Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-08@22:06:55 GMT

دادرسی تصرف اراضی ملی با فوریت رسیدگی شود

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۹۰۳۵۸

دادرسی تصرف اراضی ملی با فوریت رسیدگی شود

خبرگزاری میزان- رئیس‌کل دادگستری استان لرستان با تأکید بر اینکه باید دادرسی تصرفات اراضی ملی و دست‌اندازی به اموال عمومی با فوریت رسیدگی شود، گفت: نیاز است که نظارت‌ها در این حوزه افزایش یابد تا روند تصرفات متوقف شود.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان جعفر بدری رئیس کل دادگستری استان لرستان در جلسه شورای اداری دوره چگنی که با موضوع تصرفات غیرمجاز و زمین خواری تشکیل شده بود با اشاره به اینکه خیال نشود با خواندن نماز و گرفتن روزه و عبادات فردی همه مشکلات حل می‌شود، اظهار کرد:یک وجه موضوع دست اندازی به اموال عمومی مسابقه برای زیاده اندوزی و طمع است و یک وجه آن موضوع کم بودن درآمد مردمی مثل کشاورزان و روستاییان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدری با تاکید بر اینکه با قاطعیت می‌گویم در لرستان تا درآمد جایگزین برای تصرف اراضی ملی تعین نکنیم هیچ طرحی برای جلوگیری از دست اندازی به زمین‌های دولتی قابل پیاده شدن نیست، افزود: غالب کشاورز‌هایی که محصولاتی مثل برنج می‌کارند در سطح یک هکتار و دو هکتار است که آن هم برای رفع نیاز‌های زندگی است.

وی با اشاره به اینکه دولت باید فکری برای کشاورز‌ان و روستاییان کند، اظهار کرد: زمین‌های کشاورزی روز به روز دارد به اجزای کوچکتر تقسیم می‌شود، در حالی که قانون این کار را منع کرده است.

رئیس کل دادگستری استان لرستان خاطرنشان کرد: زمین خرد یک هکتاری بهره برداری اش سخت است و در نتیجه کشاورز به سمت دست اندازی به زمین‌ها می‌رود.

بدری با بیان اینکه کشوری که بشدت کم آب‌ است اما بیشترین صادرات هندوانه را داشته است گفت: این موضوع جای تاسف دارد و نظارت جدیبر این مسائل را می‌طلبد.

وی با تاکید بر اینکه تشریفات دادرسی موضوع تصرف اراضی ملی و دست اندازی به اموال عمومی را باید کاهش داد و دلایل با فوریت جمع آوری و به جرم رسیدگی شود، افزود: باید هزینه‌ها را بالا ببریم تا افراد سود جو دیگر طمع نکنند، اگر امروز با متخلفان و سودجویان برخورد نشود فردا یک هکتار یک هکتار به تصرفات خود اضافه می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان لرستان ادامه داد: اگر در انجام وظایف خود کوتاهی کنیم به همه جنگل‌های استان دست اندازی می‌شود و کم کم این موضوع رایج شده و مهار و کنترل آن سخت می‌شود.

بدری با اشاره به اینکه نظارت‌ها باید بیشتر شود و دهیاران و شورا‌های شهر و روستا وظیفه دارند گزارش بدهند و نظارت کنند، گفت: بیشترین پرونده تخلفات منابع طبیعی به نسبت مساحت و جمعیت مربوط به شهرستان دوره چگنی است که باید جلوی رشد این موارد گرفته شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۹۰۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد

حسین معصوم‌زاده گفت: برابر پیگیری‌های مکرر قضایی که از سوی این اداره اراضی ملی مورد نظر که در بخش شاهرود از توابع شهرستان خلخال قرار دارد، رفع تصرف شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال افزود: اراضی تصرف شده درون محدوده منطقه حفاظت شده آق داغ قرار داشت و با ایجاد فنس مورد تصرف قرار گرفته بود اما با پیگیری‌های صورت گرفته، با حکم مقام قضایی آزادسازی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال در ادامه از حامیان محیط زیست خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی، موضوع را از طریق شماره ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ گزارش دهند.

منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال که ۹۳ هزار هکتار مساحت دارد، به دلیل برخورداری از تنوع زیستی و گونه‌های نادر گیاهی و جانوری از جمله انواع پرندگان شکاری، کبک، تیهو، کل و بز، پلنگ، سیاه گوش و سایر گونه‌ها تحت مدیریت اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل قرار دارد.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • ۷۵ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در فروردین ماه سال جاری رفع تصرف شد 
  • رفع تصرف ۱۱۶ هکتار از اراضی دولتی در استان اردبیل
  • ۷۵ هکتار از اراضی ملی کردستان رفع تصرف شد
  • ۱۱۶ هکتار از اراضی ملی استان اردبیل رفع تصرف شد
  • افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد
  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • ۱۱ هکتار از اراضی دولتی در جنوب کرمان رفع تصرف شد
  • تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی
  • آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت