Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا-مديرکل دفتر امور ميوه‌هاي سردسيري و خشک وزارت جهاد کشاورزي گفت: طبق برنامه ششم طرح توسعه باغات ديم در 500 هزار هکتار از اراضي شيب‌دار کشور اجرايي مي شود.
به گزارش سرويس اقتصادي آريا، شکرالله حاجي ‌وند بيان كرد: امسال براي اجراي طرح توسعه باغات ديم در اراضي شيب‌دار در 60 هزار هکتار از اراضي کشور برنامه‌ريزي شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي تصريح کرد: 46 هزار هکتار از اراضي 11 استان کشور براي اجراي طرح توسعه باغات در حوزه حاشيه آب‌‌هاي مرزي مد نظر و قرار بر اين است که پروژه ارتقاي معيشت مرزداران براي استان‌هاي کردستان، کرمانشاه و آذربايجان غربي اجرا شود.
وي خاطرنشان کرد: در اجراي پروژه ارتقاي معيشت مرزداران براي استان‌هاي کردستان، کرمانشاه و آذربايجان غربي 17 هزار کوله‌‌بر ساماندهي و مورد هدف قرار مي‌گيرند.
مديرکل دفتر امور ميوه‌هاي سردسيري و خشک وزارت جهاد کشاورزي با اشاره به ايجاد باغداري در مناطق مرزي گفت: تنها راه نجات مردم در اين مناطق، توسعه کشاورزي به‌خصوص توسعه باغباني به‌عنوان يک پدافند غيرعامل است و مي‌توان در هر يک تا 2 هکتار باغ آبي و هر 4 تا 5 هکتار باغ ديم يک شغل پايدار ايجاد کرد.
وي افزود: در راستاي ايجاد پدافند غيرعامل براي پايداري مسائل امنيتي در منطقه همکاري همه دستگاه‌ها لازم است.
وي اذعان داشت: اطلاعات بانکي در بخش اراضي ديم اندک است و بايد اين مسائل بيشتر دنبال شود تا در جهت ارتقاء معيشت مردم قرار گيرد.
حاجي ‌وند با اشاره به توانمندسازي بهره‌برداران باغباني افزود: در بخش صنايع تبديلي تکميلي و پروسس کردن محصولات کشاورزي همواره مشکل داريم و بايد گروه صنايع قوي‌تر از قبل وارد عمل شود.


كدM-ch2531

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۷۵۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان در واکنش به تغییر کاربری ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی و قطع درختان در صالحیه گفت: با مسئولینی که در تغییر کاربری غیرقانونی این اراضی دخیل بودند، برخورد خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سیدامیر احمدی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان با اشاره به تشکیل پرونده برای تغییر کاربری غیرقانونی اراضی کشاورزی در صالحیه، اظهار داشت: ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی به‌صورت غیرقانونی در حال تغییر کاربری بود که جلوی آن گرفته شد.

وی با اشاره به قطع یک‌صد اصله درخت در این اراضی جهت تغییر کاربری افزود: مسئولینی که در تغییر غیرقانونی کاربری ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی دخیل بوده و وظایف قانونی خود را انجام نداده و ترک فعل انجام شده باشد، با آن‌ها برخورد خواهد شد.

دادستان بهارستان در ادامه گفت: تغییر کاربری غیرقانونی و قطع درختان با برنامه‌ریزی و مدیریت شده بود و این اتفاق در یک روز انجام نگرفته است.

احمدی در پایان خاطرنشان کرد: رویکرد قوه قضاییه و دادستانی به عنوان مدعی‌العموم در هر موردی که فساد اتفاق افتاده باشد، برخورد قاطعانه است و طبق مستندات و در چارچوب قانون با اشخاص حقیقی و حقوقی برخورد خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ۴۷ هزار هکتار شالیزار‌ در مازندران مکانیزه کشت شد
  • در انتظار روزهای خوب برای«زهره» اصلی ترین آبریز کشور
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • برنامه‌ریزی برای توسعه ۱۶۰۰ هکتاری باغات
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی