Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@15:40:58 GMT

دوره پيش دانشگاهي از سال تحصيلي 98-97 حذف مي شود

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۸۸۳۱۰

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا- دبيرکل شوراي عالي آموزش و پرورش گفت: با توجه به استقرار نظام جديد آموزشي (سيستم 3 - 3 -6)، دوره پيش دانشگاهي از سال تحصيلي 98-97 حذف مي شود.

مهدي نويد ادهم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش ايرنا اظهار داشت: پيش دانشگاهي، يک دوره متعلق به نظام آموزشي گذشته است که در آن زمان ساختار نظام آموزشي شامل پنج سال دوره ابتدايي، سه سال راهنمايي، سه سال دبيرستان و يک سال پيش دانشگاهي بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: در ترکيب نظام آموزشي جديد، اين ساختار به هم خورد و اکنون شامل 2 دوره ابتدايي و متوسطه است به اين نحو که هر يک از اين دوره هاي تحصيلي به 2 دوره سه ساله تقسيم مي شود.
دبيرکل شوراي عالي آموزش و پرورش يادآور شد: ساختار (3- 3 - 6) که از سال تحصيلي 91 - 90 و با استقرار پايه ششم آغاز شده است اکنون دانش آموزان پايه يازدهم را داريم و سال آينده (98 - 97) با استقرار پايه دوازدهم، دوره پيش دانشگاهي از نظام آموزشي حذف خواهد شد.
نويد ادهم اضافه کرد: در مدت دو سال باقيمانده از نظام آموزشي قبلي، وزارت آموزش و پرورش تصميم گرفته به دانش آموزان دوره پيش دانشگاهي در کنار دانش آموزان دوره متوسطه دوم ارائه خدمات کند و با خارج شدن اين گروه از دانش آموزان از مدارس، دوره آموزشي 12 سال و بدون دوره پيش دانشگاهي ادامه مي يابد.
وي يادآور شد: دانش آموزاني که بر اساس نظام آموزشي قبلي بايد دوره پيش دانشگاهي را بگذرانند در صورت قبول نشدن در امتحانات نگران نباشند زيرا بر اساس مدل تطبيق و جدولي که در اين رابطه توسط کارشناسان طراحي شده، درس هايي که نمره قبولي نگرفته اند با ديگر درس ها مطابقت داده مي شود تا زياني به اين دسته از دانش آموزان نرسد.
فراهنگ**1883**1055
خبرنگار: مريم جلوداران** انتشار: زينب کارگر
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۸۸۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره یکسان سازی داوران دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم؛ محمدرضا بهرامی گفت: کارگاه آموزشی یکسان سازی داوران دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس (دانش آموزان آماده در روز‌های سخت) به منظور برگزاری المپیاد آماده مرحله استانی تیم‌های برتر هر شهرستان، در پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم برگزار شد.

وی افزایش سطح ایمنی و کاهش خطرپذیری مدارس کشور با تکیه بر تربیت تیم‌های دانش آموزی آماده برای مقابله با حوادث، توسعه و ترویج ظرفیت‌های خود امدادی در میان دانش آموزان، ساماندهی تیم‌های اولیه مدیریت بحران مبتنی بر دانش آموزان آموزش دیده و توانمند و برخوردار از مهارت‌های گروهی را از اهداف اصلی برگزاری این کارگاه بیان کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به آیتم‌های عمومی و سرفصل‌های تخصصی المپیاد آماده گفت: پناه‌گیری و خروج ایمن، اطفاء حریق، حمل مصدوم (گروهی)، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی و احیاء قلبی ریوی، خونریزی، پانسمان بانداژ، شکستگی و آتل بندی و اسکان اضطراری، بررسی و تحلیل فرم‌های داوری و نحوه آزمون کتبی از مباحث آموزشی عمومی و تخصصی المپیاد آماده با تدریس ۲۵ مربی است که فراگیران به صورت گروهی در این کارگاه تمرین کردند.

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از فردا
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • ضرورت افزایش آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا
  • آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است
  • آغاز رسمی همکاری‌های مشترک آموزش و پرورش و جهاد دانشگاهی کرمانشاه
  • رشته‌های دانشگاهی فاقد بازار کار حذف می‌شوند
  • آغاز طرح راهیان پیشرفت برای دانش‌آموزان کرمانشاهی
  • آغاز ثبت‌نام ترم تابستان دوره‌های مرکز آموزش هنر جهاد دانشگاهی تهران
  • دوره یکسان سازی داوران دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در قم