Web Analytics Made Easy - Statcounter

عملیات اجرایی پروژه احداث واحد مرکاپتان زدایی میعانات گازی (DMC) در پالایشگاه دوم فازهای ۲ و ۳ پارس جنوبی آغاز شد.

خبرگزاری فارس: عملیات اجرایی پروژه احداث واحد مرکاپتان زدایی میعانات گازی (DMC) در پالایشگاه دوم فازهای ۲ و ۳ پارس جنوبی آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، به منظور جداسازی ترکیبات گوگردی ترش و آلاینده از میعانات گازی تولیدی فازهای 2و 3 پارس جنوبی ، قرارداد این پروژه از سوی شرکت ملی نفت ایران به پژوهشگاه صنعت نفت و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (گروه شهید رجایی) واگذار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سیروس پیکار مدیر پروژه ( DMC) در شرکت نفت و گاز پارس، هدف از اجرای این پروژه را شیرین سازی میعانات گازی پالایشگاه های پارس جنوبی عنوان کرد و افزود: این واحد برای نخستین بار در پارس جنوبی و به منظور کاهش اثرات خوردگی ترکیبات مضر موجود بر تاسیسات پالایشگاهی، ارتقا و بهبود کیفیت میعانات گازى و افزایش ارزش افزوده این فراورده طراحی و اجرا می شود.

بر اساس پیش بینی صورت گرفته از سوی شرکت ملی نفت ایران پس از ساخت، راه اندازی و بهره برداری از این واحد در فازهای 2و3 پارس جنوبی و حصول اطمینان از انطباق نتایج حاصل شده با اهداف مورد نظر، در مورد ادامه این پروژه در فازهای 4و5 و 9و 10 تصمیم گیری خواهد شد.

مدیر پروژه ( DMC) در شرکت نفت و گاز پارس اعلام کرد : بر اساس برنامه زمان بندی پیش بینی شده، مدت زمان اجرای این پروژه 10 ماه در نظر گرفته شده و تاکنون پیمانکار حدود 50 درصد از تجهیزات مورد نیاز را تامین کرده است. به گفته پیکار ویژگی منحصر به فرداین پروژه آن است که در مجاورت واحدهاى در حال بهره برداری پالایشگاه فازهاى ٣و٢ و ضمن رعایت دستورالعمل ها و ضوابط خاص اجرا می شود.

این مقام مسئول افزود: در قالب این پروژه برای نخستین بار سیستم تصفیه خانه به منظور تصفیه پساب های حاوی ترکیبات کاستیکی و قلیایی ناشی از فعالیت های این واحد و بخشی از پساب های تولیدی پالایشگاه احداث شده و پساب تصفیه شده مطابق با استاندارد های روز زیست محیطی قابلیت استفاده مجدد خواهند داشت.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۸۲۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک استقلالی آب پاکی را روی دست خطیر ریخت | افسوس برای جدایی هایی که نزدیک است

به گزارش همشهری آنلاین بعد از پایان همکاری باشگاه استقلال با اصغر حاجیلو در آکادمی این باشگاه به این بهانه که او مدرک مربیگری A آسیا را ندارد، همچنان آکادمی آبی‌ها که باید محل تولد و پرورش ستاره‌های آینده این باشگاه بزرگ و پرطرفدار باشد بدون مدیر اداره می‌شود. این درحالی است که در گزارشی طی چند روز گذشته به این موضوع به تفصیل اشاره کرده و ضمن بررسی گزینه‌های ریاست آکادمی، به جوانب امر پرداختیم. بر همین اساس از باشگاه استقلال خبر می‌رسد با وجود مشخص شدن واگذاری امتیاز استقلالی‌ها به هلدینگ خلیج‌فارس، هنوز مدیریت این باشگاه درباره آکادمی تصمیم نهایی را نگرفته و به نظر می‌رسد این فرصت‌سوزی همچنان ادامه داشته باشد.

این در شرایطی است که از راهروهای باشگاه استقلال خبر می‌رسد فارغ از همه گزینه‌هایی که این روزها اسامی آنها در رسانه‌ها برای مدیریت آکادمی باشگاه استقلال مطرح شده، علی خطیر منتظر است تا امید روانخواه، دوست سالیان اخیر وی، به پیشنهاد او برای مدیریت آکادمی باشگاه پاسخ بدهد تا درصورتی‌که این پاسخ منفی باشد، خطیر به سراغ گزینه‌های دیگر برود. خطیر درحالی خواستار حضور سرمربی کنونی پارس جنوبی جم در باشگاه استقلال شده که این مساله واکنش‌های مختلفی نیز درپی داشته، ازجمله اینکه روانخواه با باشگاه لیگ یکی تحت قرارداد است و رقابت‌های لیگ آزادگان حدود یک ماه دیگر به پایان خواهد رسید.

در همین راستا نیز روانخواه روز گذشته بعد از بازی پارس جنوبی و سایپا که با برتری تیم بازیکن سابق استقلال به پایان رسید، ضمن تایید پیشنهاد مدیریت آکادمی باشگاه استقلال در جمع خبرنگاران گفت: «نه‌فقط استقلال، پیشنهادهای دیگری هم وجود دارد. من بازیکن استقلال بودم و قبلا هم در سمت مسئول آکادمی کار کرده‌ام. با پارس جنوبی قرارداد دارم و تنهایی نمی‌توانم تصمیمی بگیرم. مطمئنا برنامه‌ای برای رفتن ندارم. دوست دارم اگر شرایط فراهم باشد، بمانم. حداقل تا زمانی که قرارداد دارم، دوست دارم کارم را اینجا (پارس جم) انجام بدهم.» همه اینها در حالی است که رقابت‌های لیگ برتر رده‌های سنی در تهران طبق معمول همه سنوات گذشته از ابتدای تابستان آغاز شده و تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها از حالا درصدد بستن تیم‌های خود و تقویت آنها به‌منظور حضور در لیگ رده‌های سنی هستند اما از آکادمی استقلال خبر می‌رسد سرمایه‌های این باشگاه به دلیل مشخص نبودن تکلیف مدیریت آکادمی و روشن نبودن وضعیت کادرفنی تیم‌های رده‌های سنی در حال انتقال به تیم‌های دیگر هستند.

کد خبر 846518 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟
  • یک استقلالی آب پاکی را روی دست خطیر ریخت | افسوس برای جدایی هایی که نزدیک است
  • اولین واکنش ایران خودرو به فروش پژوپارس با قیمت جدید
  • روانخواه: پارس جنوبی دیگر متعلق به تهران نیست!
  • روانخواه پیشنهاد استقلال را تایید کرد
  • (ویدئو) گلایه شیرین سریال نون خ از خواستگار‌های واقعی‌اش!
  • (ویدئو) گلایه شیرین سریال نون خ از خواستگار‌های واقعی اش!
  • کهگیلویه و بویراحمد رقم قابل توجهی از صادرات سالانه نفت را دارد
  • چهره واقعی شیرین نون خ در خارج از سریال/ ندا قاسمی را دیگر نمیتوان شناخت
  • رشد چشمگیر بورس در اولین روز اردیبهشت؛ کام سهامداران شیرین شد