Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تيم فوتبال سپاهان عليرغم ارائه يک فوتبال تهاجمي نتوانست به گل برسد تا براي سومين بار متوالي در ورزشگاه نقش جهان به تساوي دست يابد.
به گزارش "ورزش سه"، دو تيم سپاهان و سپيدرود در شرايطي در هفته ي پنجم رقابت‌هاي ليگ برتر در نقش جهان برابر هم قرار گرفته‌اند، که هر دو تيم با پيروزي در ديدار هفته‌ي چهارم اعتماد به نفس و انگيزه ي مضاعفي براي اين ديدار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپاهان در فولادشهر موفق به شکست رقيب همشهري شد تا طلسم نبردن هاي خود را خاتمه دهد و سپيدرود هم پس از سه شکست پياپي در نهايت موفق شد پيکان را در خانه با يک گل از پيش رو بردارد.
طلايي پوشان در سومين ديدار خانگي خود به دنبال اولين پيروزي فصل در نقش جهان هستند و کرانچار هم در کنفرانس مطبوعاتي خود گفته که نخواهد گذاشت که شاگردانش کوچکترين غفلتي در اين مسابقه داشته باشند.
فولاد مبارکه سپاهان اصفهان – سپيدرود رشت/ ورزشگاه نقش جهان اصفهان- ساعت 20:15؛ تعداد تماشاگر:
داور: حسين زرگر – رضا سخندان – محسن سلطاني – پيمان فرخي مهر – ناظر: عبود سنگاشکن
ترکيب سپاهان:
لي اوليويرا- سعيد آقايي، عزت الله پورقاز، ژايرو رودريگوئز، حسن جعفري، ميلاد سرلک ( 72 مروان حسين)، رسول نويدکيا، مهرداد محمدي، حسين پاپي ( 62 جلال علي محمدي) ، شاهين ثاقبي، ساسان انصاري.
سرمربي: زلاتکو کرانچار
ترکيب سپيدورد:
سيدمحمد حسيني، احمد آهي، سيدهادي موسوي، رضا الماس‌خاله، مهرداد جماعتي، توحيد غلامي، ميثم فردوسي، پويا نزهتي، حسين ابراهيمي، ميعاد يزداني و عماد ميرجوان
سرمربي: علي نظرمحمدي
شرح نيمه ي اول
تيم سپاهان در نيمه ي اول و در حضور 10 هزار نفري تماشاگران خود تيم برتر ميدان بود و بارها از سمت چپ و راست به روي دروازه ي حسيني گلر سپيدرود توپ هاي خود را ارسال کرد که البته دفاع چند لايه ي شاگردان نظرمحمدي اجازه نداد موقعيت هاي خوبي نصيب مهاجمان سپاهان شود؛ تنها يک بار و روي ضربه ي سر مهرداد محمدي گلر تيم سپيدرود مجبور به واکنش شد و توپ را به کرنر فرستاد. در مجموع طلايي پوشان در خانه و در نيمه ي اول صاحب توپ و ميدان بودند ولي نتوانستند موقعيت هاي صد در صد گل ايجاد کنند تا بازي بدون گل در نيمه ي اول خاتمه يابد.
دقايق حساس:
دقيقه 16: ارسال بازيکنان سپيدرود را اوليويرا در اختيار گرفت.
دقيقه 21: ارسال کرنر از سمت چپ خط دفاعي سپيدرود با ضربه ي ژايرو به سمت دروازه مي رفت که بازيکنان سپيدرود توپ را به کرنر فرستادند.
دقيقه 30: ارسال مهرداد محمدي و نفوذ اين بازيکن موقعيت خطرناکي را ايجاد کرد ولي باز هم کسي در محوطه جريمه حاضر نبود تا ضربه ي نهايي را به ثمر برساند.
دقيقه 34: همکاري آقايي و مهرداد محمدي با ارسال آقايي به ديرک اول همراه شد که ضربه ي ساسان انصاري به اوت رفت.
دقيقه 37: ارسال سعيد آقايي با ضربه ي سر مهرداد محمدي با واکنش خوب سيدمحمد حسيني به کرنر فرستاده شد و در برگشت هم ضربه ي سر سپاهاني ها راه به جايي پيدا نکرد.
دقيقه 44: ضربه ي سعيد آقايي از پشت محوطه ي جريمه محکم اما بي دقت بود و از بالاي دروزاه به بيرون رفت.
دقيقه 47: ارسال حسين پاپي را حسيني گلر سپيدرود دراز کش در اختيار گرفت.
دقيقه 50: ضربه ي آکروباتيک شاهين ثاقبي در محوطه جريمه به محل تلاقي ديرک عمودي و افقي دروازه برخورد کرد و به بيرون رفت تا جدي ترين موقعيت بازي براي طلايي پوشان تا اين لحظه از دست برود.
دقيقه 43: باز هم سپاهاني از سمت چپ خط تهاجمي خود توپ خطرناکي را روي دروازه ي سپيدرود ريختند که هادي موسوي به موقع توپ را برگشت داد.
دقيقه 56: ساسان انصاري به همراه مهرداد محمدي در موقعيت مناسب گلزني قرار گرفتند ولي انصاري بد موقع به زمين خورد تا يک موقعيت مناسب گلزني به راحتي از دست برود.
دقيقه 58: ساسان انصاري مي توانست با پاس رسول نويدکيا به گل اولش در نقش جهان برسد ولي مدافعين سپيدرود مانع شدند.
دقيقه 63: ضربه ي ايستگاهي پويا نزهتي از پشت محوطه ي جريمه با واکنش عالي لي اوليويرا به کرنر فرستاده شد.
دقيقه 64: اشتباه حسين جعفري موقعيت خوبي را در اختيار سپيدرود قرار داد که در اين دقايق کمي جلوتر آمده و ايجاد موقعيت مي کند.
دقيقه 75: قيچي نصفه و نيمه ساسان انصاري به راحتي در دستان حسيني قرار گرفت.
دقيقه 90+1: ضربه ي ژايرو رودريگوئز که به صورت شيرجه اي زده شد، در چارچوب دروازه قرار نگرفت و به اوت رفت.
حاشيه:
* ترکيب ابتدايي سپاهان نسبت به بازي قبلي هيچ تغييري نداشته است.
* عماد ميرجوان که در نيم فصل نخست فصل گذشته در سپاهان توپ مي‌زد امروز از ابتدا در ترکيب سپيدرود قرار گرفته است.
* هواداران سپاهان از اين بازي استقبال کمتري نسبت به دو بازي خانگي قبلي سپاهان به عمل آورده بودند و چيزي نزديک به 3 هزار تماشاگر در ورزشگاه نقش جهان حضور داشتند.
* مجله‌هاي اختصاصي باشگاه سپاهان در جايگاه خبرنگاران توزيع شد.
* با توجه به استقبال کم تماشاگران در اين بازي خبري از ترافيک و راه‌بندان در ورودي‌ ورزشگاه و پارکينگ‌ها نبود.
* همچنان نور محوطه بيروني ورزشگاه و پارکينگ مناسب نيست.
* با وجود استقبال کم تماشاگران در باجه‌هاي بليط فروشي ازدحام وجود دارد.
* حدود 30 تماشاگر سپيدرودي در ورزشگاه حضور دارند.
* تماشاگران سپاهان با شعار "سپيدرود به اصفهان خوش آمدي" از تماشاگران و تيم سپيدرود استقبال کردند.
* چم ورزشگاه نقش جهان همچنان با مشکل روبرو است و کنده مي شود.
* مصدوميت بازيکن سپيدرود دقايقي بازي را متوقف کرده بود.
* سپاهان با شروع نيمه ي دوم تيم برتر ميدان بوده و هر لحظه امکان فرو ريختن دروازه ي تيم ميهمان وجود دارد.
* زلاتکو کرانچار با بيرون کشيدن ميلاد سرلک که در پست هافبک دفاعي بازي مي کرد و وارد کردن مروان حسين که مهاجم طلايي پوشان است، دست به تغيير سيستم و هجومي کردن تيم خود زد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۸۵۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم ملی فوتسال ایران برای سیزدهمین بار قهرمان آسیا شد

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های ملی فوتسال ایران و تایلند در دیدار نهایی مسابقات جام ملت‌های ۲۰۲۴ آسیا امروز یکشنبه از ساعت ۱۴:۳۰ به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری ۴ بر یک به سود ایران به پایان رسید تا ایران برای بار سیزدهم بر بام قاره آسیا بایستد. گل‌های تیم ملی ایران در این دیدار را مهدی کریمی و سعید احمدعباسی، علی اصغر حسن زاده و باقر محمدی به ثمر رساندند.

ترکیب تیم ملی

شاگردان وحید شمسایی در این بازی با ترکیب اولیه باقر محمدی، محمدحسین درخشانی، مهدی کریمی، بهروز عظیمی و سالار آقاپور به میدان رفتند. سعید مؤمنی، علی خلیل‌وند، سعید احمد عباسی، علیرضا رفیعی پور، محمدرضا سنگ سفیدی، اصغر حسن زاده‌، مسلم اولادقباد، علی اکرمی و مسعود یوسف هم دیگر نفرات ایران روی نیمکت بودند.

این بازی در سالن بانکوک آرنا تایلند برگزار شد و تماشاگران پرتعداد میزبان به تشویق تیم ملی خود پرداختند. ضمن این که کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان و مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در این دیدار در سالن حضور داشتند و از نزدیک بازی را تماشا کردند.

نیمه اول

این دیدار در حالی آغاز شد که تیم ملی ایران امیدوار بود برای سیزدهمین بار عنوان قهرمانی آسیا را به دست بیاورد و در سوی مقابل هم تایلندی‌ها قصد داشتند با بهره گیری از امتیاز میزبانی، برای اولین با قهرمان آسیا شوند.

بازی با برتری تیم ملی فوتسال ایران آغاز شد و در دقیقه ۲ از روی ضربه اوتی که نصیب ایران شد سالار آقاپور توپ را به مهدی کریمی رساند و او هم با یک ضربه دقیق روی زمین موفق شد دروازه تایلند را بار کند تا بازی خیلی زود یک بر صفر شود.

در دقیقه ۴ سعید احمد عباسی فرصت داشت که دروازه تایلند را برای بار دوم آغاز کند اما ضربه او با اختلاف اندکی از کنار دروازه به بیرون رفت. در دقیقه ۶ سالار آقاپور در سمت راست زمین صاحب توپ شد و توپ را به سعید احمدعباسی رساند و که او هم با یک ضربه فنی تماشایی برای بار دوم دروازه تایلند را باز کرد.

در دقیقه ۸ بازیکن شماره ۱۱ تایلند فرصت داشت که یکی از گل‌های خورده را جبران کند اما واکنش به موقع باقر محمدی مانع از باز شدن دروازه ایران شد. بازی در دقایق بعدی با آرامش بیشتری دنبال شد و بازیکنان تیم ملی ایران از حملات خود کاستند و تیم تایلند هم بیش از آنکه به فکر به ثمر رساندن گل باشد تلاش کرد از دروازه مراقبت کند.

در دقیقه ۱۲ محمدرضا سنگ سفیدی در پشت محوطه جریمه تایلند صاحب توپ شد اما ضربه او قدرتمند او با اختلاف زیادی از بالای دروازه بیرون رفت. در دقیقه ۱۴ فرار بازیکن تایلند موجب شد در موقعیت تک به تک قرار بگیرد که با خطای محمدرضا سنگ سفیدی متوقف شد. تعداد خطاهای ایران با این خطا به ۵ رسید تا در دقایق باقی مانده بازیکنان ایران با احتیاط بیشتری به کار خود ادامه دهند و بازیکنان تایلند تلاش کنند با گرفتن خطا، از روی ضربه پنالتی دوم صاحب موقعیت شوند.

محدودیت خطایی تیم ملی ایران موجب شد بازیکنان با احتیاط بیشتری به بازی ادامه دهند و از برخورد با حریف اجتناب کنند. در ادامه بازی هم تغییری در نتیجه بازی اتفاق نیفتاد تا نیمه اول با نتیجه ۲ بر صفر به سود ایران به پایان برسد.

نیمه دوم

در آغاز نیمه دوم بازیکنان تیم تایلند که با چند دقیقه تأخیر وارد زمین شدند امیدوار بودند بتوانند در نتیجه بازی تغییر ایجاد کنند و اختلاف را به حداقل برسانند. در دقیقه ۲۶ بازیکنان تیم تایلند موفق شدند یکی از گل‌های خورده را جبران کنند و نتیجه بازی را ۲ بر یک کنند.

اما در دقیقه ۲۷ علی اصغر حسن زاده موفق شد از روی کرنری که سنگ سفیدی ارسال کرد برای باز سوم دروازه تایلند را باز کند.

تایلندی‌ها برای جبران نتیجه در ۸ دقیقه پایانی بازی دست به پاورپلی زدند و تلاش کردند با ۵ نفر به سمت دروازه ایران حمله کنند. اما این اتفاق نیفتاد و شوت بازیکن تایلند را باقر محمدی مهار کرد و در حالی که دروازه حریف خالی بود با یک شوت دقیق چهارمین گل ایران را به ثمر رساند.

تیم ملی فوتسال ایران با این پیروزی برای سیزدهمین بار عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا را از آن خود کرد تا همچنان قهرمان بلامنازع این رقابت‌ها باشد. تایلند هم برای بار سوم نایب قهرمان آسیا شد.

کد خبر 6091180

دیگر خبرها

  • جمشیدیان: شانس بردن سپاهان و پرسپولیس برابر است/ طلایی پوشان فوتبال را از ۲ قطبی در آوردند
  • ناپولی ۲-۲ رم: تساوی پرگل به سود بولونیا
  • تیم ملی فوتسال ایران برای سیزدهمین بار قهرمان آسیا شد
  • تیم ملی فوتسال ایران قهرمان آسیا شد
  • پی‌اس‌جی ۳-۳ لوهاور: قهرمانی به تأخیر افتاد
  • صعود بارسای زنان به فینال چمپیونزلیگ
  • برد خفیف النصر در شب فرصت‌سوزی‌های رونالدو
  • لورکوزن 2-2 اشتوتگارت: تیم آلونسو بباز نیست!
  • ببینید | وستهم ۲-۲ لیورپول؛ پایان یک رویا
  • وستهم 2-2 لیورپول: پایان قطعی یک رویا!