Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@11:35:55 GMT

گزارش ایسنا از مراسم تحلیف شورای پنجم همدان

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۹۱۷۹۸

صبح امروز مراسم تحلیف شورای شهر پنجم همدان با حضور فرماندار همدان آغاز شد.

به‌ گزارش ‌ایسنا، مراسم تحلیف پنجمین دوره شورای اسلامی شهر همدان از ساعت 9:00 با حضور فرماندار و جمعی از مدیران شهری آغاز شد.

در ابتدای این مراسم پس از تلاوت قران کریم، سوگندنامه اعضای شورای شهر پنجم با ایستادن 11 عضو منتخب قرائت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرائت سوگندنامه اعضای شورای شهر پنجم

«من در برابر کلام الله مجید، به خدای متعال سوگند یاد می‌کنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می‌نمایم که در حفظ امانت و انجام هرچه بهتر وظایفم و خدمت به مردم کوشا باشم و قانون اساسی و سایر قوانین و مقررات کشور را در چارچوب وظائف و اختیارات خود مراعات نمایم و در همه زمینه‌ها عدالت و انصاف را در نظر داشته و مادامی که در شورای اسلامی شهر عضویت دارم در رعایت صرفه و صلاح و پیشرفت امور شهر و شهرداری اهتمام نمایم.»

سخنگوی شورای شهر همدان: شهردار باید تحول اساسی در شهر ایجاد کند

سخنگوی شورای چهارم شهر همدان تأکید کرد: باید شهرداری انتخاب شود که برای 4 سال بتواند تحول اساسی در شهر ایجاد کند و امکانات را به طور متوازن در تمامی نقاط شهر به‌کار گیرد.

کامران گردان با بیان اینکه در این انتخاب مهم عجله نمی‌کنیم و تسلیم فضاسازی نمی‌شویم، اظهار کرد: اگر در فرصت‌هایی که برای انتخاب شهردار وجود دارد، گزینه مطرح دیگری معرفی شود با اجماع نظر 11 نفر عضو شورا به گزینه‌های قبلی اضافه و بررسی می‌شود.

وی خطاب به فرماندار همدان عنوان کرد: گرچه از تلاش‌ها و اقدامات فرمانداری در صیانت از آرای مردم اطلاع داریم، با این وجود صحت نهایی انتخابات شهر همدان با 45 روز تأخیر ابلاغ شد و ما برای انتخاب شهردار این فرصت را از دست دادیم.

عضو منتخب شورای پنجم شهر همدان یادآور شد: با این وجود بعد از ابلاغ قانونی با تشکیل جلسات مستمر غیررسمی با 40 گزینه مصاحبه و در حال حاضر به 9 نفر رسیده‌ایم و سعی داریم از چهارم شهریورماه با این 9 نفر صحبت‌های نهایی را داشته و برنامه‌های آنان را با توجه به برنامه‌های راهبردی شورا مقایسه کرده و در اسرع وقت به گزینه‌ای برسیم که در شورا یک تفاهم کلی بر روی آنان حاصل شود و بتواند سکان مدیریت شهری را به دست گیرد.

ایجاد مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورا از اساسی‌ترین اقدام شورای چهارم

وی با بیان اینکه ایجاد مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر یکی از مهمترین و اساسی‌ترین اقدامات شورای چهارم بود، گفت: با ایجاد این مرکز تلفیق علم و تجربه در شورا نهادینه شد و با امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های همدان از نظرات اساتید و متخصصان در زمینه طرح‌های اجرایی شهر و تصمیمات راهبردی به عنوان اتاق فکر استفاده شد.

گردان بیان کرد: خرید ۳۱ دستگاه اتوبوس، بازسازی ۴۰ دستگاه اتوبوس بخش خصوصی، به‌کارگیری اتوبوس‌های گردشگری، ایجاد کارت بلیط الکترونیکی، ایجاد ۱۵۰ ایستگاه و سایه‌بان اتوبوس و نوسازی ۵۵۰ تاکسی فرسوده از اقدامات موثر شورای چهارم بوده است‌.

وی تصریح کرد: در بحث‌های عمرانی نیز علاوه بر اقدامات فنی‌عمرانی جاری، پروژه‌های اثرگذاری مانند اتمام پروژه پل شهید قهاری، احداث زیرگذر پیامبر اعظم(ص)، آغاز ساخت پارکینگ آقاجانی‌بیگ، احداث پیاده‌راه بوعلی، بازگشایی بخش اعظمی از خیابان طالقانی، احداث بیش از 15 پارک محله‌ای و نواری، احداث و بازگشایی معابر در شهرک بهشتی، اعتمادیه و کوی محمدیه انجام گرفته است.

وی افزود: آغاز ساخت میدان میوه و تره‌بار همدان، مشارکت در پروژه‌ عصر طلایی برای احداث پارک ملل، احداث بازارچه محلی، فروشگاه‌های محله‌ای شهروند و مصوبه عدم دریافت عوارض از هتل‌ها در بخش سرمایه‌گذاری در شورای چهارم انجام گرفته است.

گردان با بیان اینکه فضای سبز شهر همدان از ۹.۶ به ۱۰.۲ رسیده است، عنوان کرد: حذف کلی آب شرب از آب آبیاری فضای سبز و کاشت گونه‌های دائمی و بومی و حذف تدریجی چمن به عنوان یک گیاه پر آب‌بر از دیگر اقدامات بوده است.

سخنگوی شورای شهر همدان بیان کرد: در ایجاد نشاط و زیبایی شهری برای نخستین‌بار ساخت المان‌های نوروزی و هدف‌گذاری برای ماندگاری یک سوم از این المان‌ها، نورپردازی مساجد و معابر شهری و مکان‌های گردشگری، حذف الحاقات غیرمجاز در جداره میدان حضرت امام خمینی(ره) و سردرب مغازه‌ها از اقدامات شهرداری در دوره چهارم شورای شهر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه ترافیکی با وجود اینکه افزایش روزانه 40 دستگاه خودرو به شهر همدان با اقدامات مناسب در بیش از 100 نقطه شهر اصلاح دوربرگردان‌های غیرمتعارف و سایر اقدامات ترافیکی انجام گرفت که برای همگان ملموس بود.

فعال کردن رینگ دوم شهر در دستور کار شورای چهارم قرار گرفت

گردان با اشاره به اینکه فعال کردن رینگ دوم شهر در دستور کار شورای چهارم قرار گرفت، افزود: با حذف چراغ در چهارراه سعیدیه، چهارراه مزدقینه و میدان مدرس نه تنها فاصله زمانی بین شهرک‌های حاشیه رینگ دوم کوتاه شد، به همین سبب بخش اعظمی از شهروندان از رینگ دوم استفاده می‌کنند و با این اقدام مهندسی ترافیک صورت گرفت که باعث کاهش آمار حوادث رانندگی شد.

وی ادامه داد: در بخش مشاغل مزاحم نیز در شورای چهارم اقدامات مناسبی انجام گرفت به طوریکه انتقال پوست‌فروش‌ها از انتهای خیابان اکباتان، انتقال 23 دامداری و ضایعاتی از منطقه خضر و انتقال دکه‌های اغذیه‌فروشی گنجنامه به مکان‌های موجود در همان محل از جمله این اقدامات بوده است.

واقعی کردن بودجه شهرداری در شورای چهارم

سخنگوی شورای شهر همدان با اشاره به واقعی کردن بودجه شهرداری در شورای چهارم،اظهار کرد: حسابرسی و نظارت بر عملکرد شهرداری، تصویب به موقع بودجه شهرداری و اولویت‌بندی در ایجاد پروژه‌ها در طول فعالیت شورای چهارم شهر همدان صورت گرفت.

وی اتمام پروژه تالار قرآن شهر همدان را یکی از اقدامات شورای چهارم در زمینه فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: در بخش‌های فرهنگی اتمام و ایجاد فرهنگسراها، تقویت ورزش‌های محلات، ایجاد زمینهای فوتبال در محلات مختلف و تعدادی چمن مصنوعی و کمک به هیئت‌های ورزشی، حمایت از ورزش‌ همگانی، مصوبه کمک به برگزاری یادواره شهدا، راهیان‌نور، مراسم‌های مذهبی و ایجاد بخش‌های نرم‌افزاری و آموزشی برای اوقات‌فراغت در فرهنگسراها از اقدامات حوزه فرهنگی شورای شهر چهارم است.

گردان با تأکید بر اینکه در شورای پنجم مردم فهیم همدان با درک انقلابی حضور فعال و گسترده‌ای در انتخابات داشتند، گفت: مردم در 29 اردیبهشت با درایت مسئولان و با رأی بالای مردم انتخابات به نحو شایسته‌ای برگزار شد و ریاست جمهوری و اعضای شوراهای شهر و روستا انتخاب شدند.

فرماندار همدان: ترکیب اعضای شورای پنجم باسواد و ممزوج از گرایش‌هایمختلف است

فرماندار همدان نیز با بیان اینکه ترکیب شورای پنجم یک ترکیب باسواد و ممزوج از گرایش‌های محتلف است، گفت: خوشحالیم در این دوره از رقابت‌های انتخاباتی مردم نیروهای فرهیخته و متفکر و جوان را انتخاب کردند.

علی تعالی تصریح کرد: با وجود اینکه در دوره چهارم شهرداری به لحاظ درآمدی در وضعیت نامناسبی بود و درآمدهای آن بسیار کاهش یافته بود اما با سیاستگذاری و تعامل خوب شورا و شهرداری با دستگاه‌ها توانستند پروژه‌های بسیار خوبی را به بهره‌برداری برسانند.

وی عنوان کرد: شهردار همدان در حوزه‌های مختلف همکاری بسیار نزدیک و موثری داشته و از نظر اخلاق‌مداری طی این دوره از هیچ کوششی دریغ نکرد.

تعالی در ادامه خاطرنشان کرد: پروژه پیاده‌راه بوعلی ۱۰ سال گذشته به تصویب رسیده بود اما به علت ترس از واکنش‌های اجتماعی جرأت پیاده کردن این پروژه وجود نداشت که در این دوره برنامه‌ریزی خوبی برای اجرای این طرح شد.

وی ادامه داد: در صورتی‌که ۶ خیابان اصلی همدان براساس طرح کلی موجود پیاده‌راه شود، شهر همدان وضعیت بسیار زیبایی پیدا می‌کند و از نظر گردشگری تحول خواهد یافت.

گریزی به انتخابات شورای پنجم

فرماندار همدان در بخش دیگری گریزی به انتخابات شورای پنجم زد و یادآور شد: در دوره پنجم شورای شهر همدان ۳۳۰ نفر ثبت‌نام کردند که ۲۲ نفر انصراف داده و ۷ نفر رد صلاحیت شدند که کمترین آمار رد صلاحیت در شهر همدان بود.

وی اضافه کرد: در نهایت ۲۶۳ نفر در فضای رقابت انتخابات شورای پنجم شرکت داشتند به طوریکه ما بستر لازم را برای یک رقابت سالم فراهم کردیم.

وی با اشاره به بازشماری تعدادی از صندوق‌های انتخابات شورای شهر، افزود: پس از شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری با وجود خستگی فراوان نیروهای مستقر در شعبات اخذ رأی، شمارش صندوق‌های شوراهای شهر آغاز شد و در چنین شرایطی نباید انتظار شمارش دقیقی از آراء داشت.

تعالی عنوان کرد: در ابتدا پس از شمارش آراء چهار صندوق و بی‌اثر بودن نتایج حاصله، برخی اعلام کردند باید چند صندوق مجدداً بازشماری شود بنابراین 7 صندوق دیگر بازشماری شد که باز هم تأثیری در نتیجه آراء اصلی شورا نداشت، معترضان افرادی بودند که رأی آنها حتی به عضو علی‌البدل هم نمی‌رسید.

وی با اشاره به استقرار دولت دوازدهم، یادآور شد: دولت یازدهم در حوزه تعامل و روابط بین‌الملل و در ایجاد نظم و ثبات اقتصادی نیز در درون کشور موفقیت‌های خوبی را کسب کرد و در دولت جدید عمده رویکرد به سمت اشتغال و سرمایه‌گذاری است.

فرماندار همدان عنوان کرد: بحث در همدان پیش آمده بود که حتی همدانی‌هایی که تمکن مالی دارند رغبت نمی‌کنند در این منطقه سرمایه‌گذاری کنند اما در 4 سال گذشته این یخ‌ها تا حدودی آب شده و رغبت بیشتری برای سرمایه‌گذاری به وجود آمده است.

کرسی ریاست شورا به ابراهیم مولوی رسید

در ادامه مراسم تحلیف شورای پنجم، از بین «علی رحیمی‌فر» و «ابراهیم مولوی» به عنوان دو کاندیدای ریاست شورا«ابرهیم مولوی» با ۶ رأی موافق به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر همدان انتخاب شد و«علی رحیمی‌فر» 5 رأی آورد.

«علی فتحی» با ۸ رأی موافق و ۳ رأی ممتنع به عنوان نایب رئیس شورای شهر همدان انتخاب شد.

«حسین قراباغی» با ۹ رأی موافق رئیس خزانه‌داری شورای شهر همدان شد.

«کامران گردان» سمت گذشته خود در شورای چهارم را حفظ کرد و مجددا به عنوان سخنگوی شورای پنجم برگزیده شد.

به گزارش ایسنا؛ اعضای شورای شهر همدان تا انتخاب نهایی شهردار، «سیدمصطفی رسولی» را به عنوان سرپرست شهرداری همدان منصوب کردند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۹۱۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی سرپرست جدید نهاد نمایندگی در دانشگاه پیام نور همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ در این مراسم از تلاش های حجت الاسلام علی دانش افروز قدردانی و حجت الاسلام محمد ابراهیم افلاکیان به عنوان سرپرست جدید نهاد نمایندگی در این دانشگاه معارفه شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور در این مراسم گفت: مأموریت های این نهاد در دانشگاه ها، رشد بینش سیاسی، حمایت و هدایت فکری تشکل های دانشجویی و دانشگاه و تقویت ارزش های اسلامی و انقلابی در سطوح اجرایی و علمی است

حجت الاسلام نبوی بر جهاد تبیین در مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تاکید کرد و افزود: حضور روحانیون بین دانشجویان به منظور راهنمایی و ارشاد فکری و اخلاقی از وظایف روحانیت در دانشگاها است.

حجت الاسلام افلاکیان، مسئول جدید نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور همدان هم مهمترین راهبرد این نهاد در دانشگاه را ایجاد دانشگاه اسلامی در مبحث تعلیم و تربیت و آموزش کشور دانست.

دیگر خبرها

  • نخستین نشست کارگروه مدیریت پسماند استان همدان در سال جدید
  • سهم همدان از اقتصاد گردشگری افزایش یابد
  • واکنش ناباورانه حسن یزدانی به حذف دیوید تیلور از المپیک
  • برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد شکست آمریکا در صحرای طبس
  • معرفی مدیر بنیاد مسکن کبودراهنگ
  • روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • روز تحلیف پوتین مشخص شد
  • معرفی سرپرست جدید نهاد نمایندگی در دانشگاه پیام نور همدان
  • رصد اقدامات دستگاه‌های اجرایی در حیطه امنیت غذایی و سلامت غذا
  • اصل کار شورای هماهنگی اجرای مراسم بر مبنای حکومت است