Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: معاون رییس جمهور اصلاح ساختار وزارت امور خارجه را در راستای هماهنگ‌سازی و یکپارچه‌سازی برای پیشبرد برنامه سیاست خارجی دانست.

جمشید انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا در رابطه با تغییر ساختار سازمانی و اداری وزارت امورخارجه گفت:‌ براساس ساختار جدید اداری وزارت امور خارجه، رویکرد این وزارتخانه به نوع مدیریت دیپلماسی کشور متفاوت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گذشته آن رویکرد به این صورت بود که مناسبات دیپلماتیک ایران در سه حوزه معاونت منطقه‌ای مورد پیگیری و مدیریت قرار می‌گرفت. دو معاونت نیز مسائل حقوقی - بین‌المللی و کنسولی را مورد رسیدگی قرار می‌دادند.

وزارت امور خارجه پنج معاونت و هشت اداره کل خواهد داشت

او با بیان اینکه در ساختار جدید اداری وزارت امور خارجه هشت اداره کل مورد پیش‌بینی قرار گرفته که کل مسائل مربوط به هریک از کشورها و مناطق در حیطه وظایف و رسیدگی‌های آن اداره کل‌ها قرار می‌گیرد، اظهار داشت: در این ساختار معاونت مالی – اداری، معاونت حقوقی - بین‌المللی و معاونت کنسولی باقی مانده و دو معاونت جدید سیاسی و اقتصادی ایجاد می‌شود.

ادارات کل مجری برنامه‌های معاونت‌ها خواهند بود

سازمان امور اداری و استخدامی کشور افزود: در این راستا معاونت‌های تخصصی به هریک از این اداره کل‌ها برنامه و سیاست را اداره می‌کنند و این اداره کل‌ها مجری آن برنامه‌ها و سیاست‌ها خواهند بود.

انصاری با بیان اینکه در ساختار تشکیلاتی که ماآن را ابلاغ کرده‌ایم تعداد سطوح مدیریتی را کاهش دهیم، تصریح کرد: معاونت‌های وزارت خارجه از شش به پنج معاونت تقلیل یافتند.

تحرک بیشتری در دیپلماسی با ساختار جدید وزارت خارجه شاهد خواهیم بود

او با بیان اینکه در این تغییر و اصلاح بیشتر بحث هماهنگ‌سازی و یکپارچه‌سازی برای پیشبرد برنامه سیاست خارجی مطرح بود، خاطرنشان کرد: این ساختار پیشنهادی از سوی وزارت امور خارجه مورد توافق سازمان امور اداری و استخدامی کشور هم قرار گرفت و بر این اساس با توافقی که میان من و آقای ظریف قرار گرفت، ابلاغ شده است و ما قطعا شاهد تحرک بیشتر در دیپلماسی کشور در حوزه‌های مختلف خواهیم بود و هماهنگی بیشتری را در دیپلماسی اقتصادی، مسائل سیاسی و بین المللی مشاهده می‌کنیم.

کریمی قدوسی حرف‌های احرازنشده زیادی می‌زند

معاون رئیس جمهور در رابطه با اتهامات اخیر مطرح شده از سوی محمدجواد کریمی‌قدوسی نماینده مشهد در مجلس در خصوص وی نیز ابراز داشت: آقای کریمی قدوسی حرف‌های بسیاری می‌زند اما تا به حال درستی هیچ‌کدام از آنها احراز نشده است. من در طول عمرم تنها یک بار به آمریکا سفر کرده‌ام که آن سفر نیز در زمان نمایندگی مجلس برای شرکت در اجلاس صندوق بین‌المللی پول بوده که وزیر وقت امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی و دو تن دیگر از نمایندگان مجلس بنده را همراهی می‌کردند.

گرین کارت ندارم

انصاری با بیان اینکه من بعد از آن سفر هیچ سفری نداشته‌ام، عنوان کرد: آقای کریمی‌قدوسی فکر می‌کند که به خاطر آن سفر من گرین‌کارت دارم در حالی که من گرین کارت ندارم که گویا ایشان بنده را با فرد دیگری اشتباه گرفتند.

او ادامه داد: این ادعا از سوی معاونت حقوقی دفتر ریاست جمهوری مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۸۰۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل استعفا کرد

«آنل شلین» که در اداره دموکراسی، حقوق بشر و کار وزارت خارجه آمریکا کار می‌کرد، چهارشنبه به روزنامه واشنگتن پست گفت که وی بار‌ها نگرانی‌های خود را درباره انتقال تسلیحات به اسرائیل مطرح کرده بود، اما بی‌نتیجه بود.

پیش از این، جاش پل مسئول امور سیاستی و نظامی وزارت خارجه آمریکا ماه اکتبر در اعتراض به کمک‌های تسلیحاتی کشورش به رژیم صهیونیستی برای استفاده در جنگ علیه غزه استعفا کرده بود.

طارق حبش نیز از دیگر مقامات دولت آمریکا بود که در مخالفت با حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی استعفا کرد.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست دوشنبه گزارش داد که شماری از کارمندان دولت آمریکا قصد دارند به خاطر جنگ غزه و در اعتراض به حمایت دولت این کشور از رژیم صهیونیستی استعفا کنند.

پیش‌تر یکصد کارمند وزارت خارجه آمریکا در یادداشتی رئیس‌جمهوری این کشور را به انتشار اطلاعات گمراه‌کننده در جنگ غزه متهم کرده و اظهار کرده بودند که رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب جنایت جنگی شده است.

همچنین بیش از ۱۳۰ تن از کارکنان وزارت امنیت داخلی آمریکا در نامه‌ای از دولت این کشور خواسته بودند که برای آتش‌بس فوری در غزه اقدام کند.

بیش از ۷۰۰ تن از کارکنان بالغ بر ۳۰ آژانس و وزارتخانه آمریکا هم در ماه نوامبر در نامه‌ای به جو بایدن رئیس جمهوری این کشور از وی درخواست کردند تا از آتش‌بس در غزه حمایت کند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • مخالفت خصمانه آمریکا با تکمیل خط لوله گاز «صلح»
  • احضار معاون سفیر آمریکا به وزارت خارجه هند
  • یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل استعفا کرد
  • برداشت گندم امروز رسماً آغاز شد
  • مورینیو: در ساختار اشتباه نباید نقش فراتر از مربی ایفا کرد؛ می‌خواهم انتخاب درستی داشته باشم
  • یادداشت هنیه در دفتر یابود وزارت خارجه ایران
  • سخنگوی وزارت امور خارجه عنوان کرد؛ تصویب قطعنامه آتش بس در غزه گامی مثبت اما ناکافی
  • استقبال عربستان، مصر و تشکیلات خودگردان از قطعنامه آتش‌بس در غزه
  • سخنگوی وزارت خارجه : غصب سرزمین‌های متعلق به فلسطینیان مکمل اقدامات وحشیانه رژیم صهیونسیتی است
  • روایت گاردین درباره موضع تند کامرون در قبال اسرائیل