Web Analytics Made Easy - Statcounter

داوود محمدی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره اظهارات استاندار تهران درخصوص انتقال صنایع و کارگاه‌های آلاینده از شهر تهران،گفت: درطی سالیان گذشته فعالیت صنایع آلاینده میزان آلودگی هوا درتهران را افزایش داده است، البته در آلودگی هوا عوامل موثر و مهمی دخیل هستند، اما درکنار تمامی عوامل فعالیت کارگاه ها و کارخانه های بدون توجه به میزان تاثیر آنها درافزایش مشکلات تهران تاکنون تاثیرمهمی درافزایش آلودگی هوا داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر وپردیس درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه هیچ توجهی به ضرورت در احداث و فعالیت این معادن تا کنون نشده است، افزود: متاسفانه درراستای تاسیس این کارگاه ها هیچ برنامه ریزی لازم صورت نگرفته و فعالیت ها به طورحتم این صنایع نه تنها سبب افزایش آلودگی بلکه مشکلات دیگری را نیز به وجود آورده است، بنابراین درحال حاضر تهران با معضل بزرگی آلودگی هوا روبه رو است که علت بخشی از این آلودگی مربوط به فعالیت این کارگاه ها است.

وی با بیان اینکه شورای شهر تنها بخشی از موانع برای انتقال کارگاه های آلاینده به خارج از تهران را حل خواهد کرد،تصریح کرد: به طورحتم دستگاه ها و نهادهای دیگر نیز مانند استانداری، فرمانداری باید در برنامه ریزی برای انتقال صنایع آلاینده همکاری و تعامل کنند، یعنی وحدت و اراده لازم برای این اقدام باید به وجود آید؛ اما شورای شهر دردوره جدید دراین خصوص باید همکاری های جدی تری داشته باشد.

محمدی با اشاره به اینکه در انتقال صنایع آلاینده باید به فعالیت کارگران و مشاغل اشغال شده نیز توجه کرد،گفت: با انتقال صنایع به خارج از شهر ممکن است که برخی کارگران بیکار شوند، بنابراین برای جلوگیری از تبعات اجتماعی این اقدامات باید همه جوانب آن را در نظرگرفت؛ بنابراین انتقال صنایع آلاینده باید طبق برنامه ریزی های کارشناسی صورت گیرد.

این نماینده مردم درمجلس دهم با بیان اینکه درعدم تمایل انتقال صنایع آلاینده به خارج از شهر از سوی مسئولان مربوطه دو علت مهم مطرح است، افزود: متاسفانه برای انتقال صنایع آلاینده هیچ اراده ای وجود نداشته و این موضوع هیچ شکی نیست، اما دراین خصوص عده ای نیز منافع اقتصادی داشته و ممکن است باانتقال آنها به خارج از تهران منافع آنها با خطرروبه رو شود؛ ولی باید به این نکته نیز توجه کرد که به دلیل شرایط اقتصادی این صنایع باید فعالیت کنند و نمی توان فعالیت آنها را توقف کرد.

وی با اشاره به اینکه برای انتقال صنایع آلاینده به خارج از پایتخت باید امکانات لازم فراهم شود،تصریح کرد: البته عدم هماهنگی میان دستگاه ها درجلوگیری از افزایش الودگی هوا نیز نقش موثری دارد، یعنی مقابله با آلودگی هوا به لحاظ ساختاری موضوع تعریف شده ای نیست؛ زیر موسسات و نهادهای متعددی درخصوص مسائل محیط زیستی و آلودگی هوا با تعیین شرح وظایف مختلف وجود دارد، اما شرح وظایف برای آنها دقیق نبوده و باید بازتعریف دراین خصوص صورت گیرد.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با تاکید براینکه عدم هماهنگی میان دستگاه ها درپیگیری و حل مسائل زیست محیطی مهم تر از نحوه انتقال صنایع آلاینده به خارج از شهر است،گفت: متاسفانه اراده ای برای حل این مشکل وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، استاندار تهران در آیین تحلیف اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر، افزود: برخی از این کارگاه‌ها فرسوده شده‌اند و نیازمند نوسازی هستند. شهرک‌های صنعتی که در اطراف تهران پیش‌بینی شده می‌تواند پذیرای حضور این کارگاه‌ها باشد. با انتقال این صنایع و کارگاه‌ها انتقال بهره‌گیری تکنولوژی روز و افزایش بهره‌وری آنها فراهم می‌شود.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۹۳۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحیه داوطلبی برآمده از اراده انسانی است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام‌والمسلمین معزی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در نشست رابطین فرهنگی و ائمه جماعت هلال احمر چهار استان اردبیل، گیلان، آذربایجان شرقی و زنجان به تبیین و تشریح اهمیت برنامه‌ریزی و رفع آسیب‌های اجتماعی در کشور پرداخت. حجت الاسلام‌والمسلمین معزی آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی را به گسل‌های تشبیه کرد که مانند گسل‌های طبیعی ویران‌گر و خسارت‌آفرین هستند.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی در ادامه به مرور برخی از خدمات جمعیت هلال احمر در حوادث طبیعی همچون زلزله خوی پرداخت و تصریح کرد: همان‌طور که هلال‌احمر در این حادثه به تسکین آلام و التیام رنج‌های مردم کوشید، باید در زلزله‌فرهنگی نیز یاری رسان مردم باشد.

نماینده ولی فقیه تسکین آلام روحی و حفظ سلامت معنوی جامعه را نیز از وظایف جمعیت هلال‌احمر برشمرد و افزود: در جمعیت هلال احمر، برنامه ریزی و هدایت فعالیت‌های فرهنگی، گسترش و ارتقای فرهنگ دینی و ترویج ارزش‌های دینی و انقلابی بر عهده حوزه نمایندگی ولی فقیه است.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی با طرح این پرسش که آیا تنها زلزله خانه‌ها و شهرها را ویران می‌سازد؟ ادامه داد: دشمنان با ابزارهای متعدد تبلیغانی سعی دارند ایمان و امید را در جوانان ایران اسلامی کاهش دهند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در ادامه بر اهمیت خنثی‌سازی این توطئه‌ها با برنامه‌ریزی فرهنگی تاکید کرد. پاسخ به شبهات و تولید محتوای معرفتی با بهره‌گیری از ابزارهای کارآمد و نگاه خلاقانه به منظور خنثی‌سازی این نقشه‌ها، توصیه حجت‌الاسلام والمسلمین معزی به مبلغان حاضر در این نشست بود.

وی با تاکید بر اینکه ترویج فعالیت داوطلبانه تنها با بخشنامه و دستورالعمل ممکن نیست، تصریح کرد: فعالیت داوطلبانه نیازمند روحیه و اراده انسانی است که ترویج آن در پرتو ارتقا فرهنگ دینی و تبیین معارف دینی امکان پذیر است.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی در این بخش مقاومت و ایستادگی مردم غزه اشاره کرد که در نتیجه اراده انسانی و پایبندی به آرمان‌های اخلاقی شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه این مقاومت نه با بخشنامه بلکه با بهره‌گیری از معرفت دینی حاصل شده است، افزود: این ایستادگی برآمده از گفتمان انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست با تاکید بر اینکه جامعه امروز نیازمند مبلغانی است که توانایی ایجاد ارتباط با جوانان را داشته باشند به ارائه رهنمودهایی در خصوص نحوه ارشاد و تبلیغ دین پرداخت و بر این مساله تاکید کرد که مبلغ بایستی زبان و ادبیات نسل امروز را بشناسد.

کتاب‌خوانی، توجه به بهره‌گیری از فضای مجازی، ارتباط صمیمانه با نمازگزاران، تقویت تعامل با جامعه مخاطب از جمله توصیه‌های نماینده رهبر معظم انقلاب به رابطین فرهنگی حاضر در این نشست بود.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی ترویج فعالیت های قرآنی را از جمله وظایفی برشمرد که باید رابطین فرهنگی جمعیت در استان‌ها دنبال نمایند.

وی در ادامه به مرور اهداف چهارگانه جمعیت هلال احمر پرداخت و در تبیین اهداف چهارگانه بر اهمیت سودمندی در دین مبین اسلام تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در این نشست از انتشار مجدد مجله مهروماه به صورت الکترونیکی در این مجموعه نیز خبر داد و افزود: حوزه نمایندگی سعی دارد با بهره‌گیری از فضای وب و بسترهای روز، محتوای معرفتی را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.

وی در این نشست به ائمه جماعات در جمعیت هلال احمر توصیه کرد که با بهره‌گیری از برنامه‌های خلاقانه ارتباط خود را با کارکنان، جوانان، داوطلبان و امدادگران جمعیت هلال احمر تقویت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین معزی در این مراسم از مدیرعامل و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در استانی آذربایجان شرقی به عنوان میزبان این برنامه نیز قدردانی کرد.

در این نشست، حاضران به ارائه گزارش عملکرد، نکات و پیشنهادهات خود در خصوص فعالیت‌های فرهنگی در جمعیت هلال احمر پرداختند.

کد خبر 6093087

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • وزیر کشور: انتقال پایتخت ۱۰۰ میلیارد دلار لازم دارد
  • روحیه داوطلبی برآمده از اراده انسانی است
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • تمامی مدارس نوبت عصر خوزستان فعال هستند
  • تداوم تنفس هوای مطلوب در تهران
  • غیر حضوری شدن نوبت صبح مدارس برخی شهر‌های خوزستان
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می‌شوند
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می شوند
  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد