Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی تماس یکی از شهروندان منطقه شهرک رزمندگان مبنی بر وجود یک واحد آلاینده تولید نهاده‌های دامی در این منطقه و ایجاد مشکلات فراوان زیست‌محیطی برای اهالی، بر آن شدیم تا این موضوع را پیگیری کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازیزدامروز؛ در پی تماس یکی از شهروندان منطقه شهرک رزمندگان مبنی بر وجود یک واحد آلاینده تولید نهاده‌های دامی در این منطقه و ایجاد مشکلات فراوان زیست‌محیطی برای اهالی، بر آن شدیم تا این موضوع را پیگیری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پایش و نظارت محیط‌زیست استان یزد در این خصوص گفت: تاکنون گزارشی در این زمینه به محیط‌زیست ارسال نشده است اما به‌طورکلی این اداره مرجع تشخیص میزان آلایندگی بوده و درصورتی‌که درخواستی مبنی بر رسیدگی به آلایندگی واحدی وجود داشته باشد کارشناسان معتمد آزمایشگاهی این موضوع را بررسی و میزان آلایندگی آن را مشخص می‌کنند.

پیگیری واحدهای آلاینده در محدوده شهر با اجرائیات شهرداری است

محمدرضا کوچک زاده افزود: بر اساس قانون به علت گستردگی وظایف سازمان محیط‌زیست، بررسی و پیگیری واحدهای آلاینده در محدوده شهرها در درجه اول به واحدهای اجرائیات شهرداری‌ها واگذارشده که بر اساس بند 20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها جلوگیری از ایجاد و تأسیس تمامی اماکنی که به نحوی موجب بروز مزاحمت برای ساکنان شهر می‌شوند ازجمله وظایف شهرداری‌هاست.

وی با اشاره به اینکه یکی از اعضای کمیسیون بند 20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها نماینده محیط‌زیست است خاطرنشان کرد:

هرچند ازنظر قانون اجرائیات شهرداری می‌تواند در این زمینه برخورد قهری داشته باشد اما روش مناسب‌تر این است که برای جمع‌آوری این‌گونه واحدها، مسئولان و متولیان صنعت و جهاد کشاورزی که معمولاً مجوز فعالیت این واحدها را صادر می‌کنند از طریق مذاکره و به وجود آوردن شرایط لازم اسباب جابه‌جایی و انتقال این واحدها را به مناطق خارج از شهر یا شهرک‌های صنعتی فراهم آورند.

اقدام شهرداری در صورت وجود شاکی خصوصی

امرالله سیف‌الدینی رئیس اداره اجرائیات شهرداری یزد هم در این خصوص گفت: تا شاکی خصوصی در این زمینه وجود نداشته باشد اجرائیات اقدامی انجام نخواهد داد.

وی اظهار داشت: اگر مردم این منطقه نسبت به فعالیت این واحد اعتراضی دارند باید برای پیگیری این موضوع توسط شهرداری به واحد اجرائیات مراجعه کرده و تشکیل پرونده دهند.

سیف‌الدینی با تأکید براین نکته که شهرداری قدرت برخورد قهری با واحدهای آلاینده را دارد ابراز کرد: درحالی‌که شهرداری می‌تواند خود مستقیماً در این امور ورود کند اما به دلیل اینکه این‌گونه واحدهای تولیدی زمینه اشتغال چندین نفر را فراهم می‌کنند و با توجه به شرایط اقتصادی جامعه عموماً تا زمانی که شاکی خصوصی وجود نداشته باشد اقدامی انجام نمی‌دهد.

واحد مذکور فاقد مجوز معتبر از اداره صنعت،معدن و تجارت است

روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت هم واحد تولیدی مذکور را فاقد هرگونه مجوز معتبر از سوی این اداره دانست و گفت: تمام واحدهایی که از این اداره مجوز فعالیت دریافت می‌کنند قبل از صدور پروانه فعالیت به اداره محیط‌زیست استان معرفی می‌شوند و پس از کسب تائیدیه این اداره مجوز فعالیت دریافت می‌کنند.

سمانه زارع افزود: اگر واحدی از این اداره مجوز فعالیت داشته باشد و بنا بر تشخیص محیط‌زیست آلاینده معرفی شود اقدامات لازم برای ابطال مجوز یا جابه‌جایی آن صورت می‌گیرد.

واحد آلاینده در حال انجام اقدامات لازم برای انتقال است

سجادی پور رئیس اداره کل جهاد کشاورزی استان یزد نیز در این زمینه اذعان داشت: به‌طورکلی اگر مجوز واحدهای آلاینده توسط اداره جهاد کشاورزی صادرشده باشد و محیط‌زیست استان نیز تائیدیه ای مبنی بر آلایندگی این واحدها ارائه دهد قطعاً نسبت به ابطال مجوز یا انتقال آن واحد اقدام خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: به طور کلی واحد فوق در حال انجام اقدامات لازم برای انتقال به شهرستان اشکذر است و آخرین مرتبه مجوز خود را یکساله تمدید کرده است.

انتهای پیام/ح

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۹۴۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال ۱۰۰ واحد ضایعاتی دارای مجوز به شهرک صنعتی خیرآباد

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف یوسفی اظهار کرد: در راستای انتقال واحدهای تولیدی (صنعتی، معدنی، خدماتی) و کارگاه‌های آلاینده به خارج از مناطق مسکونی و محدوده سکونتگاه‌ها، دومین نشست کارگروه تبصره ماده ۱۴ قانون هوای پاک استان مرکزی برگزار شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: با توجه به اینکه یکی از منابع آلایندگی هوای اراک، ذوب ضایعات فلزی در کوره‌های سنتی است که در این راستا مقرر شد برای ۱۰۰ واحد صنفی ذوب ضایعات دارای پروانه در شهرک صنعتی خیرآباد با مساعدت شرکت شهرک‌ها زمین اختصاص یابد همچنین با انجام اقدام مشترک با صنف ضایعات فلزی واحدهای متخلف شناسایی و اقدامات قانونی در این خصوص لحاظ شود.

وی بیان کرد: در این راستا مقرر شد برنامه چهارگانه پالایشگاه نفت شازند به منظور کاهش آلایندگی گرد و غبار و so2 تا پایان سال اجرایی و در خصوص اتصال ایستگاه سنجش آلایندگی پالایشگاه شازند به شبکه پایش آنلاین تسریع شود.

یوسفی افزود: شرکت پتروشیمی شازند نیز در راستای برنامه زمانبندی کاهش آلایندگی ملزم شد برنامه کامل حذف فلزها را تا پایان سال به صورت کامل تکمیل و نسبت به خرید و نصب یک دستگاه سنجش آلودگی هوا با جانمایی محیط زیست در از محل اجرای مسوولیت‌های اجتماعی حداکثر تا ۲ ماه آینده اقدام شود.

کد خبر 6099534

دیگر خبرها

  • خروج شهرک صنعتی آبندانک نوشهر از مجموعه محیط زیست پس از ۳۰ سال
  • شهرک صنعتی آبندانک نوشهر از محدوده محیط زیست خارج شد
  • انتقال ۱۰۰ واحد ضایعاتی دارای مجوز به شهرک صنعتی خیرآباد
  • شناسایی ۱۶۲ کارواش آلاینده در تهران
  • شناسایی ۱۶۲ کارواش آلاینده در پایتخت/ «پساب» مهم‌ترین مشکل زیست‌محیطی کارواش‌ها
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • صدور مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال انتظار
  • دریافت مجوز شهرک صنعتی زرند بعد از ۱۷ سال
  • شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد
  • پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین