Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ یعقوب دمساز گفت: تعداد زیادی از چاه‌های غیرمجاز، خانگی و یا مربوط به کارگاه‌های بلوک زنی و کارواش هستند.

وی اظهار داشت: باید به‌منظور استفاده هر چه‌بهتر از آب اصلاح الگوی کشت را مد نظر قرار داد و کشاورزان را در سال‌های کم بارشی به کشت محصولاتی که نیاز کمتری به آبیاری دارند ترغیب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دمساز عنوان کرد: در سال جاری سه حلقه چاه کشاورزی غیرمجاز در بخش سوق در این شهرستان پر شد.

وی بیان کرد: این چاه‌های غیرمجاز در راستای اجرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی و حفاظت و صیانت از منابع با اخذ دستور قضایی و حضور نیروی انتظامی پر شد.

وی گفت: با انسداد این چاه‌ها از برداشت غیرمجاز آب از سفره‌های زیرزمینی جلوگیری می‌شود.

دمساز عنوان کرد: اجرایی شدن طرح احیا و تعادل بخشی تنها راه نجات استان در جهت جلوگیری از بحران کم آبی است.

وی اظهار کرد: پایبندی به قانون، توجه به مدیریت صحیح و مصرف بهینه آب وظیفه‌ای همگانی است.

بر اساس آمارهای موجود کهگیلویه و بویراحمد 10 درصد آب‌های کشور را در اختیار دارد اما با این وجود پدیده خشکسالی در این استان در سال‌های اخیر کم‌کم خود را نشان داده است.

افت سطح آب در استان کهگیلویه و بویراحمد از سال 1387 آغاز شده و همچنان رو به افزایش است.

بررسی‌ها و مطالعات شرکت آب منطقه‌ای حکایت از کاهش میزان نزولات جوی در هشت سال گذشته در این استان دارد به‌طوری که میانگین بارش‌ها در این مدت نسبت به بلند مدت و از سال زراعی 1351 تا 1395 حدود 50 درصد کاهش یافته است.

میانگین بلند مدت بارندگی در استان از 43 سال قبل تاکنون افزون بر 675 میلی متر معادل حدود 10 هزار و 474 میلیون مترمکعب اعلام شده است.

بر اساس اطلاعات کارشناسان آب منطقه‌ای حدود 44 درصد از این میزان تبخیر می‌شود و جزء بارندگی‌های مفید محسوب نمی‌شود و از مجموع 57.3 درصد بارش‌های مفید نیز حدود 55 درصد از این میزان نیز تبدیل به روان آب و تشکیل سیلاب می‌شود.

همچنین 44 درصد بارش‌های مفید معادل 2 هزار و 613 میلیون متر مکعب سهم حوزه‌های آبریز و سفره‌های زیرزمینی در کهگیلویه و بویر احمد می‌شود.

از 15 دشت کهگیلویه و بویراحمد 14 دشت دارای آبخوان است.

به دلیل خشکسالی و افزایش بهره برداری در این تعداد دشت استان، 60 میلیون متر مکعب کسری آب وجود دارد.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۹۰۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد

در فروردین ماه حدود ۴۴۰ میلیارد تومان منابع برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان فراهم شد.

به گزارش تسنیم، در فروردین ماه امسال از محل یک درصد افزایش مالیات ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۰ درصد حدود ۴۴۰ میلیارد تومان درامد مالیاتی جدید ایجاد شده است.

این تغییرات بر اساس حکم مندرج در بند ر تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ اعمال شده است.

این درآمد طبق حکم قانون بودجه صرف متناسب سازی حقوق بازنشستگان خواهد شد. این برای نخستین بار است که از سازوکار مالیات ارزش افزوده برای پوشش افزایش هزینه‌های مرتبط با حقوق بازشستگان استفاده شده است.

دیگر خبرها

  • رسالت معلم تربیت انسان در طراز مقام توحیدی است
  • ۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد
  • رشد تقاضای جهانی برای بنزین نصف می‌شود
  • مرحله استانی مسابقات قرآن عترت و نماز در چرام
  • عدم وجود نهاد مستقل تصمیم‌گیر، حلقه مفقوده هوشمندسازی انرژی
  • تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • صادرات بیش از ۳۳۲ هزار تن کالای غیرنفتی از کهگیلویه و بویراحمد طی یک‌ماه
  • نصب بیش از ۲۸ هزار کنتور هوشمند در استان قزوین
  • آورد آب سد دز خوزستان در حد سیلاب نیست
  • عدم وجود نهاد مستقل تصمیم‌گیر و مجری، حلقه مفقوده هوشمندسازی انرژی