Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با تأکید بر توسعه اصلاح نژاد ملکه در کندوهای زنبورعسل استان، گفت: سال گذشته ۸۰۰۰ فروند کندوی زنبورعسل از نژاد ملکه اصلاح شده استفاده کردند.

به گزارش ایسنا، محمد نظرپور سه‌شنبه ۳۱ مرداد در جشن برداشت عسل روستای تکمه‌داش شهرستان همدان، اظهار کرد: همدان یکی از استان‌های پیشرو در پرورش ملکه بوده و هم‌اکنون ۳ واحد پرورش ملکه در این استان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مهمترین نقش زنبورعسل در بحث گرده‌افشانی است، ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد گرده‌افشانی گیاهان توسط زنبورعسل انجام می‌شود.

نظرپور با اشاره به اینکه زنبورعسل از ۱۵۰ میلیون سال قبل در کره زمین وجود داشته است، خاطرنشان کرد: عسل یکی از هدیه‌های خداوند به انسان بوده که به عنوان شفا و دارو مطرح شده است.

وی عنوان کرد: زنبورداری یکی از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی است به طوریکه این حرفه دارای اشتغالزایی و ارزآوری بالایی است و از طرفی محدودیت جنسی نیز ندارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار کلنی زنبورعسل در کشور وجود دارد که سالانه ۸۱ هزار تن عسل تولید می‌کند و رتبه چهارم تولید عسل را در جهان به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: در استان همدان نیز ۲۲۸ هزار زنبوردار با ۲۰۳ هزار کلنی فعالیت دارد که از نظر تعداد زنبوردار رتبه چهاردهم و از نظر کلنی رتبه یازدهم کشور را داراست.

نظرپور یادآور شد: سال گذشته ۱۹۶۰ تن عسل از زنبورستان‌های استان همدان برداشت شد که رتبه نهم کشوری را به دست آوردیم.

وی افزود: همچنین ۱۰۰۰ تن ژل رویال در استان تولید شد که البته برداشت صنعتی نبوده و به دنبال تولید ژل رویال به صورت صنعتی هستیم.

نظرپور با اشاره به اینکه سرانه مصرف عسل در همدان ۹۹۸ گرم است، تأکید کرد: سرانه کلنی استان همدان ۹۱ کلنی است که نسبت به سرانه کشوری بالاتر است.

وی بیان کرد: ۸ واحد بسته‌بندی عسل با ظرفیت ۱۰۰۰ تن در استان همدان وجود دارد که از این تعداد ۲ واحد مربوط به شهرستان همدان است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: ۱۸۶ زنبوردار استان برای دریافت ۵ میلیارد تومان تسهیلات به بانک کشاورزی معرفی شدند و عضویت تعاونی و تشکل‌های زنبورداران در صندوق توسعه کشاورزی در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه تلاش شده زنبورداران استان در تعاونی عضو شوند، گفت: به دنبال عضویت تعاونی زنبورداران استان در صندوق توسعه کشاورزی هستیم.

نظرپور با بیان اینکه ثبت و رکوردگیری زنبورستان‌های استان با هدف افزایش راندمان تولید عسل انجام می‌شود، اظهار کرد: سرشماری کندوهای زنبورعسل ۲۲ تا ۲۷ مهرماه همزمان با سراسر کشور آغاز خواهد شد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۸۳۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمدی نژاد می‌گفت مشکل ما خود رهبری است!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 13 عباس امیری‌فر از نزدیکان سابق محمود احمدی نژاد مدعی شد: «به احمدی نژاد گفتم با هر کی میخوای دربیفت ولی آقا، رهبر و ولی فقیه توعه. احمدی نژاد گفت مشکل ما خود ایشونه!» ادعای مشاور سابق احمدی نژاد را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • تمرکز همدان بر توسعه زنجیره ارزش سفال و کشمش
  • افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌های خراسان شمالی دارد
  • «حسنا و ملکه‌های رنگی» به کتابفروشی‌ها آمدند
  • اصلاح نژاد ۱۵ هزار راس دام سبک در استان همدان
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • احمدی نژاد می‌گفت مشکل ما خود رهبری است!
  • از تولید توربین تا توسعه گلخانه‌های تولید بذر ودام اصلاح شده
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • (ویدئو) حمله خرس خرابکار به کندوهای زنبورداران در بانه