حضور هندبالیست ایرانی در المپیک پاریس
  • روز ملی هنرهای نمایشی فرصتی برای آسیب‌شناسی باشد
  • قوانین و جرایم رانندگی بازدارنده نیست
  • حمله به خانم بازیگر به جرم خواندن یک دعا | چرا «یا مقلب‌ القلوب؟» را خواندی؟
  • فضای سوررئال مطابق با برنامه آب و هوا/ماجرای خنده بی دلیل گوزن‌ها