Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نخستين روز شوراي شهر پنجم تهران امروز با برگزاري مراسم تحليف آغاز شد و پس از آن براساس آراي اعضاي شورا، هيات رئيسه جديد شورا و شهردار جديد پايتخت انتخاب شدند.
به‌ گزارش ‌ايسنا، مراسم تحليف پنجمين دوره شوراي اسلامي شهر تهران از ساعت 8:30 با حضور استاندار ، فرماندار و جمعي از مديران شهري آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين مراسم مهدي چمران، سردار رحيمي رييس پليس پايتخت، فرمانداران ري، شميرانات و ورامين، احمدي معاون وزير کشور و جمعي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي از جمله پروانه مافي، سيد فريد موسوي ، طيبه سياوشي ، رحيمي، فاطمه سعيدي و فاطمه ذوالقدر حضور دارند.
در ابتداي اين مراسم پس تلاوت قران کريم، ويدئويي از مهدي چمران رئيس سابق شوراي شهر تهران و گزارشي از عملکرد شوراي چهارم پخش شد.

شوراي چهارم تهران 675 مصوبه داشتعيسي فرهادي - فرماندار تهران- در اين مراسم با بيان اينکه امروز عزيزان زيادي در جمع ما حضور دارند ، گفت: فرماندار ويژه ري، تجريش و سردار رحيمي فرمانده تهران و همچنين احمدي نماينده وزير کشور و هاشمي استاندار در اين مسير حضور دارند که از آنها تقدير مي‌کنيم.
وي ضمن ارائه گزارشي از روند انتخابات شوراي شهر گفت: 4000 شعبه با 91 هزار نيرو در اين مدت فعال بودند که در پي آن 3000 نفر براي شرکت در انتخابات شوراهاي شهر ثبت‌نام کردند که شاهد افزايش 53 درصدي در اين حوزه بوديم.
فرماندار تهران با بيان اينکه 3 ميليون و 700 هزار راي به صندوق ريخته شد که رشد 33.8 درصدي داشته است، گفت: در هر دقيقه 240 هزار راي به صندوق‌ها ريخته شد.
فرهادي در ادامه در تشريح عملکرد اعضاي شوراي چهارم با بيان اينکه يکي از ويژگي‌هاي شوراي چهارم اين بود که سلايق سياسي متعددي در شورا بودند، اما اين سلايق متفاوت تاثيري بر مصوبات نداشت، گفت: در دوره چهارم 675 مصوبه به تصويب رسيد که از اين ميان تعداد 132 مصوبه توسط فرمانداري برگشت داده شد.
وي با بيان اينکه از 132 مصوبه برگردانده شده 94 مصوبه را شوراي شهر با الحاق به نظر فرمانداري اصلاح کرد، گفت: 38 مصوبه به هيات حل اختلاف ارجاع داده شد که در اين ميان نظر فرمانداري در 19 مصوبه تاييد شد.
بايد چهار مفهوم اساسي سوگندنامه را در طول دوره محقق کنيممرتضي الويري رييس سني پنجمين دوره شوراي اسلامي شهر تهران، ري و تجريش در سخناني پيش از اداي سوگند آيين تحليف اعضاي شورا گفت: خاطره‌اي دارم از حضرت آيت‌الله هاشمي رفسنجاني که در مجلس دوره سوم ايشان براي مراسم تحليف تشريف آورده بودند. قبل از اين مراسم صحبت‌هاي مفصلي کردند و فرمودند که در مراسم تحليف و سوگند تنها اداي همين چند جمله نيست.
وي افزود: ايشان فرمودند بايد با تمام وجود به جملاتي که تکرار مي‌کنيم بينديشيم و در هنگام اداي سوگند نيز جملات را به گونه‌اي مي‌خواندند که احساس مي‌شد بر روي جمله جمله مراسم تحليف تفکر مي‌کنم.
رييس سني پنجمين دوره شوراي اسلامي شهر تهران در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود به چهار مفهوم اساسي در متن سوگندنامه آيين‌نامه تحليف اشاره کرد و افزود: ما به اين چهار مورد که رعايت و حفظ امانت، رعايت قانون، عدالت و انصاف و رعايت صرف و صلاح و پيشرفت امور شهر و شهرداري متعهد مي‌شويم. اميدوارم اين چهار مورد را به بهترين شکل ممکن انجام دهيم.
الويري خاطرنشان کرد: تا پيش از آغاز به کار قانوني شوراي اسلامي شهر تهران در دوره پنجم و تا به امروز بيش از 30 جلسه و ده‌ها جلسه کميسيون براي پيگيري کارهايي که بايد انجام مي‌شد برگزار کرديم لذا کارها شسته و رفته شده است.

قرائت سوگندنامه اعضاي شوراي شهر پنجمنخستين جلسه هر دوره شورا تحت رياست مسن‌ترين و جوان‌ترين عضو شورا تشکيل مي‌شود که در شوراي پنجم نيز مرتضي الويري متولد 1327 مسن‌ترين و بشير نظري متولد 1362 و بهاره آروين متولد 1361 جوان‌ترين افراد شورا هستند که امروز در جايگاه قرار گرفتند و الويري متن سوگند را قرائت کرد و اعضا سوگند ياد کردند: «من در برابر کلام الله مجيد، به خداي متعال سوگند ياد مي‌کنم و با تکيه بر شرف انساني خويش تعهد مي‌نمايم که در حفظ امانت و انجام هرچه بهتر وظايفم و خدمت به مردم کوشا باشم و قانون اساسي و ساير قوانين و مقررات کشور را در چارچوب وظائف و اختيارات خود مراعات نمايم و در همه زمينه‌ها عدالت و انصاف را در نظر داشته و مادامي که در شوراي اسلامي شهر عضويت دارم در رعايت صرفه و صلاح و پيشرفت امور شهر و شهرداري اهتمام نمايم.»
آغاز به کار 1245 شوراي اسلامي شهر در سراسر کشور از امروزعلي اصغر احمدي معاون سياسي وزارت کشور در اين مراسم ضمن آرزوي توفيق براي اعضاي شوراي شهر تهران، ري و تجريش گفت: به حکم قانون و با طي کردن فرآيند قانوني امروز سرآغاز کار شوراهاي شهر و روستا در سراسر کشور است.
وي افزود: بيش از 38 هزار شوراي روستا و 1245 شوراي اسلامي شهر در کشور کار خود را آغاز مي‌کنند و به اين ترتيب بيش از 150 هزار نفر به صورت اصلي و علي البدل امروز به پيکره مديريت کشور اضافه مي‌شوند.
حريم شهر تهران را تعيين تکليف کنيد/ شورا براي تکميل مصلي اقدام کند
سيدحسين هاشمي استاندار تهران نيز در اين مراسم ضمن تبريک به اعضاي پنجمين دوره شوراي اسلامي شهر تهران، ري و تجريش گفت: تاکيد مي‌کنم که تبريک من به اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران، ري و تجريش است. مردم به شما اعتماد کردند و کار بزرگ عمران و آباداني شهر را به شما سپرده‌اند.
استاندار تهران يکي از درخواست‌هاي خود از شوراي شهر را موضوع حريم شهر تهران مطرح کرد و افزود: از شوراي پنجم انتظار دارم با اولويت، حريم شهر تهران را يک بار براي هميشه تعيين تکليف کنند تا بتوانيم در قالب آن با متخلفان برخورد کنيم.
هاشمي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود به موضوع آلودگي هوا در شهر تهران و موضوع آسيب‌هاي اجتماعي را به عنوان ديگر درخواست‌هاي خود از اعضاي شورا مطرح کرد.
هاشمي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود به انتقال صنايع و کارگاه‌هاي آلاينده از شهر تهران اشاره کرد و افزود: برخي از اين کارگاه‌ها فرسوده شده‌اند و نيازمند نوسازي هستند. شهرک‌هاي صنعتي که در اطراف تهران پيش‌بيني شده مي‌تواند پذيراي حضور اين کارگاه‌ها باشد. با انتقال اين صنايع و کارگاه‌ها انتقال بهره‌گيري تکنولوژي روز و افزايش بهره‌وري آنها فراهم مي‌شود.
وي ادامه داد: بايد به بحث ايمني مترو توجه ويژه‌اي داشته باشيم؛ چراکه موضوعي بسيار حياتي است. در همين راستا ما در خدمت شوراي پنجم هستيم تا درخصوص اين موضوع جلساتي را برگزار کنيم و تمامي زواياي بحث را مورد بررسي قرار دهيم.
استاندار تهران تاکيد کرد: ما جمهوري اسلامي ايران هستيم و اعتقاد داريم که شيعه 12 امامي هستيم. مصلي امام خميني (ره) با توجه به عدم تکميل آن من را عذاب مي‌دهد؛ چراکه بعد از 30 سال هنوز به اتمام نرسيده است. در سال گذشته هنگام برگزاري مسابقات قرآني اعلام کردم که اين مسابقات در اين محل برگزار نشود؛ چراکه ديدن وضعيت موجود از سوي ميهمانان خارجي براي نظام جمهوري اسلامي ايران خوب نيست، لذا در قالب يک خواسته شخصي از شوراي اسلامي شهر تهران ري و تجريش مي‌خواهم براي تکميل اين پروژه اقدام کنند.
هاشمي تاکيد کرد: در راستاي تکميل اين پروژه بهانه‌هايي همچون نبود بودجه را نمي‌پذيرم؛ چراکه 1800 ميليارد تومان بودجه مديريت شهري و با اختصاص دو سال از اين بودجه مي‌توان اين پروژه را تکميل کرد و از آن در امور مختلف بهره گرفت. اميدوارم اين کار در دستور کار قرار گيرد.
استاندار تهران تاکيد کرد: اميدوارم با وحدت، انسجام و يکپارچگي خدمات خوبي به مردم تهران، راي و تجريش ارائه شود.
محسن هاشمي رئيس شوراي شهر شد/ تمديد جلسه شورا براي انتخاب شهردارانتخابات هيئت رئيسه دائمي شورا بعد از پايان مراسم تحليف انجام شد و بر اين اساس محسن هاشمي،‌ با 20 راي و يک راي سفيد به عنوان رئس شوراي شهر، اميني با 21 راي به عنوان نايب رئيس و نژادبهرام با 21 راي منشي اول و بهاره آروين با 19 راي به عنوان منشي دوم انتخاب شدند.
به گزارش ايسنا، احمد مسجد جامعي با بيان اينکه همواره در انتخابات هيئت رئيسه، سخنگو نيز انتخاب مي‌شد، از آنجايي که کار سخنگو بسيار سخت است لازم است که سخنگو نيز در جلسه امروز انتخاب شود که بعد از اين اظهارات، علي اعطا نيز با ١٩ راي بعنوان سخنگو انتخاب شد.
در ادامه راي گيري براي تمديد جلسه شورا براي انتخاب شهردار انجام و مقرر شد بعد از تنفس يک ربع، انتخابات شهردار نيز برگزار شود.

رييس جديد شوراي شهر تهران: امانتدار راي يکايک شهروندان هستيممحسن هاشمي رييس جديد شوراي شهر تهران ، ري و تجريش در اولين نطق سخنراني خود در اين جايگاه با بيان اينکه بسيار مفتخريم تا در نخستين جلسه رسمي دوره پنجم شوراي شهر تهران توفيق خدمت به مردم شريف تهران، ري و تجريش را داشته باشيم، گفت: درست است که اعضاي شوراي فعلي عمدتا براساس سلايق و علايق جريان اصلاحات انتخاب شدند، اما امانتدار آراي يکايک شهروندان تهران با هر سليقه و ديدگاهي هستيم و آنچه که معيار ما خواهد بود، حدود قانون و اخلاق خواهد بود.
هاشمي‌ در ادامه با بيان اينکه به عنوان نمايندگان شهروندان تهراني با تدبير مسوولان با برداشتن محدوديت‌ها به مردم خدمت خواهيم کرد، گفت: مهم‌ترين اصل مورد توافق در شوراي پنجم حفظ انسجام ميان اعضا و جلوگيري از تکرار تجربيات تلخ گذشته در بروز اختلاف در شورا است و شوراي پنجم براي عبور از شرايط دشوار و معضلات کنوني شهر و برآورده ساختن انتظار شهروندان دست ياري به سوي نخبگان، کارشناسان، دلسوزان و... دراز مي‌کند و درهاي شورا به روي نظارت کارشناسي، پيشنهادات و انتقادات گشوده است.
رييس شوراي شهر تهران افزود: بهبود شرايط زيست شهري، شفاف‌سازي در مديريت، هوشمندسازي، حذف رانت و اعطاي امتيازات غيرقانوني، تحقق وظايف معطل مانده بخصوص در حوزه ترافيک و آلودگي هوا از جمله اقداماتي خواهد بود که در شوراي شهر بعدي آن را پيگيري خواهيم کرد.
به گزارش ايسنا، محسن هاشمي در هنگامي که از پدر بزرگوارش سخن مي‌گفت، اشک ريخت.
انتخاب «نجفي» به عنوان شهردار تهران
محمدعلي نجفي با کسب 21 راي به عنوان شهردار تهران انتخاب شد.
به گزارش ايسنا، اعضاي شوراي شهر پنجم امروز پس از پايان مراسم تحليف و برگزاري انتخابات هيات رئيسه، در اولين دستور اولين جلسه شوراي شهر پنجم، محمدعلي نجفي را با 21 راي به عنوان شهردار تهران انتخاب کردند.
شوراي شهر پنجم تهران، نجفي را براي صدور حکم به عنوان شهردار تهران به وزارت کشور معرفي مي‌کند.
علت غيبت محمدرضا عارف در آئين تحليف معاينه پزشکي بوده استرسولي عضو شوراي اسلامي شهر تهران نيز در خصوص غيبت محمدرضا عارف رئيس فراکسيون اميد در آئين تحليف اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران، ري و تجريش، گفت: معاينه پزشکي علت غيبت ايشان در اين جلسه بوده است.
وي در تذکري در نخستين جلسه شوراي شهر پنجم گفت: خوشبختانه قول‌هايي که توسط شوراي سياستگذاري اصلاح طلبان در تهيه ليست اعضاي شورا داده شده بود محقق شد و 50 درصد ليست 21 نفره ما را خانم‌ها و جوانان تشکيل مي‌دادند. در تداوم اين راهبرد مردم تهران، ري و تجريش امروز سخنگوي شورا نيز جناب آقاي علي اعطا از جوانان انتخاب شدند.
وي افزود: سرکار خانم‌ها بهاره آروين و نژاد بهرام نيز به عنوان منشي‌ها از جوانان شورا در کنار آقاي هاشمي فعاليت خواهند کرد.
وي ادامه داد: علاوه بر مفاد سوگندنامه تلاش خواهيم کرد انسجام شوراي شهر را آنچنان که در شأن جامعه اصلاح طلبان است تا انتها حفظ کنيم. بي ترديد يکدستي شورا به معني عدم تحقق نقش نظارتي آن نخواهد بود. لذا تلاش خواهيم کرد پاکدستي را در همه شئونات شهر تهران و شورا رعايت کنيم.
وي با اشاره به انتخاب محمدعلي نجفي به عنوان شهردار تهران گفت: جناب آقاي نجفي يکي از مديران نسل اولي انقلاب هستند که کوچکترين برچسب و شائبه مالي به ايشان نمي‌چسبد. اميدواريم در وزارت کشور به گونه‌اي عمل شود که حکم شهردار تهران هر چه زودتر زده شود و در اين حوزه مشکلي پيش نيايد.
وي در بخش ديگري از تذکر خود به غيبت عارف رئيس فراکسيون اميد و نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در آئين تحليف اعضاي پنجمين دوره شوراي اسلامي شهر تهران، ري و تجريش اشاره کرد و افزود: بايد از ايشان تشکر کنم و اعلام کنم که علت عدم حضور ايشان در اين جلسه يک معاينه پزشکي بود که بابت آن عذرخواهي کردند.
تذکر مسجد جامعي درباره حواشي‌ايجادشده براي حضور خبرنگاران در مراسماحمد مسجدجامعي در تذکر پيش از دستور خود در اولين جلسه شوراي شهر تهران گفت: متاسفانه صبح هنگامي که براي مراسم تحليف وارد صحن شديم، مشاهده کرديم که تعدادي از همکاران رسانه‌اي پشت در مانده‌اند.
عضو شوراي شهر پنجم با بيان اينکه روز گذشته نيز فرمانداري در مقطعي اعلام کرد که تنها خبرنگاران خبرگزاري ايرنا مي‌توانند براي پوشش مراسم تحليف بيايند، گفت: همه خبرنگاران حوزه شهري افراد باسواد و خوبي هستند و خيلي از مصوبات شهري براي اجرايي شدن نيازمند عقبه افکار عمومي با همکاري رسانه‌ها است اما بايد اعلام کنم که برگزاري مراسم تحليف در اختيار فرمانداري بوده و شوراي شهر تهران و روابط عمومي اين شورا نقشي در برگزاري نداشتند هرچند که نتوانستيم فضاي يکساني فراهم کنيم اما اين به دليل نبود اختيارات است.
پيشنهاد يک عضو شورا براي برگزاري همه جلسات به صورت علنيبشير نظري عضو شوراي اسلامي شهر تهران، ري و تجريش در تذکري گفت: تقاضا مي‌کنم اگر امکانش وجود دارد در همين جلسه پيشنهاد من براي برگزاري علني همه جلسات شورا در دوره پنجم به راي گذاشته شود و يا در غير اين صورت در اولين جلسه شورا اين پيشنهاد مورد بررسي و راي گيري قرار گيرد.
جلسات يکشنبه و سه شنبه‌هاي شوراي شهر علني استمحسن هاشمي رفسنجاني در واکنش به تذکر حجت نظري مبني بر اينکه خبرنگاران در جلسات حضور داشته باشند، گفت: براساس آيين‌نامه تمامي جلسات شوراي شهر علني است، مگر اينکه اعضا درخواست دهند که براي بررسي يک موضوع جلسه غيرعلني شود که بايد براي اين مهم راي‌گيري شود.
رييس شوراي شهر تهران، ري و تجريش افزود: براين اساس تمامي جلسات روزهاي يکشنبه و سه‌شنبه به صورت علني برگزار خواهد شد.
به گزارش ايسنا، خليل‌آبادي عضو شوراي شهر تهران در دوره پنجم نيز در تذکر پيش از دستور خواست نام شوراي شهر تهران توسط رسانه‌ها درست و به نام شوراي شهر تهران، ري و تجريش خوانده شود.
شوراي‌پنجمي‌ها با مترو به حرم رفتندبه گزارش ايسنا، همچنين اعضاي شوراي شهر امروز براي تجديد ميثاق با آرمان‌هاي امام راحل با مترو به حرم مطهر مي‌روند.
شوراي پنجم تهران با حضور 21 نماينده از امروز خود را آغاز کرد که اسامي آنها عبارت است از: محسن‌هاشمي، مرتضي‌الويري، احمد مسجدجامعي، شهربانو اماني، محمدجواد حق‌شناس، بهاره آروين، سيدابراهيم اميني، افشين حبيب‌زاده، سيدآرش حسيني ميلاني، حسن خليل‌آبادي، علي اعطا، زهرا صدراعظم نوري، محمد سالاري، سيدحسن رسولي، ناهيد خداکرمي، مجيد فراهاني، زهرا نژادبهرام، سيدمحمود ميرلوحي، الهام فخاري، محمد عليخاني و بشير نظري.
ادامه دارد

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۹۱۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری قزوین پاسخگوی مکاتبات شورا درباره جذب نیروی غیرقانونی باشد

عضو شورای اسلامی شهر قزوین بر لزوم پاسخگویی مدیریت شهری نسبت به مکاتباتش مبنی بر جذب نیروی غیرقانونی تأکید کرد و گفت: شهرداری قزوین همچنین درباره استفاده از نیروهای بازنشسته پاسخگو باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، قاسم الله‌یاری امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در جلسه علنی شورای شهر در طرح دیدگاه خود پیرامون لایحه دریافت تسهیلات از بانک شهر برای تکمیل پروژه‌های عمرانی اظهار کرد: دریافت تسهیلات اتفاق خوبی است که می‌تواند منجر به تکمیل و بهره‌برداری بسیاری از پروژه‌های نیمه‌تمام شود.

وی افزود ضرورت دارد تا به مانند دیگر کلان‌شهرها بتوانیم از ظرفیت بانک شهر برای اخذ تسهیلات بیشتر استفاده کنیم و نباید این تسهیلات صرف پرداخت حقوق و هزینه‌های جاری شود؛ در ضمن مدیریت شهری قزوین باید پرداخت مطالبات و اجرایی شدن مصوبات کمیسیون فرهنگی در حوزه مساعدت‌ها را تسریع کند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین همچنین بر لزوم پاسخگویی مدیریت‌شهری قزوین نسبت به مکاتبات مبنی بر جذب نیروی غیرقانونی تأکید کرد و گفت: شهرداری قزوین درباره استفاده از نیروهای بازنشسته در شهرداری و موارد دیگر که به شهرداری اعلام شده پاسخگو باشد.

الله‌یاری همچنین به موضوع ساخت مستند ایران‌گرد توسط جواد قارایی اشاره کرد و افزود: با نظر و موافقت شورای اسلامی شهر قزوین در سال گذشته ساخت مستند از جاذبه‌های گردشگری فرهنگی و تاریخی قزوین توسط جواد قارایی تهیه‌کننده مستند ایران‌گرد به تصویب رسید، اما متأسفانه تاکنون قرارداد کار منعقد نشده است.

وی در تذکری خواستار تسریع در روند انعقاد قرارداد ساخت مستند ایران‌گرد توسط مدیریت شهری قزوین شد و ادامه داد: با توجه به اینکه ممکن است فصل کاری برای تصویر برداری را از دست بدهیم، به همین خاطر ضرورت دارد تا در اسرع وقت قرارداد این مستند منعقد شود و کار عوامل اجرایی مستند کلید بخورد.

کد خبر 747664

دیگر خبرها

  • در حاشیه دیدار مردم جنوب غرب تهران با رئیس جمهور
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • شوراهای برتر استان بوشهر تجلیل شدند
  • اهتمام به نظر همه اعضا از تنش در شوراها می‌کاهد
  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است
  • مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد
  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود
  • قرار نیست مسئولیت استانداری کرمان را بپذیرم/ حضور در شورای هماهنگی را ترجیح می‌دهم
  • شهرداری قزوین پاسخگوی مکاتبات شورا درباره جذب نیروی غیرقانونی باشد
  • برقراری توازن و عدالت منطقه‌ای سیاست اصلی شورای شهر قم است