Web Analytics Made Easy - Statcounter

در فصل تابستان و روزهای گرم آن مردم بسیاری از روستاهای شهرستان کهنوج روزها و شب ها را با مشکل بی آبی سپری می کنند ولی این نعمت الهی این روزها به راحتی در کوچه ها و خیابان های شهر کهنوج هدر می رود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از شوباد،موضوع کمبود آب در استان کرمان و شهرستان کهنوج امروزه به عنوان یکی از چالش های جدی است که جامعه را تهدید می کند با این وجود به دلیل بی توجهی مسئولان مربوطه و به علت شکستگی لوله در کوچه حافظ ۳ آب آشامیدنی این شهر در حال هدر رفتن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

که آب در یکجا جمع شده است و به یک رودخانه تبدیل شده است.

روزی نیست که در برنامه‌های تلویزیونی رسانه ملی به امر اصلاح مصرف آب و برق اختصاص پیدا نکند و مسئولان تلاش دارند تا با فرهنگ‌سازی و آموزش نحوه درست مصرف آب، از جیره بنده احتمالی جلوگیری کنند.


اما متاسفانه به دلیل شکستگی و به لطف بی‌توجهی برخی از مسئولین شهر کهنوج شاهد هدر روی آب شرب و آن هم در فصلی که با کمبود شدید آب مواجه می باشیم .در حالی که مسئولان به‌ویژه مسئولان وزارت نیرو تلاش می‌کند تا با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها، مردم را به کاهش مصرف آب و اصلاح الگوی مصرف آن تشویق کند، اما هنوز در برخی از مناطق شهر کهنوج دیده می‌شود که ترکیدگی لوله‌های آب در سطح شهرها و روستاها و نیز استفاده نادرست از آب‌های زیر زمینی سبب هدر رفت هزاران لیتر آب شده است.

،در حالی که دربسیاری از شهرها واستانهای کشورمان به دلیل کم شدن ذخایر آبی ، آب شرب به صورت جیره بندی مصرف میشود و بارها در رسانه های ملی دم از صرفه جویی زده می شود و این درحالی است که لوله آب در بیشتر محله های شهر کهنوج شکسته است اما با وجود هدر رفت این سرمایه ملی هیچ گونه اقدامی نسبت به تعویض یا ترمیم لوله آب در این منطقه نشده است.به گفته اهالی این محله با تذکرهای مکرر هنوز هیچ پیگیری صورت نگرفته است.

این نعمت بزرگ خداوند که با مشقت فراوان برای استفاده ما بدست می آید روز هاست که مانند رودی کوچک در جریان است ومعلوم نیست چه کسی متولی بازسازی آن است.

امروزه که حرف از قعطی آب وجیره بندی آن در خیلی از استانهای این کشور پهناورمی باشد آیا جایی برای تأمل وتدبر ندارد که چرا این قطرات مروارید گونه آب به این راحتی هدر می روند،آیا تا به حال به این اندیشیده ایم که همین آبی که به این راحتی هدر میرود با چه هزینه ومشقتی به اینجا رسیده است؟ باید برای این امر بسیار مهم، سریعاً وارد عمل شد و آیا ادارات ذیربط نباید هراز چند گاهی از این خطوط بازدید به عمل آورند. شاید جاهای دیگری هم مشکلاتی باشد که به چشم ما نیاید زیرا درصد بسیار زیادی از لوله های آب از بیابانها و زمینهای خارج از شهرها و روستاهاعبور میکند.

حال با توجه به اهمیت این موضوع و خبر کم آبی در اکثر نقاط ایران و با توجه به اینکه تیتر اول خیلی از خبرگزاریهای کشور و استان ما نیز خبر کم آبی و پیگیری مسئولین زیربط برای این موضوع نیز بوده است انتظار می رود مسئولان آب و فاضلاب شهری با اقدام به موقع خود در خصوص تعمیر نقاط آسیب دیده هر چه سریعتر اقدام کنند تا از هدر روی آب جلوگیری کنند.

این شهروندان معتقدند که ترکیدگی لوله آب شرب این شهر هدر رفت آب را به دنبال داشته و تنها خیابان و کوچه های آن را سیراب می کند و از طرفی مسئولان همیشه شهروندان را به صرف‌جویی دعوت می‌کنند در حالی که خود عاملانی جهت تشدید هدر رفت آب و بحران کم ابی در این شهرستان می شوند.

ترکیدگی لوله آب در خیابان ها و کوچه های شهر کهنوج به یک قصه تکراری در شهر تبدیل شده است و هر از چند گاهی باید شاهد ترکیدگی لوله‌ها در خیابان و کوچه ها باشیم و امروزه شاهدیم که برای تعمیر محل ترکیدگی لوله باید چند روز صبر کنیم تا مسئولین امر از اداره آب و فاضلاب در محل حضور پیدا کنند و از هدر رفت آب جلوگیری کنند.

لازم به ذکر است؛ برخی از مسئولان با اشاره به عدم تجدید پذیری سفره های آب شیرین و کمبود منابع آبی جایگزین، گفته اند: پیش بینی می شود جنگ های آینده بر سر آب باشد.

حال جای تامل است که مسئولین ما با عدم توجه به این مسائل باعث محرومیت برخی شهروندان از نعمت بزرگی چون آب در روزهای گرم تابستان شده اند.و مسوولین باید برای این امر بسیار مهم، سریعاً وارد عمل شوند. این سرمایه گرانبها که هدر رفت آن بازگشتی و جبرانی ندارد از بین می رود و فقط همه نظاره گر هستند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۸۰۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکسته شدن سد در کنیا دستکم ۴۲ قربانی گرفت

آفتاب‌‌نیوز :

بعد از ترکیدن سدی در روستای کاموچیری در غرب کنیا، آب خانه‌ها را با خود برد و راه‌ها را قطع کرده است. 

فرماندار شهرستان ناکورو به خبرگزاری فرانسه گفت «چهل و دو کشته، تخمین محافظه‌کارانه است، زیرا هنوز تعداد زیادی در گل و لای هستند».

بیش از ۱۰۰ نفر در سیلی که ماه گذشته بخش‌هایی از کنیا را ویران کرد، جان خود را از دست دادند.

مقام‌ها، سیستم هواشناسی ال نینو را دلیل فوران رودخانه‌ها می‌دانند که در سرتاسر منطقه ویرانی به بار آورده و ۱۵۵ کشته در تانزانیا برجای گذاشته است. 

بر اساس گزارش رسانه‌های محلی، تیم‌های امداد و نجات مشغول جستجو در بین گل و لای برای یافتن بازماندگان هستند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • اصلاح خط لوله فاضلاب و ایمن‌سازی خیابان شهیدان کاظمی انجام شد
  • دستاوردسازی خیالی اسرائیل درباره رامین یکتاپرست ؛ کسی که یک فاحشه‌خانه را در آلمان اداره می‌کرد | یکتاپرست وابسته به سپاه بود؟
  • دستاوردسازی خیالی اسرائیل و رسانه‌هایش درباره رامین یکتاپرست
  • شکسته شدن سد در کنیا / بیش از ۱۲۰ نفر کشته شدند + عکس
  • (ویدئو) اولین تصاویر از شکسته شدن سد در کنیا؛ کشف ۴۲ جسد
  • کشف ۴۰ جسد با شکسته شدن سد در کنیا
  • شکسته شدن یک سد در آفریقا جان ۴۲ نفر را گرفت | ویدئو
  • ببینید | اولین تصاویر از شکسته شدن سد در کنیا؛ کشف ۴۲ جسد
  • فیلم/ ۴۲ کشته بر اثر شکسته شدن سد در کنیا
  • شکسته شدن سد در کنیا دستکم ۴۲ قربانی گرفت