Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه اصفهان گفت: تب مدرک گرایی متأسفانه دانشگاه های ما را از درون تهی کرده است و باعث شده برخی دانشجویان ما پس از فارغ التحصیلی حداقل های رشته خود را بلد نباشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصاحب نیوز؛آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار رؤسا و معاونین واحدهای صنعتی جهاد دانشگاهی با اشاره به اقدامات انجام شده در جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: زمان زیادی از وقتی که بیماران ما به دلیل نبود پزشک متخصص و تجهیزات به خارج از کشور می رفتند نگذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه امروز شاهد پیشرفت های پزشکی و علمی کشور هستیم، اظهار کرد: تمام این پیشرفت ها و توفیقات از برکات اقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی باید برای غنای آموزشی دانشگاه ها و رفع نیازهای آموزشی کشور تلاش کند، خاطرنشان کرد: تب مدرک گرایی متأسفانه دانشگاه های ما را از درون تهی کرده است و باعث شده برخی دانشجویان ما پس از فارغ التحصیلی حداقل های رشته خود را بلد نباشند.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه بنا بر فرموده امیرالمومنین(ع) داناترین مردم کسی است که علم دیگران را به علم خود بیفزاید، عنوان کرد: باید این تفکر را در ذهن جوانان و دانشجویانمان نهادینه کنیم که ما می توانیم و باید بهترین تکنولوژی ها را داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان با ابراز نگرانی نسبت به گسترس اهمال کاری در بین برخی از جوانان، گفت: برخی به دنبال این هستند که همه چیز را به صورت آماده دریافت کنند.

وی با بیان این مطلب که قدرت اجتهاد و فکر کردن فراتر از درس خواندن و مدرک گرفتن است، خاطر نشان کرد: ما باید دکتر و مهندسی به جامعه تحویل دهیم که قدرت استنباط و اجتهاد داشته باشد و درس خواندن و مدرک گرفتنِ صرف، بار علمی کشور را افزایش نمی دهد.

آیت الله طباطبایی نژاد، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی باید به دنبال غنای علمی و گسترش روحیه خودباوری و اعتماد به نفس در دانشگاه ها باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۹۵۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد

محمد علی زلفی گل در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: یکی از مشکلات در دانشگاه فنی و حرفه ای این است که این دانشگاه در نهایت در مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجو تربیت می کند و استخدام عضو هیات علمی با مدرک دکتری در این دانشگاه معنا ندارد.

وی ادامه داد: البته اساتیدی را که در این دانشگاه داریم قدردانشان هستیم ولی نباید همان کاری که دانشگاه تهران انجام می دهد را دانشگاه فنی و حرفه ای هم همان را انجام دهد یا کاری که دانشگاه تهران انجام می دهد را دانشگاه های پیام نور و علمی کاربردی هم انجام بدهند.

وزیر علوم افزود: دانشگاه ها هرکدام ماهیت و وظیفه خاص خود را دارند ما نباید همه چی را باهم قاطی کنیم باید به ماهیت هر دانشگاه توجه کنیم برای همین در اولین جلسه هیات امنای دانشگاه فنی و حرفه ای مصوب شد که دانشگاه فنی و حرفه ای از این پس تا سطح فوق لیسانس (مربی) استخدام کند.

وی با اشاره به مصوبه جدید درباره جذب هیات علمی در دانشگاه فنی و حرفه ای تاکید کرد: دیگر قرار نیست عضو هیات علمی با مدرک دکتری در این دانشگاه استخدام شود، چرا؟ چون وقتی عضو هیات علمی با مدرک دکتری استخدام می شود در پی این است که دانشیار و استاد تمام شود و مجبور است در دانشگاه های دیگر وقت بگذارد تا ارتقا پیدا کند.

وی افزود: مربی که در دانشگاه فنی و حرفه ای استخدام می شود باید از مسیر خود ارتقا پیدا کرده و مدارج را طی کند، بنابراین انتظاری که از استاد فنی و حرفه ای داریم مرتبط با حرفه خودش است نه انتظاری که از استاد دانشگاه تهران داریم این ها را باید احصا کرده و به قانون توجه کنیم تا در بحث های دیگر اثر گذار باشیم.

کد خبر 6086721

دیگر خبرها

  • رسانه‌های استان سمنان روحیه بسیجی را در جامعه گسترش دهند
  • کنعانی: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • لزوم همکاری بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های دانشجویی
  • جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد
  • «خاستگاه خود» و «آرمان‌های نظام اسلامی» را نباید فراموش کنیم
  • لزوم توجه ویژه مسوولان مرکزی به خوابگاه دانشجویان متاهل
  • نظام تعلیم و تربیت در کشور نیازمند کیفیت‌بخشی است
  • رتبه پانزدهم علمی جهان نتیجه رشد علمی کشور است
  • جهاد تبیین و امید آفرینی یکی از رسالت های وزارت بهداشت است
  • لزوم تربیت دانش آموز آینده ساز مبتنی بر ساحت‌های سند تحول بنیادین