Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - علائمي عجيب که حکايت از مصرف زياد نمک دارند، مسکن نخوريد؛ طب فشاري تسکين سردرد، ريشه‌کني سندرم داون با تست غربالگري قبل از زايمان و ... از جمله اخباري است که بسته سلامت ميزان امروز به آن‌ها پرداخته است.
به گزارش خبرنگار گروه فضاي مجازي خبرگزاري ميزان، علائمي عجيب که حکايت از مصرف زياد نمک دارند، مسکن نخوريد؛ طب فشاري تسکين سردرد، ريشه‌کني سندرم داون با تست غربالگري قبل از زايمان و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از جمله اخباري است که بسته سلامت ميزان امروز به آن ها پرداخته است.
رانيتيدين داروي پر مصرف گوارشي چه بلايي سر بدنتان مي‌آورد؟
سلامت آنلاين: مصرف قرص رانيتيدن با تجويز پزشک در نهايت تا شش ماه مجاز است و در صورت نياز به مصرف بيش از آن بايد کنترل شده باشد، در غير اين صورت مي‌تواند عوارضي را برجاي بگذارد. مصرف خودسرانه و بيش از اندازه اين دارو مانع جذب «کلسيم»، «منيزيم»، «اسيد فوليک»، «ويتامين B12 »، «ويتامين D» خواهد شد، بنابراين، قرص رانيتيدين را تنها در مواقع مورد لزوم که پزشک به بيمار توصيه مي‌کند، بايد مصرف کرد. مصرف هر داروي ضد اسيد مانند قرص رانيتيدين و امپرازول و ديگر داروهاي نظير آن بايد کنترل شود و در صورت لزوم به مصرف طولاني مدت، پزشک موظف است در صدد جبران عوارض ناشي از مصرف آن برآيد و دستورات لازم را به بيمار بدهد، بنابراين تاکيد مي‌شود، هيچ دارويي را نبايد خودسرانه مصرف کرد.

کشف يک آنتي بيوتيک قوي در شير مادر
مهر: در سال هاي اخير برخي دانشمندان هشدار داده بودند که ضروري است براي شناسايي مواد و روش هاي جديد مقابله با باکتري هاي خطرناک تلاش بيشتري به عمل آيد زيرا با افزايش مقاومت باکتري ها در برابر مواد دارويي موجود اين نگراني وجود دارد که بيماري ها و عفونت هاي ساده هم در آينده موجب مرگ انسان شوند. پژوهشگران دانشگاه وندربيلت آمريکا نوع جديدي از آنتي بيوتيک ها را شناسايي کرده اند که به راحتي از شير مادر قابل استحصال بوده و براي برطرف کردن اين چالش قابل استفاده است. بشر از مدت ها قبل به اين موضوع پي برده بود که تغذيه از شير مادر تاثيرات شگرفي بر حفظ سلامت نوزادان دارد زيرا شير منبعي بي همتا از پروتئين ها، چربي ها و قندهاي مناسب براي نوزادان را در اختيار آن ها قرار مي دهد. شير مادر با توجه به عدم تکميل سيستم ايمني بدن نوزاد از ابتلاي وي به بيماري هم جلوگيري مي کند. تا به حال تصور مي شد که مواد ضدباکتري بيشتر در پروتئين شير موجود است، اما با اين پژوهش جديد مشخص شده که اين مواد در قند شير مادر هم وجود دارند. محققان براي بررسي اين موضوع پژوهش هاي گسترده اي را بر روي نمونه هاي شير مادران مختلف انجام داده اند و تا به حال يک نوع قند در شير مادر شناسايي کرده اند که قادر به کشتن باکتري هاي خطرناک و نابودي بيوفيلم هاي محل زندگي باکتري هاست که اين موجودات از آن ها به عنوان پوشش محافظ استفاده مي کنند. انتظار مي رود با ادامه اين بررسي ها يک نوع قند ديگر در شير انسان با چنين قابليتي شناسايي شود.

امکان ريشه‌کني سندرم داون با تست غربالگري قبل از زايمان
ايسنا: تست‌هاي غربالگري پيش از زايمان در سراسر اروپا و آمريکا موجب شده موارد تولد نوزادان مبتلا به سندرم داون به طور چشمگيري کاهش پيدا کند اما تعداد کمي از کشورها همچون ايسلند توانسته‌اند به مرحله ريشه‌کن شدن اين نشانگان نزديک شوند. از اوايل دهه 2000 که تست‌هاي غربالگري قبل از زايمان در ايسلند انجام مي‌گيرد اکثريت زناني که تست سندرم داون جنين آنان مثبت بوده سقط جنين کرده‌اند. در حاليکه انجام اين تست‌ها اختياري است دولت ايسلند خواستار آن است تا تمامي مادران باردار نسبت به وجود چنين تست‌هاي غربالگري آگاهي داشته باشند زيرا احتمال تولد نوزاد مبتلا به سندرم داون را پيش بيني مي‌کند. حدود 80 تا 85 درصد زنان باردار در اين کشور اين تست غربالگري پيش از زايمان را انجام مي‌دهند. با انجام سونوگرافي، تست خون و توجه به سن مادر تعيين مي‌شود آيا ناهنجاري کروموزومي که شايع‌ترين آن سندرم داون است در جنين وجود دارد يا نه؟ به گزارش CBS News، همچنين در کشورهاي آمريکا، فرانسه و دانمارک ميزان سقط جنين به دليل خطر ابتلاي نوزاد به سندرم داون به ترتيب 67، 77 و 98 درصد است.

اين علائم عجيب از مصرف زياد نمک حکايت دارند
جام جم: اگر احساس مي‌کنيد، انگشترتان ناگهان برايتان تنگ شده، به احتمال زياد دليلش احتباس آب است که بر اثر مصرف زياد نمک ايجاد مي‌شود. بدن کارکرد پيچيده‌اي دارد. يکي از اين کارکردها، حفظ تعادل مايعات و الکتروليت‌هاست. با افزايش سديم در بدن، مغز فرمان آزاد شدن هورمون‌هايي را صادرمي کند که به بدن مي‌گويند، تا حد ممکن آب ذخيره کند. با مصرف غذاهايي که سديم بالايي دارند، بدن احساس مي‌کند، تعادل ميان آب و نمک به هم خورده است. از اين رو، علائم تشنگي مانند خشکي دهان را ارسال مي‌کند تا با نوشيدن آب، حالت تعادل ايجاد شود. براساس مطالعه‌اي که در British Medical Journey منتشر شد، ميان سردرد و فشار خون بالا ارتباط عميقي وجود دارد. همچنين نشان داده شده، کساني که مصرف نمک بالايي دارند، حتي اگر فشار خون طبيعي داشته باشند، احتمال بيشتري وجود دارد که به سردرد مبتلا شوند. نوشيدن آب زياد، يکي از دلايل رفتن مکرر به دستشويي است، اما مصرف نمک هم مي‌تواند همين تاثير را داشته باشد. وقتي نمک زيادي مصرف مي‌کنيد، کليه‌ها بايد براي دفع نمک اضافي، اضافه کاري کنند و شما بيش از حد معمول نياز به دستشويي رفتن پيدا مي‌کنيد. مصرف نمک زياد، کم آب شدن بدن و در نتيجه کاهش توانايي تفکر را به دنبال دارد. در آزمايشي که نتايج آن در Journal of Nutrition منتشر شد، زناني که دچار کم‌آبي بودند، سطح تمرکز، حافظه، استدلال، زمان واکنش و همچنين روحيه بدتري را نشان دادند.

آيا وجود هر توده‌اي در بدن خطرناک است؟
بدخيمي پستان در ميان ساير انواع سرطان بسيار شايع‌تر است و در بسياري نقاط جهان، اولين عامل بدخيمي در ميان زنان است. بعد از اين چند جمله نگران‌کننده مي‌خواهم به دو موضوع خوشحال‌کننده بپردازم. اول اين که درمان بسيار خوب و مؤثري براي اين نوع سرطان وجود دارد و بيشتر موارد به خوبي و به طور کامل درمان مي‌شوند. دومين موضوع اين است که بيشتر توده‌هاي پستاني خوش‌خيم هستند و برخلاف تصور عامه، خطر چنداني ندارند و نبايد از داشتن آنها نگران شد. يکي از بيماري‌هاي شايع پستان، فيبروآدنوماست که مخصوص سنين پايين‌تر از 15 تا 35 سال است. اغلب به صورت يک توده نرم و متحرک لمس مي‌شود، اما مي‌تواند متعدد هم باشد که در سنين پايين (25 سالگي) يافت مي‌شوند و دردناک نيستند و معمولا از 3 سانتي‌متر بزرگ‌تر نمي‌شوند (انواعي هم وجود دارد که بسيار بزرگ مي‌شوند). اينها اغلب خود به خود بهبود مي‌يابند و نياز به درمان ندارند و تنها براي تشخيص سرطان‌هاي احتمالي پستان (که تنها در چهار درصد موارد چنين است) معاينه و سونوگرافي سالانه براي بررسي تغييرات اندازه توده لازم است. در موارد خاص، نمونه‌برداري از اين توده‌ها لازم مي‌شود. بيماري فيبروکيستيک پستان که اين بيماري که حاصل تغييرات طبيعي پستان‌ها در پاسخ هورمون‌هاست،‌ موجب نگراني بسياري از بانوان بخصوص در سنين 35 تا 55 سالگي مي‌شود، اما اين تغييرات، طبيعي است و بيماري مهمي محسوب نمي‌شود. اين مشکل در 10 درصد خانم‌ها ديده مي‌شود و مي‌تواند سابقه اين بيماري در بستگان نزديک وجود داشته باشد. اکثريت قريب به اتفاق توده‌هاي پستاني خوش خيم و درصد کمي بدخيم هستند ولي فقط با معاينه و بررسي دقيق و علمي مي‌توان انواع بدخيم را شناسايي کرد و خانم‌ها با مراجعه سالانه به متخصص مي‌توانند از سلامت خود مطمئن شوند.

چرا فرزندم ميلي به غذا ندارد!/ برخي مکمل‌ها عامل بي‌اشتهايي هستند
نيمي از مراجعين مطب هاي پزشکي و کلينيک‌ها بدليل بي‌اشتهايي کودکان است. بيشترين علت شکايت از اين عارضه، عدم درک صحيح والدين از ميزان نيازهاي تغذيه‌اي و شرايط غذايي است. علت بي‌اشتهايي کودکان را مي‌توان ناشي از اين دانست که والدين بنابر تشخيص پزشک از 4 تا 6 ماهگي شروع غذاي کمکي را تجويز مي‌کنند و به اشتباه فکر مي کنند که مانند شير خوردن بايد هر 2 ساعت يکبار به کودک غذا بدهند و اين بي‌اطلاعي موجب شکايت والدين مي شود. هدف از شروع غذاي کمکي جايگزين شدن آن به جاي وعده هاي شير در طول روز است و انتظار نداريم کودک با همان فاصله‌هاي زماني کم و همان ميزان اشتها در دوران شيرخوارگي غذاي کمکي را هم ادامه دهد و اين نکته را بايد بدانند که گرسنگي و سيري فرآيندش اشتهاست. اين فرآيند يک احساس غريزي است و ما نمي توانيم به عنوان والدين و يا پزشک در مورد سير شدن و يا گرسنگي کودکان تصميم‌گيري يا مداخله کنيم. کودک زماني احساس گرسنگي مي‌کند که قند خونش از حد مشخص شده‌اي پايين‌تر بيايد و زماني احساس سيري مي‌کند که ميزان قند خون به حد تاييد شده‌اي در خون برسد. اين فرآيند ممکن است 3 الي 4 ساعت و گاهي اوقات تا 6 ساعت طول بکشد تا اين احساس گرسنگي و سيري در کودکان ايجاد شود و اگر قبل از آن به صورت اجباري يا دستوري کودک را مجبور به تغذيه کنيم به نظر مي‌رسد کودک بي‌اشتهاست. فقط وظيفه والدين اين است که در زماني که کودک نياز به تغذيه دارد غذاي سالم، ارگانيک و متناسب با سن کودک در اختيارش قرار دهند و خود کودک تصميم بگيرد که چه زماني، چه ميزان و با چه شرايطي غذا را بپذيرد. پس از شروع غذاي کمکي ممکن است عواملي طبيعي باعث بروز بي‌اشتهايي شود و والدين نبايد به صورت خودسرانه اقدام به استفاده زياد از مکمل‌ها، ويتامين‌ها ويا اشتهاآورها کنند که خيلي از اين‌ها مي‌تواند در کودکان موجب صدمات جدي شود.

با فشار اين نقطه از بدن ميگرن و دندان درد را درمان کنيد
باشگاه خبرنگاران: طب فشاري و سوزني از روش هاي درماني است که پيشينه آن به طب باستان چين (TCM) باز مي گردد. بر اساس طب چيني، 12 کانال اصلي در بدن وجود دارد که هر کانل به چند ارگان ارتباط دارد و به حفظ سلامت فرد کمک مي‌کند. اگر يکي از نقاط طب فشاري يا سوزني در مسير کانال انرژي دچار اختلال شود مي‌تواند موجب ايجاد درد يا بيماري در فرد شود. متخصصان طب فشاري از انگشتان، کف دست‌ و آرنج‌ها استفاده مي‌کنند تا با فشار يکي از نقاط مشخص شده انرژي موجود در کانال‌ها را دوباره به جريان بيندازند. بسياري از افراد براي تسکين درد به متخصص طب فشاري مراجعه مي‌کنند و متخصص طب فشاري به کمک نقاطي به نام مريدين در تسکين درد به فرد کمک مي کند. مريدين مسيرهاي رگ مانندي هستند که بر اساس طب باستاني چين مسير حرکت انرژي در بدن هستند و در طب سوزني و طب فشاري به آنها نقاط رفلکسي مي گويند و براي درمان بيماري ها از تحريک اين نقاط از فشار يا سوزن استفاده مي‌شود. هر مريدين با يک عضو يا سيستم بدن در ارتباط است، در طب فشاري به جاي سوزن از فشار استفاده مي کنيم تا فشارهاي عميق بر روي نقاط موثر ايجاد و از آن به عنوان يک روش براي تسکين درد و علائم برخي بيماري ها استفاده کنيم. ما به شما يک روش طب فشاري براي تسکين برخي دردهاي شايع را معرفي مي کنيم. با فشار نقطه اي به نام هگو يا ( Large Intestine 4) که بين انگشت شست و اشاره در قسمت انحنا و گوشتي عضله دست قرار دارد مي توانيد بدون مصرف مسکن مي‌توانيد سردرد و ميگرن خود را تسکين ببخشيد. با فشار اين نقطه که به طور مخفف نقطه LI4 نيز نامگذاري مي شود مي توان دندان‌درد، خونريزي و گرفتگي بيني، درد گردن و شانه، درد آرتروز و مشکل يبوست را درمان کرد. بايد توجه داشت که فشار اين نقطه با انرژي ساير نقاط بدن در ارتباط است و به همين دليل زنان باردار نبايد اين کار را کار را براي تسکين دردها انجام دهند.

چه زماني نوشيدن چاي عامل بيماري مي‌شود؟
نوشيدن چاي بعد از غذا احتمال بروز فقر آهن را به خصوص در ميان افراد مستعد افزايش مي‌دهد اما اگر اين نوشيدني به صورت سالم و طبيعي مصرف شود مي‌تواند از بروز بسياري از سکته‌ها و بيماري‌هاي قلبي و عروقي جلوگيري کند. اگر برگ‌هاي چاي در مراحل اوليه چيدن خشک شود و غنچه‌هاي چاي باز نشده باشد، به آن در اصطلاح چاي سفيد مي‌گويند که معمولا در بين مردم ايران مصرف آن رايج نيست. چاي‌هاي عطري که داراي اسانس رنگ‌هاي غيرطبيعي بوده مي‌تواند سلامت افراد را در دراز مدت به خطر بياندازد. متاسفانه 50 درصد چاي‌هايي که در بازار داخلي به فروش مي‌رسد، از کشورهاي هند و امارات وارد مي‌شود که اکثرا عطري بوده و داراي اسانس و رنگ‌هاي مختلفي هستند که اگر اين رنگ‌ها از سلامت کامل برخوردار نباشند در دراز مدت باعث بروز سرطان‌هاي مختلف در بدن افراد مي‌شود. چاي داراي آنتي اکسيدان بوده و در پيشگيري از بيماري‌هاي غيرواگير از جمله قلبي و عروقي و سرطان موثر است که در صورت طبيعي نبودن عطر و رنگ اضافه شده مي‌تواند نتايجي عکس را براي افراد ايجاد کند.

انتهاي پيام/
خبرگزاري ميزان: انتشار مطالب و اخبار تحليلي ساير رسانه هاي داخلي و خارجي لزوماً به معناي تاييد محتواي آن نيست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضاي رسانه اي منتشر مي شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۷۸۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بیش از ۹۰ درصد زایمان‌ها توسط ماماها

سپیده حاجیان مدیر گروه مامایی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به مناسبت روز جهانی ماما، گفت: نقش ماما صرفا به مراقبت‌های زمان بارداری و کنترل زایمان طبیعی محدود نمی‌شود و در ابعاد مختلف سلامت زنان نقش بسیار پررنگی دارد.

وی اظهارداشت: مامایی رشته‌ای مستقل و شاخه‌ای از علوم سلامت است و دانش‌آموختگان مامایی به عنوان عضو تیم سلامت در حیطه اختیارات تعیین شده به خدمت در عرصه‌های مختلف آموزش، بهداشت، درمان، پژوهش، پیشگیری، مدیریت و حمایت می‌پردازند.

این استاد دانشگاه با اشاره به نقش مهم ماما در حوزه‌های آموزش، پژوهش، بهداشت و درمان، ادامه داد: گرچه حرفه اصلی یک ماما کنترل زایمان طبیعی و فیزیولوژیک است اما نقش مامایی صرفا به این حوزه محدود نمی‌شود و در ابعاد مختلف سلامت به ویژه سلامت زنان نقش بسیار پررنگی دارد.

این دکترای تخصصی بهداشت باروری ماما را اولین فردی برشمرد که پس از زایمان طبیعی در ارتباط با نوزاد قرار می‌گیرد و به حفظ و ارتقای سلامتش کمک می‌کند.

به گفته وی در واحد بهداشت خانواده مراکز بهداشتی یک ماما علاوه بر ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به مادر و کودک در دوران مختلف زندگی(جنینی، نوزادی، کودکی، مدرسه) به ارایه خدمات پیشگیری، مشاوره سلامت جنسی و باروری و سلامت خانواده نیز می پردازد.

حاجیان، رسالت مهم گروه مامایی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه را پرورش نیروی انسانی متعهد، متبحر و مسئولیت‌پذیر در حوزه مامایی برشمرد که قادر به ارایه خدمات مامایی و سلامت باروری در سطوح مختلف پیشگیری به زنان جامعه باشد.

این استاد دانشگاه افزود: ماما با ارتقای سطح آگاهی و بهبود نگرش مادران و کمک به ارتقای شاخص‌های سلامت آنان نقش بسیار چشمگیر و پررنگی در کاهش میزان مرگ ومیر مادران و نوزادان دارد.

وی دانش آموختگان مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی را از بهترین نیروهایی برشمرد که در سطوح مختلف ارایه خدمات خوش درخشیدند.

حاجیان با اشاره به نقش و هدف مامایی در راستای بهبود سلامت زنان جامعه خاطرنشان کرد: درحال حاضر قانون جوانی جمعیت وحمایت از خانواده به عنوان مهمترین سند بالادستی در تمام عرصه‌های آموزش، درمان، بهداشت و پژوهش مورد توجه ویژه قرار دارد.

به گفته وی بسیاری از مفاد این قانون صراحتا به نقش ماما در بهبود وضعیت کنونی سیاست ها و ساختار جمعیتی، خوشایند سازی زایمان طبیعی، سلامت(روان و جسم) مادر و نوزاد اشاره کرده است.

این استاد دانشگاه با اشاره به این که نقش ماما فقط به مراقبت در سنین باروری زنان محدود نمی شود گفت: با توجه به این که متوسط سن یائسگی یا منوپوز در کشورما ۵۱ سال است، ماما در حدود و دامنه اختیارات خود به این گروه سنی نیز خدمات ارایه می دهد و با انجام مشاوره‌ به بهبود کیفیت زندگی زنان در این دوران کمک می کنند.

وی افزود: یک سوم عمر زنان در دوران پساقاعدگی می گذرد و در این دوران باید زندگی با کیفیتی از لحاظ جسمی، روانی و جنسی داشته باشند.

حاجیان به نقش مهم ماما در بهبود سلامت جنسی و رفتار باروری سالم در دوران مختلف زندگی زنان و حتی پیش از ازدواج اشاره کرد و کمک به مشاوره‌های پیش از ازدواج و ازدواج به هنگام را از دیگر نقش‌های ماما برشمرد که متاسفانه مغفول مانده است.

ماما؛ منبعی قابل اطمینان برای آموزش نوجوانان و جوانان

به گفته این دکترای تخصصی بهداشت، امروزه جوانان و نوجوانان از طریق فضای مجازی و کانال‌های نادرست با اطلاعات اشتباه آشنا می‌شوند درحالی که ماما می‌تواند نقش بسیار مهمی در انتقال اطلاعات صحیح، علمی و اخلاقی ایفا کند که پیشگیری از رفتارهای پرخطر، تشویق به ارتباط سالم و ازدواج بهنگام و مشاوره صحیح به زوج‌های در شرف ازدواج برخی از این اقدامات است.

نقش ماما در ترویج زایمان طبیعی و کاهش مرگ و میر مادران و کودکان

مدیر گروه مامایی دانشگاه با اشاره به نقش ماما در ترویج زایمان طبیعی تاکید کرد: انجام مداخلات صحیح و اصلاح وتغییر نگرش باید از سنین دبیرستان با آموزش، آگاهی رسانی و بهبود باورهای دختران آغاز شود؛ درحالی که امروزه آموزش‌های ما برای ترویج زایمان طبیعی از زمان بارداری شروع می شود که بسیار دیر است.

حاجیان، ماما را یک نیروی کاملا اثربخش در مراقبت‌های سطح یک برشمرد که از محیطی ترین و در دسترس‌ترین نیروهای کادر سلامت محسوب می‌شود اما متاسفانه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های آنان کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی زایمان طبیعی را فرایندی برشمرد که می‌تواند به عنوان یک خاطره خوشایند، دلچسب و به یادماندنی در دوران زندگی و تجربه فرزندآوری یک زن شکل گیرد. این خاطره ممکن است با انجام مداخلات ناخواسته و ناخوشایند مخدوش شود یا این که کاملا خوشایند و زیبا جلوه کند.

مدیر گروه مامایی دانشگاه با اشاره به ماده ۴۹ قانون جوانی جمعیت گفت: در این قانون در خصوص جذب و به کارگیری ماما در اتاق زایمان زایشگاه‌ها قید شده است که باید به ازای هر دو مادر در حال زایمان یک ماما حضور داشته باشد.

وی تاکید کرد: از سال‌ها قبل از این که یک زن به فکر بارداری باشد باید ذهنیت وی درخصوص زایمان طبیعی اصلاح شود و همچنین زیرساخت‌های آن ایجاد شود تا در هنگام بارداری به این علم و یقین برسد که به عنوان یک زن کامل مانند تمام زنان دنیا می‌تواند زایمان طبیعی انجام دهد مگر در مواردی که واقعا به مداخلات جراحی نیاز باشد.

مدیر گروه مامایی دانشکده با اشاره به وجود بیش از ۱۳۰ فراگیر در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی رشته مامایی در دانشکده گفت: به فردی که وارد حوزه سلامت به ویژه رشته مامایی می شود در واقع موهبتی اعطا شده است تا در آینده دانسته‌ها و تجارب و علم خویش را در اختیار زنان قرار دهد و نظاره گر شیرین ترین لحظات زندگی مادر و کودک باشد.

حاجیان به فراگیران رشته مامایی توصیه کرد که با انگیزه و بردباری و صبر به کسب علم و آگاهی و مهارت بپردازند و با اشاره به این زایمان توام با استرس است، صبوری و بردباری در حرفه مامایی را از اصول مهمی برشمرد که علی‌رغم لحظات شیرین و زیبا در حوزه زایمان بسیار اهمیت دارد.

وی تاکید کرد: این صبر و بردباری باید در دانشجو به صورت عملی در طول دوره دانشجویی شکل گیرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ریشه ناترازی بنزین در مصرف بی‌رویه است
  • هشدار؛ این قارچ‌ها را نخورید
  • نقش ماما در سلامت زنان و نوزادان
  • انجام بیش از ۹۰ درصد زایمان‌ها توسط ماماها
  • پیش بینی غربالگری ۵ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در لردگان
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان در لردگان
  • تشخیص زودهنگام سرطان، پنجره‌ای به سوی زندگی
  • سمت راست سرتان درد می‌کند؟ این چند روش را امتحان کنید
  • بیماری ترانه علیدوستی چیست؟ / همه چیز درباره سندرم «درِس»
  • تولید بیماری‌های احتمالی برای نسل آینده؛ حاصل بی‌توجهی به مامایی