Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گفت: طرح ملی تاب آوری اجتماعی در مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار استان اجرا می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از شاخص،مریم بیدخام در نشست توجیهی طرح تاب آوری اجتماعی اظهار کرد: این طرح ملی در مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار استان اجرا می شود و به صورت پایلوت در محله راه آهن قزوین آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری تصریح کرد: تاب‌آوری اجتماعی در واقع به معنای توانایی گروه ها یا جوامع برای غلبه بر استرس خارجی و اختلالات ناشی از تغییر اجتماعی زیست محیطی و هویت اجتماعی است.

این مسوول خاطرنشان کرد: در این طرح تسهیلگران اجتماعی و فعالان اجتماعی، با حضور در محلات چهره به چهره با افراد صحبت می کنند و مهارت های زندگی را به آن ها آموزش می دهند.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی در این مناطق است، افزود: افرادی که در این طرح مشارکت کرده اند افراد کارآزموده ای هستند که دوره های تسهیلگری را طی کرده اند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۹۳۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت بیش از ۵ هزار معلم قزوینی در طرح اکرام ایتام

ناصر ظاهری مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: در حال حاضر در استان ۳۷ هزار و ۸۶۰ نفر حمایت از فرزندان تحت پوشش کمیته امداد را برعهده دارند که از این تعداد ۵ هزار و ۴۰۹ نفر از جامعه معلمان و فرهنگیان هستند.

وی اضافه کرد: پارسال فرهنگیان خیر که حمایت از فرزندان معنوی را برعهده دارند ۷۱میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به حساب فرزندان تحت حمایت خود واریز کردند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: از ابتدای امسال ۳ هزار و۶۶۳ حامی به جمع حامیان طرح اکرام افزوده شده اند که ۱۴۵ نفر آنان معلمان هستند.

ظاهری افزود: در حال حاضر هزار و ۴۴۸ فرزند یتیم و ۶ هزار و ۴۰۴ فرزند محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین هستند که غالبا در رده سنی ۶ تا ۱۸ قرار دارند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: هم اکنون حدود ۹ هزار دانش آموز و دانشجو تحت حمایت کمیته امداد استان هستند که برای این دانش آموزان فعالیت‌های فرهنگی، قرآنی، مشاوره تحصیلی، اردو‌های زیارتی و سیاحتی و کلاس‌های تقویتی شامل دروس سال تحصیلی و کنکوری، مهارت آموزی و آموزش فنی و حرفه‌ای انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • معتادین متجاهر در شیروان جمع‌آوری شدند
  • رتبه نخست قزوین در طرح قرآنی «زندگی با آیه‌ها»
  • ۳۰ خرده فروش مواد مخدر در اصفهان دستگیر شدند
  • ویژگی‌های ژئوپلیتیکی کشورهای شیخ‌نشین؛ از اختلافات پیچیده سرزمینی تا همگرایی در ساختارهای اجتماعی ـ تاریخی
  • جابه‌جایی منطقه حاشیه‌نشین تبریز در اولویت کاری است
  • لزوم ایجاد کمربند سبز در اطراف شهر برای جلوگیری از حاشیه نشینی
  • جمع آوری بیش از ۴۵۰ مورد زوائد بصری در قزوین
  • مشارکت بیش از ۵ هزار معلم قزوینی در طرح اکرام ایتام
  • جمع آوری روغن زیتون از بازار چهارمحال و بختیاری
  • جمع آوری روغن زیتون با نام تجاری «سابرسو»