Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@14:37:02 GMT

مرگ سالانه ۴ میلیون نفر در اثر بیماری‌های ریوی

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۷۶۳۵۶

مرگ سالانه ۴ میلیون نفر در اثر بیماری‌های ریوی

بر اساس آمار و ارقام به دست آمده از یک مطالعه، حداقل ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۱۵ بر اثر ابتلا به بیماری مزمن انسدادی ریه و چند صد هزار نفر دیگر در اثر ابتلا به آسم، جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، گزارش جدید مؤسسه ملی آمریکا نشان می‌دهد سالانه 4 میلیون نفر در جهان بر اثر ابتلا به دو بیماری مزمن ریوی آسم و COPD (بیماری مزمن انسدادی ریه) جان خود را از دست می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس آمار و ارقام به دست آمده از این مطالعه، حداقل 3 میلیون و 200 هزار نفر در سال 2015 بر اثر ابتلا به بیماری مزمن انسدادی ریه، جان خود را از دست داده‌اند.

COPD از جمله مشکلات ریوی است که شامل ورم و برونشیت مزمن ناشی از سیگار کشیدن است؛ گزارش منتشر شده حکایت از مرگ چند صد هزار نفر دیگر در اثر بیماری آسم دارد.

شواهد موجود نشان داده است با وجود اینکه آسم بسیار شایع‌تر است، اما بیماری مزمن انسدادی ریه بسیار مرگبارتر است؛ این در حالیست که هر دوی این بیماری‌ها قابل درمان هستند ولی در افراد مبتلا یا تشخیص داده نمی‌شوند یا اگر تشخیص داده شوند در بسیاری از کشورها تجهیزات کافی برای درمان وجود ندارد.

تئو ووس، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه واشنگتن، در این باره می‌گوید: «گرچه بسیاری از فاکتورهای پرخطر مرتبط با این بیماری‌ها با اقدامات مقرون به صرفه قابل پیشگیری یا قابل درمان هستند، اما به این بیماری‌ها در مقایسه با بیماری‌های دیگر نظیر بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان یا دیابت توجه کمتری می‌شود».

نویسندگان این مطالعه خاطر نشان کردند که سیگار کشیدن و آلودگی هوا عامل اصلی COPD هستند؛ ضمن اینکهعلل بیماری آسم کمتر مشخص است اما با تکیه بر شواهد موجود، مواد آلرژی‌زا و سیگار کشیدن از علل اصلی بروز آسم هستند.

دکتر لن هورویتز، متخصص ریه در بیمارستان Lenox Hill در شهر نیویورک، خاطر نشان کرد: «آسم را به راحتی می‌توان کنترل کرد».

محققان دریافتند که بیماریCOPDدر کشورهای هند، لسوتو، نپال و پاپوآ گینه نو بیشترین شیوع را دارد؛آسم نیز در کشورهای افغانستان، جمهوری آفریقای مرکزی، فیجی، لسوتو، پاپوآ گینه نو و سوازیلند به شدت وخیم است.

منبع:فارس

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

R41383/P41383/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۷۶۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

وی افزود: واکسن روتاویروس در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود.

عرشی گفت: واکسیناسیون روتاویروس سالانه حداقل از ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.

وی گفت: این واکسن نیز در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

کد خبر 6090502 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • آشنایی با علائم آبریزش دائمی بینی در بهار
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار
  • دلیل آبریزش دائمی بینی احتمالا «التهاب سینوسی مزمن» است
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • دلیل آبریزش دائمی بینی چیست؟
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان