Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴- به نظر شرایط به گونه ای نیست که منجر به انفعال سرمایه اجتماعی جریان اصلاحات شود یا به حیثیت این جریان لطمه وارد کند. اما اصلاح طلبان به ویژه فراکسیون امید باید با بدنه اجتماعی خود ارتباط برقرار کنند و اذهان را نسبت به مسائل اخیر توجیه سازند. فراکسیون امید باید با احزاب اصلاح طلب وارد تعامل شود و در تحقق انتظارات جامعه گام های جدی ای بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرا اعتبار اصلاحات در گرو توجه و تحقق مطالبات جامعه و حمایت بدنه اجتماعی این جریان طی دو سال باقیمانده از عمر مجلس دهم و عملکرد فراکسیون امید است.
نتیجه رای اعتماد نمایندگان مجلس به کابینه دوازدهم و به ویژه عملکرد فراکسیون امید در رای اعتماد برخی از وزرای مورد انتقاد بدنه اجتماعی اصلاحات موجی از ناامیدی و نقد را نسبت به این فراکسیون در برداشت که به نظر جریان اصلاحات برای بهبود فضا و افزایش اعتماد جامعه نسبت به خود باید تدبیری بیاندیشد. در این راستا «خرداد نیوز» با داریوش قنبری نماینده اسبق مجلس و فعال سیاسی اصلاح طلب به گفتگو پرداخته است که در ادامه آن را می خوانید.
اصلاح طلبان برای مدیریت فضا و اقناع افکار عمومی و بدنه حامی معترض به چینش کابینه و نیز عملکرد فراکسیون امید باید چه کار کنند؟انتقادهای فراوانی نسبت به فراکسیون امید وجود دارد اما قطعا فراکسیون بدون بررسی وزرای پیشنهادی رئیس جمهور اقدام به رای اعتماد به آنها نکرد. از سویی با آنها جلسات مکرری برگزار کرده و در این جلسات خواسته های جریان اصلاحات مورد توجه فراکسیون بود اما رای و عدم رای به وزرا نباید به دلیل گرایش آنها به جریان اصولگرایی و یا اصلاح طلبی صورت گیرد. چه بسا که ممکن است برنامه های حتی وزیر متمایل به جریان اصولگرا در جهت پیشبرد اهداف اصلاح طلبان باشد. در رابطه با وزرات کشور اعضای فراکسیون امید سوالاتی داشتند که ابهامات آنها در ارائه گزارش برنامه رحمانی فضلی برطرف شد در واقع بسیاری از اعضای فراکسیون امید قرار نبود به وزیر کشور رای دهند و زمانی که عملکرد رحمانی فضلی برای آنها تشریح شد ابهامات موجود در رابطه با وزیر کشور برطرف شد و بسیاری از فراکسیون ها تصمیمات شان را نسبت به رای اعتماد به این وزیر تغییر دادند. آنچه که باید مورد توجه قرار بگیرد عملکرد وزیر کشوردر دولت یازدهم است. فضاهای تیره و تاری که علیه این وزیر در رسانه ها و محافل سیاسی وجود دارد تا اندازه ای صحیح نیست. رحمانی فضلی در دولت یازدهم در جهت دفاع از حقوق آزادی های شهروندی عمل کرده است و در ان زمان او هرگز برخورد ناشایستی با گروه های اجتماعی، سیاسی و حزبی نداشت. بنابراین فارغ از انتقادهایی که در دولت گذشته در انتصاب برخی از استانداران و فرمانداران به او وارد است، عملکرد رحمانی فضلی چندان هم در دولت یازدهم ضعیف نبود. از سویی وزیر نیرو از برنامه های خود دفاع لازم را به عمل نیاورد و نتوانست با فراکسیون های دیگر ارتباط برقرار کند. بنابراین اصلاحات باید این مسائل را به بدنه اجتماعی خود توضیح دهد و با دلایل کافی حامیانش را نسبت به چینش کابینه توجیه کند.
× فراکسیون امید چگونه می تواند عدم تحقق انتظارات بدنه اجتماعی جریان اصلاحات را در چینش کابینه جبران کند؟اگر فراکسیون امید بار دیگر می خواهد مورد توجه جامعه قرار بگیرد باید همواره براساس مصالح و منافع جامعه گام هایش را در مجلس بردارد. از سویی در این دو سال باقیمانده از عمر مجلس دهم، فراکسیون باید پیگیر مطالبات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بدنه اصلاحات باشد و تلاش لازم را برای تحقق آن به کار ببندد. فراکسیون امید اکنون موفق نشد در مساله رای اعتماد وزیر نیرو و همچنین ورود رحمانی فضلی و جهرمی به طور کل چینش کابینه انتظارات بدنه اجتماعی خود را محقق کند باید از این پس عملکرد وزرای مذکور و حساسس را در زیر ذره بین قرار دهد تا انتظارات بدنه اجتماعی اصلاحات را در این حوزه ها محقق کند.
× به هر روی اخبار و واکنش ها نسبت به عملکرد فراکسیون امید در رای اعتماد به برخی از وزرا منفی است، اعتبار اصلاحات زیر سوال رفته است آیا این مساله منجر به از بین رفتن سرمایه اجتماعی اصلاحات و بی اعتمادی آنها نسبت به اصلاح طلبان نمی شود؟به نظر شرایط به گونه ای نیست که منجر به انفعال سرمایه اجتماعی جریان اصلاحات شود یا به حیثیت این جریان لطمه وارد کند. اما اصلاح طلبان به ویژه فراکسیون امید باید با بدنه اجتماعی خود ارتباط برقرار کنند و اذهان را نسبت به مسائل اخیر توجیه سازند. فراکسیون امید باید با احزاب اصلاح طلب وارد تعامل شود و در تحقق انتظارات جامعه گام های جدی ای بردارد. زیرا اعتبار اصلاحات در گرو توجه و تحقق مطالبات جامعه و حمایت بدنه اجتماعی این جریان طی دو سال باقیمانده از عمر مجلس دهم و عملکرد فراکسیون امید است.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۹۱۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی دابو کاپیتان پرسپولیس را بازی داد (عکس)

به گزارش "ورزش‌سه"، این در شرایطی است که ژوزه مورایس به دلیل خریدهای خارجی و حضور بازیکنانی نظیر کاتاتائو, کامسوبا، نیلسون جونیور و عیسی عباس که عملکرد خوبی در اصفهان نداشته‌اند به شدت در نیمه دوم دومین فصل حضورش تحت فشار قرار گرفته و در این بین خیلی به عملکرد برایان دابو که سابقه قابل اتکایی در لیگ یک فرانسه و سری‌آ ایتالیا دارد، توجه نمی‌کند. 

با این حال دابو به ویژه در هفته‌های اخیر که دیگر به مانند بسیاری از هفته‌های فصل با تغییر پست مداوم مواجه نمی‌شود و در پست هافبک دفاعی که تخصص اصلی او به شمار می‌رود وارد ترکیب می‌شود، توانسته به بهترین فرم خود دست پیدا کند و عملکرد او توجه بسیاری از مربیان لیگ برتر را به خود جلب کرده است. 

دابو شب گذشته نیز در مصاف با پرسپولیس یکی از بهترین بازیکنان سپاهان بود و توانست در کنار سایر نفرات تیم مورایس به خوبی سد محکمی پیش از رسیدن توپ به مدافعین تیم ایجاد کند، تا خیلی خطر جدی‌ای روی دروازه پیام نیازمند ایجاد نشود. 

اما دابو یک اقدام اثرگذار دیگر هم در مصاف با سرخ‌پوشان پایتخت داشت؛ جایی که در دقیقه ۸۱ و در شرایطی که شاگردان اسمار ویرا با شدت بیشتری به دنبال طراحی حملات بودند، با ایجاد یک درگیری آگاهانه در میانه میدان برای گرفتن سرعت بازی پرسپولیس با امید عالیشاه وارد چالش شد و در این صحنه پس از وارد کردن امید عالیشاه به شکل حرفه‌ای خود را در نقش مظلوم ماجرا جا زد تا کاپیتان پرسپولیس با وجود تجربه بالایی که دارد، واکنش تندی نشان بدهد و بیژن حیدری مجاب به اخراجش شود. 

پرسپولیس تا دقیقه ۸۱ و پیش از اخراج امید عالیشاه حملات پراکنده‌ای برای باز کردن دروازه سپاهان انجام می‌داد، اما پس از ۱۰ نفره شدن دیگر نتوانست اقدام موثری برای طراحی حملات داشته باشد و در نهایت هم درحالی‌که حتی سپاهان تا آستانه گلزنی پیش رفت، بازی با تساوی بدون گل تمام شد تا نقش دابو در روزی که بی‌امان جنگید و از تجربه خود نهایت استفاده را برای کمک به تیمش برد، با یک امتیاز و کسب یک نتیجه تلخ از زمین مقابل دیدگاه هوادارانش خارج شود.

دیگر خبرها

  • کارگران شهرداری رودبار به عدم تحقق مطالبات خود اعتراض دارند
  • صداقت و تعامل با مردم مد نظر مسؤولان باشد
  • فرصت‌سنجی سناریوهای تعامل آمریکا در آینده جنگ غزه
  • پیشرفت ورزش استان یزد با همکاری تمامی نهاد‌ها
  • اژ‌ه‌ای: چرا باید فعال اقتصادی ‌را ممنوع‌الخروج کنیم؟!
  • وقتی دابو کاپیتان پرسپولیس را بازی داد (عکس)
  • مهدی نصیری; زیر تیغ اصلاح‌طلبان و اصولگرایان/ توهم یا شوخی یا پروژه هدفمند؟! +جدول
  • مجری جنجالی صداوسیما به اصلاح‌طلب و اصولگرا رحم نکرد: حرامید! +تصویر
  • یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس موضوع تحول بود
  • توهین جنجالی مجری تندرو صداوسیما به اصلاح طلبان و اصولگرایان /حسام الدین آشنا: بی ادب نباشید؛ چه برای سیدخندان و چه برای پاورقی