Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@11:29:39 GMT

فرهنگ ترافیک از اهمیت بسیاری برخوردار است

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۸۹۰۱۲

فرهنگ ترافیک از اهمیت بسیاری برخوردار است

فرماندار شهرستان بندرانزلی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه فیزیکی و مهندسی راه ها، اظهار کرد: در این میان فرهنگ ترافیک از اهمیت بسیاری برخوردار است.

به گزارش‌ایلنا از بندر انزلی، میرشمس مومنی‌زاده فرماندار شهرستان بندر انزلی در نشست با محمدرضا نازک‌کار، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان کهدر محل فرمانداری شهرستان بندر انزلی برگزار شد، با بیان اینکه امروزه شاهد وابستگی سرمایه گذاری به حمل و نقل هستیم، اظهار کرد: در تمام دنیا سرمایه گذاری در مکان‌های به وجود می‌آید که حمل و نقل وجود داشته و حمل نقل نیز در جاهایی رونق می‌گیرد که سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه با تأکید براهمیت آموزش و پیشگیری از حوادث، افزود: در زمینه آموزش و پیشگیری که با ضعف‌هایی همراه هستیم آمادگی لازم برای حمایت همه جانبه در سطح شهرستان وجود دارد.

فرماندار شهرستان بندرانزلی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه فیزیکی و مهندسی راه ها، اظهار کرد: در این میان فرهنگ ترافیک از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی افزود : وجود تمام زیرساخت های مناسب حوزه حمل و نقل و نبود فرهنگ استفاده مناسب از آن در سطح جامعه به منزله هدر رفت سرمایه گذاری در این حوزه محسوب می شود.

میرشمس مومنی زاده انجام این اقدامات در راستای ایجاد این فرهنگ در نسل آینده است، خاطرنشان کرد: این فرهنگ سازی در زمینه بستن کمربند ایمنی ایجاد شده که امروز شاهد رعایت همه رانندگان درباره هستیم.

وی با بیان اینکه این فرهنگ سازی باید در تمام زمینه های حوزه ترافیکی فراگیر شود، تصریح کرد: البته توجه به قوانین و مقررات تنها مختص به رانندگان نبوده بلکه در میان عابران پیاده نیز باید این فرهنگ سازی ها صورت گیرد.

نازک کار مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان نیز در این نشست اظهار داشت: منطقه آزاد پتانسیل خوبی برای این شهرستان است.

وی با بیان اینکه فقط در بخش خلیج فارس محوریت آسفالت راه ها، قیر است، افزود: در ایران به دلیل داشتن نفت، قیر ارزان و سیمان گران از قیر استفاده میشود و در اروپا قیرگران و سیمان ارزان است که آسفالت از طریق بتن صورت می‌گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه کشورهای اروپایی فقط یک لایه آسفالت می کنند و مابقی از بتن استفاده می کنند، گفت: در بسیاری از قسمت های اروپایی رویه جاده ها بتن است که با روش های مختلف انجام می شود.

نازک کار با بیان اینکه با شرایط کنونی سیمان، این نوع آسفالت برای ما صرفه اقتصادی ندارد، تصریح کرد: وقتی خودرو از روی بتن عبور می کند صدای زننده ای دارد.

وی با بیان اینکه انزلی در بحث حوادث معین است، خاطرنشان کرد: بحران اصلی برف در این چندساله مرکزیتش رشت و انزلی است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان اظهار داشت:در مجموعه شهرستان های رشت، انزلی، صومعه سرا و رضوانشهر کانون حوادث است، سعی داریم بخش راهداری در این شهرستان ها تقویت شود.

نازک کار با بیان اینکه در طول سال 370 میلیون تومان حقوق و مزایای پرسنل اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان بندرانزلی است، افزود: با توجه به میزان تخصیص اعتبارات امید است که در این راستا با مشکل خاصی مواجه نشویم.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۸۹۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰ درصدی رها سازی آب از سد زولاچای سلماس

فرماندار شهرستان سلماس با توجه به خشکسالی سال زراعی جاری گفت: ۲۶ میلیون متر مکعب آب برای آبیاری اراضی کشاورزی از سد زولاچای در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، ذبیح‌الله کاظمی در جلسه کارگروه جلوگیری از هدر رفت منابع آبی شهرستان سلماس با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت‌های کشاورزی و عملکرد کشت پاییزه، اظهار کرد: با توجه به نیاز آبی محصولات کشاورزی، اولین مرحله رهاسازی آب سد زولاچای اول خرداد به روی اراضی کشاورزی اجرا می‌شود.

وی افزود: این امر به جهت تأمین حق‌آبه کشاورزان صورت می‌گیرد و با توجه به خشکسالی سال زراعی جاری، بهترین استفاده در کشت محصول‌های جو، گندم و دانه‌های روغنی را دارد.

فرماندار شهرستان سلماس در ادامه با اشاره به اهمیت مصرف بهینه آب، گفت: ۲۶ میلیون‌متر مکعب آب برای آبیاری اراضی کشاورزی از سد زولا در نظر گرفته شده است.

کاظمی تصریح کرد: این میزان آب نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۲٠ درصد افزایش دارد.

وی یادآور شد: آب حدود ۱۲ هزار هکتار اراضی این شهرستان از سدهای زولا و دریک تأمین می‌شوند.

کد خبر 748699

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند
  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • صاحب‌نظر روس: ایران الگوی مثال‌زدنی پیشرفت برای شرق و غرب است
  • ساکا: نشان دادیم که از فصل گذشته درس گرفته‌ایم؛ منچسترسیتی بی نقص نیست
  • افزایش ۲۰ درصدی رهاسازی آب از سد زولاچای سلماس
  • افزایش ۲۰ درصدی رها سازی آب از سد زولاچای سلماس
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • راکبین موتورهای توقیفی ملزم به شرکت در کلاس‌های آموزشی هستند
  • مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست