Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-05-02@23:29:50 GMT

ریزش سنگ بنای داعش/ دوله اسلامیه لاتمدد و لا تبقی

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۸۸۵۶۸

گروه بین الملل: شهر تلعفر به جمعیتی بالغ‌بر 200 هزار نفر که عمدتاً ترکمان هستند این روزها اخبار این شهر در رأس اخبار تلاش عراق برای بیرون راندن داعش از آن قرار دارد. این شهر در سال 2014 میلادی به کنترل این گروه تروریستی و تکفیری درآمد و خشونت‌های این گروه سبب شد که جمعیت این شهر به نصف کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عراق می‌رود که بزرگ‌ترین شهر تحت کنترل داعش را بعد از موصل از چنگال آن خارج کند. این شهر دارای یک موقعیت سوق‌الجیشی نیز هست و با کنترل آن عراق می‌تواند به‌طور کامل به مرزهای خود با سوریه دسترسی پیدا کند.

به گزارشبولتن نیوز، حضور داعش در عراق یکی از عواملی بود که در عراق باعث یک آنارشی در سطح ملی شد به این معنا که شمار زیادی در عراق فکر می‌کردند که داعش سرآغاز رهایی آن‌ها از مشکلاتی خواهد بود که در عراق بعد از صدام بروز پیداکرده بود اما داعش با تفکرات رادیکالی خود نشان داد نماینده هیچ قشر خاصی جز خود داعش نیست و هیچ مردمی پیرو این تفکر نیستند. تهدید و کشتار مردم در استان نینوی و شهرهای تلعفر به حدی رسید که مردم این شهر در تلاش هستند راهی برای فرار پیدا کنند. بر اساس اطلاعات خبرنگار بولتن نیوز تاکنون بیش از 15 هزار شهروند این شهر خارج‌شده و در پناه نیروهای عراقی مامن گرفته‌اند.

یکی از نکات جالب نیروهایی که در این عملیات شرکت دارند این است که ترکیبی از همه اقوام و مذاهب می‌باشند. به‌عنوان‌مثال به‌غیراز شیعیان و اعراب سنی شماری از نیروهای ایزدی در قالب حشد الشعبی در این عملیات حضور دارند.

خال علی یکی از فرماندهان نیروهای کرد ایزدی شرکت‌کننده در این نیروها در خصوص حضورشان به بولتن نیوز گفت: به‌عنوان بخشی از نیروهای ملی عراق در این عملیات حضور داریم. هنوز شمار زیادی از ربوده‌شدگان کرد ایزدی در چنگال داعش به سر می‌برند و ما امیدواریم آن‌ها را در تلعفر پیدا کنیم. ضمن اینکه ما شناخت دقیقی از جغرافیای منطقه داریم که به نیروهای عراقی کمک خواهد کرد سهل‌تر وارد شهر شوند.

به گفته وی در سال 2014 میلادی داعش 6 هزار ایزدی را که عمدتاً زن و دختر و بچه بودند با خود به موصل برد و آن‌ها را در بازارهای این شهر و رقه به‌عنوان کنیز و برده به فروش رساند. خال علی می‌گوید آن‌ها تاکنون توانسته‌اند در یک هفته گذشته سه تن از زنان ایزدی ربوده‌شده را در تلعفر نجات دهند.

در خصوص کردهای ایزدی حاضر در حشد الشعبی نیز وی اظهار داشت که بالغ‌بر یک هزار و یک‌صد کرد ایزدی در حشد الشعبی حضور دارند که در این عملیات حضور ندارند و اکنون وظیفه دفاع از مناطق جنوبی سنجار را که یکی از مراکز استقرار آن‌ها می‌باشد بر عهده‌دارند.

قطعاً نباید وضعیت داعش را از این زاویه دید که داعش بخش زیادی از مناطق تحت کنترل خود را ازدست‌داده و اکنون نیز در حال از دست دادن شهرهایی چون تلعفر و رقه می‌باشد بلکه باید از این منظر دید که نه‌تنها این گروه تروریستی در حال نابودی است بلکه شمار زیادی از اقوام و مذاهب به نیروهایی پیوسته‌اند که روزگاری از آن‌ها به‌عنوان نیروهای شبه‌نظامی شیعه یاد می‌شد.

ترکیب این نیروها نشان می‌دهد که داعش تنها در عرصه جغرافیا شکست نخورده است بلکه داعش درزمینهٔ فکری نیز در حال نابودی است. بخش زیادی از فرماندهان داعش اهل تلعفر بودند اما امروز خود مردم در تلاش برای بیرون راندن این گروه از شهر هستند.

در سوریه داعش بیش از 80 درصد مناطقی را که در کنترل خود داشت ازدست‌داده است و در عراق نیز وضعیت بهتر از این است و داعش دیگر بعد از تلعفر و حویجه جایی در این کشور نخواهد داشت. داعشی ها هرچند با انجام حملات تروریستی در سطح جهان و منطقه می‌خواهند نشان دهند که زنده باقی‌مانده‌اند و درصحنه حضور دارند اما واقعیت حقیقی این است که دولت خلافت اسلامی در حال نابودی کامل است.

با کنترل تلعفر بدون شک داعش عقبه‌های لجستیک خود را در منطقه از دست می‌دهد و به‌سوی نابودی کامل پیش خواهد رفت اما همان‌طور که گفته شد داعش به لحاظ فکری نیز در حال نابودی است و هیچ انسانی نیست در عراق و سوریه و جهان از این گروه در سطح جامعه دفاع کند و یا مدعی عضویت در این گروه شود. اکنون داعش تنها در نزد تروریست‌هایی باقی‌مانده است که عضو نظامی این گروه شده و راهی هم جز نابودی و مرگ ندارند.

حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق همانظور که تأکید کرد داعشی ها یا باید تسلیم شوند یا باید بمیرند راه سومی ندارند و دیگر جامعه آن‌ها را پس می‌دهد.

داعش بعد از سه سال اکنون دیگر تنها در سطح یک سازمان تروریستی مسلح و خشن باقی‌مانده است و می‌توان پیش‌بینی کرد که در یک سال آینده دیگر منطقه‌ای باقی نخواهد ماند که در کنترل این گروه باشد. محصول داعش اگر ویرانی و خشونت و کشتار بود قطعاً یکی از محصولات آنهم تقویت عناصر هویت ملی در سطح عراقی و سوریه و حتی یمنی گردید و سنگ بنای دولت ملت را در این کشورها مستحکم‌تر از همیشه کرد. ایزدی‌ها مصداق مهمی بر این سخن در عراق کنونی هستند که هم‌اکنون منتظر پایین کشیدن فتیله داعش در تلعفر هستند.

یکی از مهم‌ترین شعارهای داعش در این سه سال این بود: دوله اسلامیه تمدد و تبقی. به این معنا که دولت اسلامی بازآفرینی خواهد شد و باقی خواهد ماند اما عراق و سوریه و یمن نشان داد بعد از پایان عمر خلفیه شعار اصلی آن نیز روبه‌زوال است.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۸۸۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساینا اس اتوماتیک روانه عراق می شود / صادرات چندین هزار ساینا و کوئیک به ونزوئلا

مدیر صادرات گروه خودروسازی سایپا گفت: در سال جاری، ساینا اس اتوماتیک به عراق صادر خواهد شد.   به گزارش سایپا منصور ابطحی با اعلام این خبر درباره روند صادرات خودروهای سواری و تجاری که گروه سایپا در سال جاری دنبال خواهد کرد،‌ اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته،‌ صادرات محصولات سایپا در سال جاری به کشورهای مختلف ۳ برابر خواهد شد. بدین جهت محصولات گروه خودروسازی سایپا به کشورهای همسایه،‌ آسیای میانه‌ و کشورهای آفریقایی صادر می‌شود. بر این اساس قصد داریم در بازارهای عراق، سوریه،‌ روسیه و ونزوئلا حضور و نقش پر رنگ‌تری داشته باشیم.   وی با بیان اینکه بازار عراق برای ما خیلی مهم و استراتژیک است،‌ یادآور شد: در سال جاری ساینا اس اتوماتیک به عراق صادر خواهد شد. همچنین سطح روابط و همکاری‌های صنعتی خود را با کشورهای آفریقایی افزایش خواهیم داد. بدین جهت بنا شده خودروهای تجاری سبک زامیاد (فرمان راست-فرمان چپ) و خودروهای اقتصادی گروه سایپا (کوییک-اطلس-ساینا) به این کشورها صادر شود.   ابطحی تاکید کرد: کشورهای آفریقایی شانس بزرگی برای کسب و کارهای ایران به خصوص حوزه خودرو دارد و از این رو با خیلی از کشورهای آفریقایی مذاکرات جدی شروع شده است.   مدیر صادرات گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر اینکه بازار روسیه بسیار بزرگ است و محصولات گروه سایپا امکان صادرات به این کشور را دریافت کرده‌اند،‌ گفت: با توجه به اخذ گواهی استاندارد صادرات کالا به روسیه (GOST)،‌ از ابتدای تابستان سال جاری صادرات خودروهای کوییک و ساینا اتوماتیک و دنده‌ای گروه سایپا به کشور یاد شده آغاز می‌شود و البته در حال برنامه‌ریزی هستیم که مجوزهای لازم برای صادرات شاهین پلاس را هم دریافت کنیم.   وی تاکید کرد: برنامه صادرات خودرو به ونزوئلا نیز در تابستان سال جاری در حال نهایی شدن است و محصولات ساینا و کوییک به این بازار ارسال خواهد شد. در دور جدید همکاری با طرف ونزوئلایی در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، چند محموله هزار دستگاهی خودروی آماده (CBU) به بازار مزبور صادر شده است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تیم فوتبال امیدهای عراق راهی المپیک شد/ اندونزی در یک قدمی المپیک
  • خواب جدید داعش برای طرفداران ؛ به افغانستان بیایید !
  • رقم زدن حرکات توسعه‌ای با جذب سرمایه گذار
  • داعش فراخوان داد/ به جای فلسطین در افغانستان جهاد کنید!
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • روایت روزنامه جمهوری اسلامی از مدارا با طالبان بدون خط قرمز/ جازدن سیل به جای دادن حقابه!
  • طرح شناسه کالا در سازمان اموال تملیکی استان تهران اجرایی شد
  • ساینا اس اتوماتیک روانه عراق می شود / صادرات چندین هزار ساینا و کوئیک به ونزوئلا