Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ورزش و جوانان گفت: برنامه ریزی می‌کنیم که در المپیک ۲۰۲۰ بتوانیم یک رکورد تاریخی از نظر تعداد مدال و رتبه کسب کنیم. مسعود سلطانی فر در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما اولویت‌های کاری وزارت ورزش را چنین تشریح کرد: در چند بخش باید کارهای ویژه‌ای انجام دهیم. ابتدا اصلاحاتی است که باید در ساختار وزارت ورزشی انجام شود که قانون اهداف و وظایف و اختیارات آن که بعد از ۶ سال هنوز تصویب نشده بود را در دولت تصویب و تقدیم مجلس کردیم و لایحه آن باید سریع‌تر به تصویب رسیده و تعیین تکلیف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در خصوص اصلاح ساختار مدیریتی وزارتخانه گفت: باید در بخش مدیریت فدراسیون‌ها و ادارات کل جوان گرایی کنیم تا بتوانیم برای آینده ورزشی کشور کادر سازی کنیم.
استارت کار از ۹ ماه قبل
وزیر ورزش در خصوص اجرایی شدن سیاست‌های این وزارتخانه افزود: در حقیقت همه محورهای اعلام شده، از ۹ ماه قبل آغاز شده است و همه آن‌ها را در این چهار سال ادامه می‌دهیم. اصلاح ساختار، ورزش همگانی، قهرمانی و بانوان محور اصلی کارمان بوده که شروع شده است. اصلاحات را از همان روز نخست انجام داده ایم و با ساماندهی در ستاد وزارتخانه، ادارات کل و فدراسیون‌ها نظارت خود را جدی و گسترده می‌کنیم.
ورزش همگانی با شاخص جهانی
وی با اشاره به اینکه فعال شدن شورای عالی ورزش را در دستور کار داریم گفت: در ورزش همگانی شاخصی در حدود ۲۱ درصد از مردم فعالیت‌های مختلف مرتبط را انجام می‌دهند که این شاخص را باید به شاخص جهانی نزدیک کنیم.
هدف گذاری برای ورزش قهرمانی
سلطانی فر در خصوص ورزش قهرمانی افزود: با توجه به شرایط خوبی که در چند سال گذشته به وجود آمده است و افتخارآفرینی‌های خوبی که ورزشکاران در اکثر رشته‌ها داشتند، امیدواریم بتوانیم با هدف گذاری و برنامه ریزی دقیق حضور آبرومندانه و مقتدرانه‌ای در رویدادهای مهم قاره ای، جهانی و المپیک داشته باشیم. چند رویداد بزرگ در چهار سال آینده داریم و نخستین حضورمان بازی‌های داخل سالن ترکمنستان است که کمتر از یک ماه دیگر برگزار می‌شود.
تیم ملی می‌تواند از گروهش صعود کند
وی گفت: برای جام جهانی ۲۰۱۸ آماده می‌شویم. در این دوره صعود مقتدرانه، تاریخی و یک رکورد را ثبت کردیم و در حالی که ۲ بازی مانده تا پایان مسابقات مقدماتی به عنوان تیم نخست صعودمان قطعی شد. براساس برنامه ریزی که انجام داده ایم حدود ۷۵ روز اردو برای تیم ملی فوتبال یش بینی شده است و چهار تا هفت بازی تدارکاتی را در برنامه داریم. تلاش می‌کنیم با امکانات و حمایت‌ها بتوانیم در مسابقات جام جهانی حضوری مقتدرانه داشته باشیم و اگر قرعه خوبی داشته باشیم، از گروهمان صعود می‌کنیم.
وزیر ورزش و جوانان افزود: بعد از مسابقات جام جهانی، بازی‌های آسیایی جاکارتا را پیش رو داریم که برایمان مهم است. همچنین المپیک ۲۰۲۰ توکیو را در پیش داریم که ما از حدود ۶ ماه قبل ستاد این بازی‌ها را تشکیل دادیم و فدراسیون‌ها برای ارائه گزارش کارشناسی، برنامه‌ها و اهدافی که در این چند رویداد دنبال می‌کنند، اقدام کرده اند.
افزایش رشته‌های مدال آور در المپیک
وی گفت: وزارتخانه در فضای کاملا کارشناسی سعی می‌کند که از برنامه‌ها حمایت کند تا برنامه‌ها اصلاح شود و بتوانیم هدف گذاری کمی و کیفی دقیقی از نظر تعداد سهمیه هایی که باید در مسابقات المپیک بگیریم انجام دهیم.
سلطانی فر با اشاره به اینکه در مدت ۱۶ دوره المپیک، ورزش ایران، ۱۸ مدال طلا، ۲ نقره و ۲۹ برنز کسب کرده است، افزود: تمامی این مدال‌ها در چهار رشته کشتی، وزنه برداری، تکواندو و تک مدل دوومیدانی بوده است، اما در رشته‌های دیگر مثل کاراته، تیراندازی، شمشیربازی، قایقرانی، سنگ نوردی و جودو این شرایط وجود دارد که در المپیک ۲۰۲۰ مدال بگیریم. برنامه ریزی می‌کنیم که در المپیک ۲۰۲۰ هم بتوانیم یک رکورد تاریخی از نظر تعداد مدال و رتبه کسب کنیم.
نیازمند استفاده از بخش خصوصی
وی درباره اقتصاد بخش ورزش گفت: ما فکر می‌کنیم حتماً باید در کنار منابع دولتی بتوانیم از بخش خصوصی داخلی و خارجی استفاده کنیم. اقتصاد ورزش در دنیا اقتصاد بزرگی است، چون حضور بخش خصوصی پررنگ است و سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی انجام می‌شود. چون سازوکار بهره برداری در قوانین و مقررات کشور‌ها پیش بینی شده است، اما در ایران بخش خصوصی خیلی رغبت ندارد وارد سرمایه گذاری در ورزش شود. به این علت که راهکار مناسب بهره برداری برای آن پیش بینی نشده است و سرمایه گذاری در ورزش را برای خود هزینه می‌داند تا سرمایه گذاری درآمدزا.
وزیر ورزش ادامه داد: به هر حال در قانون برنامه پنج ساله ششم، در این رابطه ۲ تا سه حکم را پیش بینی کرده ایم که موجب تشویق و ترغیب بخش خصوصی شود. فکر می‌کنیم در این چهار سال شرایطی ایجاد کنیم که حضور بخش خصوصی داخلی و خارجی در ورزش برای ایجاد زیرساخت‌ها و اصلاح باشگاه‌ها داری به معنای عام و کامل نه تیم داری پررنگ‌تر کرده و شرایطی را به وجود آوریم که بتوانیم از منابع غیر دولتی استفاده کنیم.
حضور بانوان در عرصه مدیریت و بین المللی
وی در خصوص ورزش بانوان گفت: حضور در عرصه مدیریتی، با توجه به مجوزهایی که اخذ کرده ایم برای بانوان محجبه در مسابقات جهانی و بین المللی و استفاده بهینه از توان کارشناسی مدیران، شرایطی را به وجود بیاوریم که بانوان ما بتوانند از امکانات ورزشی بیشتری استفاده کنند و در عرصه‌های مدیریت حضوری جدی‌تر و مؤثرتری داشته باشند.
نیاز به اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومانی
سلطانی فر با اشاره به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی افزود: حدود چهار هزار پروژه نیمه تمام ورزشی داریم که با قیمت‌های سال ۹۵ چیزی در حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آن‌ها نیاز داریم. ما توانستیم یک ردیف جدیدی به عنوان ۲۷ صدم درصد از مالیات بر ارزش افزوده را به امر توسعه ورزش و امور جوانان اختصاص دهیم که این یک امکان بسیار خوبی است که بتوانیم کمک کنیم در چهار سال آینده بخش عمده‌ای از این پروژه‌های نیمه تمام تکمیل شود.
استفاده از همه اماکن ورزشی کشور
وی گفت: وزارت ورزش به دنبال ایجاد هم گرایی با همه سازمان ها، نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی و مجموعه هایی که می‌توانند به ورزش کشور کمک کنند، بوده است. امروز در کشور علاوه بر شهرداری کلان شهرها، مراکز استان‌ها و همه شهرداری‌های بزرگ کشور که در زمینه اماکن ورزشی امکانات خوبی ایجاد کرده اند، حدود سه هزار مکان ورزشی در آموزش و پرورش، حدود هفت تا هشت هزار مکان ورزشی در نیروهای مسلح، حدود ۳۰۰ مجموعه ورزشی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تعداد قابل توجهی مکان‌های ورزشی در ادارات و سازمان‌های مختلف داریم که این تعداد به غیر از اماکنی است که مرتبط با وزارت ورزش است.
وزیر ورزش با اشاره به اینکه حدود ۱۰ تا ۱۴ ساعت از اماکن وزارت ورزش استفاده می‌شود، افزود: بعضی از این امکانات خوب استفاده نمی‌شود و فکر می‌کنیم که در قالب سند ملی توسعه ورزش که تهیه کرده ایم و آماده تقدیم به نخستین جلسه شورای عالی ورزش است، بتوانیم نحوه هم گرایی و استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌های موجود ورزش کشور برای توسعه ورزش همگانی و قهرمانی را فراهم کنیم. امیدواریم این حرکت عمومی موجب شود یک جامعه سالم داشته باشیم. همچنین می‌توانیم از طریق کسب عناوین، مدال‌ها و به اهتزاز درآمدن پرچم و نواختن سرود ملی بتوانیم باعث تقویت وحدت ملی و ارتقا غرور ملی شویم.
صیانت از ارزش‌ها
وی گفت: تلاش داریم برای صیانت از ارزش‌های اخلاقی، اسلامی و فرهنگی در محیط‌های ورزشی قدم‌های اساسی برداریم تا خانواده‌ها با خیال راحت فرزندان خود را برای ورزش و تماشای مسابقات به محیط‌های ورزشی و ورزشگاه‌ها بفرستند. با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مرتبط فرهنگی در این خصوص کمیته صیانت از این ارزش‌ها را تشکیل خواهیم داد تا مشکلات فرهنگی ورزش را کاهش دهیم.
توسعه ورزش روستایی
سلطانی فر با بیان اینکه توسعه ورزش روستایی و عشایری برای وزارت ورزش مهم است، افزود: فکر می‌کنیم استعدادهای قابل توجهی در مناطق دور افتاده، مرزی و روستایی وجود دارد که، چون هیئت‌های ورزشی خیلی با آن‌ها در ارتباط نیستند ما می‌توانیم از این استعداد‌ها استفاده کنیم به همین علت در این بخش هم تمرکز ویژه‌ای داریم.
تابع دیوان عدالت اداری
وی در خصوص حضور دو رئیس برای فدراسیون تیراندازی گفت: در این مورد منتظر نظر نهایی دیوان عدالت اداری هستیم و هر رای صادر شود آن را انجام می‌دهیم.
تکذیب برکناری مدیر عامل استقلال
وزیر ورزش در پاسخ به خبری مبنی بر برکناری مدیرعامل باشگاه استقلال تهران افزود: این موضوع را صد در صد تکذیب می‌کنم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۸۳۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیبه تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، تنها مرجع رسمی تشکیل و اعزام تیم‌های ملی دانشجویان در رشته‌های مختلف ورزشی، فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی است.

این فدراسیون تاکنون هیچ اقدامی برای تشکیل تیم ملی فوتبال دانشجویان انجام نداده و در صورت انتخاب سرمربی یا هرگونه اقدام دیگر در این خصوص، مراتب از طریق کانال‌های رسمی فدراسیون به اطلاع عموم خواهد رسید.

لازم به توضیح است طبق اعلام قبلی از آنجایی که طبق مقررات فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های دانشگاهی، مسابقات فوتبال دانشجویان جهان دانشگاه محور می‌باشد و با توجه به مصوبه هیات رئیسه فدراسیون، تیم فوتبال دانشجویان تحت عنوان تیم منتخب توسط اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مسابقات اعزام خواهد شد که در حال حاضر هدایت تیم منتخب دانشجویان بر عهده امیدرضا روانخواه می‌باشد.

تیمی که با مربیگری بهنام طاهرزاده به بلژیک اعزام شده هیچ ربطی به فدراسیون ملی ورزش دانشگاهی ندارد و تشکیل و اعزام آن با این عنوان غیرقانونی است.

دیگر خبرها

  • هت‌تریک رکورد شکنی سامیار | عبدلی رکورد ۵۰ آزاد را هم جابه جا کرد
  • هت‌تریک رکورد شکنی سامیار/ عبدلی رکورد ۵۰ آزاد را هم جابجا کرد
  • همه‌چیز درباره سردردهای بعد از ورزش؛ چگونه درمانش کنیم؟
  • این سردردها نشانه چیست؟
  • نشست خبری سرمربی تیم ملی والیبال ایران؛ فردا
  • بولت، امباپه را به چالش دوی ۱۰۰ متردعوت کرد
  • نسل جدید با مربی گمنام به دنبال شگفتی/ والیبال به المپیک می‌رسد؟
  • تکذیبه تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان
  • رکورد شکنی ورزشکار کردستانی
  • فیلم شهاب حسینی و پارسا پیروزفر نیامده رکورد شکنی کرد