Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز - فرماندار شهرستان تبریز گفت: جایگاه شوراهای شهر و روستا به عنوان قوه مقننه محلی پس از برگزاری چهار دوره تحکیم شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در آیینی که چهارشنبه با حضور رحیم شهرتی فر؛ فرماندار شهرستان تبریز و جمع کثیری از اصحاب رسانه و خبر در عمارت شهرداری و صحن علنی این شورا برگزار شد، اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تبریز تشریفات تحلیف را برای شروع به کار دور جدید شورا بجا آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان با برگزاری آیین تحلیف اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تبریز، ۱۳ عضو شورای اسلامی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تبریز در برابر کلام اللّه مجید به خداوند متعال سوگند یاد کردند و متعهد شدند تا این سوگندنامه را با ایمان قلبی بخوانند و با تکیه بر شرف انسانی خویش در حفظ امانت، در خدمت به مردم و انجام هر چه بهتر وظایف شان کوشا باشند و قانون اساسی، سایر قوانین و مقررات کشور را در چهارچوب وسایل و اختیارات شان مراعات نمایند و در همه زمینه ها عدالت و انصاف را در نظر داشته باشند و مادرم که در شورای اسلامی شهر عضویت دارند در رعایت صرفه، صلاح و پیشرفت امور شهر و شهرداری اهتمام نمایند.

تحکیم جایگاه شوراهای شهر و روستا به عنوان قوه مقننه محلی

رحیم شهرتی فر؛ فرماندار شهرستان تبریز در حاشیه برگزاری این آیین با تاکید بر اهمیت و جایگاه شورا و بیان اینکه نهاد شورا و نظام شورایی در نظام اسلامی، از روایات دینی که مشورت را در دستور کار خود قرار داده اند، نشأت می گیرد، اظهار داشت: این موضوع با بررسی سیره پیامبر اسلامی مورد بحث واقع شده و امام راحل نیز با اندیشه اسلامی خود این امر مهم را صادر نموده است.

وی با اشاره به اینکه اولین دوره شورا در سال ۷۸ تشکیل شده و به عنوان یک قوه مقننه محلی، جایگاه خود را تحکیم بخشیده است، ادامه داد: اینک پنجمین دوره شورا، با برگزاری این آیین، فعالیت خود را شروع می کند و جا دارد در این خصوص، از حماسه آفرینی مردم ایران، به ویژه مردم تبریز که در انتخابات این دوره، با افزایش تعداد رأی دهندگان، مشارکت زیبایی را به نمایش گذاشتند، تشکر و قدردانی کنیم.

فرماندار شهرستان تبریز علت حضور در صحنه مردم پس از گذشت تقریبی ۴۰ سال را استمرار مردم سالاری دینی خواند و گفت: در انتخابات اخیر، از ۷۵۰ نفر ثبت نام کننده، ۶۳ نفر دارای مدرک دکتری، ۲۳۰ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۳۶۹ نفر دارای مدرک کارشناسی بوده است و وجود ۶۱۸ شعبه فعال، ۷۲۹۲۲۴ نفر شرکت کننده، نشانگر افزایش درصد مشارکت مردمی نسبت به سال گذشته است.

انتخاب سرپرست برای شهرداری تبریز و مشخص شدن ترکیب هیات رییسه شورای شهر پنجم

در پایان این جلسه محمد حسین اسحقی با ۱۲ رأی به عنوان سرپرست برای مجموعه فعلی شهرداری تبریز، بدون شهردار انتخاب شد و مقرر گشت از امروز با دریافت حکم از سوی شورای پنجم، تا تعیین شهردار جدید، برای سه ماه در مجموعه شهرداری اجرای وظیفه و ایفای نقش کند.

از نکات قابل توجه این انتخاب، انصراف صادق نجفی از نامزدی برای سمت شهردار تبریز بود که این موضوع را با ارسال نامه ای خطاب به شهرام دبیری رییس شورای چهارم اعلام کرد تا گمانه زنی ها در مورد حضور وی در یکی از وزارتخانه ها پیش از بیش قوت گیرد.

گفتنی است در انتخابات رسمی و علنی امروز هیئت رئیسه شورای پنجم، شکور اکبر نژاد با ۱۲ رأی از ۱۳ رأی به عنوان رئیس، سونیا اندیش به عنوان نائب رئیس با ۱۱ رأی، کریم صادق زاده با ۱۲ رای به عنوان سخنگو و دبیر دوم شورا، علی آجودان زاده با ۱۳ رأی به عنوان دبیر اول شورا و محرم محمدزاده با اتفاق آرا به عنوان خزانه دار شورای پنجم انتخاب شدند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۹۲۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها به بالندگی شهر و روستا کمک می‌کنند

ایسنا/لرستان معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: شوراها یکی از کلیدی‌ترین بخش‌ها در کمک به بالندگی شهر و روستا هستند.

مسلم مرادی امروز (دهم اردیبهشت‌ ماه) در مراسم تقدیر از اعضای شوراهای اسلامی شهرهای بروجرد، اشترینان و ونایی که در سالن جلسات فرمانداری شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: شوراها در شهر و روستا، اقدامات خوبی در حوزه‌های مختلف انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: شوراها برخاسته از مردم‌سالار دینی هستند و در این راستا باید کار مردم را در اولویت قرار داد و دغدغه‌های آنها تبدیل به مصوبه و اجرا شوند.

فرماندار بروجرد با بیان اینکه نقش شوراها در پیشبرد امور شهرها و روستاها بسیار مهم و با اهمیت است، افزود: مصوبات شورا باید قوی و برای رفع مشکل باشد تا گرهی از مشکلات باز کند.

مرادی بیان کرد: شوراهای اسلامی باید در راستای نظارت کافی و لازم بر عملکرد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای پیشبرد اهداف مد نظر و رسیدن به سطح مطلوب توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه شوراها از ظرفیت افراد نخبه و صاحب‌ نظر برای پیشبرد اهداف استفاده کنند، گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا همواره یکی از کلیدی‌ترین بخش‌ها در کمک به بالندگی و آبادانی هر شهر یا روستا هستند.

معاون استاندار لرستان اضافه کرد: شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم، با حاکمیت و نماد تجلی خرد جمعی است.

در این مراسم، از اعضای شورای اسلامی شهرهای بروجرد، ونایی، اشترینان، سرهنگ خوانساری و سرباز وظیفه‌ای که هفته گذشته به زنانی که در خیابان خودروی آنها دچار مشکل شده بود، کمک کردند و پاکبانی که در بارندگی‌های اخیر جان چند حیوان را نجات داد، تقدیر شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اولویت شوراها در شهریار گره‌گشایی مشکلات مردم باشد
  • لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب و اجرای طرح یاری گران در روستا‌ها
  • شوراها به بالندگی شهر و روستا کمک می‌کنند
  • برگزاری دوره‌های حقوقی و قضایی برای اعضای شورا‌ها در گلستان
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • جایگاه شورا به درستی در جامعه نهادینه نشده است
  • شوراها پشتوانه مالی ندارند
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها