Web Analytics Made Easy - Statcounter

جامعه>محیط زیست - ایسنا نوشت: اداره کل استاندارد استان تهران از توقیف آب معدنی با نام تجاری "به آب – آکوا آلتورا" به دلیل نشان جعلی و نیز غیراستاندارد بودن خبر داد. علاوه بر این قند و شکر غیراستاندارد به نام تجاری "نگین" نیز متوقف شده است.

ر اساس اعلام مدیر کل استاندارد استان تهران، آب معدنی با نشان تجاری "به آب - آکوا آلتورا" تولید شده در شرکت صبا رود افشان غیراستاندارد اعلام و از مصرف‌کنندگان تقاضا شده است که نسبت به خرید آن خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولیدکننده متخلف آب معدنی مذکور علی‌ رغم ابطال پروانه استاندارد این فرآورده در ماه‌های گذشته اقدام به تولید کالای غیراستاندارد و جعل نشان استاندارد بر روی بسته‌بندی خود کرده و به دلیل همین تخلف به دادگاه معرفی شده است.

مسلم بیات- رئیس اداره کل استاندارد تهران- با اشاره به اینکه واحد تولیدی شرکت صبا رود افشان در شهرستان دماوند فعالیت می‌کند، اظهار کرد: بسته‌بندی‌های آب که در بازار موجود است در دو نوع آب آشامیدنی و اب معدنی بوده که مصرف‌کننگان باید قبل از خرید با توجه به هدف خود به نوع آن توجه کنند و برای حصول اطمینان از اعتبار نشان استاندارد درج شده بر روی بسته‌بندی کد ۱۰ رقمی ذیل نشان استاندارد را به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک نمایند.

چندی پیش نیز اداره کل استاندارد تهران از غیراستاندارد بودن آب آشامیدنی با نام تجاری "گابی ین" در بازار خبر و نسبت به مصرف آن هشدار داد. بر این اساس برند آب آشامیدنی مذکور که به وفور در بازار و با قیمتی بالاتر از حد معمول ارائه می‌شد فاقد هر گونه کد ردیابی، نام و آدرس واحد تولیدی و نیز با نشان استاندارد جعلی که در استان مازندران بسته‌بندی و پر می‌شده است، اعلام گردید.

علاوه بر این اداره کل استاندارد استان تهران از توقیف قند و شکر غیراستاندارد با نام تجاری "نگین" در جریان بازرسی کارشناسان استاندارد در بازرسی از واحدهای تولید صنایع غذایی خبر داد.

42238

کلید واژه‌ها : کمیسیون کشاورزی و امور آب مجلس - آلودگی آب -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۸۰۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت تخم مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران؛ بر اساس نرخ نامه مصوب این سازمان، قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ غیر بسته بندی ۳۰ عددی در میادین میوه و تره بار ۴۶ هزار تومان و هر شانه ۳۰ عددی بسته‌بندی شانه‌های خمیری شیرینگ شده با قیمت ۹۶ هزار تومان به فروش می‌رسد.

گفتنی است، هر شانه تخم مرغ ۲۴ عددی بسته بندی شانه‌های خمیری درب دار یا بسته بندی با دو شانه خمیری و شرینگ شده ۷۹ هزار تومان، ۲۰ عددی ۶۶ هزار تومان، ۱۵ عددی ۵۰ هزار تومان، ۹ عددی ۲۹ هزار و ۷۰۰ تومان و ۶ عددی ۱۹ هزار و ۸۰۰ تومان در میادین میوه و تره بار به فروش می‌رسد.

کد خبر 6097996

دیگر خبرها

  • توصیه به مصرف آب چاه به جای آب معدنی اشتباه است
  • قیمت تخم مرغ در میادین تره‌بار
  • قیمت تخم مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار اعلام شد
  • آب معدنی استفاده کنیم یا نه؟
  • بارگیری غیراستاندارد محموله افغانستان توسط کنسرسیوم ریلی+عکس
  • جمع آوری روغن زیتون با نام تجاری «سابرسو»
  • تحقق ۱۲۸ درصدی آزمون کمیت محصولات پیش بسته بندی
  • اجرای موفقیت‌آمیز آزمون نمونه‌های طرح پیش بسته‌بندی در خراسان جنوبی
  • تولید کننده جعبه هاردباکس عمده در تهران
  • فرایند خشک کردن و بسته بندی پرتقال در یک کارخانه کره‌ای (فیلم)