Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران بر ضرورت افزایش شناخت بین‌المللی از همدان تاکید کرد.

به گزارش قدس آنلاین، سعدالله نصیری قیداری در مراسم افتتاح هیئت اندیشه‌ورز تاب‌آوری شهرداری همدان با اشاره به اینکه همه چیز در طبیعت به دقت تنظیم شده است، گفت: چنانچه نظم موجود در طبیعت به هم بخورد، حیات انسان تهدید خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعدالله نصیری قیداری با بیان اینکه بر اساس توصیه‌های دینی، عقلی و علمی، جلوگیری از بحران الزامی است، ادامه داد: امروز، مطالبات اجتماعی نسبت به ۵۰ سال قبل افزایش یافته و به همین منظور لزوم آموزش به همه افراد جامعه احساس می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در شرایط فعلی یونسکو بر اساس فرهنگ، علم و آموزش تشکیل شده است، اظهار داشت: دستیابی به صلح و توسعه پایدار نیازمند آموزش همه‌جانبه افراد است.

نصیری قیداری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر ایران در صحنه بین‌المللی با وجهه فرهنگی شناخته می‌شود، گفت: با توجه به سابقه تاریخی و فرهنگی همدان، مسئولیت سنگینی بر عهده مسئولان این شهر است چراکه شناخت از این خطه باید بیش از پیش در سطح بین‌الملل بالا برود.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران با بیان اینکه شهردار همدان باید دید وسیعش را به سمت جامعه جهانی سوق دهد، عنوان کرد: همدان می‌تواند در شبکه شهرهای خلاق جهان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دو سال گذشته شهرهای رشت و اصفهان جزء شبکه شهرهای خلاق جهانی معرفی شدند، گفت: امیدوارم پس از شیراز، همدان نیز به عنوان چهارمین شهر عضو شبکه شهرهای خلاق معرفی شود.

نصیری قیداری در ادامه با تأکید بر اینکه چنانچه در جامعه و سیاست‌گذاری‌ها، آموزش افراد مورد توجه قرار گیرد، مدیریت شرایط بحرانی نیز امکان‌پذیرتر می‌شود، گفت: ‌اگر آگاهی‌ها در جامعه افزایش یابد، مسئولان نیز نمی‌توانند به راحتی تصمیمی بگیرند و یا نقض کنند.

وی همچنین بیان کرد: بنا نیست آمریکا، انگلیس، ژاپن و چین قوانین بین‌المللی را تنظیم و این قوانین در مجلس ما به تصویب برسد، بلکه قانون‌گذاران ما می‌توانند در سطح بین‌المللی نیز اثرگذار باشند.

وی عنوان کرد: ایران باید در عرصه بین‌المللی بیش از پیش حضور داشته باشد و به همین منظور این کشور نیاز به معرفی دارد.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران با بیان اینکه خوشبختانه در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در شهر همدان شده است، گفت: گردشگری علاوه بر ایجاد ظرفیت‌های اقتصادی در ایجاد صلح و توسعه پایدار نیز اثرگذار است.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین محورهای مدیریتی مطرح هستند، عنوان کرد: شهرداران بدانند که کار شهرداری‌ها تنها در حوزه سخت‌افزاری نیست و امروزه بسیاری از آموزش‌ها در حوزه‌های مختلف می‌تواند به وسیله شهرداری‌ها اتفاق بیافتد.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۸۳۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت

فرشید رضایی سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد:  سواد سلامت رسانه از جمله مقوله های مهم سواد سلامت برای توانمندسازی جامعه و سازمان ها است که جای خالی آن و ضرورت توانمندسازی خانواده ها و دانش آموزان در مورد سواد سلامت رسانه، پس از همه گیری کووید-۱۹ بیش از پیش مشخص شده است.

وی بیان کرد: پیدایش ویروس جدید کرونا در سال ۲۰۱۹ و همه گیری جهانی بیماری تنفسی کووید-۱۹ یکی از بزنگاه های مهم تاریخ بهداشت جهان محسوب می شود. علاوه بر همه گیری بیماری تنفسی در ۴ سال اخیر، همه گیری اطلاعات نادرست و شایعات و باورهای نادرست بهداشتی نیز باعث رنج و مرگ هزاران نفر در جهان شد. ناکافی بودن سواد سلامت رسانه ی مردم جهان پاشنه ی آشیل برنامه های بهداشت در برابر این ویروس شناخته شد.

رضایی ادامه  داد: فرهنگ سلامت بعنوان یکی از اثرگذارترین حوزه ها در سلامت جامعه بسیار تحت تأثیر و تعامل دو سویه با فضای تبلیغاتی و رسانه ها است.

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: توانمندسازی مادران و دانش آموزان و سفیران سلامت طلبه جزو اولین برنامه های توانمندسازی در زمینه سواد سلامت رسانه است.

وی افزود: در دوران پاندمی و گسترش اطلاعات نادرست بهداشتی مجهز بودن آحاد جامعه بویژه مادران خانواده و کودکان و نوجوانان می تواند سپر حفاظتی مهمی برای سلامت جامعه باشد. ارتقای سلامت جامعه و اعتلای فرهنگ سلامت در گرو افزایش سواد سلامت جامعه و توانمندی و مشارکت مردمی است و به همین دلیل بهبود سواد سلامت رسانه از اولویت های آموزش بهداشت محسوب می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • ضرورت حفظ حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان و فرهنگیان
  • ضرورت احیای هنر نمدمالی در بام ایران برای تبدیل آن به کالای صادرات محور
  • تاکید معاون وزیر خارجه بر ضرورت بی‌طرفی و حرفه‌ای گری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
  • ضرورت اهتمام شهرداری ارومیه برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر سالگرد ارتحال شیخ غلامرضا حسنی
  • ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت
  • افزایش دبی آب در شبکه آبیاری دشت قزوین
  • از افزایش تابلوهای اعلام وضعیت پارامترهای سلامت هوا تا طرح تهاتر مطالبات بانک شهر با املاک
  • ضرورت افزایش مراکز معاینه فنی خودرو در شهرستان‌ها
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی با حمایت دستگاه قضا