Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام سیدمحمد آتش‌زر دوشنبه شب در دویست و چهل و دومین و آخرین جلسه دوره چهارم شورای اسلامی شهر قم که به ریاست ولی‌الله بیاتی با حضور سیدمرتضی سقائیان‌نژاد شهردار و اعضای شورای شهر در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، اظهار کرد: امیدوارم خداوند افرادی که در چهار سال دوره چهارم فعالیت کردند و به دنبال خدمت به مردم بودند مورد لطف و عنایت ویژه خود قرار داده و اعضای دوره پنجم نیز در خدمت شایسته به مردم قم موفق باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برگزاری جلسات مختلف برای بررسی تفریغ بودجه و حساب‌رسی شهرداری قم گفت: خوشبختانه علاوه بر بررسی‌های گسترده‌ای که در کمیسیون‌های مختلف شورا صورت گرفت، جلساتی نیز با حسابرس داشتیم و نتایج بهتری نسبت به سال‌های گذشته در خصوص تفریغ بودجه و حسابرسی گرفتیم.

آتش‌زر با اشاره به جزئیات حسابرسی منابع مالی شهرداری و با تاکید بر فرآیندهای مطلوبی که در حسابداری شهرداری در سال گذشته ایجاد شده است اظهار کرد: اکثر مشکلات سال‌های گذشته در پیش‌نویس تفریغ و حساب‌رسی رفع شده و برخی مواردی که موجود است نیز به سیستم مالی و حسابداری شهرداری‌ها برمی‌گردد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه دوره چهارم شورای اسلامی شهر قم وصولی قطعی شهرداری در سال 95 را هزار و 377 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این وصولی 103 درصد نسبت به مصوب صورت گرفته که هزینه قطعی هزار و 177 میلیارد بوده که 88 درصد هزینه شده است.

وی با بیان اینکه مازاد درآمد بر هزینه حدود 200 میلیارد تومان است افزود: بودجه مصوب سال 95 شهرداری قم هزار و 338 میلیارد تومان بوده و اصلاحیه در جاری نداشته است و اصلاحیه عمرانی آن نیز داخل ردیف‌ها بوده است.

آتش‌زر هزینه قطعی جاری شهرداری را بیش از 270 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: هزینه عمرانی مصوب هزار و 40 میلیارد تومان بوده که به صورت قطعی حدود 900 میلیارد تومان صورت گرفته است و مجموعا هزینه‌ها حدود هزار و 177 میلیارد تومان بوده است.

وی درصد هزینه‌های عمرانی را 87 درصد عنوان کرد و گفت: درصد هزینه‌های جاری نیز 92 درصد بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: عوارض بر پروانه ساختمانی 200 میلیارد تومان بوده که 50 میلیارد تومان افزایش وصولی داشته است و عوارض حذف پارکینگ 23 میلیارد تومان وصولی داشته و رشد زیادی صورت گرفته است.

وی وجوه سپرده را 45 میلیارد تومان، جرایم ماده 100 را 90 میلیارد تومان و فیش اموال را 650 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این اعداد تاثیر جدی در افزایش وصولی‌های شهرداری در سال 95 داشته است.

آتش‌زر با بیان اینکه وام دریافتی از بانک‌ها در سال 95 بالغ بر 62 میلیارد تومان بوده است گفت: مصوب این بخش 100 میلیارد تومان بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه وصولی قطعی سازمان کشتارگاه 49 میلیارد ریال بوده است اظهار کرد: 49 میلیارد ریال نیز هزینه قطعی در این سازمان صورت گرفته که 378 میلیون ریال مازاد هزینه صورت گرفته است.

انتهای پیام/و

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۷۵۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به‌دنبال تحقق «اصفهان من، شهر زندگی» هستیم

عضو هئیت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر اصفهان به‌دنبال تحقق چهار مسئله شهری از جمله فاز نخست خط دو متروی اصفهان، افتتاح بخشی از رینگ چهارم و پیشگیری از تولید آلاینده‌های هوا هستیم تا بتوانیم به معنای واقعی شعار « اصفهان من، شهر زندگی» را محقق کنیم.

احمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با تبریک فرارسیدن روز شوراها اظهار کرد: در حال حاضر اولویت نخست من در شورا توجه به مسائل مدیریت شهری و تلاش برای رفع مشکلات زیست‌محیطی شهر است.

وی با بیان اینکه به عنوان منتخبان مردم در شورا و خادمان آن‌ها در مدیریت شهری باید پاسخگوی مشکلات شهروندان باشیم، افزود: بی‌شک جاری بودن آب در زاینده‌رود تأثیر بسزایی در طراوت هوای شهر اصفهان دارد، بنابراین از هیچ تلاشی برای جریان دائمی آب در این رود فروگذار نیستیم.

عضو هئیت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر اصفهان به‌دنبال تحقق چهار مسئله شهری از جمله فاز نخست خط دو متروی اصفهان، افتتاح بخشی از رینگ چهارم و پیشگیری از تولید آلاینده‌های هوا هستیم تا بتوانیم به معنای واقعی شعار «اصفهان من، شهر زندگی» را محقق کنیم.

شریعتی گفت: با توجه فرصت باقی مانده از زمان فعالیت مدیریت شهری ششم، دغدغه ما جمع‌بندی پروژه‌های شاخص در شهر اصفهان است که باید روند تکمیل آن‌ها تسریع شود؛ اولین موضوع در مورد اتمام فاز نخست خط دو متروی اصفهان است تا هرچه سریع‌تر مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی ادامه داد: توجه به مسائل زیست‌محیطی از جمله حفظ نگهداری فضای سبز شهر اصفهان، همچنین پیشگیری از تولید آلاینده‌های هوا از دیگر اولویت‌های من در شورای اسلامی شهر است.

کد خبر 747942

دیگر خبرها

  • با من مشکل دارید، چرا بودجه شهر را نگه می‌دارید
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد، دغدغه شورای ششم است
  • بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه در پیچ و خم شورای شهر
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • اعضای شورای شهر و روستا در تحقق شعار امسال همت مضاعف داشته باشند   
  • شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند
  • به‌دنبال تحقق «اصفهان من، شهر زندگی» هستیم