Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آخرین نیوز»
2024-05-04@18:09:44 GMT

با میدان گاو بازی در والنسیا آشنا شوید + تصاویر

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۸۸۹۲۶

با میدان گاو بازی در والنسیا آشنا شوید + تصاویر

با رفتن به این میدان به تماشای موزه ی کاملی از سنت گاوبازی در اسپانیا می نشینید و بنایی تاریخی را می بینید که معماری اش شما را یاد آمفی تئاتر کولوسئوم رم می اندازد. نزدیک به ۲۰۰ سال قبل بود که احساسات و شور و هیجان شدید ساکنان والنسیا به ورزش گاوبازی مسئولان را بر آن داشت تا میدانی مخصوص گاوبازی بسازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلازا دی تورس (Plaza deToros) میدان گاوبازی والنسیا ست که در بین سال های ۱۸۵۰ تا ۱۸۵۹ ساخته شد. در طراحی این بنا از شیوه نئوکلاسیک استفاده و از معماری رومی آمفی تئاتر کولوسئوم الهام گرفته شده است. این بنا ۴۸ وجه، ۳۸۴ قوس مختلف و ۱۷/۵ متر ارتفاع دارد.

با نوسازی هایی که در سال های ۱۹۶۷ و ۲۰۱۰ بر روی این میدان انجام شد امروز به یکی از امن ترین و راحت ترین میدان های اسپانیا تبدیل شده و می تواند حدود ۱۲ هزار تماشاگر را در خود جای دهد. تا به حال این میدان مراسم های گاوبازی مهمی را به خود دیده است که باعث شده در شمار میدان های درجه یک اسپانیا قرار بگیرد.

مسابقات گاوبازی در اسپانیا با آداب ویژه ای برگزار می شود و نمایشی پر از رنگ و لباس و موسیقی ست. گاوبازی در والنسیا همچنان محبوب است هرچند که نسبت به دیگر نقاط اسپانیا مسابقات کمی در آن برگزار می شود و کل گاوبازی به سه دوره ی کوتاه در هر سال خلاصه می شود. هر سال در ماه مارس فستیوال بین المللی «لاس فالاس» که شروع می رسد شور و هیجان خاصی شهر را فرا می گیرد چون بزرگ ترین و پرزرق و برق ترین جشن سال در حال انجام است و حالا زمانی است که والنسیا مسابقات گاوبازی مهمی را به خود می بیند. برای دیدن سری بعدی مسابقات گاوبازی باید تا ماه جولای صبر کنید البته طبق برنامه، هر سال حدود ۲۵ مسابقه در این رینگ گاوبازی برگزار می شود.

موزه گاوبازی که در داخل این میدان قرار دارد در اسپانیا بینظیر است و در آن مجموعه ی کاملی از لباس گاوبازها، جام ها و هر آنچه که مربوط به تاریخ گاوبازی در سه قرن گذشته است به نمایش در آمده. رفتن به این موزه فرصتی را برایتان فراهم می کند تا بدون اینکه در مسابقات گاوبازی شرکت کنید دریاره سنت و تاریخچه ی آن چیزهای زیادی یاد بگیرید. این میدان در منطقه مرکزی شهر قرار دارد و دقیقا در جلوی آن ایستگاه مترویی هست که رفت و آمد به آن را راحت کرده است. چه طرفدار گاوبازی باشید چه نباشید این میدان ارزش این را دارد که در سفرنامه گردش در والنسیا قرار بگیرد.

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۸۸۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با یک روز استراحت بیشتر فینال را به اسپانیا نمی‌باختیم

به گزارش "ورزش سه"، جانلوئیجی بوفون، دروازه‌بان اسطوره‌ای ایتالیا، در جریان یک مصاحبه که اگر قرار باشد یک بازی از دوران فوتبالش تکرار شود، آن فینال یورو 2012 برابر اسپانیاست که با شکست 4-0 ایتالیا همراه بود. 

بوفون می گوید اگر قدرت انتخاب داشت، این بازی را برای تکرار ترجیح می داد و اینکه آنها مستحق شکست سنگین نبودند زیرا به شدت خسته بودند. ایتالیا تنها تیمی بود که توانست تیم ویسنته دل بوسکه را در مرحله گروهی شکست دهند.

او در این رابطه گفت: «من بازی اسپانیا و ایتالیا را برای تکرار انتخاب خواهم کرد، فینال جام ملت های اروپا 2012 که دوست دارم دوباره در آن بازی کنم. ما مستحق آن نتیجه نبودیم. من هرگز دنبال بهانه نمی گردم، اما یک مسابقه بزرگ را در شرایط غیرممکن روحی روانی انجام دادیم. ما بدنی و ذهنی خسته شده بودیم.»

بوفون ادامه داد: «اگر یک روز بیشتر به ما استراحت می‌دادند، می‌توانستیم بازی متفاوتی انجام دهیم، اما آن روز نمی‌توانستیم مقابل اسپانیای قدرتمند کاری انجام دهیم. ما تنها تیمی بودیم که در مرحله گروهی آنها را متوقف کردیم و دوباره نیز قدرتش را داشتیم.»

دیگر خبرها

  • بازیکنان لالیگا همراه مادرشان در زمین مسابقه!
  • ساعت پخش زنده بازی بارسلونا و خیرونا + پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی رئال مادرید و کادیز + پخش آنلاین
  • یک ایرانی در نیمه نهایی چمپیونز لیگ
  • انریکه تحقیرم کرد، او حتی با من دست نداد
  • با یک روز استراحت بیشتر فینال را به اسپانیا نمی‌باختیم
  • آغاز اردوی تیم ملی فوتبال هفت نفره بعد از یکسال
  • سردار آزمون رخ به رخ غول آشنا
  • پیشنهاد‌هایی از انگلیس، اسپانیا و ایتالیا برای سردار آزمون
  • همکاری رئال مادرید با الاتحاد؛ کریم بنزما به اسپانیا رفت