Web Analytics Made Easy - Statcounter

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

عضو انجمن داروسازان ایران گفت: پس از تولید دارو در داخل کشور یک زمان طولانی برای پوشش این داروها توسط بیمه‌ها صورت می‌پذیرد که باید این زمان کوتاه شود، و از طرفی نیز متأسفانه بیمه‌ها همیشه داروهای ارزانتر را پوشش می‌دهند.

به گزارش بی باک، مهران براهیمی به مناسبت روز پزشک و داروساز اظهار داشت: صنعت دارو در جهان از اهمیت بالای برخوردار است اول از نظر سلامت و همچنین از نظر سلامت، کما اینکه چون قیمت دارو در ایران واقعی نیست شاید عرصه دارو در ایران آنچنان سودی نداشته باشد.

براهیمی ادامه داد: قدمت صنعت دارویی ایران به هفتاد سال قبل می‌رسد که یکی از این شرکت‌ها شرکت پارس دارو بود که به نمایندگی داروسازی آلمان در 57 سال قبل کار خود را شروع کرد. همچنین صنعت دارو در شرایط بحرانی جنگ با افتخار نیازهای کشور را تأمین کرد.

وی با اشاره به حملات شیمیایی که در دوران جنگ بر علیه ایران رخ می‌داد صنعت دارو برای این مشکل شیوه‌ها و داروهایی را تولید کرد و جان بسیاری را نجات داد، بیان داشت: بعد از جنگ نیز عرصه دارویی گسترش بیشتری پیدا کرد و حتی در حوزه‌های مسئولیت‌های اجتماعی ورود کنند.

براهیمی ادامه داد: زیرساختارهای دارویی کشور نیاز به اصلاح دارد که مسلماً این اصلاحات به اعتبارات و حمایت از سرمایه‌گذاران از ناحیه دولت‌ها وجود دارد زیرا مشکلاتی در این باره وجود دارد مثلاً هنوز قیمت دارو در ایران واقعی نیست از جمله تأمین مالی شرکت‌های داروسازی یکی از مشکلات در دولت یازدهم بود که امیدواریم در دولت دوازدهم این مشکلات در طرح تحول سلامت برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه قیمت دارو باید در ایران در راستای گسترش کیفیت و تحقیقات واقعی شود، گفت: البته مسئولیت هزینه‌های درمانی براساس قانون اساسی بر عهده دولت است و بیمه‌ها باید بتواند این هزینه‌ها را پشتیبانی کنند.

براهیمی درباره مقایسه داروهایی ایرانی و خارجی نیز توضیح داد: الان دنیا، دنیای استاندارد است و دیگر مقایسه کیفیت پایین دارویی ایرانی و خارجی درست و مطرح نیست زیرا تولید کننده داخلی براساس نظارت‌های که می‌شود حتی در بسیاری موارد دارویی ایران باکیفیت‌تر از دارویی خارجی است.

مدیرعامل شرکت پارس دارو ادامه داد: بنابراین یکی از برنامه‌های ما ارتباط با ذینفعان دارویی کشور است و براین اساس پزشکان را با خطوط تولید داروهایی ایرانی آشنا خواهیم تا به به این باور برسند که داروهای ایرانی نیز با کیفیت تولید می‌شوند.

براهیمی درباره تفاوت وضعیت دارویی ایران قبل و پس از برجام عنوان کرد: بعد از برجام مشکلات بانکی یک مقدار تعدیل شد ولی مجددا بعد از انتخابات آمریکا و روی کار آمدن ترامپ سخت‌گیریها بیشتر و آن تعدیل‌ها کمتر شد.

وی درباره مشکلات بیمه کردن داروهایی تولید داخل بیان داشت: پس از تولید دارو در داخل کشور یک زمان طولانی برای پوشش این داروها توسط بیمه‌ها صورت می‌پذیرد که باید این زمان کوتاه شود، و از طرفی نیز متأسفانه بیمه‌ها همیشه داروهای ارزانتر را پوشش می‌دهند.


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۷۸۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ ­ رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: دو سازمان بیمه گر بیش از ۲۶ همت بدهی به داروخانه‌ها دارند و مدت بدهی‌های این بیمه‌ها به بیش از ۱۰ ماه رسیده است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   احمدی ادامه داد: آخرین پرداخت‌های سازمان‌های بیمه گر مربوط اواسط سال قبل است. این در حالی است که سازمان غذا و دارو یک ماه قبل از کاهش کمبود‌های دارویی صحبت کرد رئیس اداره پایش مصرف دارو غذا و دارو در این باره گفت: کاهش ۶۷ درصدی در کمبود‌های دارویی داریم و از ۱۴۶ قلم دارو که کمبود داشت به ۱۱۲ قلم دارو رسیده ایم. همچنین در این هفته­ سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز در خصوص علل کمبود دارو در کشور گفت: بخش کمی از پوشش ما به تفاوت ارز دارو از بیمه‌ها پرداخت شده که در بروز کمبود‌های دارویی نقش مستقیم دارد موضوعی که به تامین منابع آن از بانک مرکزی هم در بروز آن تاثیر داشته است.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • درباره بیماری مرموز ترانه علیدوستی؛ چه کسانی در معرض آن هستند؟ | فیلم
  • بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری
  • داروی ایرانی بهتر است یا داروی خارجی؟
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران