Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند -رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: ۳۴۲ پروژه در بخش کشاورزی استان طی هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم ولی پور مطلق ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در مجموع بالغ بر ۳۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در این پروژه ها سرمایه گذاری شده است.

وی با بیان اینکه با بهره برداری از این پروژه ها ۴۳ هزار و ۵۳۱ نفر از مزایای آن بهره مند می شوند، بیان کرد: با افتتاح این پروژه ها برای ۵۲۲ نفر اشتغال پایدار و جدید ایجاد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تثبیت ۳۶۳۴ شغل در بخش کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اضافه کرد: علاوه بر این با بهره برداری از این پروژه ها سه هزار و ۶۳۴ شغل موجود بخش کشاورزی تثبیت می شود.

ولی پور مطلق، بیشترین پروژه های افتتاحی این هفته را مربوط به بخش آب و خاک با ۱۵۳ پروژه عنوان کرد و گفت: به دلیل اهمیتی که موضوع آب در خراسان جنوبی دارد در تمامی فعالیت های حوزه جهاد کشاورزی نگاهی نیز به مصرف آب داشته ایم که اگر این حساسیت از گذشته وجود می داشت بسیاری از مشکلات امروز را شاهد نیستیم.

وی ادامه داد: همچنین از این تعداد هشت پروژه مربوط به بخش دام و طیور، شش پروژه بخش عشایری، شش پروژه صنایع تبدیلی، ۶۶ پروژه مکانیزاسیون و ۱۱ پروژه منابع طبیعی خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه شهرستان نهبندان ۶۲ پروژه بیشترین پروژه های افتتاحی این هفته را به خود اختصاص داده است، بیان کرد: بعد از آن نیز شهرستان سرایان با ۵۲ پروژه و بیرجند با ۴۱ پروژه بیشترین پروژه های افتتاحی این هفته را به خود اخصاص داده اند.

کاهش سطح زیر کشت محصولات جالیزی به یک سوم

ولی پور مطلق با اشاره به اقدامات انجام شده در این سازمان برای تغییر الگوی کشت در استان نیز گفت: با اقدامات انجام شده در این حوزه سطح زیر کشت چغندردر استان از شش هزار و ۸۰۰ هکتار به ۹۵۰ هکتار کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت محصولات جالیزی نیز به یک سوم کاهش یافته است، عنوان داشت: جهاد کشاورزی از کشت محصولات پرآب حمایت نمی کند و همین امر سبب کاهش سطح زیر کشت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه علاوه بر این جهاد کشاورزی بحث کشت نشایی و تغییر فصل کشت را در دستور کار خود قرار داده است، بیان کرد: با کشت نشایی نزدیک به ۳۵ تا ۴۰ درصد و در کشت پاییزه نیز ۵۰ درصد میزان مصرف آب کاهش می یابد.

ولی پور مطلق از صرفه جویی ۲۳۰ میلیون متر مکعبی آب در بخش کشاورزی استان خبر داد و گفت: با وجود کاهش مصرف در این بخش شاهد افزایش عملکرد در واحد سطح به خصوص در محصولات استراتژیک هستیم.

اختصاص ۹۸ میلیارد تومان اعتبار به استان

وی به سفر معاون وزیر جهاد کشاورزی به استان اشاره کرد و گفت: در این سفر بالغ بر ۹۸ میلیارد تومان به استان اختصاص یافت که این اعتبار ابلاغ شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در ارتباط با کشت فراسرزمینی نیز گفت: خراسان جنوبی یکی از معدود استان هایی است که وارد این عرصه شده است و در نخستین قدم کشت فراسرزمینی در قزاقستان انجام خواهد شد.

ولی پور مطلق با اینکه امیدواریم تا شهریور ماه نخستین کشت فراسرزمینی در این کشور انجام شود، افزود: در صورت تحقق این امر خراسان جنوبی دومین استانی خواهد بود که به صورت عملی کشت فراسرزمینی را انجام داده است.

هیچ گونه محدودیتی برای پرداخت تسهیلات به صنایع تبدیلی وجود ندارد

وی به اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت های ناشی از خشکسالی به استان اشاره کرد و گفت: این اعتبارات ابلاغ شده و باید سهم هر کشاورز مشخص شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اضافه کرد: این تسهیلات به صورت بلند مدت کم بهره و تا سقف ۱۵ میلیون تومان خواهد بود.

ولی پور مطلق با تأکید بر اینکه هیچ گونه محدودیتی برای پرداخت تسهیلات به صنایع تبدیلی بخش کشاورزی وجود ندارد، بیان داشت: در این راستا تسهیلات سرمایه ای بلند و مدت و تسهیلات تامین سرمایه در گردش به سرمایه گذاران پرداخت می شود.

وی ادامه داد: همچنین در صورتی که امسال کمک های فنی و اعتباری اختصاص یابد پرداخت بخشی از سود تسهیلات صنایع تبدیلی در اولویت خواهند بود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۸۱۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد

فرماندار شهرستان چالدران در مراسم آغاز عملیات اجرایی سه طرح بهداشتی و درمانی در این شهرستان گفت: سه طرح بهداشتی و درمانی نیز که مربوط به مصوبات سفر اول استاندار آذربایجان‌غربی بوده آماده بهره‌برداری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدرضا عبدالله‌نژاد امروز _شنبه پانزدهم اردیبهشت_ در مراسم آغاز عملیات اجرایی سه طرح بهداشتی و درمانی شهرستان چالدران اظهار کرد: این طرح‌ها با هدف توسعه زیرساخت‌ها و ارائه خدمات بهتر به مردم منطقه اجرایی می‌شود.

وی افزود: هر سه پروژه خانه بهداشت روستای مخور، مرکز ویژه جامع سلامت شهر سیه‌چشمه و مرکز فوریت‌های پزشکی سیه‌چشمه از مصوبات سفر دوم استاندار آذربایجان‌غربی هستند.

فرماندار شهرستان چالدران گفت: مجموعاً ۲۷۰ میلیارد ریالی قرارداد منعقد شده برای احداث این پروژه‌ها بوده که از این میزان ۱۳۰ میلیارد ریال تخصیص نقدی انجام گرفته است.

عبدالله‌نژاد تصریح کرد: از جمله پروژه‌هایی که در شهرستان چالدران و در حوزه بهداشت و درمان جهت بهره‌برداری آماده شده دو پروژه از مصوبات سفر اول استاندار به چالدران شامل خانه‌های بهداشت روستاهای سازاغل و مادلو است.

وی ادامه داد: پروژه دیگر در این راستا بهره‌برداری از پایگاه فوریت‌های پزشکی قره‌چی بولاقی بوده که در آینده نزدیک با هزینه‌کرد ۱۰۰ میلیاردریالی مورد افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

مجتبی علیزاده مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چالدران نیز در آئین آغاز عملیات اجرایی طرح‌های بهداشتی و درمانی این شهرستان گفت: در مجموع تعداد ۶ مرکز جامع سلامت و ۴۰ باب خانه بهداشت برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به ساکنین شهرستان چالدران در حال خدمات‌رسانی هستند.

کد خبر 750554

دیگر خبرها

  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • دولت نسبت به بهره برداری به موقع سد دیورش رودبار اهتمام دارد
  • بهره‌برداری از 1100 مسکن محرومین توسط بسیج سازندگی در خراسان رضوی
  • بهره برداری از ۳۴۸ رشته قنات در استان قزوین
  • نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن
  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌ برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟
  • افتتاح ۲,۹۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی در خراسان‌ رضوی
  • بهره‌برداری از سامانه گرمسیری ۹۰ هزار تن به محصولات زارعی استان اضافه می‌کند
  • ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد
  • ۱۲ پروژه با حضور رئیس سازمان زندان‌ها در هرمزگان به بهره‌برداری رسید