Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام(ره) استان کرمانشاه گفت: در سال ۹۵ برای آموزش مهارت‌آموزی به ۲۰ هزار مددجوی کمیته امداد در استان کرمانشاه ۲۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال هزینه شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، رشید جلیلیان در نشست شورای مهارت که شب گذشته در سالن استانداری کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: در سال 95 ارائه آموزشهای فنی وحرفه‌ای 20 میلیارد و 200 میلیون ریال هزینه برای کمیته امداد استان داشته است و 20 هزار مددجو از این آموزشها بهره‌مند شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمانشاه دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای کمیته امداد شامل آموزشهای کارآفرینی، حرفه‌آموزی دانش‌آموزان دبیرستانی و آموزشهای بلند مدت مهارت‌آموزی است، گفت: مددجویان با فراگیری مهارتهای فنی و حرفه‌ای و شرکت در دوره‌های فنی و پس از کسب مهارتهای لازم می‌توانند از تسهیلات اشتغال این نهاد برای ورود به بازار کار بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه رازی به عنوان مشاوره شغلی با کمیته امداد استان منعقد کرده است عنوان کرد: مددجویانی که خواهان شغلی هستند توسط مشاوره شغلی آنالیز می‌شوند و بر اساس فرآیند مشاوره ارزیابی می‌شود که آیا مددجو مستقیم می‌تواند وارد حوزه اشتغال شود یا باید ابتدا مهارت فنی و حرفه‌ای را بگذراند.

جلیلیان با اشاره به اینکه بحث اصلی در کمیته امداد آموزشهای مهارتی بلندمدت است گفت: این دوره‌ها از 6 ماه تا یک سال است که توسط سازمان فنی و حرفه‌ای در حال انجام است و دوره‌های پایدار سازی و توسعه اشتغال کوتاه مدت شامل آن دسته از مددجویانی است که از قبل طرحهای اشتغال را گذرانده‌اند و نیاز دارند در حین اجرای طرح به آموزشهای تکمیلی بپردازند.

وی با اشاره به اینکه دوره‌های حرفه‌آموزی دانش‌آموزان به عنوان یکی از مبانی اصلی فعالیت در دستور کار این نهاد قرار گرفته است عنوان کرد: ما اعتقاد داریم که آموزش در سنین پایین باید شروع شود و این برنامه در سال 94 و 95 با شدت بیشتری اجرا شد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمانشاه با اشاره به ابتدا در سال جاری برنامه‌های تکمیلی بسیار مناسبی در دستور کار دارد عنوان کرد: دانش‌آموزان مددجو در طول سه سال در ایام تابستان در یک رشته خاص دارای مهارت و تخصص می‌شوند.

وی با بیان اینکه دوره‌های کارآفرینی مخصوص دانشجویان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است تا بتوانند بعد از فراگیری مهارت برای خود کارگاهی راه‌اندازی کنند گفت: برای انجام امور کارآفرینی این مددجویان با اداراتی از جمله سازمان فنی و حرفه‌ای، جهاد دانشگاهی و‌دانشگاه رازی کرمانشاه قراردادهایی منعقد کردیم.

جلیلیان با بیان اینکه 3795 مددجو در سال گذشته در دوره‌های فنی و حرفه‌ای بلندمدت که مصوب آن 2600 نفر و درصد تحقق آن 141 درصد شرکت کردند بیان کرد: 14 هزار و 606 نفر در دوره‌های پایدارسازی کوتاه مدت شرکت کردند که مصوب آن 8564 نفر بوده و درصد تحقق آن 164 درصد است.

وی با اشاره به اینکه همچنین 1136 نفر در دوره‌های کارآفرینی شرکت و مصوب آن 666 نفر بوده و درصد تحقق آن 170 درصد است افزود: یک هزار و 159 دانش آموز دبیرستانی تحت حمایت این نهاد در دوره‌های حرفه‌آموزی دانش آموزان شرکت کرده‌اند که مصوب آن 354 نفر و درصد تحقق آن 326 درصد است.

جلیلیان با اشاره به اینکه این نهاد به منظور ارائه آموزشهای فنی و حرفه‌ای به مددجویان آنان را به مراکز معتبر فنی وحرفه‌ای سطح استان معرفی می‌کند، بیان کرد: سقف تعهدات کمیته امداد برای مهارت‌آموزی هر مددجو 15 میلیون ریال است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمانشاه از رایگان بودن آموزشهای فنی و حرفه‌ای برای مددجویان خبر داد و افزود: کمیته امداد استان کرمانشاه برای اجرای برنامه‌های مهارت‌آموزی مددجویان تحت حمایت در سال 95 رتبه نخست بین ادارات این نهاد در 31 استان کشور را با تعداد 3675 نفر دوره و تحقق 141 درصدی برنامه را به دست آورده است.

جلیلیان با بیان اینکه استان کرمانشاه همچنین با تحقق 426 درصدی برنامه‌هایش در سرفصل حرفه‌آموزی دانش‌آموزان جز سه استان برتر کشور بوده است بیان کرد: در سرفصل آموزشهای پایدارسازی و توسعه نیز با تحقق عملکرد 164 درصدی رتبه سوم‌ کشور را کسب کرده است.

وی با اشاره به اینکه اقداماتی دیگری در سال 95 که شامل انعقاد تفاهم‌نامه​ با سازمان تحقیقات و ترویج کشاورزی در دستور کار قرار گرفت عنوان کرد: آموزشهای کشاورزی و دامپروری را سوق دادیم به سمت سازمان تحقیقات و 350 نفر از مددجویان در دوره‌های تخصصی رشته‌های دامپروری و کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی آموزش داده شدند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمانشاه با اشاره به اینکه 80 درصد از این افراد جذب بازار کار شدند گفت: تعامل با سازمان میراث فرهنگی در رابطه با آموزش‌های صنایع دستی ‌‌‌‌‌‌‌در سال گذشته انجام شد.

وی با اشاره به اینکه با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای در دورترین نقاط روستایی استان آموزشهای مهارتی و فنی و حرفه‌ای برگزار شد افزود: در روستاها کارگاه‌های آموزشی و کلاسها تجهیز شدند و‌ در همان روستا آزمون برگزار و استقبال گسترده‌ای از سوی مردم انجام شد.

جلیلیان با اشاره به اینکه در سال جاری برنامه‌های در راستای مهارت‌آموزی 2500 نفر دوره است عنوان کرد: سعی میکنیم با کاهش هزینه و افزایش کیفیت این تعداد را افزایش دهیم و در رابطه با آموزش این افراد 1/5 میلیارد تومان اعتبار تخصیص پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اعتبار ویژه‌ای هم برای ارائه آموزش‌های مهارتی در مناطق بسیار محروم نیز برای سال جاری در نظر گرفته شده است بیان کرد: در این چهار ماه گذشته موفق شدیم بیش از 1450 نفر را در رابطه با موضوع مهارت‌آموزی آموزش دهیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمانشاه با اشاره به اینکه 58 درصد برنامه تاکنون برای سال جاری تحقق پیدا کرده است گفت: در بحث پایدارسازی توسعه ما 3100 نفر از مددجویان را در این 4 ماه گذشته آموزش دادیم که به طور تقریبی 35 درصد برنامه تاکنون محقق شده است.

جلیلیان با بیان اینکه در موضوع حرفه‌آموزی با توجه به ظرفیت مناسب استان 450 نفر از مددجویان در سال جاری در آموزشهای ما شرکت کردند بیان کرد: این آموزشها بعد از گذشت سه سال تکمیل می‌شود و در رابطه با آموزش‌های کارآفرینی نیز در این 4 ماه 250 نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی را آموزش دادیم و 40 درصد برنامه محقق شده است.

وی حرکت به سمت آموزشهای بازارمحور را یکی دیگر از اقدامات در دست انجام این معاونت دانست و‌اظهار کرد: آموزشهای در نظر گرفته شده متناسب با فعالیت کارفرما و کارگر و خود اشتغالی افراد است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمانشاه با اشاره به اینکه آموزشهای استارتاپ به صورت ویژه برای مددجویان در سال جاری در دستور کار قرار دارد عنوان کرد: جامعه هدف در این طرح فارغ‌التحصیلان و دانشجویان است که طرف قرارداد ما با دانشگاه رازی است.

وی با اشاره به اینکه اجرای آموزش در مناطق روستایی به عنوان یک‌اصل اساسی در دستور کار قرار گرفته است افزود: در سال 95 در برخی از روستاهای محروم‌ مناطق هرسین، صحنه، سرفیروز آباد و ماهیدشت تمرکز آموزشی خود را قرار دادیم.

جلیلیان با اشاره به اینکه آموزشهای اولیه در این مناطق روستایی تنها شامل آموزشهای فرشبافی و کشاورزی بود گفت: در سال جدید رشته‌های خاصی نیز مدنظر قرار گرفته و آموزش فارغ‌التحصیلان بیکار در قالب طرح مستحقین اشتغال که تعداد آنها 4000 نفر است شناسایی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته در تفاهم‌نامه که با استانداری منعقد شد 27 دوره آموزشی گلیم‌بافی و قالی‌بافی برگزار شد عنوان کرد: در سال گذشته و 4 ماهه نخست امسال 1211 نفر از مددجویان دوره فرشبافی را گذرانده‌اند که این دوره‌ها بیشتر برای زنان و دختران جامانده از تحصیل است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمانشاه با بیان اینکه در سال گذشته 2900 خانوار از تحت پوشش قرار گرفتن این کمیته خارج شدند بیان کرد: این خانوارها بعد از طی طرح کارآفرینی و خوداشتغالی و گرفتن تسهیلات ویژه به خودکفایی رسیدند.

وی با بیان اینکه آن دسته از مددجویانی که توانایی و مهارت لازم جهت ایجاد کسب و کار و اشتغال پایدار را داشته باشند می توانند از تسهیلات خودکفایی این نهاد بهره‌مند شوند، اظهار کرد: سقف تسهیلات اشتغال کمیته امداد 300 میلیون ریال است که به صورت قرض‌الحسنه در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد.

جلیلیان با اشاره به اینکه تعداد بسیاری از این فارغ‌التحصیلان مشاغلی مرتبط با مدارک دانشگاهی خود از ایجاد کرده‌اند، عنوان کرد: یکی از اهداف کمیته امداد ایجاد اشتغال آسان و پایدار برای نیازمندان است تسهیلات اشتغال کمیته امداد بدون نیاز به سپرده‌گذاری و با بازپرداخت طولانی مدت به مددجویان تحت حمایت پرداخت می‌شود.

انتهای پیام /

R41380/P1336/S6,68/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۸۹۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۷۸۰ میلیارد تومان سال گذشته برای اشتغال مددجویان به ۱۶ بانک استان ابلاغ شد که ۶۰ درصد این میزان تسهیلات با همراهی بانک‌ها پرداخت شد - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد عصر شنبه در دیدار با منتخب مردم مشگین‌شهر در مجلس دوازدهم، اظهار داشت: 46 سال از عمر با برکت کمیته امداد به عنوان مولود انقلاب سپری شده و در این مدت تلاش بر این بوده تا طعم خدمت بی منت برای اقشار مستضعف و نیازمند جامعه به شایستگی تمام چشانده شود.

وی تصریح کرد: کمیته امداد در تولید فقر دخیل نبوده بلکه این تفکر غلطی است که اعلام کنند، کمیته امداد فقیرپرور است در حالی که در این 46 سال کارکرد غلط برخی نظامات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به تولید فقر منجر شده و باید این رویه اصلاح شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: با توجه به اینکه مددجویان کمیته امداد و نیازمندان جز ولی نعمتان انقلاب هستند باید در حل مشکلات و دغدغه معیشتی آنها تلاشی مضاعف انجام شود تا بیش از گذشته این خانواده‌ها از رفاه و آسایش برگرفته از برقراری نظام جمهوری اسلامی ایران بهره بگیرند.

حسین‌نژاد افزود: در استان اردبیل 44 هزار خانوار در قالب 89 هزار نفر از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند که 11.5 درصد خانوارها و 7.2 درصد جمعیت استان را مددجویان تحت پوشش کمیته امداد تشکیل می‌دهند.

وی به پایین بودن سرانه درآمدی مردم این استان اشاره کرد و ادامه داد: با وجود اینکه سرانه درآمدی مردم این استان نصف سرانه کشوری است اما مردم این خطه با مناعت طبع و عزت نفس سعی می‌کنند تا زندگی شایسته‌ای را سپری کرده و کمترین وابستگی‌ها را به نهاد امداد کشور داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل رویکرد این نهاد را در سال‌های اخیر توانمندسازی اعلام کرد و گفت: در کنار بهبود معیشت خانواده‌ها، بحث توانمندسازی و تأمین سرپناه از دیگر رویکردها است که در کنار خدمات فرهنگی، مهارت‌آموزی، بهداشتی و درمانی و سایر حوزه‌ها کمیته امداد استان سعی می‌کند تا در خدمت خانواده‌های نیازمند باشد.

حسین‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: 780 میلیارد تومان سال گذشته برای اشتغال مددجویان به 16 بانک استان ابلاغ شد که 60 درصد این میزان تسهیلات با همراهی بانک‌ها پرداخت شد و مابقی نیز در مراحل پرداخت در سال‌جاری است.

وی اشتغال کمیته امداد را مهارت‌محور همراه با تولید شغل با ثبات و مولد اعلام کرد و افزود: به غیر از سالمندان و بیماران، برای سایر مددجویان که امکان اشتغال وجود دارد، امکان پرداخت این تسهیلات فراهم شده و حتی برای دهک‌های پنجم و ششم خانوارها نیز امکان پرداخت تسهیلات اشتغالزا از طریق کمیته امداد مهیا است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اضافه کرد: ما با بهره‌گیری از ظرفیت راهبران شغلی سعی می‌کنیم در حرف و صنف مختلف اشتغال مولدی را ایجاد کنیم که قطعا راهبری اساسی در این زمینه می‌تواند گره‌گشا باشد.

حسین‌نژاد بیان کرد: سالانه ایجاد فرصت اشتغال برای چهار هزار و 600 نفر فضای خوبی را فراهم می‌کند که تا 96 درصد راست‌آزمایی در اشتغال و به حداقل رساندن انحرافات را در پرداخت تسهیلات شاهد هستیم تا جامعه هدف بتواند به مرز توانمندسازی و خودکفایی برسند.

انتهای پیام/131

 

دیگر خبرها

  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • نبود زمین برای ساخت مسکن، چالش این روزهای مددجویان و کمیته امداد
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • افتتاح زائرسرای ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد