Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، حمیدرضا عراقی با اشاره به این که امضای قرارداد صادرات گاز ایران به عراق از جمله برنامه‌های راهبردی دولت یازدهم با هدف افزایش صادرات بود، تصریح کرد: همسو با اجرای این قرارداد، ایران از مدت‌ها قبل بخش مربوط به خود را تکمیل و در انتظار آمادگی طرف عراقی برای باز کردن شیرهای گاز بود که این مهم نیز چندی پیش، به لطف خدا انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: میزان صادرات گاز ایران با آغاز صادرات به عراق به روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب رسید.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این که برنامه تکلیفی صادرات گاز برای سال آتی نیز جدا از برنامه‌های تدوین‌شده قبلی نیست، گفت: صادرات به کشورهای همسایه بر اساس قرارداد ادامه خواهد داشت، ضمن آن که میزان صادرات گاز و بازارهای هدف به مرور افزایش می‌یابد.

عراقی ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های صادراتی از جمله اجرای خط لوله انتقال گاز ششم سراسری و تاسیسات تقویت فشار گاز روی این خط، از برنامه‌های جدی ایران برای افزایش سهم خود در بازار تجاری گاز به ویژه کشورهای همسایه است که بر اساس برنامه‌ای مدون، در حال انجام است.

معاون وزیر نفت با مثبت ارزیابی کردن کارنامه شرکت ملی گاز ایران در دولت یازدهم، تصریح کرد: وقتی شرکتی همفکر، هم‌جهت، همسو و بدون تنش باشد، می‌تواند کارهای بسیار سخت را به خوبی انجام دهد که این موضوع در شرکت ملی گاز ایران صادق است.

او تاکید کرد: همسو و همفکر بودن کارکنان شرکت ملی گاز سبب شد گاز روی ریل خود و به سمت توسعه پایدار حرکت کند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز با اشاره به رویکرد مثبت جهانیان به گاز طبیعی به عنوان پاک‌ترین حامل انرژی، تصریح کرد: گاز در زندگی، تولید و در توسعه اقتصادی مردم حضور دارد و به نظر من، اگر گاز نباشد، اصلاً اقتصاد حرکت نمی‌کند.

عراقی تصریح کرد: نقش محوری گاز در اقتصاد کشور دلیلی برای مصرف بی رویه آن نیست، باید با بهینه مصرف کردن، نسل آینده را از این نعمت بی بهره نگذاریم.

402

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۷۸۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه از ۵۰ میلیون مترمکعب فراتر رفت

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مدیر امور آب تربت حیدریه گفت: بحرانی ترین کسری مخزن آبهای زیرزمینی این منطقه مربوط به دشت «رخ» تربت حیدریه بوده، به طوریکه میزان برداشت آب از این دشت ۵۲ میلیون متر مکعب بیشتر از تغذیه آن است.

 مهدی طلعتی افزود: در شرایط کنونی کسری مخزن دشت «زاوه» تربت حیدریه ۴۷ میلیون متر مکعب و دشت «رشتخوار» ۳۰ میلیون متر مکعب است.

وی بیان کرد:  هرچه برداشت بیشتر باشد، حجم آبخوان کوچکتر می شود و به عبارتی این وضعیت موجب بحرانی شدن مخازن آبهای زیرزمینی شده است.

او با تایید اینکه اگر این روند ادامه یابد و نتوان مدیریت کرد شرایط برای زندگی انسان و حیات وحش سخت خواهد شد، اظهار کرد: مدیریت آب صرفا به یک اداره مربوط نمی شود و موضوعی فرابخشی است، باید سایر نهادها مانند جهادکشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری و نهادهای اجتماعی و غیره کمک کنند.

طلعتی تصریح کرد: نمی‌توان گفت از فردا برداشت آبی از دشت رخ صورت نگیرد؛ چون معیشت و زندگی مردم به کشاورزی و آب وابسته است.

خشکسالی و تغییر اقلیم

مدیر امور آب تربت حیدریه افزود: موضوع مدیریت آب بسیار حساس است و باید با دقت بسیار و ظرافت فراوان اقدام کرد تا به زندگی و معیشت مردم آسیبی وارد نشود.

وی عنوان کرد: بخش عمده ای از مشکل هم به خشکسالی ها و تغییر اقلیم باز می‌گردد که می توان با مقایسه وضعیت آب و هوایی تربت حیدریه با ۲۰ سال قبل به تغییرات فراوان رخ داده پی برد.

طلعتی با اشاره به پدیده تغییر اقلیم در تربت حیدریه ادامه داد: میزان بارش برف در این منطقه بسیار کاهش یافته و از سویی میزان دمای منطقه و استان خراسان رضوی در مدت ۳۰ تا ۴۰ سال اخیر ۲ درجه افزایش یافته است.

مدیر امور آب تربت حیدریه گفت: این ۲ درجه موجب می‌شود، میزان بارش برف کاهش یابد اما باید با کمک کشاورزان و مدیریت مشارکتی مشکل و تبعات آن را تا حد ممکن کاهش داد.

تربت حیدریه با جمعیت حدود ۲۲۵ هزار نفر، در جنوب خراسان رضوی و در فاصله ۱۵۰ کیلومتری از مشهد واقع شده است.

دیگر خبرها

  • انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲/ طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد
  • کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه از ۵۰ میلیون مترمکعب فراتر رفت
  • ۱۰میلیون قطعه جوجه‌ریزی در لرستان/ صادرات مرغ افزایش می‌یابد
  • همدان زیرساخت‌های خوبی برای مبادلات تجاری با روسیه دارد
  • لوله‌سازی اهواز در مسیر توسعه صادرات
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • برنامه های متنوعی برای تسهیل تبادلات مالی با چین داریم
  • مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد