Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@19:48:15 GMT

اعضای شورا در خدمت مردم باشند

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۹۵۵۶۶

اعضای شورا در خدمت مردم باشند

اهر- معاون فرماندار اهر بابیان اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال ۷۷ و در زمان دولت اصلاحات کلید خورد، گفت: اعضای شورا در خدمت مردم باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، مدد سمندری ظهر چهارشنبه در مراسم آغاز به کار منتخبان شورا و انتخابات هیئت رئیسه پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اهر که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: امام خمینی(ره) در زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکید داشتند که باید تمامی امور به مردم محول شود و در این راستا فرمان تشکیل شورای اسلامی شهر و روستا را صادر کردند و این دستور نیز در قانون اساسی جمهوری اسلامی قید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه عدم اجرای قانون شوراها در زمان بعد از انقلاب اسلامی به دلیل مصادف شدن با دوران دفاع مقدس شده است، افزود: دولت های اوایل انقلاب اسلامی به لحاظ مشکلات زیاد و موانعی که دشمنان ایجاد کرده بودند نتوانستند دستور امام راحل را اجرایی کنند.

معاون فرماندار اهر ادامه داد: بعد از دوران دفاع مقدس و در زمان دولت سازندگی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، مشغول به آبادانی کشور بودند که خرابی های بسیاری از جنگ مانده بود را آباد کنند.

سمندری بابیان اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال ۷۷ و در زمان دولت اصلاحات کلید خورد، گفت: دولت اصلاحات در حالی قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا را اجرایی کرد که دولت های قبل به دلایلی نتوانسته بودند فرمان امام راحل را عملیاتی کنند و خوشبختانه تاکنون چهار دوره شوراها را با موفقیت پشت سر گذاشته ایم.

وی ترکیب دوره پنجم شورای اسلامی شهر اهر را مطلوب ارزیابی کرد و بیان داشت: حضور بانوان در عرصه های تصمیم گیرنده همچون شورای اسلامی شهر مایه مباهات است و انتخاب یک زن در شورای شهر اهر نشان گر نقش و جایگاه زنان در جامعه است.

معاون فرماندار اهر با تاکید بر اینکه امروز شهروندان اهری بیش از پیش نیازمند خدمت گذاری هستند، اظهار کرد: تنها در خواستی که از اعضای شورای اسلامی شهر اهر داریم این است که با وحدت، همدلی، انسجام در خدمت اهری ها باشند.

سمندری در پایان در تلاش های اعضای دوره چهارم شورای اسلامی شهر اهر و شهرداران و سرپرستان شهرداری این دوره از شورا قدردانی کرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۹۵۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار بندرعباس

رئیس شورای شهر بندرعباس از تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار شهر بندرعباس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان،مصیب نظری در مراسم گرامیداشت روز شوراها که با حضور اعضای شورای شهر بندرعباس، اعضای شوراهای ادوار گذشته در سالن جلسات اتاق بازرگانی بندرعباس برگزار شد، با اشاره به تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار شهر بندرعباس اظهار کرد: قرار است، در این نشست‌ها که به شکل فصلی برگزار می شود، برای گرفتن تصمیمات بهتر به موضوعات کلانی که به جامعه مربوط است، بپردازیم.

رئیس شورای شهر بندرعباس افزود: در مرکز پژوهش‌های شورا که در صحن علنی شورای شهر بندرعباس تشکیل می‌شود، تصمیمات نخبه‌گانی با توجه به تجربه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های علمی گرفته می‌شود و این جمع می‌تواند در اقناع عمومی کمک کند.

تجربه اعضای شوراهای ادوار مختلف در کنار هم راهگشای توسعه است

فاطمه جراره نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز در مراسم گرامیداشت روز شوراها با تبریک این روز گفت: تخصص، تجربه و دانش اعضای شوراهای ادوار مختلف در کنار دانش اعضای شورای ششم راهگشای توسعه شهر بندرعباس است.

وی با بیان اینکه سومین سالی است که این مراسم برگزار می شود، افزود: وقتی اعضای شوراهایی که در دوره های مختلف اعتماد مردم را جلب کرده‌اند و برای توسعه شهر به عنوان نمایندگانشان انتخاب شده‌اند، تخصص و تجربه و دانشی که هرکدام از اعضا دارند در کنار هم جمع شود، اتفاق خوبی برای توسعه شهرها و روستاها را رقم می زند.

جراره، با اشاره به اینکه خرسندم که توانسته‌ام در سه دوره رای مردم بندرعباس را داشته باشم، عنوان کرد: به واسطه کار شورایی که در ادوار مختلف انجام داده‌ام یک‌سری نواقص و خلاهای قانونی در قانون شورا وجود دارد و امیدواریم که بتوانیم مواردی که اختیارات و جایگاه واقعی شورا را مشخص کند، لحاظ کنیم و همان‌طور که در قانون اساسی به نقش شوراها اشاره شده است، واقعیت و نقش واقعی شورا مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 749282

دیگر خبرها

  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • اولویت شوراها در شهریار گره‌گشایی مشکلات مردم باشد
  • تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار بندرعباس
  • برگزاری دوره‌های حقوقی و قضایی برای اعضای شورا‌ها در گلستان
  • شورا‌ها نتیجه انقلاب‌اسلامی برای خدمت به مردم هستند
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • لزوم ساماندهی وانت‌های میوه فروشی در سنندج
  • تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • فصل طلایی پاسخگویی و عمل به وعده‌های شهردار به شورا و شورا به مردم رسیده است