Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-07@00:10:57 GMT

۴۷ درصد از پرسنل آموزش و پرورش بازنشسته می شوند

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۷۵۸۸۴

رویداد۲۴-عباسعلی باقری، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران از بازنشسته شدن ۴۷ درصد از پرسنل آموزش و پرورش در تهران خبر داد. عباسعلی باقری مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران اظهار کرد: همچنان ارزیابی عملکرد مدارس در دستور کار است. وی ادامه داد: در برخی از مناطق تهران والدین برای تحصیل فرزندانشان چندین میلیون تومان پول به مدارس می‌دهند که بطور کلی وضعیت برخی از مدارس در کشور مناسب نیست که علت اصلی آن جمعیت بالای دانش‌آموزی در بین سال‌های دهه ۶۰ تا ۷۲ بود و به دلیل جمعیت بالای سال‌های دهه ۶۰ برخی از مدارس چندین شیفت کار می‌کردند و همین مسئله تحت تأثیر قرار می‌داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باقری با بیان اینکه در سال‌های دهه ۶۰ استخدام زیادی انجام شده که همگی آن‌ها الان در سن بازنشستگی قرار دارند، افزود: ۴۷ درصد پرسنل مدارس ما بازنشسته بوده در حال حاضر در حدود ۳۶ هزار نفر در شرف بازنشستگی بوده و این موضوع در حالی است که دانشگاه فرهنگیان سالیانه‌۲۵۰ نفر فارغ‌التحصیل دارد و این مسئله توازن نیروی انسانی را بهم می‌زند.

مدیر کل آموزش و پرورش تهران عنوان کرد: ما از آموزگاران و دبیران مرد خواهش کرده تا بر اساس دستورالعمل‌ها که به تهران منتقل می‌شوند در جا‌هایی که کمبود نیرو وجود دارد این همکاران به کار گرفته می‌شوند.

باقری ادامه داد: دوره ابتدایی به دلیل ۶ ساله شدن این مقطع کار بسیار دشواری را در جهت تأمین نیروی انسانی برای ما ایجاد کرده بطوری‌که ما مجبور شدیم ۷ هزار نیروی آموزگار اضافه کنیم.

وی یادآور شد: من امیدوارم استخدام نیروی انسانی مرد هر چه سریع‌تر برطرف شده تا مدارس با مشکل کمبود معلم روبرو نشوند، اما بطور کلی در حال حاضر ما ۷۰۰ معلم حق‌التدریسی کامل (آزاد) داریم که همه آن‌ها معلمان پیش‌دبستانی سال‌های قبل بودند که بر طبق قانون مجلس ۱۱۰۰ نفر به صورت حق‌التدریس و فول تایم مشغول به تدریس می‌شوند.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۷۵۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر فتحی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه خیران از اصلی‌ترین بازوهای توسعه زیرساخت‌های آموزشی در استان اصفهان هستند، اظهار کرد: در سال گذشته خیران ۹۸۰ میلیارد تومان برای ساخت مدرسه پراخت کردند.

وی با بیان اینکه با پرداخت این مبلغ بیش از نیمی از تعهد خیران در سال گذشته پرداخت شده است، تصریح کرد: باید توجه داشت که تعداد خیران مدرسه ساز استان اصفهان یک هزار و ۷۰۰ نفر است که در کنار ۱۰۰ نفر پرسنل اداره کل نوسازی و بهسازی مدارس استان بهره برداری از ۴۵۰ طرح آموزشی و پرورشی را در دستور کار دارند.

مدیرکل نوسازی و بهسازی مدارس استان اصفهان با اشاره به سهم بسیار خیران در ساخت مدارس استان اصفهان افزود: می‌توان گفت ۸۰ درصد از مدارس استان اصفهان به صورت مشارکت صد در صدی خیران ساخته شده است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های این اداره کل در سال جاری نیز ابراز کرد: ۱۰۰ طرح آموزشی در قالب ۵۰۰ کلاس درس امسال تحویل آموزش و پرورش خواهد شد که بسیاری از این طرح‌ها در پروژه‌های مسکن مهر و مناطق پر جمعیت ساخته خواهد شد.

کد خبر 6098034

دیگر خبرها

  • استاندار زنجان: به آموزش و پرورش بی‌توجه بود‌ه‌ایم
  • باید عدالت آموزشی در استان زنجان برقرار شود
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود
  • کمبود ۷۰ هزار نیروی پرورشی و مشاور در مدارس
  • چرا فرهنگیان از طرح بکارگیری دوباره بازنشستگان استقبال نکردند؟
  • تجليل از معلمان بازنشسته و نمونه آموزش و پرورش کيش
  • دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی سمپاد آغاز می‌شود
  • تحویل بیش از ۳۸۰ دستگاه کولر به مدارس خوزستان
  • تجلیل از معلمان ایرانی در آنکارا