Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به حضور زنان در ورزشگاه‌ها گفت: این مسئله باید با حداقل تقابل و حداکثر تعامل پیش رود. اوایل انقلاب بحث حضور زنان تابو بود ولی تدریجا با همکاری بخش‌های مختلف جامعه و همکاری خوب مراجع شرایط بهبود یافته است. معصومه ابتکار امروز در نخستین نشست خبری خود در مقام معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: در حال حاضر در ورزش قهرمانی زنان، در سه رشته، حضور آنها با لباسهای اسلامی قطعی شده است، این در حالیست که فدراسیون بسکتبال نیز با لباس ایرانی ـ اسلامی زنان ایران موافقت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



صدای همه طیف‌ها را می‌شنویم

به گزارش نامه نیوز، وی با اشاره به اهمیت نگاه ملی به معاونت زنان گفت: تلاش می‌کنیم صدای همه گروه‌ها و طیف‌ها، پیشنهاد و نقطه نظرات آنها را بشنویم و نگاه‌مان نسبت به قومیت‌ها و خانواده با توجه به حفظ هویت آنها خواهد بود.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر بحث مصرف‌گرایی و آسیب‌های مصرف‌گرایی و محیط زیست ادامه داد: نگاهمان فراگیر و ملی است و تلاشمان این خواهد بود تا خواست همه مردم که در انتخابات منجر به انتخاب آقای روحانی شد، در نظر گرفته شود.

ابتکار با اشاره به حضور زنان در سطح معاونان وزراء نیز گفت: در دوره گذشته در سطح وزارت آموزش و پرورش دو معاون و در بهزیستی هم از دو معاون زن استفاده کردیم.

زنان باید به تدریج وارد میدان شوند

وی با تاکید بر اهمیت تعادل جنسیتی در بحث حضور اجتماعی زنان ادامه داد: زنان باید به تدریج وارد میدان شوند. نسبت به حضور زنان در سطح ادارات کل شهرستان‌ها برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است. در سطح معاونت ادارات در استان‌ها و ستاد نیز زنانی در سطح مدیرکلی منصوب شده‌اند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه نگاه زنان در بسیاری از دیدگاه‌ها نگاهی مکمل است و آنها می‌توانند راه‌حل‌هایی را برای حل مسائل ارائه دهند، افزود: در حال حاضر بخش عمده‌ای از مخاطبان وزارت بهداشت، زنان هستند. بیش از 27 درصد از اساتید دانشگاه در وزارت علوم و 50 درصد از مخاطبان آموزش و پرورش هم زنان هستند؛ بنابراین با توجه به این آمار چرا نباید زنان در بخش تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری مشارکت داشته باشند؟.

ابتکار با تاکید بر اینکه دیدگاه زنان اثربخشی بالایی دارد، اظهار کرد: تلاش شده است که این رویکرد تبدیل به بخشنامه‌ای در شورای عالی اداری شود و این مساله در دولت رصد خواهد شد.

همکاری جدی با مجلس و حقوقدانها برای ممنوعیت ازدواج کودکان زیر 13 سال

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه باید دردولت نسبت به مدیریت زنان برنامه‌ریزی وجود داشته باشد، گفت: زنان باید ابتدا در سطح معاونان وارد میدان شوند. در حال حاضر نیز دو زن در سمت معاونت رییس جمهور قرار دارند و در عین حال تلاش می‌کنیم که از آقایان هم در سطح معاونت استفاده کنیم.

ابتکار از برگزاری نشست مشترک تخصصی با فراکسیون زنان مجلس خبر داد و درباره لایحه حمایت از حقوق کودکان و ممنوعیت ازدواج کودکان زیر 13 سال گفت: در این زمینه همکاریهای جدی با مجلس و حقوقدانها خواهیم داشت و از تجربیات گذشته و همچنین سایر کشورها استفاده خواهیم کرد.

منبع: نامه نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namehnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نامه نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۷۸۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در استان اردبیل برگزار می‌شود

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل از برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در هفت بخش در سطوح استانی و ملی خبر داد و گفت: مهلت شرکت در رویداد دهم اردیبهشت ۱۴۰۳ بوده و شرکت هم‌زمان در هر دو سطح آن امکان‌پذیر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل،، افسانه جهانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در هفت بخش در سطوح استانی و ملی برگزار می‌شود.

وی افزود: خانواده، رسانه، مدیران، دستگاه‌های اجرایی، نخبگان، سازمان و شرکت‌های خصوصی و سازمان‌های مردم‌نهاد، هفت بخش این رویداد است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل با اشاره به نحوه ارسال آثار، ادامه داد: متقاضیان شرکت در سطح ملی از طریق تارنمای jameyat.ir و متقاضیان شرکت در سطح استانی هم از طریق پیام‌رسان ایتا به شماره ۰۹۳۰۴۷۲۴۶۲۸ می‌توانند اقدام به ارسال آثار خود کنند.

جهانی با اشاره به شماره ۰۴۵۳۱۲۵۱۵۰۱ به‌عنوان شماره تماس دبیرخانه استانی، تصریح کرد: مهلت شرکت در رویداد دهم اردیبهشت ۱۴۰۳ بوده و شرکت هم‌زمان در هر دو سطح رویداد امکان‌پذیر است.

وی اظهار کرد: علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات تکمیلی و شاخص‌های مورد ارزیابی می‌توانند به کانال ایتای دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل مراجعه کنند.

کد خبر 748792

دیگر خبرها

  • صدای داور روی آنتن تلویزیون؛ هاوارب وب برای شفافیت VAR وارد عمل شد
  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • منشور مشاوره خانواده تدوین و نهایی شد
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد
  • در دیدار فرمانده تیپ ویژه تهران با رییس کل حراست وزارت ورزش مطرح شد؛ نصب دوربین های هوشمند پلیس در ورزشگاه ها
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • بودجه مربوط به زنان و خانواده کافی نیست
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در استان اردبیل برگزار می‌شود