Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آخرین نشست اعضای دوره چهارم شورای اسلامی شهر قم سه شنبه شب به ریاست ولی‌الله بیاتی و با حضور اعضای دوره چهارم شورای شهر و برخی منتخبان دوره پنجم در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد.

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم، سیدمهدی صادقی استاندار، حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی رئیس دادگستری استان، معاونین شهردار، شهرداران مناطق و مدیران عامل سازمان‌های تابعه شهرداری قم نیز در این نشست حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین نشست اعضای دوره چهارم شورای اسلامی شهر قم در حالی در آخرین روز کاری دوره چهارم برگزار می‌شود که صبح چهارشنبه مراسم تحلیف اعضای دوره پنجم در محل تالار معصومیه فرمانداری قم برگزار خواهد شد.

این نشست به منظور ارائه گزارش کمیسیون‌های تابعه شورای اسلامی شهر قم و ارزیابی عملکرد چهارمین دوره شورای شهر در دستور کار قرار گرفته بود.

رئیس کمیسیون امور زیربنایی دوره چهارم شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه مردم در این چهار سال از عملکرد شورای شهر قم راضی بوده‌اند خاطرنشان کرد: از نظر آماری در این چهار سال بیشترین جلسات توسط کمیسیون امور زیربنایی و بالغ بر 198 جلسه تشکیل شد که جزو منظم ترین کمیسیون‌ها بودیم.

مصطفی سعادت‌طلب با بیان اینکه 2 هزار و 10 طرح در صحن علنی ارائه کردیم که در تمام آنها مصلحت شهر لحاظ شده بود گفت: بیش از 4 هزار نامه و درخواست مردمی را بررسی کردیم و 45 بازدید پروژه‌های شهری را داشتیم که تاثیر زیادی در روند آنها داشت.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه دوره چهارم شورای اسلامی شهر قم هم با اشاره به مسائل مختلف این کمیسیون تصریح کرد: مسائل مختلفی وجود داشت که ما آنها را اولویت‌بندی کردیم تا بتوانیم به سرعت مشکلات را رفع کنیم.

وی با اشاره به نظم‌دهی به عملکرد مالی شهرداری قم خاطرنشان کرد: شرایط مالی شهرداری به مرحله‌ای رسیده که در هر لحظه می‌توانیم تراز مالی شهرداری را بگیریم.

حجت‌الاسلام سیدمحمد آتش‌زر با بیان اینکه طی این سال‌ها به طور مستمر گزارش عملکرد مالی شهرداری گرفته می‌شد تصریح کرد: با وجود اینکه از شرایط ایده‌آل فاصله داریم اما اقدامات خوبی صورت گرفته است.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت دوره چهارم شورای اسلامی شهر قم در تشریح اقدامات این کمیسیون نامه‌های ارجاعی مردمی به کمیسیون را 776 مورد دانست و افزود: در بحث مدیریت حقوقی و املاک شهرداری، نامه‌ها و شکایت‌های مردمی سعی کردیم که آگاهی‌های عمومی افزایش پیدا کند که رضایت‌مندی مردم هم افزایش پیدا کند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای شهر با بیان اینکه واگذاری کل جمع‌آوری زباله و رفت و روب سطح شهر به بخش خصوصی در کمیسیون صورت گرفت گفت: در سالیان قبل به صورت امانی صورت می‌گرفت که در این مدت به بخش خصوصی به طور کامل واگذار شد.

عباس ذاکریان اذعان کرد: در حوزه تاکسیرانی یکی از اقدامات بسیار خوبی که صورت گرفت بیش از یک پنجم ناوگان قریب به هزار و 200 دستگاه نوسازی صورت گرفت.

ذاکریان به رتبه‌بندی شرکت‌های زیرمجموعه تاکسیرانی اشاره کرد و افزود: یکسان‌سازی نرخ کرایه تاکسی در سطح شهر نیز صورت گرفت که شرایط خوبی در شهر ایجاد کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم هم بیان کرد: برنامه‌های کمیسیون براساس وظیفه ذاتی که در زمینه کارهای فرهنگی اجتماعی بر عهده دارند بسته شد تا کارها بیشتر به صورت مشارکتی و نظارتی باشد.

طوبی حجازی با بیان اینکه در مدیریت شهری اختیارات قانونی و ظرفیت‌های خوبی برای بالندگی و کارهای متنوع در حوزه فرهنگی پیش‌بینی شده است گفت: می‌توان از آنها برای مشارکت با نهادهای دیگر برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی استفاده کرد.

شهردار قم نیز در این نشست با بیان اینکه شوراها از جنس مردم و حافظ منافع مردم هستند اظهار کرد: مردم شوراها را انتخاب می‌کنند تا به نمایندگی از آنها نظارت داشته باشند، نظارت بر قوانین و مقررات وظیفه شورا و شهرداری و بسترسازی برای تحقق خدمات و تلاش‌های دستگاه‌های اجرایی.

سیدمرتضی سقائیان‌نژاد با تاکید بر اینکه کار مدیریت شهری اعم از شورا و شهرداری کاملا در ارتباط با مردم است گفت: مردم این خدمات را لمس می‌کنند و هرقدر این خدمات صادقانه‌تر و با خلوص نیت باشد می‌تواند اقبال مردم به شورا و نظام را بیشتر کند.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه 18 سال از فعالیت شوراها می‌گذرد گفت: باید به دنبال بلوغ بیشتر و جلب اعتماد بیشتر مردم به شوراها باشیم.

رئیس شورای شهر قم نیز با بیان اینکه 240 جلسه علنی و 9 جلسه غیرعلنی در شورا برگزار شد اظهار کرد: بیش از هزار و 400 ساعت جلسه برگزار شد که در تمام آنها خبرنگاران حضور داشتند.

ولی‌الله بیاتی با اشاره به دعوت از 171 مورد مسوولان استان برای حضور در جلسات گفت: تمام جلسات مطابق قانون ثبت و رای‌گیری الکترونیکی انجام می‌شد.

بیاتی تعداد لوایح بررسی شده را هزار و 137 مورد عنوان کرد و گفت: از این تعداد 2.5 درصد در روال هیات تطبیق فرمانداری و شورای حل اختلاف تایید نشد که این حاکی از کار کارشناسی است.

وی به حضور شهردار و معاونین در جلسات رسمی شورا اشاره کرد و افزود: در تمام جلسات توسط مدیران شهری در خصوص لوایح رفع ابهام می‌شد و حداقل هر هفته یک جلسه علنی داشتیم.

رئیس دادگستری استان قم هم در این نشست ضمن تقدیر از اعضای دوره چهارم شورای شهر قم گفت: اعضای این دوره تلاش خوبی داشتند و کارهای گسترده‌ای انجام دادند و باید بهتر از این عملکرد آنها به نمایش مردم در می‌آمد.

حمزه خلیلی با تاکید بر اینکه هماهنگی در دوره چهارم شورا مشهود بود تصریح کرد: آقای بیاتی در دوره مدیریت شورای شهر قم مقبولیت و اعتبار خوبی داشتند.

خلیلی بیان کرد: هماهنگی و انسجام اعضای دوره پنجم شورا نیز قبل از آغاز رسمی دوره مشهود است و امیدواریم همین ذهنیت واحد در شورا هم پایدار باشد.

استاندار قم در پایان این نشست با اشاره به هماهنگی اعضای شورای دوره چهارم، خواستار استمرار وحدت و هماهنگی در دوره پنجم شورا شد و افزود: آنچه که امروز در شهر قم شکل گرفته نتیجه کار گروهی در استان بوده و اگر تعامل نبود موفقیت‌ها تا این سطح شکل نمی‌گرفت.

سیدمهدی صادقی با بیان اینکه شورای شهر به اهداف چهارگانه خود توجه داشته باشند گفت: کار کمیسیون‌های شورا تخصصی است که انتظار داریم با قوت این اقدامات ادامه پیدا کند.

در پایان این نشست با حضور مسوولان استان به طور ویژه از اعضای دوره چهارم شورای اسلامی شهر قم تقدیر شد.

انتهای پیام/و

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۸۸۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست مشورتی دوره‌های مختلف شهرداری بندرعباس

مصیب نظری رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: در این نشست تصمیم گیری شد دبیرخانه مجمع مشورتی دوره‌های مختلف شورا‌ها تشکیل و اعضای شورای پژوهش برای مرکز پژوهش‌های شهر بندرعباس انتخاب شود.

وی با بیان اینکه نشست دبیرخانه هر دوماه یکبار برگزار می‌شود، افزود: این دو موضوع می‌توانند در زمینه تصمیم گیری‌های کلان شهری کمک کنند.

نظری گفت: از تجربه، تخصص و ظرفیت‌های مشورتی اعضای دوره‌های گذشته در کمیسیون‌های مختلف استفاده می‌شود.

منتخب بندرعباس، حاجی آباد، بندرخمیر و قشم در شورای اسلامی نیز گفت: منتخبان مردم در شهر و روستا با تصمیم گیری‌های خوب و بموقع خود در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی می‌توانند اتفاق‌های خوبی رقم بزنند.

فاطمه جراره افزود: شورا‌ها برای پیشبرد اهداف نظام نقش مهمی دارند و قانون گذار نیز برای آنها وظایفی را تعیین کرده است.

همچنین در این نشست اعضای دوره‌های گذشته و اعضای دوره ششم شورای اسلامی شهر بندرعباس به تبادل تجربیات پرداختند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • کمیسیون اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار شد/ پیش‌بینی افزایش تجارت به ۳۰ میلیارد دلار
  • امکان تعویق بازنشستگی شهردار قم وجود ندارد
  • نشست منتخبان مجلس دوازدهم برگزار شد
  • نشست منتخبان مجلس توسط شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برگزار شد
  • جلسه منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می‌شود
  • نشست همفکری منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می‌شود
  • نشست همدلی و همفکری منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می شود
  • برگزاری نشست مشورتی دوره‌های مختلف شهرداری بندرعباس
  • افتتاح چند پروژه شهری در دهه کرامت امسال در قم
  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند