Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، سیدحسین نقوی حسینی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) در دفاع از کلیات طرح عضویت رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در برخی از شوراهای عالی در مقام سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: عملیات تروریستی علیه مجلس صورت گرفته که همه بازتاب داخلی و جهانی آن را مشاهده کردند. طبیعتا اگر برخی از اصول پدافند غیر عامل در مکان یابی، طراحی و اجرای محل ساخت مجلس رعایت می شد، قطعا مجلس مورد حمله قرار نمی گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از طرف دیگر در تهران سه بیمارستان ولیعصر، خاتم الانبیاء و مرکز بهداشت و درمان هلال احمر به فاصله ۱۰۰ متر کنار هم ساخته شده اند که قطعا پدافند غیر عامل چنین اجازه‌ای را نمی‌داد و آن را درست نمی دانست، چون اگر خدایی ناکرده مورد حمله قرار گیرد بحران به وجود می آید.

نقوی حسینی همچنین گفت: انتقال آب برخی از شهرها با چندین میلیون جمعیت با حرکت بیوتروریستی می‌تواند شهری را با بحران مواجه کند از این رو باید پدافند غیر عامل توصیه‌های پدافندی خود را ارائه کند تا این انتقال آب به درستی انجام شود.

وی در جمع بندی گفت: عضویت رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در این شوراهای عالی برای اعمال اصول پدافندی در مکان یابی، اجرا و طراحی پروژه ها است.

کلیات طرح عضویت رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در برخی از شوراهای عالی با ۱۳۴ رای موافق، ۲۸ رای مخالف و ۹ رای ممتنع از مجموع ۱۹۸ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید که در جریان بررسی آن ولی الله داداشی، جهانبخش محبی نیا و ولی ملکی به عنوان مخالف و علیرضا سلیمی، کاظم دلخوش و حسن کامران به عنوان موافق به ایراد سخن پرداختند.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۷۸۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت امروز پایش تهدیدات و برنامه ریزی برای مقابله است

محسن ساسانی جانشین سازمان پدافند غیر عامل کشور در جلسه شورای پدافند غیر عامل استان سمنان گفت : پیش بینی و پیشگیری، دو اصل بسیار مهم در حوزه پدافند غیرعامل است

وی افزود: طراحی، سازماندهی، تجهیز، آموزش، تمرین و رزمایش ارکان اصلی دستیابی به آمادگی در حوزه پدافند غیرعامل است.

وی با اشاره به لزوم آمادگی های رایانه ای برای مقابله با تهدیدات گفت : بر اساس دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل، ضروری است ۳۰ درصد نانوایی‌های سطح استان دوگانه سوز و برای شهر‌های بزرگ، نانوایی سایر پیش بینی شود.

استاندار سمنان هم در این جلسه تاکید کرد : این استان به واسطه وجود تاسیسات و زیرساخت‌های حساس، در بحث اجرای ساز و کار اجرایی پدافند غیرعامل نیازمند خودمراقبتی، حفاظت و حراست است. 

وی گفت: سمنان در حوزه سایبری، زیستی، امنیت غذایی، زیرساخت و فناوری نوین ، استان حساس در بخش پدافند غیرعامل است.

استاندار سمنان وجود دو نیروگاه تولید برق در این استان را یادآور شد و گفت : اجرای مطلوب ساز و کار‌های اجرایی پدافند غیرعامل برای حفاظت و حراست از این تاسیسات از اهمیت بسزایی دارد.

وی افزود: پراکندگی روستاها، راه‌های مواصلاتی مهم، شبکه‌های زیرساختی و پهناور بودن استان از دیگر مواردی است که استان سمنان را از لحاظ موارد پدافند غیرعامل مهم می‌سازد.

وی از مدیران خواست طرح دوگانه سوز شدن حداقل ۳۰ درصد خبازی‌های استان سمنان را به سرعت اجرایی کنند .

دراین جلسه همچنین تفاهم نامه مشترک در زمینه استفاده از قابلیت هوش مصنوعی در اطلاعات و عملیات بین استانداری و دانشگاه آزاد اسلامی سمنان منعقد و از موسی حسنی بعنوان نفر برگزیده رزمایش پدافند غیر عامل کشور در سال ۱۴۰۲ قدردانی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • مصدومیت شدید برای پدیده لیگ ۲۰
  • مصدومیت شدید برای پدیده لیگ 20
  • اعلام سیاست دولت به مجلس برای مهار نوسانات ارزی
  • حسینی: سیاست دولت در کنترل نوسانات ارزی به مجلس اعلام شد
  • کارگران عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
  • بحران ادبیات داریم
  • ایران رئیس کمیته کشاورزی «اسمیک» شد
  • اولویت امروز پایش تهدیدات و برنامه ریزی برای مقابله است
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی