Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ۴ ماه نخست امسال که سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده، انواع و اقسام اجناس مصرفی وارد کشور شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مشرق، بر اساس آمار گمرک، در ۴ ماه اول امسال، ۲۵۳۳۷۸۶۱۷۱۰ ریال آدامس، ۲۹۷۳۴۸۲۱۰۵۳ ریال شیرینی،۵۰۴۵۱۷۱۷۷۱۹ ریال شکلات، ۲۴۷۹۰۱۲۵۸۶۶ ریال پفیلا، ۱۳۰۵۴۰۹۱۴۰۲ ریال ویفر و ۴۰۶۲۸۰۲۴۱۵۳ ریال مربا و ژله وارد کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آمار نشان می‌دهد از ابتدای امسال تا پایان تیر ۷۸۱ تن آدامس وارد کشور شده که تماما از مبدا امارات بارگیری شده است.

در این مدت ۸۹۰ تن انواع شیرینی وارد کشورمان شده است. کشورهای صادرکننده شیرینی به ایران عبارتند از: اسپانیا، امارات، اوکراین، ایتالیا، آلمان، بلژیک، ترکیه، لهستان، سوئیس و هند.

آمار گمرک درباره واردات شکلات در ۴ ماه اول امسال حاکی است که در این مدت آلمان، هلند، بلژیک، امارات، ایتالیا، ترکیه، رومانی، سوئیس، گرجستان، لهستان، آمریکا و هند مجموعا ۵۸۳ تن شکلات به ایران صادر کرده‌اند.

مطابق این گزارش، در سال جاری نیز واردات کالای غیرضروری همچون پفیلا همچنان ادامه داشته به طوری که ۱۷۹ تن پفیلا از اسپانیا، امارات، انگلستان، ایتالیا، آلمان و فرانسه وارد کشورمان شده است.

اسپانیا، امارات، انگلستان، ایتالیا، آلمان، مالزی، ویتنام و هلند هم صادرکنندگان بیسکویت به ایران در ۴ ماه اول ۱۳۹۶ بوده‌اند که مجموعا ۳۰۶ تن بیسکویت راهی بازار ایران کرده‌اند.

واردات ویفر کشورمان هم ۲۰۸ تن بوده که از اسپانیا، اوکراین، ایتالیا، مالزی، ویتنام و امارات صورت گرفته است.

در سال جاری، مربا و ژله نیز وارد کشورمان شده به طوری که اتریش، اسپانیا، اکوادور، بلژیک، یونان، امارات، ایتالیا و کاستاریکا مجموعا ۲۴۲۰ تن مربا و ژله به ایران وارد کرده‌اند.

شایان ذکر است واردات تمامی اقلام فوق، جزو واردات کالاهای غیرضروری محسوب می‌شود و کشورمان ظرفیت تامین این اقلام در داخل را دارد.

متاسفانه با بی‌اعتنایی دولت یازدهم به تذکرات رهبر انقلاب در جلوگیری از واردات کالاهای دارای مشابه تولید داخل، تولیدکنندگان داخلی روز به روز ضعیف‌تر شده و مجبور به تعطیلی و تعدیل نیرو می‌شوند.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۸۸۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان

 
به گزارش خبر گزاری صداو سیمای لرستان ؛مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: با هدف اشتغالزایی و حمایت جامعه عشایری استان، ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی سال گذشته برای خرید دام به عشایر این استان پرداخت شده است.
هوشنگ نور محمدی با اشاره به اینکه حمایت لازم جهت توسعه زنجیره تولید گوشت قرمز در سطح استان انجام شده است، افزود:متقاضیان به بانک های عامل معرفی شده اند و فرصت تکمیل پرونده ها تا پایان خردادماه تمدید شده است.

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت:هر فقره تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز حدود یک میلیارد ریال است که افراد دارای شرایط به بانک های عامل معرفی می شوند و می توانند از این فرصت بهره مند شوند.

نورمحمدی  افزود:عشایر لرستان جامعه پرتلاشی هستند که ۲۵ درصد پروتئین مورد نیاز استان را تأمین می کنند و نقش بسزایی در رونق اقتصادی منطقه دارند.
وی با بیان اینکه عشایر لرستان علاوه بر دامداری به کشاورزی، باغداری و پرورش زنبور عسل نیز اشتغال دارند گفت:این قشر سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۲۹ هزار تن مواد لبنی، هزار تن شیر، ۱۵۰ تن عسل، و ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می کنند و یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام در اختیار دارند.

دیگر خبرها

  • تساوی یوونتوس و میلان به ضرر بانوی پیر!
  • تساوی بزرگان در دربی ایتالیا/ زور یووه و میلان به هم نرسید
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام
  • کشف ۴/۵ میلیارد ریال مواد غذایی احتکاری در کاشمر
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • دو راهکار کاهش ارزبری واردات بی رویه موبایل
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • آیا رویه واردات در مقابل صادرات خود اصلاح می‌شود؟