Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون رييس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به حضور زنان در ورزشگاه‌ها گفت: اين مسئله بايد با حداقل تقابل و حداکثر تعامل پيش رود. اوايل انقلاب بحث حضور زنان تابو بود ولي تدريجا با همکاري بخش‌هاي مختلف جامعه و همکاري خوب مراجع شرايط بهبود يافته است.
به گزارش ايسنا، معصومه ابتکار در نشست خبري امروز خود که در محل معاونت زنان و امور خانواده رئيس جمهور برگزار شد، ضمن تشکر از فعاليت‌هاي تمامي زنان و افرادي که پيش از وي در اين معاونت تلاش کردند گفت: اميدوارم در دولت دوازدهم با همکاري اصحاب رسانه با توجه به تاکيد رئيس جمهور بر جريان آزاد اطلاعات و آگاهي رساني و همچنين آنکه اين مسئله نيز امروز به يک مطالبه عمومي تبديل شده بتوانيم در حوزه زنان و امور خانواده شاهد اين جريان آزاد اطلاعات باشيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي در ادامه با اشاره به حضور مولاوردي به عنوان دستيار ويژه رئيس جمهور در امور حقوق شهروندي گفت: خوشبختانه جايگاه مولاوردي به عنوان دستيار ويژه رئيس جمهور در امور حقوق شهروندي مي‌تواند در تحقق مطالبات مردمي در زمينه ايجاد جريان آزاد اطلاعات بسيار موثر باشد.
توجه به اشتغال بانوان تحصيل‌کرده در دولت دوازدهم
معاون زنان و امور خانواده رئيس جمهور در ادامه به دختران فارغ التحصيل نيز اشاره کرد و گفت: با توجه به جمعيت بالاي دختران فارغ التحصيل و همچنان که تعداد بسيار زيادي از آنها جوياي کار هستند، توجه به اشتغال بانوان را مد نظر خود قرار داديم و با همکاري دستگاه‌هاي مختلف اين مسئله در معاونت زنان دولت دوازدهم با جديت پيگيري خواهد شد.
ابتکار در ادامه با بيان آنکه برنامه خود را با عنوان «زنان، خانواده و توسعه پايدار» در دولت دوازدهم ارائه داده‌ است گفت: اولين رويکرد ما در اين معاونت ارتقاء و افزايش کارايي ساختارهاي مرتبط با زنان است. کما آنکه متاسفانه معاونت زنان و امور خانواده رياست جمهوري از ساز و کارهاي کافي و ساختار لازم با توجه به وظايف خود برخوردار نيست؛ به اين ترتيب تحقق ساختارهاي مختلف و توان افزايي آنها جهت تحقق مسئوليت‌ها و وظايف اين معاونت را در دستور کار خود قرار داده‌ايم.
وي در ادامه با اشاره به آنکه در سازمان حفاظت از محيط زيست نيز جلب مشارکت‌هاي مردمي را در دستور کار داشتم اظهار کرد: در معاونت زنان و امور خانواده رئيس جمهور نيز جلب مشارکت‌هاي مردمي را پيگيري خواهم کرد و زنان و تمامي آحاد جامعه را به مشارکت هر چه بيشتر دعوت مي‌کنم.
فرصت يکماهه ابتکار براي ارائه پيشنهادات و انتقادات
معاون زنان و امور خانواده رئيس جمهور در ادامه عنوان کرد: هم اکنون لينکي در پورتال معاونت زنان و امور خانواده رئيس جمهور قرار گرفته است که پيشنهادات را به مدت يک ماه دريافت مي‌کند، از همه پيشنهادات استقبال مي‌کنيم و از تمام کساني که پيشنهادات و يا انتقاداتي را دارند درخواست مي‌کنم که در اين مدت به لينک مربوطه مراجعه کنند.
«ديده‌باني حقوق زنان» از وظايف مهم معاونت زنان
ابتکار در ادامه يکي از وظايف مهم معاونت زنان و امور خانواده رئيس جمهور را «ديده‌باني حقوق زنان» دانست و گفت: چنانچه بخواهيم در جنبه‌هاي مختلف آموزش، سلامت، اقتصادي، اجتماعي و ... پيشرفتي حاصل کنيم بايد شاخص‌هايي را مشخص کنيم که در اين زمينه حتما با مرکز آمار ايران همکاري‌هايي خواهيم داشت تا شاخص‌سازي‌هايي را همگام با سياست‌هاي کلي مقام معظم رهبري در حوزه زنان و خانواده داشته باشيم.
وي افزود: هم اکنون شاخص‌هايي چون تاب آوري، شکوفايي خانواده و ... شاخص‌هايي هستند که در دوره مولاوردي پيگيري شده و بايد بتوانيم آنها را ادامه داده و البته شاخص سازي‌هاي جديدي را نيز داشته باشيم.
رايزني با وزراء‌ براي بکارگيري و استفاده از ظرفيت‌هاي زنان
معاون زنان و امور خانواده رئيس جمهور در ادامه عنوان کرد: هم اکنون مکاتبه‌اي را با تمام وزراء و معاونين رئيس جمهور آغاز کرده‌ام تا در حوزه زنان و امور خانواده همکاري‌هاي جدي را با تمام بدنه دولت داشته باشيم.
ابتکار تصريح کرد: اولين درخواست من از وزراء و معاونين رئيس جمهور آن است که تعداد مديران زن حاضر در دستگاه‌هاي خود را اعلام کند، زيرا تحقق حضور 30 درصدي زنان شايسته در عرصه‌هاي مديريتي کشور تا پايان برنامه ششم توسعه يکي از برنامه‌هاي جدي رئيس جمهور است که دستگاه‌ها در اين زمينه مکلف شده‌اند.
وي در ادامه با اشاره به حضور خود در سازمان حفاظت از محيط زيست در دولت اصلاحات و دولت يازدهم گفت: در دولت اصلاحات درب‌ها را براي استخدام زنان در سازمان حفاظت از محيط زيست باز کرديم. اين در حاليست که در دولت يازدهم نيز علاوه بر آنکه دو معاون زن در اين سازمان داشتم ، 25 تا 30 درصد پست‌هاي مديريتي سازمان محيط زيست را به زنان اختصاص داده بودند. به طور کلي 40 درصد سازمان را نيز زنان تشکيل مي‌دادند و اين روند بايد در ساير دستگاه‌هاي کشور نيز جاري شود.
معاون امور زنان و خانواده رئيس جمهور در ادامه بر تقويت نهاد خانواده تاکيد کرد و افزود: تقويت نهاد خانواده و تدوين شاخص «خانواده پويا و سالم» را در دستور کار خود قرار دادم، اين در حاليست که اين شاخص‌ها در جوامع مختلف نيز در حال پيگيري است.
تدوين «منشور حقوق شهروندي زنان» با همکاري مولاوردي
ابتکار در ادامه ارزيابي وضعيت زنان و خانواده را در جامعه مسئله بسيار مهمي دانست و گفت: ارتقاء سطح مشارکت عمومي زنان و دختران مسئله بسيار مهمي است که البته يک جريان سازي اجتماعي را مي‌طلبد.
وي در ادامه از تدوين «منشور حقوق شهروندي زنان» با همکاري مولاوردي خبر داد و گفت: حتما منشور حقوق شهروندي ويژه زنان را با همکاري مولاوردي تدوين خواهيم کرد اين در حاليست که استقرار در اصلاح نظام حقوقي و قضايي نيز براي ما اهميت بسيار زيادي دارد.
لايحه «تامين امنيت زنان در برابر خشونت» با جديت پيگيري مي‌شود
به گزارش ايسنا، معاون امور زنان و خانواده رئيس جمهور در خصوص لايحه «تامين امنيت زنان در برابر خشونت» نيز اظهار کرد: اين لايحه را با جديت پيگيري خواهيم کرد و به طور کلي ارتقاء امنيت رواني زنان، دختران و خانواده مسئله بسيار مهمي است که اين معاونت با همکاري وزارت بهداشت و دانشگاه‌هاي علوم پزشکي آن را پيگيري کرده و شاخص‌سازي در اين زمينه را در دستور کار خود قرار داده است.
ابتکار در ادامه بر اهميت سياستگذاري براي کودکان دختر نيز اشاره کرد و گفت: توجه به کودکان دختر اهميت زيادي دارد و با توجه به شرايط خاص جامعه، آسيب‌هاي اجتماعي و ... سلامت، تعادل رواني و روحي کودکان دختر و پيگيري مسائلي همچون ورزش آنها مسائل بسيار مهمي است که به آن توجه ويژه خواهيم داشت.
وي از همکاري با وزارت ورزش و جوانان در جهت ارتقاء ورزش بانوان در سطح کشور نيز خبر داد و گفت: استفاده از IT را نيز در دستور کار خود قرار دادم تا بتوانيم با توان افزايي در اين حوزه در جوامع شهري و روستايي عملکرد موثرتري داشته باشيم.
در جهت افزايش اشتغال زنان با نهادهاي کارآفرين همکاري‌ جدي خواهيم داشت
افزايش توانايي‌هاي زنان آسيب ديده در دستور کار
معاون زنان و امور خانواده رئيس جمهور حضور بيشتر زنان و دختران را در حوزه‌هاي محيط زيستي را نيز بسيار مهم دانست و گفت: در اين زمينه نيز با همکاري سازمان محيط زيست توان افزايي‌هاي لازم را به انجام خواهيم رساند و با تمام توان در اين حوزه فعال خواهيم بود. اين در حاليست که در جهت افزايش اشتغال زنان نيز با نهادهاي کارآفرين و ساير تشکل‌هاي مرتبط نيز همکاري‌هاي جدي خواهيم داشت.
ابتکار در خصوص ارتقاء توانايي‌هاي زنان آسيب ديده نيز گفت: افزايش توانايي‌هاي زنان آسيب ديده مسئله‌اي است که مولاوردي نيز آن را پيگيري مي‌کرد و هم اکنون نيز در دستور کار اين معاونت قرار گرفته است.
وي در خصوص انتخابات دو سال آينده مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: اميدواريم تا آن زمان بتوانيم حضور 30 درصدي زنان را در مجلس شوراي اسلامي آينده محقق کنيم و به طور کلي مشارکت سياسي زنان را افزايش دهيم.
معاون زنان و امور خانواده رئيس جمهور در ادامه در خصوص همکاري‌هاي بين‌المللي در حوزه زنان نيز گفت: همکاري‌هاي بين‌المللي براي ما اهميت بسيار زيادي دارد و معتقدم با بسياري از کشورهاي منطقه و دنيا مي‌توانيم همکاري‌هاي بسيار خوبي در حوزه زنان و خانواده داشته باشيم تا بتوانيم از اين طريق به انتقال و تبادل تجربيات بپردازيم.
ابتکار ادامه داد: هم اکنون بسياري معتقدند که دنيا نياز به روح مادرانه دارد تا بتواند در مقابل اين همه جنگ طلبي و آتش افروزي تاب بياورد. به همين ترتيب بايد نقش زنان در مجامع بين‌المللي ارتقاء پيدا کند.
صداي همه طيف‌ها را مي‌شنوم
وي در ادامه با تاکيد بر آنکه نگاهم در معاونت زنان و امور خانواده رئيس جمهور «ملي» خواهد بود، گفت: صداي همه گروه‌ها و طيف‌هاي سياسي را مي‌شنوم و تمامي اقوام و قوميت‌ها را سهيم مي‌دانم، اين در حاليست که مسئله اقليت‌ها نيز براي ما بسيار مهم است.
ابتکار در ادامه عنوان کرد: نگاهم فراگير و ملي است و تلاشمان آن است که خواست همه مردم که در انتخابات اخير رياست جمهوري منجر به انتخاب دکتر روحاني شد در نظر گرفته شده و استمرار يابد و بتوانيم گام‌هاي موثري را در جهت ارتقاء وضعيت زنان و خانواده برداريم.
از آقايان نيز در معاونت زنان استفاده خواهيم کرد
زنان بايد به تدريج وارد ميدان‌ شوند
معاون رييس جمهور در ادامه با تاکيد بر تعادل جنسيتي گفت: در اين دوره معاونت زنان امور خانواده رئيس جمهور از آقايان نيز حتما استفاده خواهيم کرد و به تعادل جنسيتي در مديريت‌ها اهميت مي‌دهم همچنان آنکه سهم زنان نيز قطعي خواهد بود.
وي تصريح کرد: زنان بايد به تدريج وارد ميدان‌ها شوند به طوريکه در ابتدا بايد نسبت به حضور زنان در سطح ادارات کل شهرستان‌ها تلاش کنيم و سپس در سطح معاونت ادارات در استان‌ها تا با اين روش بتوانيم حضور زنان را در همه رده‌هاي مديريتي پاييني، مياني و ارشد داشته باشيم.
معاون زنان و امور خانواده رئيس جمهور ادامه داد: در حال حاضر 50 درصد مخاطبان وزارت بهداشت زنان هستند. اين در حاليست که بيشتر از 27 درصد از اساتيد دانشگاه در وزارت علوم زنان بوده و 50 درصد مخاطبين آنها نيز زن هستند. کما آنکه 50 درصد از مخاطبان آموزش و پرورش نيز زنان بوده، به اين ترتيب با چنين آماري چرا نبايد زنان در بخش تصميم گيري و مديريتي حضور داشته باشند؟ و چرا نبايد اين فرصت به صورت متعادل به زنان داده شود؟.
ابتکار افزود: خوشبختانه در حال حاضر اين تحقق حضور 30 درصدي زنان در تمامي رده‌هاي مديريتي کشور توسط رئيس جمهور به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده و ما به صورت جدي پيگير آن خواهيم بود.
امکانات معاونت زنان در حد دفتر حوزه رياست سازمان محيط زيست است
وي در ادامه به کمبود امکانات معاونت زنان و امور خانواده رئيس جمهور نيز اشاره کرد و گفت: امکانات معاونت زنان و خانواده رئيس جمهور هم اکنون در حد دفتر حوزه رياست سازمان محيط زيست است.
سياست معاونت زنان اعتدال و اصلاح است
معاون زنان و امور خانواده رئيس جمهور همچنين به هجمه‌هايي که عليه وي وجود دارد نيز اشاره کرد و افزود: به تمامي گروه‌ها و طيف‌هاي سياسي فراخوان داده‌ايم و از آنها دعوت کرديم که هر کس انتقاد و پيشنهادي دارد مطرح کند و ما حتما از آنها استقبال خواهيم کرد اما سياستي که معاونت زنان و امور خانواده رئيس جمهور اتخاذ خواهد کرد در قالب برنامه‌هاي دولت دوازدهم و رويکرد اعتدال و اصلاح است.
ابتکار تصريح کرد: از ابتدا قصد داريم با وجود همه هجمه‌هايي که هنوز بنده بر سر کار نيامده شروع شده است، نگاه تعادلي داشته باشيم و براي آن تلاش خواهم کرد، زيرا معتقدم در جامعه متکثري که در آن زندگي مي‌کنيم بايد تلاش کرد تا «گفت‌وگو» و «تعامل» نهادينه شود. هر چند کار سختي است و ممکن است برخي از طيف‌ها اعتقادي به اين تعامل و گفتمان نداشته باشند و گمان کنند روش‌هاي خودشان کارسازتر است.
وي ادامه داد: اما ما با تمام ظرفيت‌هاي خود جهت استقرار رويکرد تعادلي و تعاملي تلاش خواهيم کرد تا گفتمان ملي جايگزين هجمه‌ها شود.
ادامه دارد

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۷۹۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست مشاوران زنان و خانواده دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی منطقه یک، با حضور فخرالسادات نصیری، مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به صورت مجازی و حضوری برگزار شد.

نصیری مشاور امور زنان و خانواده وزیر عتف در این نشست ضمن قدردانی از فعالیت‌های حوزه زنان و خانواده در دانشگاه پیام نور، اظهار کرد: بیش از ۸ هزار عضو علمی خانم در کشور داریم که سامانه‌ای برای شبکه سازی در این حوزه در حال انجام است.

همچنین فرهادی، مشاور زنان و خانواده دانشگاه پیام نور نیز در این نشست گزارشی از فعالیت‌های امور زنان و خانواده این دانشگاه را ارائه داد.

گفتنی است در این نشست مسائل و دغدغه‌های حوزه‌ی زنان و خانواده مطرح شد. در پایان نشست نیز از مهدکودک سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور بازدید کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اصلاح دستورالعمل فرزندخواندگی و کمک به جمع‌شدن برخی شیرخوارگاه‌ها
  • معاونت زنان ریاست‌جمهوری نمی‌تواند در اجرای موضوع حجاب وارد شود
  • بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • حضور زنان در ورزشگاه تبریز تا اطلاع ثانوی ممنوع
  • حضور زنان در ورزشگاه تبریز ممنوع شد
  • حضور زنان در ورزشگاه یادگار تبریز ممنوع شد
  • کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • خزعلی خبر داد : تعطیل شدن شیرخوارگاه ها
  • مسعود فروتن: فکر می کردم صداهایی که از جعبه رادیو می شنوم صدای آدم کوچک هاست! +فیلم
  • معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده مطرح کرد؛ درخواست دوباره برای درج نام مادر در کارت ملی