Web Analytics Made Easy - Statcounter

در اینجا ۸ گزینه غذایی موثر برای خنک نگه داشتن بدن در تابستان معرفی شده است:

کرفس:۹۵ درصد از این گیاه را آب تشکیل می دهد. کرفس خواص دیورتیک دارد و می تواند به جلوگیری از احتباس مایعات در بدن کمک کند. مصرف کرفس به هضم موثر غذا و جلوگیری از احساس سوزش و نفخ کمک می کند.

توت ها:انواع توت ها باعث کاهش دمای هسته بدن می شود و شما احساس خنک تر شدن می کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دسته میوه ها بسیار کم قند هستند. جالب است بدانید که یک فنجان تمشک تنها ۵ گرم و یک فنجان زغال اخته تنها ۷ گرم شکر دارد.

رازیانه:علاوه بر این که منجر به بهتر شدن هضم غذا و کاهش اسیدیته معده می شود، آب و فیبر موجود در آن منجر به کاهش دمای بدن نیز می شود.

آناناس:مصرف بیش از حد پروتئین باعث می شود که شما احساس گرما کنید. در واقع بدن انرژی زیادی را صرف شکستن پروتئین کرده و گرما تولید میکند. البته لازم نیست که در فصل تابستان از خوردن پروتئین چشم پوشی کنید بلکه می توانید غذای پروتئینی خود را ھمراه با آناناس بخورید. این میوه، سرشار از آنزیمی به نام بروملین است که پروتئین را می شکند و در نتیجه، ھضم آن را برای بدن، آسانتر می کند و حرارت تولید شده در بدن کمتر می شود.

آووکادو:حاوی فیبر محلول و آب است و بدن حرارت کمتری برای ھضم آن، تولید می کند. به علاوه، آووکادو سرشار از پتاسیم است و الکترولیت های از دست رفته توسط تعریق را جبران می کند.

آب نارگیل: این نوشیدنی، نه تنھا قند خیلی کمی دارد بلکه منبع الکترولیتھایی مثل پتاسیم است که به بدن آبرسانی کرده و بدن را خنک میکند.

ماست:خوردن غذاھای سرد مثل ماست، دمای داخلی بدن را کاھش می دھد. به علاوه، ماست حاوی مقدار زیادی آب است و به بدن آبرسانی می کند.

فلفل تند:محبوب بودن غذاھای تند در کشورھا و مناطقی که آب و ھوای گرم دارند، بی دلیل نیست. فلفل، دمای داخلی بدن را بالا میبرد. در نتیجه، عرق میکنیم. تبخیر عرق از روی پوست، بدن را خنک میکند.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۸۷۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی دانشگاه کالیفرنیا: گرمای بی سابقه در تابستان

کمربند گرمسیری برای گرمای بی‌سابقه تابستان امسال آماده می‌شود و شرایط برای رکورد‌های جدید در دما و رطوبت فراهم شده است.

این پیش‌بینی، بر اساس نتایج تحقیقات جدید دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، بر تأثیر فزاینده تغییرات آب‌وهوایی همراه با ال نینوی شدید تأکید می‌کند.

چرا رطوبت گرما را خطرناک می‌کند؟

بدن ما برای خنک ماندن به شدت به تعریق متکی است. هنگامی که عرق از پوست ما تبخیر می‌شود، گرما را با خود می‌برد و دمای داخلی بدن ما را کاهش می‌دهد، با این حال، در رطوبت بالا، هوا به شدت مملو از بخار آب است. این امر تبخیر عرق ما را بسیار سخت‌تر می‌کند و اثر خنک‌کنندگی آن را کاهش می‌دهد.

رطوبت بالا مانع از عملکرد مؤثر فرآیند تنظیم دمای طبیعی ما می‌شود و خنک ماندن بدن در شرایط گرم را بسیار دشوارتر می‌کند.

پروفسور ویلیام از محققان این تحقیق گفت: اگر نتوانید بدن خود را تا دمای زیر ۹۸.۶ درجه فارنهایت یا ۳۷ درجه سانتی‌گراد خنک کنید، جان خود را از دست خواهید داد. عرق اصلی‌ترین راه برای خنک‌کردن خود در هنگام گرم شدن است.

ال‌نینو و گرم شدن زمین منجر به رطوبت گرمسیری می‌شود

افزایش مداوم دمای زمین که به‌عنوان گرمایش جهانی شناخته می‌شود، باعث افزایش میزان بخار آب در جو می‌شود به این دلیل که هوای گرمتر می‌تواند رطوبت بیشتری را در خود نگه دارد.

ال نینو، الگوی آب‌وهوایی طبیعی است که باعث گرم شدن اقیانوس آرام گرمسیری می‌شود. این امر تبخیر را بیشتر می‌کند و مقدار زیادی هوای گرم و مرطوب را به اتمسفر می‌فرستد.

نتایج این تحقیق در Geophysical Research Letters منتشر شده است.

منبع: ایسنا

tags # اخبار هواشناسی سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • یک پیش‌بینی ترسناک از هوای تابستان امسال
  • پیش بینی دانشگاه کالیفرنیا: گرمای بی سابقه در تابستان
  • پیش‌بینی هوای تابستان امسال
  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد
  • حقیقت در مورد پروتئین: چگونه به اندازه کافی در هر سنی پروتئین دریافت کنیم؟
  • غذای شرکتی، عاملی برای افزایش تعلق خاطر کارکنان به سازمان
  • ۱۲ منبع پروتئین گیاهی
  • درباره شیر شتر، نوشیدنی محبوب این‌روزها
  • ۹ دلیل پنهان «احساس خستگی دائمی» که از آن‌ها بی خبر بودید
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است