Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-02@07:14:26 GMT

نقاط حادثه خیز جاده‌ای حذف شد

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۹۱۱۴۹

نقاط حادثه خیز جاده‌ای حذف شد

معاون دفتر ایمنی و حریم سازمان راهداری از حذف و آشکارسازی یکهزار و 500 نقطه حادثه خیز در جاده های کشور در دولت یازدهم خبر داد و گفت: این تعداد نقطه خطرآفرین در 220 هزار کیلومتر حذف شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، فرهاد مهریاری شامگاه سه شنبه درجریان بررسی طرح مطالعاتی ساماندهی محور ورودی اصفهان - شهرکرد در حدفاصل تونل رخ تا حوزه استحفاظی شهرکرد، تعداد نقاط حادثه خیز شناسایی شده محورهای پرتردد کشور را 3 هزار نقطه ذکر کرد و افزود: رفع این موانع جاده ای در دستور کار دولت دوازدهم قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ارتباط منطقی راه، انسان و خودرو را در کاهش تصادفات جاده ای موثر دانست و تصریح کرد: ارتباط دو سویه و منطقی راه با انسان و وسیله نقلیه در کاهش تصادفات جاده ای بسیار مهم است که باید در ایمن سازی راهها مورد توجه قرار گیرد.

معاون دفتر ایمنی و حریم سازمان راهداری افزود: برای برقراری ارتباط بین این سه عامل در مقطع کنونی، لازم است که اصل میدان دید، اصل فرصت و تبعیت از منطق ادراک راننده، در ایمن سازی راه ها لحاظ شود.

وی افزود: رعایت این اصول از طریق مناسب سازی ، تعویض و حذف مناسب علائم جاده ای ممکن می شود.

مهریاری اظهار کرد: بررسی های میدانی نشان داده که در مشکلات موجود ایمنی راه ها، مطلوب دیدن این اصول، کار ایمن سازی راه ها را بهتر می کند.

سرپرست اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرکرد نیز با اشاره به طرح مطالعاتی ساماندهی محور ورودی اصفهان - شهرکرد در حدفاصل تونل رخ تا حوزه استحفاظی شهرکرد، گفت: این طرح با هدف زیباسازی، آرامش بخشی ، توسعه و جذب گردشگر و ایجاد و نصب المان های مفاخر و مشاهیر و آثار کهن و باستانی چهارمحال و بختیاری انجام می شود.

علیرضا مالکی افزود: این طرح در وسعت 65 هکتار و بطول 30 کیلومتر در بین راه اصلی و مواصلاتی پرتردد جاده اصفهان - شهرکرد ساماندهی و ایجاد خواهد شد.

وی استان چهارمحال و بختیاری را یکی از قطب های توریستی بکر کشور عنوان کرد و توضیح داد: ساماندهی ورودی مرکز استان یک طرح ملی و پایلوت (آزمایشی) کشوری محسوب می شود.

سرپرست اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرکرد افزود: با تمهیدات اندیشیده شده این طرح در دولت دوازدهم تکمیل و ساماندهی خواهد شد.

سه هزار و 732 کیلومتر راه شامل 215 کیلومتر بزرگراه، یکهزار و 136 کیلومتر راه اصلی و فرعی و 2 هزار و 381 کیلومتر راه روستایی در چهارمحال وبختیاری وجود دارد.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۹۱۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز شهر مراغه

مینویی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرستان مراغه گفت: رفع مشکلات ترافیکی مناطق مختلف شهری و برون شهری با همکاری و همراهی همه دستگاه‌های متولی امر ممکن خواهد بود.

وی با بیان اینکه مطالبات بسیاری در زمینه معضلات و مشکلات ترافیکی شهرستان مطرح می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرد ادامه داد: روان‌سازی ترافیک معابر اصلی شهر و اصلاح نواقص موجود در آنها مهمترین دغدغه‌های ترافیک شهر مراغه است.

فرماندار مراغه گفت: کمبود جای پارک در معابر داخل شهر به ویژه در هسته مرکزی مشکلات زیادی برای شهروندان بوجود آورده است افزود: وقتی در معابر داخل شهر جای پارک وجود ندارد رانندگان در محل‌های ممنوع پارک یا به صورت دوبله توقف می‌کنند که این امر موجب ایجاد نابسمانی و بی نظمی در ترافیک و نارضایتی سایر شهروندان می‌شود.

مینویی در این جلسه به رفع موانع ترافیکی و ساماندهی خیابان کاشانی و جام جم اشاره و بر رفع مشکل سد معبر و ساماندهی دست فروشان تاکید کرد.

وی اضافه کرد: فرهنگسازی برای اجرای طرح‌های ترافیکی از جمله احداث پیاده راه و نیز وارد نشدن خودرو‌های تک سرنشین به هسته مرکزی شهر از راهکار‌های اساسی برای گشودن گره ترافیک شهری مراغه است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ۴۰هزار کیلومتر راه آسفالته کشور خرابی سنگین دارد
  • روکش آسفالت ورفع ۷ نقطه حادثه خیز درمحور‌های مواصلاتی سیستان وبلوچستان
  • ◄ آمارهای رفع نقاط پرحادثه راه‌ های کشور شفاف است
  • کاهش ۱۰ درصدی تصادفات سالانه با رفع نقاط حادثه خیز از امسال اجرایی می‌شود
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • روشنایی ۱۵ کیلومتر از راه‌های استان بوشهر اجرا شد
  • ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز شهر مراغه
  • شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری
  • رفع خطر ۱۸ نقطه پر تصادف شناسایی شده استان
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز