Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن‌‌زاده با انتقاد از سختگیری کشور آلمان در صدور ویزا برای اتباع ایرانی، این معضل را یکی از تهدیدات روابط دو کشور به‌‌ویژه در بخش اقتصادی دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج؛صمد حسن‌زاده در دیدار هیئت آلمانی با فعالان اقتصادی تبریز با بیان اینکه آذربایجان شرقی یکی از قطب‌های تجاری ایران و گردشگری در جهان بودند است، اظهار داشت: از زمان‌های گذشته تبریز به خاطر قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم از اهمیت بالایی برخوردار بوده و از گذشته نیز روابط گرم و صمیمی با کشور آلمان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آذربایجان شرقی به‌عنوان قطب گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار بوده و یکی از شهرهایی محسوب می‌شود که روابط صمیمی با آلمان دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز با اشاره به توانمندی‌های آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: انتظار داریم سفیر آلمان با توجه به شناخت از ایران و آذربایجان، توانمندی‌های این کشور و این شهر را به کشور خود دهد تا مردم و مسئولان آلمان نیز برای بازدید از ایران و تبریز ترغیب شوند.

وی ادامه داد: در تبریز واحدهای صنعتی بزرگی اعم از ایدم، با تکنولوژی آلمان شروع‌شده است که هم‌اکنون نیز با این کشور مشارکت دارند.

حسن‌زاده با بیان اینکه تبریز در رشته‌ها و واحدهای مختلفی فعالیت دارد، اذعان داشت: در تبریز ما در چند رشته بزرگ صنعتی فعالیت داریم که یکی از آنها واحد بزرگ تولید قطعات ماشین، شیرینی و شکلات، پتروشیمی، در حوزه صنایع معدنی یکی از معادن بزرگ مس در ایران هستیم و صنایع‌دستی که فرش آذربایجان یک هنر محسوب می‌شود و این هنر در آلمان در سالهای گذشته رونق خوبی داشت، ولی امروز از رونق خوبی برخوردار نیست.

وی افزود: در هر صورت ایران و آلمان شرایطی ایجاد کردند که می‌توانند امکانات بیشتری برای یکدیگر فراهم سازند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز با اشاره به سفر اتاق بازرگانی، استاندار آذربایجان‌شرقی و تعدادی از واحدهای تولیدی که در سال 1396، تصریح کرد: در این سفر، صحبت‌هایی در خصوص روابط بیشتر این دو کشور انجام شد و ارتباطات خوبی نیز در حال برگزاری است که در آینده نزدیک هیئت‌های بزرگی از ایران برای بازدید از ایالات جکسون نیز در این کشور حضور خواهند یافت.

وی در پایان بیان داشت: یکی از معضلاتی که مسافران و واحدهای تولیدی آذربایجان و ایران را به آلمان تهدید می‌کند، سختگیری‌های صورت گرفته در خصوص صدور ویزا برای فعالان ما صورت می‌گیرد که امیدواریم این کار نیز از سوی آلمان پیگیری شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۸۸۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بابیان اینکه ایران و جمهوری آذربایجان برای گشایش مرز ارس در منطقه کلاله مصمم هستند، گفت: ترانزیت کالا در مسیر شرقی - غربی پس از ساخت گذرگاه ارس افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، داریوش امانی، در بازدید از محل ساخت یک پایانه مرزی در نقطه صفر مرزی ایران و جمهوری آذربایجان گفت: تقسیم کار بین دو کشور به‌این‌ترتیب است که جمهوری اسلامی ایران پایانه مرزی را احداث کرده و جمهوری آذربایجان نیز به‌موازات آن پل روی رودخانه ارس را می‌سازد.

وی با بیان این که تردد از این پایانه و پل روی رودخانه حداکثر ظرف مدت یک سال انجام خواهد شد، افزود: طرح ساخت به‌تازگی آغاز شده و در دو طرف مرز، دو همسایه با اراده کافی مصمم‌اند تا در زمانی کوتاه کار را به پایان برسانند.

امانی با بیان این که برای آزادسازی زمین و پیش‌بینی سایت موقت، منابع مالی لازم در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: این پایانه مرزی در زمینی به مساحت هشت هکتار احداث خواهد شد که زمین آن هم‌زمان در حال تملک و آماده‌سازی است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: این طرح در قالب مدل مفهومی ایران راه باهدف توسعه مبادلات تجاری منطقه‌ای و افزایش ترانزیت اجرا می‌شود و در این زمینه قرار است جاده جلفا به کلاله نیز تعریض شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که قرارداد اولیه با پیمانکار برای ارتقای مشخصات این مسیر ۱۰۷ کیلومتری حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان است، افزود: پیش‌بینی می‌شود پس از ساخت گذرگاه ارس، ترانزیت کالا در مسیر شرقی - غربی و بالعکس افزایش یابد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همه باید در مسیر گره‌گشایی از مشکلات تولید گام بردارند
  • برگزاری نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم
  • نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم فردا برگزار می‌شود
  • وعده‌های پوچ نمکی بر زخم اهالی شهرک ابریشم چهارباغ
  • این جاده‌های ایران در بهار هم برفی هستند
  • تمایل زیمبابوه به استفاده از صنعت تراکتورسازی ایران
  • ماموریت جدید برای قاتل هالند: هری کین!
  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 
  • ساکا: نشان دادیم که از فصل گذشته درس گرفته‌ایم؛ منچسترسیتی بی نقص نیست
  • توزیع ۸۰۰ تن آسفالت در مسیر جاده اوغلی و قوناخلارباغی تبریز