Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-05@22:02:51 GMT

زمان اعلام نتایج نقل و انتقال دانشجویان

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۷۶۸۰۲

بر اساس آخرین آمار تعداد ۹ هزار ۲۰۰ تقاضا در سامانه نقل و انتقال سازمان امور دانشجویان ثبت شده است که با تقاضای انتقال ۶ هزار دانشجو از سوی دانشگاه مبدا موافقت صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا، معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان با تاکید بر اینکه بیش از ۹هزار دانشجو تقاضای نقل و انتقال کرده‌اند، گفت: نتیجه نهایی این درخواست‌ها هفته اول شهریور ماه جاری اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دکتر ابوالحسن ریاضی با اعلام این مطلب افزود: مطابق سنوات گذشته، سایت نقل و انتقالات سازمان امور دانشجویان که تحت عنوان سامانه "سجاد" از اول اردیبهشت ماه به منظور ثبت تقاضای دانشجویان برای مهمانی فعال بود و علاقه‌مندان به مدت یک ماه فرصت داشتند درخواست‌های خود را در این سامانه ثبت کنند؛ ثبت درخواستها با در نظر گرفتن مهلت تمدیدشده، دهم خرداد ماه پایان پذیرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار تعداد ۹ هزار ۲۰۰ تقاضا در سامانه نقل و انتقال سازمان امور دانشجویان ثبت شده است که با تقاضای انتقال ۶ هزار دانشجو از سوی دانشگاه مبدا موافقت صورت گرفته است.

دکتر ریاضی گفت: با توجه به عدم اتمام مهلت نهایی اظهارنظر دانشگاه‌ها در خصوص پذیرش یا عدم پذیرش دانشجو و تمدید مهلت یک هفته‌ای این مدت، نتیجه نهایی نقل و انتقال دانشجویان هفته اول شهریور ماه جاری اعلام خواهد شد.

معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان افزود: بیشترین درخواست‌ها برای نقل و انتقال عمدتا از دانشگاه‌های دولتی و در مقطع کارشناسی صورت گرفت که معمولا این درخواست‌ها بصورت متمرکز از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ است.

به گفته دکتر ریاضی، بر اساس مقررات نقل و انتقالات سازمان امور دانشجویان، درخواست‌ها صرفا به منظور مهمانی صورت می‌گیرد و برای موارد دیگر هیچ انتقالی صورت نخواهد گرفت و درخواست‌های مهمانی نیز باید تابع شرایط خاص باشد، در غیر این‌صورت به آنها ترتیب اثر داده نمی‌شود.

به گفته معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان، شرایط خاص برای این درخواست‌ها صرفا برای دانشجویان دختر در صورتی که ازدواج کرده باشند و محل کار همسر آنها در شهر دیگری باشد و بعد از دوره دانشجویی نیز ازدواج کرده باشند، دانشجویانی که در دوران تحصیل دچار بیماری‌های صعب‌العلاج شده باشند که نیازمند درمان در محل دیگری باشند یا مشکلاتی که از لحاظ خانوادگی برای آنها ایجاد شده باشد و برخی موارد خاص دیگر از جمله شرایط نقل و انتقال دانشجویان برای مهمانی محسوب می‌شود.

دکتر ریاضی با بیان این که درخواست‌های نقل و انتقالات عموم دانشجویان پذیرفتنی نیست، تاکید کرد: در هنگام ثبت نام در کنکور به وضوح قید شده است که دانشجویان در انتخاب رشته و محل تحصیل خود دقت کنند، چرا که بعد از پذیرفته شدن نقل و انتقال صورت نمی‌گیرد؛ ضمن اینکه محل تحصیلی دانشجویان تابع نمره تحصیلی و قبولی آنها است. بنابراین این نقل و انتقالات صرفا برای دانشجویانی که دچار مشکل شده‌اند به منظور فراهم کردن تحصیل آنها در شرایط بهتر صورت می‌گیرد.

معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان در پایان تاکید کرد: درخواست‌های نقل و انتقالات در ابتدا در دانشگاه مبدا رسیدگی می‌شود؛ در صورتی که این درخواست‌ها مورد پذیرش دانشگاه مبدا باشد، در دانشگاه مقصد پرونده‌ها بررسی خواهند شد.

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۷۶۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی

علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران از خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور با حمایت‌ها و پیگیری‌های قضایی پس از شش سال خبر داد و گفت: این واحد تولیدی با موضوع فعالیت تولید کربنات کلسیم از سنگ‌های آهکی برای مصرف دام و طیور به‌عنوان مکمل غذایی در شهرستان ساوه از سال ۱۳۹۶ به‌طور کامل تعطیل و در معرض فروپاشی و ورشکستگی قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: این شرکت بر اساس نوسانات نرخ ارز، عدم رقابت با تولیدکنندگان بزرگ، دریافت تسهیلات بانکی و معوق شدن اقساط بانکی و عدم پرداخت به موقع مطالبات سازمان امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی ورشکسته شناخته شد که با ورود اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری کل استان تهران همزمان با پیشبرد امر تصفیه، جلسات متعددی با بستانکاران عمده اعم از بانک، سازمان امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی تشکیل گردید و رفع موانع موجود در مسیر فعالیت این واحد تولیدی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با پیگیری‌های صورت‌گرفته در نهایت صد در صد مطالبات بستانکاران به صورت نقدی پرداخت و این شرکت از ورشکستگی خارج گردید، اذعان کرد: این واحد تولیدی در حال حاضر با اشتغال ۳۱ نفر نیروی کار به‌صورت مستقیم به چرخه تولید بازگشت و به طور کامل تحویل مالکین و سهامداران گردید.

القاصی در پایان با اشاره به ایجاد بستر جدید توسعه در واحد تولیدی مذکور و افزایش تولید تا هزار تن در روز خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی مطالبات اعم از حقوق و مزایای کارگری، هزینه‌های جاری از جمله حق بیمه، مالیات، برق و گاز پرداخت شد و با خروج از ورشکستگی، این واحد تولیدی در روزجاری تحویل مالکین و سهامداران شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • تمدید زمان ارسال درخواست تسهیلات حمایتی شرکت های دانش بنیان
  • نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز برگزار می‌شود
  • تحرک بین المللی دانشجویان انتقال فناوری به جهان را تسهیل می‌بخشد
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی
  • همه چیز درباره المپیاد ورزش‌های فناورانه + لینک ثبت نام
  • درخواست ممنوعیت فروش سلاح به تل آویو در کنگره
  • درخواست نمایندگان کنگره آمریکا برای ممنوعیت فروش سلاح به تل آویو
  • درخواست اساتید دانشگاه اموری برای اخراج رئیس دانشگاه
  • انتقال زائران حج تمتع از مدینه به مکه با قطار سریع‌السیر
  • حمله پلیس فرانسه به حامیان فلسطین در دانشگاه «ساینس پو»