Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@03:08:39 GMT

بسته اخبار اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۸۴۰۸۷

دستگیری ۷۵۰ خرده‌فروش و معتاد متجاهر در پایتخت، ظلمی که به محیط‌بانان می‌شود، آخرین نطق قالیباف در شورای چهارم، سرنوشت آرزو و ورکان هفته آینده مشخص می‌شود، صدای همه طیف‌ها را می‌شنوم، تجربه‌هایی که در تحول سلامت نباید تکرار شوند و نوربخش: بازنشستگان تامین‌ اجتماعی سهامدار پروژه‌های نفت و پتروشیمی می‌شوند از مهمترین خبرهای اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه ۲۴ مردادماه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، سرویس اجتماعی ایسنا امروز بیش از ۶۰ خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است که برخی از مهمترین آن‌ها در ادامه می‌آید:

سردار رحیمی خبر داد

دستگیری ۷۵۰ خرده‌فروش و معتاد متجاهر در پایتخت

سردار حسین رحیمی رییس پلیس پایتخت از جمع‌آوری بیش از ۶۰۰ معتاد متجاهر و دستگیری بیش از ۱۵۰ نفر از خرده‌فروشان موادمخدر در ۴ نقطه از پایتخت خبر داد.

سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای طرح دستگیری خرده‌فروشان و جمع‌آوری معتادان متجاهر که پیش از ظهر امروز در دره فرحزاد برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: جمع‌آوری معتادان متجاهر و خرده‌فروشان موادمخدر از روز گذشته در حوزه استحفاظی سرکلانتری‌های ۱، ۲، ۳ و ۱۱ در دستور کار قرار گرفت و در پی آن بیش از ۶۰۰ معتاد متجاهر جمع‌آوری شده و بیش از ۱۵۰ نفر از خرده‌فروشان موادمخدر نیز دستگیر شدند.

از کمبود نیرو تا تجهیزات محیط‌بانی

ظلمی که به محیط‌بانان می‌شود

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: کمبود نیروی محیط‌بان با فشار به محیط‌بانانی که حضور دارند جبران می‌شود و این وضعیت ظلم به محیط‌بانان است.

نقی میرزاکریمی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه در زمینه تعداد نیروی محیط‌بانی، تجهیزات، امکانات و اعتبارات کمبود داریم، اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست تفاهم‌نامه‌ای را با وزارت دفاع و سازمان برنامه و بودجه کشور تنظیم کرده بود که بر اساس آن قرار بود تجهیزات یگان حفاظت کشور تامین شود.

آخرین نطق قالیباف در شورای چهارم/ تحویل سند "تحویل و تحول تهران" به چمران

شهردار تهران امروز با حضور در آخرین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، سند تحویل و تحول را پیرامون آنچه که شهر تهران در آن قرار گرفته است به مهدی چمران تحویل داد.

وی با اشاره به ابتدای خدمت خود در تصدی پست شهردار تهران گفت: در آن هنگام نمی‌دانستم که چه چیزی را تحویل می‌گیرم و هرچه تلاش کردم در این حوزه چیزی متوجه نشدم. حتی یک برگه دو خطی از ارزیابی عملکرد وجود نداشت، لذا همان هنگام این موضوع در ذهن من بود که بحث انتقال دانش و توجه به شفافیت از ضرورت‌های یک مجموعه وسیع همچون شهرداری تهران است. خداوند را شاکرم که امروز این توفیق را داریم که در مجموعه شهرداری سندی تحت عنوان سند تحویل و تحول آماده شده است.

«قیمت» دومین مخدر مصرفی در کشور اعلام شد

گل‌های نجومی

سردار حسین رحیمی رییس پلیس پایتخت در گفت‌وگو با ایسنا جدیدترین قیمت گل را اعلام کرد؛ مخدری که قیمت اعلام شده برای آن از گردش مالی بالای سوداگران مرگ خبر می‌دهد.

رحیمی درباره قیمت مخدر گل به ایسنا گفت: قیمت گل در تهران به ازای هرکیلوگرم حداقل هشت میلیون تومان است و قاچاقچیانی که آن را به شکل گرمی به‌فروش می‌رسانند به ازای هرگرم حداقل ۳۰ هزار تومان از مشتریان خود دریافت می‌کنند.

سرنوشت "آرزو" و "ورکان" هفته آینده مشخص می‌شود

مدیر کل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تشکیل جلسه کمیته فنی ساماندهی پلنگ رودسر معروف به آرزو و پلنگ گلستان معروف به ورکان از روشن شدن تکلیف آن‌ها تا هفته آینده خبر داد.

علی تیموری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه کمیته فنی ساماندهی تا هفته دیگر در دفتر حیات وحش با حضور جمعی از اساتید دانشگاه در حوزه‌های مختلف از جمله رفتارشناسی حیات وحش برگزار می‌شود، اظهار کرد: هوشنگ ضیایی - مشاور معاونت محیط زیست طبیعی- نیز دراین کمیته حضور خواهد داشت تا در مورد رهاسازی ورکان و رودسر در طبیعت تصمیم نهایی گرفته شود.

ابتکار ضمن اعلام نظرش درباره حضور زنان در ورزشگاه‌ها:

صدای همه طیف‌ها را می‌شنوم

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به حضور زنان در ورزشگاه‌ها گفت: این مسئله باید با حداقل تقابل و حداکثر تعامل پیش رود. اوایل انقلاب بحث حضور زنان تابو بود ولی تدریجا با همکاری بخش‌های مختلف جامعه و همکاری خوب مراجع شرایط بهبود یافته است.

معاون رییس جمهور همچنین با تاکید بر تعادل جنسیتی گفت: در این دوره معاونت زنان امور خانواده رئیس جمهور از آقایان نیز حتما استفاده خواهیم کرد و به تعادل جنسیتی در مدیریت‌ها اهمیت می‌دهم همچنان آنکه سهم زنان نیز قطعی خواهد بود. زنان باید به تدریج وارد میدان‌ها شوند به طوریکه در ابتدا باید نسبت به حضور زنان در سطح ادارات کل شهرستان‌ها تلاش کنیم و سپس در سطح معاونت ادارات در استان‌ها تا با این روش بتوانیم حضور زنان را در همه رده‌های مدیریتی پایینی، میانی و ارشد داشته باشیم.

رییس سابق انجمن جامعه‌شناسی ایران در گفتگو با ایسنا:

حذف «ثبت طلاق از شناسنامه» باعث افزایش طلاق می‌شود

یک جامعه شناس با اشاره به طرح حذف طلاق از شناسنامه زنان گفت: این طرح باعث می‌شود پدیده طلاق تبدیل به واقعه‌ای غیرحیاتی و بی اهمیت شود.

محمد امین قانعی راد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در طرح حذف ثبت طلاق از شناسنامه زنان نوعی نگاه مردسالارانه نهفته است ادامه داد: با مطرح شدن این طرح این نگاه به زنان القا می‌شود که مهم نیست طلاق بگیرند و ما با فراهم کردن زمینه ازدواج مجدد برایشان می‌کوشیم تا راحت‌تر ازدواج کنند و حتی با حذف این عنوان از شناسنامه دچار استرس نشوند. این در حالی است که این طرح با تبعیض جنسیتی که در دل خود دارد، به جای اینکه فکر زنان باشد سعی می‌کند آنان را برای مردان دسترس پذیرتر کند.

شنیده‌های "حافظی" از استقرار نمایندگان بانک‌شهر در شهروند و شهرآفتاب

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر در مورد آخرین وضعیت واگذاری شهروند و شهرآفتاب به بانک شهر در ازای بدهی‌های شهرداری تهران توضیحاتی را ارائه کرد.

رحمت الله حافظی در گفت وگو با ایسنا، در مورد سرانجام واگذاری فروشگاه شهروند و نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب با بیان اینکه پس از تصمیم شهرداری تهران مبنی بر واگذاری شهروند و شهرآفتاب به بانک شهر، در شورای شهر مصوب شد کمیته‌ای با حضور سه عضو شورا برای نظارت بر فرآیند واگذاری تشکیل شود گفت: در ابتدا قرار بود کمیته سه نفر باشد اما با توجه به اعتراضات اعضاء و به خصوص لزوم حضور نماینده کمیسیون سلامت در این کمیته به دلیل جنس کار، مجموعا تعداد اعضاء کمیته به ۵ نفر رسید.

آغاز دور جدید بزرگ‌ترین پروژه اجتماعی دولت در تقارن با روز پزشک

تجربه‌هایی که در "تحول سلامت" نباید تکرار شوند...

دکتر کامران باقری لنکرانی – وزیر اسبق بهداشت در آستانه روز پزشک و ضمن تقدیر از دولت یازدهم برای توجه به حوزه سلامت، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی در دوره قبل و این دوره از فعالیت خود اعتبارات بخش سلامت را به صورت چشمگیری افزایش داد. رشد اعتبارات این حوزه تا قبل از این دوره همواره از میانگین رشد بودجه عمومی کشور کمتر بود؛ یعنی زمانی که سایر ردیف‌های بودجه‌ای رشد ۲۰ درصدی داشتند برای بخش سلامت ۱۲ درصد اعتبار در نظر گرفته می‌شد.

لنکرانی بر ضرورت تحول در نظام ارائه خدمت بر اساس تکلیف قانونی و تجارب بین‌المللی برای بهبود فعالیت در این حوزه نیز تاکید کرد و گفت: کشورهایی که وارد بحث تحول در نظام سلامت شدند و طرح آنها صرفا مبتنی بر افزایش اعتبار بود و با نیازهای القائی نیز مقابله نکرده بودند، دچار بحران مالی شدند. یکی از مواردی که باید مورد توجه قرار گیرد و منظور ما از آن مشخص باشد، "پزشک خانواده" است؛ پزشک خانواده با پزشک درمانگر تفاوت دارد. ما امروز در کشور تجربه ۱۲ سال پزشک خانواده روستایی و هفت سال پزشک شهری در دو استان کشور را داریم ونقاط قوت و ضعف آن را می‌دانیم. اگر در این فرصت تاریخی این کار را انجام ندهیم دچار بحران‌هایی می شویم که حتی هزینه کردن تمام بودجه عمومی کشور در نظام سلامت نیز ما را به نتیجه‌ای نمی‌رساند.

مدیرکل امور اداری صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد

برگزاری آزمون استخدامی صندوق بازنشستگی کشوری در مهرماه

مدیرکل امور اداری صندوق بازنشستگی کشوری از برگزاری آزمون استخدامی این صندوق در اوایل مهرماه خبر داد.

امیرحسین غلام زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: چارت آزمون در حال تصویب است و اکنون به سازمان مدیریت ارسال شده است. همچنین تا یکی دوماه آینده و تا اوایل مهرماه آزمون استخدامی را از طریق سازمان سنجش برگزار خواهیم کرد.

چرا مردم برای "درمان‌" به کلان‌شهرها می‌آیند؟

دکتر ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مراجعه مردم از نقاط مختلف کشور به استان‌های بزرگ برای دریافت خدمات درمانی، گفت: باید توجه کرد که قسمتی از این موضوع اجتناب‌ناپذیر است؛ چراکه نمی‌توان بعضی از خدمات تخصصی و فوق تخصصی را در همه شهرها و استان‌ها فراهم کنیم. یعنی نه‌تنها امکان این کار وجود ندارد، بلکه مستندات علمی هم مشخص کرده‌اند که اگر برخی از اقدامات درمانی در جاهایی متمرکز باشد و تعداد بسیار زیاد انجام شود، تاثیرگذارتر است. بنابراین یک قسمت از این موضوع اجتناب‌ناپذیر است و در همه کشورهای دنیا وجود دارد.

وی با بیان اینکه قسمت دیگر این موضوع به مساله کمبود امکانات بازمی‌گردد، افزود: به عنوان مثال ممکن است در یک شهرستان یک تخصص خاص وجود نداشته باشد یا عمل جراحی خاصی انجام نشود. در این شرایط بر اساس قانون سطح‌بندی خدمات، مسولان نظام سلامت مکلفند که این خدمات را به این مناطق ببرند. این درحالیست که با توجه به کمبود پزشک و کمبود تختی که در کشور وجود دارد، در این مسیر دچار مشکلاتی می‌شویم.

با تصویب هیات مدیره تامین اجتماعی؛

نوربخش: بازنشستگان تامین‌اجتماعی سهامدار پروژه‌های نفت و پتروشیمی می‌شوند

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از افتتاح و آغاز ۳۶ پروژه تامین اجتماعی در ۱۹ استان در هفته دولت خبر داد و گفت: تا هفته آینده کل مطالبات داروخانه‌ها تا آخر سال ۹۵ را تسویه می کنیم که حدود ۱۲۰ میلیارد تومان است.

وی درباره تسهیلات ویژه به بازنشستگان گفت: از جمله برنامه‌های ما برای آینده، سهام دار کردن بازنشستگان در پروژه‌های نفت و پتروشیمی است که اکنون مراحل تصویب خود را در هیأت مدیره می گذراند.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

حذف «ثبت طلاق از شناسنامه» باعث افزایش طلاق می‌شود

گل‌های نجومی

برگزاری آزمون استخدامی صندوق بازنشستگی کشوری در مهرماه

تجربه‌هایی که در "تحول سلامت" نباید تکرار شوند...

صدای همه طیف‌ها را می‌شنوم

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۸۴۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۷ هزار نقطه بی‌دفاع شهری در اصفهان

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها- عاطفه قلع ریز: شورای اسلامی شهر اصفهان اخیراً آمار نقاط جرم خیز یا همان نقاط بی دفاع شهری اولویت دار اصفهان را بالغ بر یک هزار نقطه اعلام کرده است که پیش از این آمار این نقاط به صورت تفکیک شده نزدیک به ۷ هزار نقطه اعلام شد.

رصدخانه فرهنگی اصفهان بالاترین نقاط جرم خیز یا همان بی دفاع شهری را در اصفهان به ترتیب در منطقه (سه، چهار، پنج، یک و دو) اعلام کرده که نشان از درگیری مناطق برخوردار شهر اصفهان با بالاترین میزان جرم و آسیب‌های اجتماعی است.

اصفهان طی سال‌های اخیر اصفهان به دلیل رشد و گسترش فیزیکی و جمعیتی از یک‌سو و فرسودگی و تخریب مناطق قدیمی از سوی دیگر با رشد نقاط جرم خیز یا همان بی دفاع شهری مواجه است.

نقاط بی دفاع شهری در مناطق مختلف اصفهان باعث شده که بخش‌هایی از شهر خالی از سکنه شوند و مناطقی را برای حضور مجرمان و فرار سرمایه‌گذاران آماده کرده‌اند.

فرزانه کلاهدوزان، رئیس کمیسیون ویژه خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه ۸۰۰ نقطه بی دفاع شهری شناسایی شده است، افزود: عدم رویت‌پذیری، محاط بودن و نبود فرصت نظارتی، خلوتی و تاریکی، بی ثباتی و ناپایداری جمعیت، ازدحام و تراکم جمعیت، فرسودگی و آشفتگی فضا خصوصیت اصلی فضاهای بی دفاع شهری و فقدان عنصر نظارت اجتماعی است.

وی توضیح داد: فضاهایی که در آن رفت و آمد کم است (روز یا شب) یا در صورت استمداد احتمال یا امکان کمک رسانی به فردی که مورد تهاجم واقع شده کمتر است، جسارت بیشتری را به مجرمان برای ارتکاب جرم می‌دهد.

لزوم توجه شهرداری به رفع نقاط بی دفاع شهری اصفهان

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: فضاهای بی‌دفاع مناسب‌ترین نقطه برای مزاحمان و مجرمان هستند، فضاهای اطراف تقاطع بزرگراه‌های درون شهری، اطراف و زیرپل‌های درون شهری کم رفت و آمد (بدون کاربری اجتماعی)، فضاهای مجاور ساخت و سازی‌های نیمه‌کاره و به ویژه رها شده، این فضاها اغلب جایگاه امنی برای خلاف‌کاران است و طبعاً کمین‌گاه مناسبی برای آنکه در ساعات کم رفت و آمد مورد استفاده برای حمله قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اطلاعات مناطق بی دفاع شهری از ۱۳۷ استخراج و در کمیسیون ویژه بانوان شورا مورد بررسی قرار گرفت، ادامه داد: زنان و کودکان بیشترین قربانیان این نقاط هستند و سه ارگان خدمات شهری، محیط زیست، معاونت تخلفات شهری و زیباسازی شهرداری اصفهان در عدم شکل گیری نقاط بی دفاع شهری و رفع این نقاط نقش پررنگ‌تری دارند.

کلاهدوزان با اعلام اینکه سازمان زیباسازی شهری از طریق المان‌های نوری باید نقاط تاریک شهر که محلی مناسبی برای جرم خیزی شده را رفع کند، گفت: همچنین معاونت تخلفات شهری با حصارکشی دورتادور ساختمان‌های نیمه کاره می‌تواند از تبدیل شدن آن به یک مکان جرم خیز ممانعت کند.

ستاره عباسی، محقق و پژوهشگر آسیب‌های اجتماعی در اصفهان که بیش از یک دهه است منحصراً در این عرصه مشغول به کار است با اعلام اینکه هر روز به جمعیت بانوانی که دچار آسیب شده‌اند افزوده می‌شود به خبرنگار مهر گفت: با توجه به روند رو به افزایش آنها مکان برای نگهداری این زنان دیده شده که با ایجاد یک مکان امن از آسیب دیدن بیشتر آنها ممانعت شود.

دستگاه‌های دولتی در کارگروه آسیب‌های اجتماعی فقط حاضری می‌زنند

وی با بیان اینکه در حالی کارگروه آسیب‌های اجتماعی در استانداری اصفهان با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف برگزار می‌شود، تصریح کرد: بیش از یک سوم دستگاه‌های حاضر در این کارگروه اقدامی برای رفع آسیب‌های اجتماعی نمی‌کنند، طی مطالعه‌ای که بر روی این زنان صورت گرفت بسیاری از آنها به دلیل نداشتن یک حامی مالی، بی خانمانی و بی کسی در یک مقطعی دچار آسیب شده‌اند.

این محقق گفت: اگر چه تاکنون این افراد را برای تأمین مالی به ارگان‌های مختلف برای اشتغال‌زایی معرفی کرده‌ایم اما چون دستمزد پایین دریافت می‌کردند با ساعات کاری بالا، ماندگاری این افراد در این مشاغل به چند روز ختم می‌شد.

لزوم اصلاح قوانین برای کاهش جمعیت زنان آسیب دیده اصفهان

وی خاطرنشان کرد: غالب این بانوان دچار آسیب، متأهل هستند که از سوی خانواده در یک دوره‌ای طرد شده اند یا از خانواده‌هایی با سطح مالی پایین هستند و یا در مواردی به اجبار دچار آسیب شده‌اند.

این پژوهشگر افزود: زنان آسیب دیده‌ای نیز هستند که با حمایت و نگهداری آنها توانسته‌اند مسیر درست زندگی را پیدا کنند و بیش از ۴ سال در فضایی که با همکاری شهرداری اصفهان و استانداری در اصفهان ساخته شده، نگهداری شوند.

وی در پاسخ به این سوال که چه باید کرد که از جمعیت این زنان کاسته شود، ادامه داد: غالب این زنان کسانی هستند که همسران آنها به دلایل مختلفی در زندان به سر می‌برند یا به دلیل قاچاق مواد مخدر اعدام شده‌اند؛ اگر مسؤولان امر تمهیداتی بیندیشند مردان به دلیل بدهی سال‌ها در زندان نباشند و زنان دارای فرزند برای تأمین مخارج دچار آسیب نشوند می‌توان نسبت به کاهش این آسیب امیدوار بود.

به گفته عباسی زنان آسیب دیده و در معرض آسیب اصفهان اصلاً شرایط مناسبی ندارد و اصفهان مقری شده برای گم شدن در جامعه که این زنان از شهرهای دیگر به آن پناه می‌آورند و آمار در این خصوص نگران کننده است.

وی ادامه داد: موضوع زنان و سکونت‌گاه‌های غیررسمی یا فضاهایی که تعریف جدی از رفع مشکلات اجتماعی ندارد، مسئله مهمی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت.

این کارشناس آسیب‌های اجتماعی افزود: افرادی که در این مناطق زندگی می‌کنند از امنیت روانی، اجتماعی، اقتصادی و … برخوردار نیستند که همین موضوع آسیبی به ساکنان چنین مناطقی وارد می‌کند.

جمعیت اصفهان در یکصد سال اخیر از هشتاد هزار نفر به بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسیده است. این میزان از صنعتی‌شدن افسارگسیخته و شهرنشینی بدون شهرگرایی و توسعۀ پایدار سبب ایجاد محله‌هایی شده است که می‌توان آنها را محله‌های فوق بدخیم یا نقاط بی دفاع شهری نامید؛ محله‌هایی که در آنها بسته‌ای از آسیب‌های اجتماعی به‌همراه جرایم خشن و احساس امنیت پایین وجود دارد. در کنار این مسائل، فقر، بیکاری، وجود بافت‌های فرسوده و امکانات ناچیز رفاهی و خدماتی، هرگونه امید به بهبود وضعیت آنها را از بین برده است و به نوعی در بافت مرکزی شهر اصفهان شاهد محله‌های خالی از سکنه هستیم.

محلات بی‌دفاع شهری که امروزه شورا و شهرداری اصفهان را بر آن داشته است که نگاه ویژه‌تر و جدی تری به این مقوله داشته باشند و در همین ارتباط کمیسیون ویژه خانواده و زنان و جوانان از یکسال گذشته تشکیل شده که ضمن هویت بخشی به این اقشار، شهری امن را برای طبقات در معرض آسیب‌های اجتماعی شکل دهد.

کد خبر 6091772

دیگر خبرها

  • برای تحقق شعار سال همه تلاش خود را به کار بسته‌ایم
  • نگاهی به بازار تخم مرغ در اردیبهشت ماه
  • ثبت فوت مردان ‌در استان زنجان بیشتر از زنان بوده است‌
  • المپیادکوهنوردی کارکنان تامین اجتماعی کشور درسی سخت برگزار می شود
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد
  • پرخطرترین شغل ها برای کارگران
  • بیماری‌های مُخِل سلامت کارگران
  • پرخطرترین مشاغل برای کارگران/ این بیماری ها سلامت کارگران را تهدید می کند
  • سلامت زیست بوم خلیج فارس شرط پایداری در منطقه خواهد بود
  • وجود ۷ هزار نقطه بی‌دفاع شهری در اصفهان