Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بولتن نیوز، جمشید مغازه‌ای در پاسخ به این سوال که ابلاغیه وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت درباره برداشته شدن قیمت کالا از روی محصولات این صنف از ابتدای مهرماه اعمال می‌شود اظهار کرد: به طور قطع ما ابلاغیه وزیر پیشین صنعت، معدن و تجارت را در این خصوص اجرا خواهیم کرد.

وی افزود: انجمن بیسکویت، شیرینی و شکلات از 6 ماه قبل خود پیگیر اجرای این مهم بود تا به منصه ظهور برسد که این اتفاق چند روز پیش با لطف وزیر صنعت بخشنامه آن نیز صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر انجمن بیسکویت، شیرینی و شکلات ادامه داد: بخشنامه‌ای در این ارتباط حدود 7 تا 8 ماه پیش ابلاغ شده بود که در آن محصولات صنف ما جزو اولویت درجه 3 قرار گرفته بودند و بر آن اساس دیگر شامل قیمت‌گذاری نمی‌شدند.

مغازه‌ای تصریح کرد: با توجه به اینکه کالاهای عرضه شده در صنف ما اساسی به حساب نمی‌آید، قیمت آن نیز باید بر اساس عرضه و تقاضا و توسط خود تولیدکنندگان مشخص شود.

وی گفت: قیمت‌گذاری ما نیز طبق قانون و بر اساس قیمت تمام شده مصوبات و حاشیه سود 15 تا 20 درصدی مورد نظر سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مشخص می‌شود و آنطور نیست که هر قیمتی خودمان بخواهیم‌ آن را اعمال کنیم.

مغازه‌ای یادآور شد: تحقق این امر در شرایط فعلی به نفع مصرف‌کنندگان نیز خواهد بود زیرا من بعد قیمت‌ها به صورت شفاف‌تر در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

وی برای توضیح بیشتر افزود: در گذشته قیمت‌ها بر اساس برنامه‌های واهی و تبلیغات زیرقیمت به دست مصرف‌کنندگان می‌رسید که در شرایط فعلی قیمت‌های واقعی توسط فاکتور رسمی که توسط تولیدکننده صادر می کند مشخص می‌شود و از این بعد بازارهای منطقه‌ای شمال و جنوب تهران و استانهای مختلف نرخ‌های متفاوت برای مصرف‌کننده اعمال خواهد شد.

فروشنده ها نرخ مصرف کننده را تعیین می‌کنند

این مقام مسئول صنفی با بیان اینکه با عدم درج قیمت کالا بر روی محصولات تعیین شده وزارت صنعت اقشار ضعیف جامعه کالای ارزان‌تری به دست آنها می‌رسدگفت: از طرفی باید توجه داشت که با توجه به رکود فعلی قیمت‌ها تولیدکنندگان نیز محصولات خود را بر اساس سبد کالایی تعیین می‌کنند و برای برخی کالاها حاشیه سود اندکی تعیین و سود خود را در سایر کالاها جبران می‌کنند.

مغازه‌ای با تاکید بر اینکه کلیه محصولات مربوط به صنفی بیسکویت، شیرینی و شکلات شامل عدم درج قیمت‌گذاری بر اساس ابلاغیه دولت شده است گفت: تا قبل ازمهر ماه سال جاری کلیه محصولات تولیدی این صنوف که قیمت بر روی آن درج شده است با قیمت به فروش می رسد و بعد از اتمام( موجودی) کلیه محصولات جدید بدون درج قیمت و از طریق فاکتور رسمی در اختیار عرضه‌کنندگان قرار می‌گیرد تا آنها نرخ مصرف‌کننده را تعیین کنند.

این مقام صنفی در پاسخ به این سوال که اجرای این بخشنامه باعث هرج و مرج در قیمت کالایی نخواهد شد گفت: هدایت این امر من بعد دست تولیدکننده خواهد بود.

فروشگاه های زنجیره ای در گذشته مردم را گمراه می‌کردند

وی گفت: فروشگاههای زنجیره‌ای در مواقعی سود 40 تا 50 درصدی و زیرقیمت محصولات خود را به فروش می‌رسانند که در واقع این موضوع و تخفیفاتی که داده می‌شد از محل ضرر مصرف‌کننده بود و بر این اساس مصرف‌کننده گمراه می‌شد.

مغازه‌ای یادآور شد: در حال حاضر دیگر فاکتورها در مناطق و استان‌های مختلف کشور تعیین‌کننده قیمت‌ها خواهند بود و بر اساس قوانین و سود معمول گزینه نرخ‌ها تعیین می‌شود.

وی درباره محصولاتی که شامل عدم قیمت‌گذاری در بخش مربوطه این صنف می‌شود گفت: کلیه تولیدات صنعتی شیرینی‌، شکلات‌، کیک و بیسکویت، تافی، کارامل و آدامس، دیگر شامل قمیت‌گذاری از سمت تولیدکنندگان نخواهد بود.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۷۷۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین عوارض ۶۰درصدی برای صادرات سیب‌زمینی

به‌گزارش همشهری آنلاین، این عوارض بعد از آن وضع شده است که برخی خبرها از کاهش عرضه سیب‌زمینی در بازار حکایت دارد به‌نظر می‌رسد دولت در تلاش است تا سطح عرضه و تقاضا را متعادل کند.

افزایش صادرات محصولات کشاورزی

دیروز همچنین قائم‌مقام وزیر جهادکشاورزی از افزایش ۲۳درصدی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی خبر داد.

علیرضا پیمان‌پاک در صفحه شخصی خود در فضای مجازی اعلام کرد که با وجود کاهش ۹درصدی (ارزشی) صادرات کل کشور، صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی ۲۳درصد به لحاظ ارزشی و ۱۲درصد به‌لحاظ وزنی افزایش داشته است.

با وجود رشد صادرات محصولات کشاورزی و مواد غذایی برخی کارشناسان اعتقاد دارند از نظر هزینه، فایده، افزایش صادرات مواد غذایی به‌دلیل محدودیت‌های زیست‌محیطی و میزان مصرف آب به‌نفع کشور نیست. چراکه سیستم آبیاری کشاورزی در ایران مکانیزه نیست و برای اغلب محصولات آب بری بالایی دارد.

وضعیت بخش املاک اپلیکیشن‌های دیوار و شیپور

ماجرای بخش املاک اپلیکیشن‌های دیوار و شیپور همچنان خبرساز است در تازه‌ترین رویداد عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه دیوار و شیپور با طرح مقابله با سوداگری بازار مسکن همراه نیستندگفت: درصورت عدم‌همراهی، باید مانع فعالیت این دو سایت شد.

هفته قبل ابوالفضل نوروزی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت برای ایجاد بخش احراز هویت مالک و کد پستی املاک به ۲پلتفرم‌ دیوار و شیپور یک هفته مهلت داد و گفت که در غیراین صورت بخش مسکن دیوار و شیپور مسدود خواهد شد. او همچنین گفته بود: بعضی ملک‌هایی که وجود خارجی ندارد، در این سکوها آگهی شده و به‌صورت گسترده و با هماهنگی یکدیگر به قیمت‌سازی می‌پردازند. در یک هفته گذشته اخبار مربوط به این دو اپلیکیشن به صدر اخبار آمده و حالا در تازه‌ترین رویداد روز گذشته عضو کمیسیون عمران مجلس نیز با بیان اینکه دیوار و شیپور با طرح مقابله با سوداگری بازار مسکن همراه نیستندگفت: درصورت عدم‌همراهی، باید مانع فعالیت این دو سایت شد.

به‌گفته او یکی از سوداگران بازار مسکن و مافیای این حوزه، افزایش قیمت جعلی مسکن با ارائه اطلاعات غلط در سکوهای اینترنتی است. اینها به‌صورت جعلی اطلاعاتی را از ملک، مالک و.. ارائه می‌دهند تا قیمت‌ها را افزایش دهند تا املاک خودشان را بفروشند.

عجله بی‌عجله

در رویدادی دیگر شرکت تپسی پس از آپدیت دوباره اپلیکیشن‌اش، گزینه عجله دارم را حذف کرد. آنگونه که روابط عمومی تپسی توضیح داده این گزینه به‌ دستور قضایی از ابتدای هفته جاری از تپسی حذف شده است.

پیش از این با پیگیری‌های سازمان تعزیرات حکومتی، گزینه «عجله دارم» از تاکسی‌های اینترنتی ازجمله اسنپ حذف شده بود. این سازمان اعتقاد دارد قیمت‌ها نباید افزایش یابد.

بیشتر بخوانید

اصل ماجرای «عجله دارم» تاکسی های اینترنتی | «عجله دارم» از کجا آمد؟ ماجرای استخراج عجیب طلا از کامپیوتر با پودر وی! صادرات ۹میلیارد دلاری به عراق

فرزاد پیلتن نماینده ویژه تجاری ایران در امور عراق در مورد جزئیات صادرات به عراق گفت: صادرات ایران به جهان در سال۱۴۰۲ حدود ۴۹.۴میلیارد دلار بوده که نسبت به سال۱۴۰۱ حدود ۸.۹درصد کاهش نشان می‌دهد. عراق با ۹.۲میلیارد دلار و ۱۸.۷درصد از سهم صادرات کشور پس از چین (۱۳.۹میلیارد دلار) دومین مقصد کالاهای صادراتی ایران بوده است. امارات (۶.۶میلیارد دلار)، ترکیه (۴.۲میلیارد دلار) و هند (۲.۲میلیارد دلار) نیز در رتبه‌های بعد از عراق قرار داشته‌اند.

کد خبر 848190 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها کشاورزی اقتصاد تولید کنندگان

دیگر خبرها

  • 56 راز سلامت مردان که حتما باید بدانید
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • ۵۰ دستگاه کامیونت فورس در بورس کالا عرضه می‌شود
  • چه کسی ترمز رشد ارز را کشید؛ دیگر خبری از افزایش قیمت نیست؟
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • تعیین عوارض ۶۰درصدی برای صادرات سیب‌زمینی
  • نگران مصرف قلیان هستیم/ دکه‌های مطبوعاتی مجوز عرضه دخانیات ندارند
  • بازارساز ترمز رشد ارز را کشید/خبری از افزایش قیمت دلار نیست
  • اجاره خانه به این افراد ممنوع شد
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر