Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-02@17:18:35 GMT

پشت پرده چرخش رسانه ای درباره سوریه

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۷۸۰۲۷

تغييرات بسياری در عرصه سوريه و منطقه روی داده است که براي افراد عيني گرا و حرفه اي ناديده گرفتن اين تغييرات و عبور از كنار آنها كار دشواري خواهد بود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سخنراني اخير بشار اسد رئيس جمهور سوريه در پي پيروزيهاي محور مقاومت، باعث چرخش مواضع بسياري از رسانه ها و تحليلگران از جمله تحليلگران صهيونيست شده است كه ابتدا به شكلي قاطعانه از نابودي حكومت سوريه سخن به ميان مي آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روزنامه راي اليوم چاپ لندن در سرمقاله امروز خود نوشت: پخش سخنان بشار اسد، رئيس جمهور سوريه از شبكه الجزيره قطر -كشوري كه هسته هاي مركزي مخالفان سوريه (شوراي ملي مخالفان) را در خود جاي داده است- و به كار گرفتن توصيف رئيس جمهور براي بشار اسد براي نخستين بار در طول هفت سال گذشته كه اين شبكه وي را رييس نظام سوريه توصيف مي كرد، به معناي ايجاد تغييرات بسيار در عرصه سوريه و منطقه است كه براي افراد عيني گرا و حرفه اي ناديده گرفتن اين تغييرات و عبور از كنار آنها كار دشواري خواهد بود.
برجسته كردن اين پديده قابل توجه، از اهميت سخنراني بشار اسد كم نمي كند زيرا از نظر روزنامه راي اليوم اين سخنان يكي از مهمترين سخنرانيهاي رئيس جمهور سوريه از زمان آغاز بحران در اين كشور به شمار مي آيد كه در برگيرنده پارامترهاي نقشه راه آينده به سمت «سوريه جديد» است.
سخناني كه ديروز در مراسم افتتاحيه همايش وزارت خارجه سوريه ايراد شد، بازگوكننده اعتماد صاحب سخن، اطمينان وي از خروج سوريه از تنگنا و قرار گرفتن سريع در مسير بهبودي و آمادگي اين كشور براي ورود به مرحله بازسازي مادي و رواني است.
راي اليوم با اشاره به سخنان بشار اسد در خصوص تمجيد از متحدان سوريه و نقش آنان در استقامت كشورش در برابر توطئه و اشاره به روسيه، چين، ايران، حزب الله و انتقاد شديد از غرب و آمريكا به علت نقش قابل توجه آنان در ويرانيهاي سوريه نوشت: تحليلگران اسرائيلي اين سخنراني را ، سخنراني مقدماتي براي اعلام پيروزي قريب الوقوع دانستند. يكي از تحليلگران اسرائيلي به يكي از شبكه هاي تلويزيوني اصلي اسرائيل گفت چرخ اوضاع به زيان بشار اسد به حركت درنيامد بلكه اسد چرخ اوضاع را به ضرر ما به چرخش درآورد. غرض از نقل قول دشمنان ، يادآوري استدلال هاي تقريبا محكم آنان درخصوص فروپاشي نظام اسد و حمايت آنان از اظهارنظرها و استدلالهايي از اين دست در بالاترين سطوح بود كه معتقد بودند روزهاي نظام اسد به شماره افتاده است .
به نظر ما آن چه باعث وحشت اسرائيلي ها شده اين است كه بشار اسد در اين سخنان بار ديگر بر اصول ثابت تاريخي سوريه تاكيد مي كند و مي گويد اسرائيل يك دشمن اشغالگر است، هويت عربي سوريه محكم و پابرجاست و جاي بحث ندارد، حمايت كشورش از مقاومت در برابر اشغالگران اسرائيلي ادامه و افزايش خواهد يافت و هرگز از وحدت جغرافيايي و جمعيتي سوريه چشم پوشي نخواهد كرد.
برجسته ترين نكته در اين سخنان اين است كه رئيس جمهور سوريه از دادن شعارهاي طنين انداز و اعلام پيروزي پرهيز كرد. وي گفت شكست طرح غرب به معناي پيروزي ما نيست. آنان (يعني غرب و متحدان آن) شكست خوردند اما نبرد ادامه دارد.
بديهي است كه رئيس جمهور سوريه تمام درس هاي مربوط به ديگر رهبراني كه به غرب تكيه كردند و همه تخم مرغ هايشان را در سبد آن گذاشتند، به حمايتش اطمينان كردند و با فاجعه مواجه شده اند، خوب فرا گرفته و درك كرده است. نمونه اين رهبران ياسر عرفات، رئيس پيشين تشكيلات خودگردان فلسطين است كه در كاخ سفيد توافقنامه اسلو را امضا كرد. حسني مبارك، رئيس جمهور پيشين مصر، زين العابدين بن علي، رئيس جمهور پيشين تونس و پيش از همه اينان شاه ايران و ماركوس، رئيس جمهور پيشين فيليپين از ديگر نمونه ها هستند. اين عبارات سخن بشار اسد را تفسير مي كند كه گفت استقامت در برابر طرح هاي غرب و توطئه هاي آنان به شيوه ايران، كره شمالي و كوبا شرافتمندانه ترين و كم هزينه ترين گزينه است.
راي اليوم با اشاره به توصيه بشار اسد به دولت و سفيران اين كشور مبني بر توجه به شرق، هند، چين، روسيه و كشورهاي آسيايي به عنوان يك گزينه راهبردي و تاكيد بر اين كه هيچ گونه همكاري يا گشايش سفارت با هيچ كشوري صورت نخواهد گرفت مگر اين كه آن كشور صراحتا روابطش را با تروريسم و تروريست ها قطع كند، نوشت: دشمنان بشار اسد ديگر از كناره گيري اسد از قدرت از طريق مسالمت آميز يا جنگ سخن به ميان نمي آورند. چهل و سه كشور در نمايشگاه بين المللي دمشق شركت كردند و كشورهاي اروپايي و عربي در راس آن ها فرانسه و عربستان تاكيد كردند اسد مي ماند. اين اذعان بازگو كننده تسليم شدن در برابر واقعيت در سوريه و شكست طرح آمريكا است.

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۷۸۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرده‌برداری از تابلوی نامگذاری بلوار ورودی دانشگاه آزاد اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به مناسبت روز معلم، آیین بزرگداشت و تجلیل از پروفسور احمدعلی فروغی ابری موسس و بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد استان اصفهان، محمد نورصالحی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان و دیگر مسئولان استانی و شهری برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در این مراسم اظهار کرد: حضورم را در این روز بزرگ و تجلیل از بزرگمرد عرصه علم، مغتنم می‌شمارم و این روز را گرامی می‌دارم و باید بگویم نامگذاری بلوار ورودی دانشگاه به نام دکتر فروغی، کوچک‌ترین تقدیری است که می‌شود از این استاد عزیز داشت.

محمد نورصالحی افزود: دانشگاه آزاد واحد اصفهان (خوراسگان) که از برکت‌های جمهوری اسلامی در این شهر است، حاصل عمر دکتر فروغی است و اگر اهتمام ایشان نبود این مرکز علمی به این بالندگی نمی‌رسید.

وی تصریح کرد: دکتر فروغی به مانند کسی که خشت خشت این دانشگاه را بنا کرده باشد، به این دانشگاه تعلق خاطر داشت و با دانشجویان مانند پدر برخورد می‌کرد و همواره نگران آنها و پیگیر مشکلات‌شان بود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: به عنوان رییس شورای اسلامی شهر اصفهان به نشانه تقدیر از مقام علم و عالم و به ویژه دکتر فروغی ابری، وظیفه خود دانستم در بزرگداشت مردی که در تمام عمرش در راه علم قدم برداشت شرکت کنم و قدرشناس زحماتش باشیم.

محمد باقری معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در توصیف پروفسور فروغی اظهار کرد: من هرچه از دکتر فروغی که به عنوان یک پدر در این دانشگاه زحمت کشیدند، بگویم، کم گفته ام و در خاطرم هست که ایشان چه زحماتی در همراهی با همه اقسام و بخش‌های دانشگاه از جمله بسیج دانشجویی داشتند. آن زمان که افتخار خدمت در دوران دانشجویی در بسیج دانشجویی را داشتم و اهتمام این بزرگمرد در خاکسپاری شهدای گمنام دانشگاه باعث شد که این دانشگاه در خاکسپاری شهدا پیشرو باشد.

پس از آن، آیین نامگذاری بلوار ورودی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان به نام دکتر احمدعلی فروغی اجرا و از تابلوی جدید آن به نام این استاد فرهیخته پرده‌برداری شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در توصیف موسس و بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان اظهار کرد: ایشان در بنای این نهاد علم، زحمات بسیاری کشیدند و آقای دکتر فروغی عزیز و همه همکارانشان که خالصانه این سنگ بنا را گذاشتند، نزد خداوند مأجور و عزیز هستند.

دکتر محمدمهدی طهرانچی افزود: بر اساس فرمایش الهی، اگر در تاسیس بنایی تقوا نباشد، رشدی حاصل نخواهد شد و یکی از دلایل درخشش این دانشگاه، نیت خالص بانیان آن در احیای علم است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان برای تصویب دو فوریتی نامگذاری بلوار ورودی دانشگاه آزاد واحد اصفهان به نام پروفسور فروغی قدردانی کرد و ادامه داد: خداوند به ما توصیه کرده که شاکر نعمت وجود عالمان باشیم.

طهرانچی، پیام نجفی را خلف صالح پروفسور فروغی خطاب کرد و گفت: این مسئله از افتخارات ما و دانشگاه آزاد است. دانشگاه آزاد این افتخار را دارد که ذیل سایه نظام ولایت انجام خدمت کند؛ دانشگاه آزاد برای مردم و از مردم است و بابت حمایت‌های شورای شهر اصفهان تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرده‌برداری از تابلوی نامگذاری بلوار ورودی دانشگاه آزاد اصفهان
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • کشف نخستین سیاره بی‌ستاره!
  • افشاگری رسانه آمریکایی درباره انبوه گاف‌های بایدن در ۲۰۲۴
  • پشت‌پرده ماجرای یک ترور توسط موساد؛ رامین یکتاپرست کیست؟
  • توضیحات معاون علمی رئیس‌جمهور درباره پروژه دانشگاهی ساخت هواپیما و دروغ‌پردازی رسانه انگلیسی 
  • پشت‌پرده گزارش بی‌بی‌سی درباره مرگ نیکا شاکرمی
  • پشت پرده انتخاب رئیس جدید امان رسانه‌ای شد
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا