Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-05-07@13:52:08 GMT

مرحله دوم خط یک قطار شهری شیراز افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۸۵۵۶۹

مرحله دوم خط یک قطار شهری شیراز افتتاح شد

با حضور وزیر کشور، صبح دیروز مرحله دوم خط یک قطار شهری شیراز به طول 10/5 کیلومتر با اعتبار بیش از یک هزار میلیارد تومان از میدان گل سرخ تا چهار راه زند افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، خط یک قطار شهری شیراز به طول 24/5 کیلومتر، محدوده شرق را به غرب کلانشهر شیراز را متصل کرده و شامل 20 ایستگاه مسافربری است که نخستین ایستگاه آن در میدان الله واقع در شرق شیراز و آخرین ایستگاه آن به میدان احسان در غرب شیراز ختم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرحله دوم خط یک مترو با چهار ایستگاه آماده بهره‌برداری شده است و براساس مصوبه شورا به مدت دو ماه خدمات حمل‌ونقلی رایگان ارائه می‌دهد.
خط یک مترو شیراز به طول 24/5 کیلومتر بعد از تهران طولانی‌ترین خط متروی کشور محسوب می‌شود. وزیر کشور در مراسم افتتاح مرحله دوم قطار شهری شیراز، گفت: پیمانکاران در این شرایط بی‌پولی، از دولت طلب زیادی دارند و دولت نیز به دنبال راهکارهایی برای پرداخت بدهی آنان است.
رحمانی فضلی محور کار دولت را توسعه پایدار همه جانبه کشور عنوان کرد و گفت: شوراها بدانند خواست و مطالبات مردم خدمت‌رسانی به آنان است و باید در جهت توسعه پایدار شهر و روستا تلاش شود.
وی افزود: نگاه ما به شوراها و شهرداری‌ها نباید نگاه صرف سیاسی باشد و شهردار و شوراها باید برای خدمت به مردم تلاش کنند.
وزیر کشور با بیان اینکه شهرداری‌ها با خلا عظیم منابع پایدار روبرو هستند بیان کرد: این امر سبب شده است که شهرداری‌ها به سمت تراکم فروشی و نادیده گرفتن برخی قوانین بروند و آرامش را از چهره شهر گرفته‌اند که باید به این موضوع توجه شود و این مشکل برطرف شود.
رحمانی فضلی در ادامه به پدیده حاشیه‌نشینی ‌اشاره کرد و افزود: باید منشأ و منبع آلودگی‌ها کنترل شود و هر چه به حاشیه‌های شهرها رسیدگی شود ولی تا زمانی مهاجرت‌ها ادامه می‌یابد بازهم مشکلات حاشیه‌نشینی برطرف نمی‌شود و باید ابتدا به معضل مهاجرت بپردازیم.
استاندار فارس نیز در این مراسم گفت: ۷۷۱ میلیون دلار به صورت فایناس برای خط دو متروی شیراز اختصاص یافته که امیدواریم پیگیری و به نتیجه برسد.
سید محمدعلی افشانی صبح امروز با بیان اینکه امیدواریم خط دو مترو نیز به بهره‌برداری برسد گفت: بخشی از اعتبار خط یک متروی شیراز از طرف خزانه اسلامی افتتاح شد و 771 میلیون دلار به صورت فایناس برای خط دو متروی شیراز اختصاص یافته که امیدواریم پیگیری و به نتیجه رسد.

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۸۵۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در حوزه تخلفات شهری بیش از ۱۱۳۷ مورد تخریب و جمع‌آوری صورت گرفت

شهردار منطقه ۱۰ شیراز ضمن توصیه به شهروندان که از هرگونه تفکیک و تغییر کاربری و ساخت‌وساز غیرمجاز در محدوده و حریم شهر خودداری کنند تا متحمل خسارات در این خصوص نشوند، گفت: در سال گذشته در حوزه تخلفات شهری با بیش از ۱۱۳۷ مورد برخورد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰ شیراز، شهرام سبزیان‌فرد، امروز _ سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ اظهار کرد: در سال گذشته و ابتدای سال‌جاری میزان اجرای آرای قطعی و لازم‌الاجرای کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها و همکاری در اجرای آرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در منطقه ۱۰ با جدیت دنبال و انجام شده است.

وی افزود: جمع‌آوری و تخریب بیش از ۱۱۳۷ مورد تخلفاتی در سال گذشته و اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰۰، جمع‌آوری وسایل تخلفات ساختمانی، جمع‌آوری سایه‌بان غیرمجاز، پلمپ مغازه و اجرای رأی تخریب ساختمان از جمله مواردی است که در حوزه تخلفات شهری که با آنها برخورد شده است.

شهردار منطقه ۱۰ شیراز تاکید کرد: اجازه سو استفاده به افراد سودجو در اراضی فاقد کاربری و اراضی کشاورزی و در حریم را نخواهیم داد و به شهروندان توصیه می‌شود از هرگونه تفکیک و تغییر کاربری و ساخت‌وساز غیرمجاز در محدوده و حریم شهر خودداری کنند تا متحمل خسارات در این خصوص نشوند.

سبزیان‌فرد ادامه داد: متأسفانه در سال گذشته باوجود توصیه‌هایی به شهروندان برای خودداری از ساخت‌وسازهای غیر مجاز، برخی از شهروندان به توصیه‌ها عمل نکردند و با اجرای آرای تخریب کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری و تخریب‌های موضوع تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ اراضی متحمل خسارت شدند.

وی ضمن تشکر و قدردانی از دستگاه قضائی و نیروی انتظامی استان و مجموعه فرمانداری شهرستان شیراز و امور اراضی، با اعلام این مطلب که در اجرای آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ برای متخلفین و ساخت‌وسازهای غیرمجاز و پیشگیری از تخلفات ساختمانی مصمم هستیم، خاطرنشان کرد: در برخی نقاط حریم شهر در منطقه ۱۰ متأسفانه در محور شمال‌غرب شیراز گویا یک روند غلط در حوزه ساخت‌وسازهای غیرمجاز وجود دارد که با رویکرد شهرداری منطقه ۱۰ در دو سال گذشته سعی شد فضای ساخت‌وساز غیرمجاز برای افراد متخلف را ناامن و آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ را در خصوص ساختمان‌هایی که مجوزی از شهرداری ندارند، اجرایی نکنیم.

شهردار منطقه ۱۰ شیراز در ادامه با اشاره به وسعت منطقه و امکانات لجستیکی، عملیاتی و نیروی انسانی برای مقابله با پدیده‌های تفکیک و تغییر کاربری‌های غیرمجاز و خلاف‌سازی در منطقه افزود: شهرداری منطقه ۱۰ با وسعت خدماتی بالغ بر چهار هزار هکتار و مساحت حریم بالغ بر ۱۹۰۰۰ هکتار و جمعیتی بالغ بر ۲۰ هزار نفر و ۱۸ شهرک با چالشی بزرگ در حوزه تخلفات ساختمانی روبه‌رو است.

سبزیان‌فرد اظهار کرد: با تمام این مشکلات عزم برای مقابله جزم شده است و انجام ده‌ها عملیات گسترده تخریب، پیگیری و اجرای آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ در حوزه تخلفات ساختمانی در محور شمال‌غرب شیراز در سال گذشته و ۴۵ روزه سال‌جاری نشان از این دارد که متخلفان این حوزه با رویکرد جدیدی در حوزه تخلفات ساختمانی مواجه خواهند بود.

وی عزم منطقه برای جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز را جدی اعلام کرد و افزود: مهمترین عاملی که باعث می‌شود، شهرداری، شهروندان را به سمت ساخت‌وساز اصولی و با مجوز تشویق کند، جلوگیری از سوداگری عده‌ای سودجو و پیشگیری از دست‌اندازی به اراضی زراعی، ملی و ایمن‌سازی شهر به لحاظ شهرسازی است که در ساخت‌وسازهای غیرمجاز به دلیل اینکه نظارت موضوع سه‌گانه شهرسازی، بهداشت و ایمنی رعایت نمی‌شود، در مقابل کوچک‌ترین حادثه مشکلاتی را برای خود شهروندان و شهر ایجاد می‌شود.

شهردار منطقه ۱۰ شیراز اضافه کرد: رعایت قوانین شهرسازی و اخذ مجوزهای قانونی علاوه بر حفظ ساختار شهرسازی یک شهر و جلوگیری از هرج‌ومرج و کوتاه شدن دست سوداگران، به شهرداری برای ارائه خدمات شایسته به شهروندان نیز کمک می‌کند.

سبزیان‌فرد خاطرنشان کرد: پس از اقدامات انجام گرفته شاهد کاهش گزارش‌های مردمی به مرکز ۱۳۷ در حوزه ساخت‌وسازهای غیرمجاز بودیم که قطعاً این روند به صورت مستمر و روزانه در دستور کار کارشناسان و مأمورین ما برای جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز است.

وی ادامه داد: هر فردی که اقدام به ساخت‌وساز ساختمان‌ها و بناهای مختلف می‌کند، باید با قوانین ساختمان‌سازی و همچنین تخلفات ساختمانی آشنا باشد، از این رو رعایت این قوانین و ضوابط در زمان ساخت‌وساز به نفع خود مردم است، چرا که اگر این کار را انجام ندهند، در مراحل بعدی باید با دردسرها و مشکلات زیادی مواجه خواهند شد.

به گفته شهردار منطقه ۱۰ شیراز، اگر در هر ساختمانی در زمان ساخت تخلفی صورت گرفته باشد، سازنده یا مالک موظف خواهند بود که جریمه‌های مربوط به آن را به صورت کامل پرداخت کنند یا با آرای تخریب کلی مواجه خواهند شد و حتی ممکن است علاوه بر پرداخت جریمه‌های نقدی، مجبور به تخریب بخش‌هایی از ساختمان خود بشوند.

کد خبر 751440

دیگر خبرها

  • در حوزه تخلفات شهری بیش از ۱۱۳۷ مورد تخریب و جمع‌آوری صورت گرفت
  • تی‌بی‌ام خط ۲ متروی اصفهان تا یک ماه آینده به ایستگاه ابن‌سینا است
  • ◄ متروی قم در پیچ ؛ واگن 6 میلیاردی به 51 میلیارد رسید!
  • ارائه گزارش عملکرد مدیریت شهری شیراز در سال ۱۴۰۲
  • افتتاح دو شهرداری جدید شهر ممبی و شهر سرآسیاب یوسفی
  • ‌اعلام حداکثر سرعت مجاز در معابر شهری شیراز
  • امحاء کشت محصولات کشاورزی با آب‌های غیرمتعارف در شیراز
  • ناوگان متروی کرج به ۳۵۰ نیروی متخصص نیاز دارد
  • قطار جشنواره هنر‌های نمایش کانون همدان در ایستگاه پایانی
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر