Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مقام مسئول بنياد مستضعفان گفت: درخواست صدور پروانه احداث ساختمان جديد پلاسکو از طرف بنياد مستضعفان به شهرداري تهران داده شد است و با توجه به حقوق کسبه پلاسکو، تلاش ما هماهنگي با مسئولان جهت اخذ جواز ساخت ساختمان در همان ارتفاع قبلي است.
به گزارش سرويس اقتصادي جام نيـوز، حسن کاري،‌ اظهار داشت: سياست بنياد در ارتباط با پلاسکو ساخت يک ساختمان جديد منطبق بر استانداردهاي روز، با نمادي از ايثارگري و فداکاري آتش‌نشان‌هاي عزيز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي در پاسخ به اين سؤال که پس از گذشت 6 ماه از حادثه پلاسکو، ساختمان پلاسکو قرار است ساخته شود يا خير؟ گفت: به دنبال وقوع حادثه پلاسکو با دستور رياست بنياد مستضعفان، کميته ساختمان پلاسکو در بنياد شکل گرفت و تاکنون 20 جلسه اين کميته برگزار شده است و ‌وظيفه اصلي اين کميته پيگيري ساختِ ساختمان پلاسکو است.
کاري افزود: سياست بنياد در ارتباط با پلاسکو ساخت يک ساختمان جديد منطبق بر استانداردهاي روز، با نمادي از ايثارگري و فداکاري آتش‌نشان‌هاي عزيز است. توجه و هم‌دردي همه آحاد مردم ما را به اين مسئله هدايت کرد که طراحي ساختمان پلاسکو بايد به‌صورت مسابقه‌اي ملي برگزار شود‌ تا ضمن مشارکت عمومي در ساخت ساختماني متمايز از ساختمان قبلي، نمادي ملي براي فداکاري شهداي آتش‌نشان به‌ يادگار بماند.
‌وي در پاسخ به اين سؤال که تکليف کسبه‌اي که در اين ساختمان اقدام به خريد سرقفلي کرده بودند چيست؟ آيا سرقفلي آنها را خريداري مي‌کنيد يا به جاي آن مغازه‌اي به آنها مي‌دهيد‌؟ توضيح داد: ‌‌تصميم بنياد ساخت ساختمان پلاسکو و واگذاري سرقفلي به صاحبان سرقفلي قبلي طرف قرارداد با بنياد مستضعفان، با رعايت حقوق همه مالکين است.
کاري بيان کرد: در ارتباط با خريد سرقفلي يا جايگزيني سرقفلي با مغازه تا کنون درخواستي از طرف کسبه پلاسکو به بنياد واصل نشده است، درصورت درخواست کسبه آن را در کميته ساختمان پلاسکو بررسي خواهيم کرد.
وي درباره کمک به کسبه پلاسکو توضيح داد: ‌بنياد يکي از اعضاي کارگروه ويژه بررسي حادثه آتش سوزي ساختمان پلاسکو زير نظر معاون اجرايي رياست جمهوري است و در قالب اين کارگروه آماده هر گونه کمک و همکاري است. کما اينکه هزينه اجاره 7 ماه کسبه ساختمان پلاسکو در ساختمان نور، با اخذ مجوزي که از هيات امناي بنياد مستضعفان صورت گرفت، پرداخت شده است.
وي در پاسخ به اين سؤال که با توجه به قرارگرفتن ساختمان پلاسکو در حريم ميراث فرهنگي اين ساختمان در چند طبقه ساخته مي شود؟ بيان کرد: درخواست صدور پروانه ساخت از طرف بنياد مستضعفان به شهرداري تهران داده شده است، همه تلاش بنياد با توجه به حقوق کسبه پلاسکو، هماهنگي با مسئولان مربوطه جهت اخذ جواز ساخت ساختمان در همان ارتفاع قبلي است در هر حال ساخت مجدد ساختمان که مورد تعهد بنياد است، نيازمند همکاري و کمک همه دست اندرکاران و دستگاه‌هاي ذي‌ربط است.
رئيس سازمان اموال و املاک بنياد مستضعفان در پاسخ به اين سؤال مبني بر ايمن‌سازي‌ ساختمان‌هاي قديمي بنياد، گفت: ‌يکي از مباحثي که در کميته ساختمان پلاسکو، در بنياد مستضعفان، مطرح شده است، موضوع تکميل، به روز رساني و ايمن‌سازي ساختمان‌هاي قديمي است که در مالکيت بنياد هستند؛ البته بايد در نظر داشت همه ساختمان‌هايي که طي سال‌هاي اخير توسط بنياد ساخته شده‌اند از ايمني کامل برخوردار هستند؛ ساختمان‌هاي مورد اشاره بعضا ساختمان‌هاي قديمي هستند، اين ساختمان‌ها علاوه بر بنياد که صرفاً مالک عرصه يا اعيان است، داراي مالکين صاحب سرقفلي هم هستند که توسط هيات مديره يا شوراي آن ساختمان‌ها نگهداري و اداره مي‌شوند.
کاري گفت: وضعيت ايمني 32 ساختمان قديمي شناسايي شد و ضمن بررسي وضعيت آنها با همکاري ساير مالکين و در مواردي بنا به ضرورت راساً توسط بنياد مستضعفان اقدامات مورد نياز از قبيل ايمن سازي، بيمه و حفاظت در برابر حريق در آنها انجام و در دست پيگيري است.
فارس
110

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۸۶۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی استان کرمانشاه

علیرضا برشاهی رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت : مصادف با سالروز شهادت بنیانگذار مکتب شیعه حضرت امام جعفر صادق (ع)، مجموعه جهانی بیستون، محوطه فرهنگی تاریخی تاق بستان، معبد آناهیتا، تکیه بیگربیگی و تکیه معاون الملک مهمترین اماکن تاریخی استان هستند که امروز تعطیل خواهند بود. 

رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول میراث فرهنگی استان تصریح کرد: همچنین موزه‌های مردم شناسی تحت نظر اداره کل میراث فرهنگی استان در شهرستان‌های کرمانشاه، پاوه، دالاهو و سنقر نیز در این روز تعطیل است. 

به گفته این مسئول، موزه‌ها و اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا (یکشنبه) فعالیت خود را از سر خواهند گرفت .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • افزایش ارتفاع تأسیسات شهری در پروژه قائم-رحمت-احمدی
  • آغاز احداث محور ارتباطی روستا‌های شمالی دهاقان به مهیار
  • صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان در قم تشکیل می‌شود
  • احداث ۶ شهربازی جدید در کلان‌شهر تبریز
  • تعیین تکلیف ماشین‌آلات راهسازی و معدنی رسوبی
  • برای جلوگیری به موقع از تغییر کاربری نیاز به کمک مردم داریم + ویدئو
  • تعطیلی تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی استان کرمانشاه
  • حق‌آبۀ لرستان فدای بازی‌ سیاسی شد/ کشاورزان ‌مهاجرت کرده‌اند
  • سازمان نظام مهندسی بازوی تخصصی راه وشهرسازی آذربایجان غربی
  • اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است