Web Analytics Made Easy - Statcounter

روستای ارباب یکی از روستاهای بزرگ واقع در سیستان به شمار می رود که به تنهایی ۲۹ شهید تقدیم انقلاب کرده و دارای ۴۲ آزاده و جانباز سرافراز بیش از ۲۷۰ رزمنده دفاع مقدس می باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری اوشیدا؛ فاطمه پیر ارجونی زنی بیوه با بیش از ۶۰ سال سن و دارای دو فرزند پسر معلول جسمی، حرکتی و ذهنی است که در روستای ارباب زندگی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پسران این بانو که بیش از ۲۵ سال سن دارند عقب مانده ذهنی و از ناحیه دست و پا نیمه فلج هستند بنابراین از وضعیت مالی بسیار ضعیفی برخوردار هستند.

رسیدگی به وضعیت بهداشتی و تر وخشک کردن این دو پسر جوان‌ برای یک مادر پیر بسیار سخت و طاقت فرساست اما بدون هرگونه گلایه تنها با عشق فرزندان خود را نگهداری می کند.

طبق گفته اهالی روستای ارباب از بیش از چهارسال قبل تاکنون لوله آب شرب روستای ارباب دچار پوسیدگی شده و تاکنون فاصله ۸۰۰ متر لوله آب شرب روستا از بیش از ۶۰ نقطه دچار شکستگی شده است.

چهارسال است که نه تنها مردم روستا بلکه مسئولین نظیر فرماندار، بخشدار، کارکنان استانداری، رسانه های محلی و استانی و ائمه محترم جمعه موضوع را مجدانه پیگیری کرده اند حتی سه نفر از روسای آبفای روستایی در جلسات اداری و مردمی حتی در دهه فجر سالهای ۹۴ و ۹۵ به مردم وشخص فرماندار شهرستان قول تعویض لوله ظرف بیست روز را دادند وحتی سه مرحله لوله به روستا حمل ودوباره عودت داده شد امامتاسفانه تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

مردم روستا این بار از شخص دادستان شهرستان زابل تقاضای رسیدگی فوری دارند.

اما در این میان بر اثر شکستگی لوله اصلی روستا آب شرب، به داخل منزل پیرزن روستایی نشت کرده وخسارات زیادی به ساختمان وارد کرده است.

این پیرزن چگونه می تواند خسارات تحمیل شده به منزل خود را پرداخت کند در حالی که مقصر اصلی نه تنها او نیست بلکه مقصر تنها خواب آلودگی مسولان مربوطه است.

اگر بر اثر این نشتی آب خانه بر سر این پیرزن و فرزندانش آوار شود چه کسی پاسخگو خواهد بود آیا وقت آن نشده مسولان مربوطه در این راستا از خواب غفلت بیدار شده و دست به اقدامی جهادی زنند.

طبق گفته اهالی روستای ارباب تاکنون بارها به مسولان مربوطه در خصوص مشکلات آب روستا مراجعه کرده اند اما تاکنون پاسخی مناسب دریافت نکرده اند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۷۷۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۵ درصد از راه‌های روستایی طارم آسفالت شده است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ نجفی در خصوص وضعیت آسفالت راه‌های روستایی در شهرستان طارم، گفت: از لحاظ جمعیتی ۹۶ درصد راه‌های روستایی طارم دارای آسفالت هستند و به لحاظ طول راه نیز در شهرستان طارم ۶۵ درصد راه‌ها آسفالت شده و ۳۵ درصد از راه‌های شهرستان خاکی هستند.

وی افزود: راه‌های روستایی فاقد آسفالت، روستا‌هایی با جمعیت زیر بیست خانوار هستند و پروژه‌های روستا‌های بالای بیست خانوار مربوط به روستا‌های زرنی با ۷ کیلومتر، تازه‌کند با ۸ کیلومتر، روستای سرخ‌آباد به طول ۱۳.۵ کیلومتر و مسیر نوکیان به ماسوله است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای طارم ادامه داد: پروژه مسیر‌های نام برده فعال هستند و به دلیل کمبود اعتبار، با کندی پیش می‌روند و با تامین اعتبار تکمیل خواهند شد.

نجفی گفت: در شهرستان طارم آسفالت برخی از روستا‌های بالای بیست خانوار همچون هندی‌کندی، گوهر، ارشت و رزه‌بند _ قاضی‌بلاغی آسفالتی با عمر بالای بیست و پنج سال دارند که درصورت تامین اعتبار روکش مجدد خواهند شد.

دیگر خبرها

  • دو روی سکه باران در ایلام
  • اتصال خط انتقال مخزن و ایستگاه پمپاژ مجتمع ارسی خوی
  • آبرسانی به روستای محروم و صعب العبور دره دول
  • پیشرفت ۹۵ درصدی طرح‌های تامین آب شرب ۷ روستای شهرستان چایپاره
  • روستایی در مریوان که میزبان لک لک های مهاجر است + فیلم و تصاویر
  • ۶۵ درصد از راه‌های روستایی طارم آسفالت شده است
  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • رسیدگی به ۵۳ فقره پرونده دادگستری مازندران با هدف تکریم ارباب رجوع
  • آبرسانی سپاه به ۲۰۵ روستای کردستان
  • قلعه تاریخی روستای تاج آباد کهنه در آستانه تخریب + تصاویر