Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-07@06:00:38 GMT

حمایت آمریکا از "مشروعیت سیاسی طالبان"

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۸۱۳۷۶

حمایت آمریکا از 'مشروعیت سیاسی طالبان'

وزیر امور خارجه آمریکا گفت، واشنگتن آماده کمک به حصول توافق صلحی میان شبه‌نظامیان طالبان و دولت افغانستان است که به "مشروعیت سیاسی" طالبان ختم شود. به گزارش جهان نيوز، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا در پی اظهارات ترامپ درباره جنگ در افغانستان گفت: استراتژی جدید ما با رویکردهای پیشین که براساس ضرب‌الاجل‌های مصنوعی مبتنی بر تقویم بود، تفاوت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما به وضوح به طالبان اعلام می‌کنیم که آنها در این جنگ پیروز نمی‌شوند. طالبان مسیری به سمت صلح و مشروعیت سیاسی دارد که از سازش سیاسی مذاکره‌شده برای خاتمه این جنگ،‌ می‌گذرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا افزود: ما آماده‌ایم تا از مذاکرات صلح میان دولت افغانستان و طالبان بدون پیش‌شرط حمایت کنیم. ما به دنبال جلب حمایت جامعه بین‌المللی خصوصا همسایگان افغانستان هستیم تا به ما در حمایت از روند صلح افغانستان بپیوندند.

او تاکید کرد: پاکستان آسیب‌های بسیاری از جانب تروریسم متحمل شده است و می‌تواند شریک مهمی در اهداف مشترک ما برای برقرای صلح و ثبات در این منطقه باشد. از پاکستان انتظار داریم تا اقدام قاطعی علیه گروه‌های شبه‌نظامی مستقر در پاکستان انجام دهد که تهدیدی علیه این منطقه هستند. همچنین در راستای منافع آمریکاست که افغانستان و پاکستان از ایجاد پناهگاه‌های تروریست‌ها ممانعیت به عمل آورند.

وزیر امور خارجه همچنین گفت: هند شریک مهمی در تلاش برای تضمین صلح و ثبات در این منطقه خواهد بود و ما از نقش آن در حمایت از سیاست و مدرنیزه کردن اقتصادی افغانستان استقبال می‌کنیم.

از سوی دیگر تیلرسون دوشنبه با شاهد خاقان عباسی، نخست‌وزیر پاکستان درباره استراتژی جنوب آسیا گفت‌وگوی تلفنی داشت. او همچنین با سوشما سواراج و صلاح‌الدین ربانی، وزیران امور خارجه هند و افغانستان تلفنی گفت‌وگو کرد.

منبع:ایسنا

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۸۱۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان از مواضع بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین قدردانی کرد

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، حسن محمود وزیر امور خارجه بنگلادش در حاشیه اجلاس سران اسلامی در بانجول، در دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران، به گفت وگو و تبادل نظر در مورد روند توسعه روابط تهران و داکا و همچنین مسائل مورد اهتمام مشترک از جمله موضوعات در دستور کار اجلاس سران اسلامی پرداخت.

امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین، بر اهمیت تعامل و هماهنگی بین کشورهای بزرگ اسلامی در حمایت از مساله فلسطین و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی بعنوان خواست مشترک ملت های مسلمان و همه مردم جهان تأکید کرد.

حسن محمود وزیر امور خارجه بنگلادش نیز ضمن ابراز خرسندی از فرصت دیدارش با همتای ایرانی، موضع اصولی و قاطع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم فلسطین را ارزشمند و تحسین برانگیز خواند.

وزیر خارجه بنگلادش در این دیدار بر ضرورت اقدام فوری و قاطع کشورهای اسلامی برای توقف جنایات رژیم اسرائیل در غزه تأکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • طالبان خواستار بازگشت افغانستانی‌های مقیم خارج به وطنشان شد
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • امیرعبداللهیان از مواضع بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین قدردانی کرد
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌
  • بازگشت بیش از ۱.۵ میلیون مهاجر به افغانستان