Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-04-28@19:06:26 GMT

رفع کمبود مواد معدنی با فلویک اسید و هیومیک اسید

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۴۹۶۵۲۸

رفع کمبود مواد معدنی با فلویک اسید و هیومیک اسید

مواد معدنی یکی از نیازهای بدن انسان برای سوخت و ساز و سلامتی است،این مواد در برخی میوه ها و مواد غذایی وجود دارد که با شناسایی منابع اصلی مواد معدنی باید آن ها را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهیم و از آن ها استفاده نماییم.

بر کسی پوشیده نیست که در دهه‌های اخیر مواد معدنی خاک تحلیل رفته و به همین علت از کیفیت مواد غذایی کاسته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارشات فراوانی دال بر آلودگی‌های ناشی از مواد پلاستیکی، تشعشعات شیمیایی و کیفیت پایین مواد مغذی وجود دارد. یافتن مواد خوراکی خاص به طرز خارق‌العاده‌ایی دشوار است و مشخص نیست که آیا تامین مواد مغذی کافی برای بدن فقط از غذاهایی که می‌خوریم، ممکن است یا خیر.
حلقه‌ی گمشده؟

گرچه سابقا پرهیز از مصرف مواد غذایی فرآوری‌شده و مصنوعی، حاوی رنگ‌های خوراکی نگهدارنده، شکر تصفیه‌شده، هورمون‌های مصنوعی، آفت‌کش‌ها و علف‌کش‌ها برای تامین مواد مغذی بدن کفایت می‌نمود، اما اکنون حتی با پیروی از یک برنامه‌ی غذایی سرشار از محصولات تازه، پروتئین‌های ارگانیک و چربی‌های با کیفیت نیز امکان تامین مواد معدنی کلیدی بدن وجود ندارد، این امر از عدم کیفیت خاک ناشی می‌شود. غذاهای ما اغلب آنچه باید باشند، نیستند.

چرا مواد خوراکی تهی از مواد معدنی هستند؟

در طی ۱۰۰ سال اخیر، به دلیل زراعت بیش ازحد، زراعت تک محصولی‌ و استفاده از آفت‌کش‌ها و کود‌های مصنوعی و کشاورزی در مقیاس‌های وسیع موجب شده تا مواد معدنی خاک تا حد وحشتناکی تحلیل رود. انسان دیگر شکار نمی‌کنند و غذاهای خود را از محیط‌های کاملا طبیعی که خاک سالم دارند، به دست نمی‌آورند، کشاورزان زمین‌های خود را با کود آلی(ترکیبی از کود حیوانی و خاک) و سالم تقویت نمی‌کنند تا مواد معدنی آن به زمین باز گردد.

در زمان‌های گذشته، کشاورزان سطح مواد مغذی خاک را به دقت تنطیم می‌نمودند و زمین را مملو از کود آلی می‌نمودند، در فواصل متناوب به کشت و زرع می‌پرداختند و خاک در این فواصل حاصلخیزی خود را باز می‌یافت.

امروزه، فرایند پربارنمودن محصول از مسیر کودهای مصنوعی می‌گذرد، اما این فرایند مواد معدنی خاک را از بین برده و توازن میکروارگانیزم‌های خاک را بر هم می‌زند.

وضعیت فرسایش مواد معدنی خاک هر ساله وخیم‌تر می‌شود.

فرسایش مواد معدنی خاک در چند دهه‌‌ی اخیر بیش از حد افزایش یافته است:

نگرانی‌های عمیقی درباره‌ی تحلیل مواد معدنی ارزشمند خاک مزارع و دامنه‌ی خاک سرتاسر جهان وجود دارد.
نتایج رسمی اجلاس زمین در ریو در سال ۱۹۹۲

نتایج از اطلاعات طی ۱۰۰ ساله گذشته جمع‌آوری شده بود و حاکی از آن بود که سطح مواد معدنی خاک‌های کشاورزی شدیدا کاهش یافته، این رقم به طور میانگین در اروپا تا ۷۲٪، در آسیا ۷۶٪ و در شمال امریکا ۸۵٪ است.
چشم‌انداز‌های غم‌انگیز:

تحلیل مواد معدنی خاک در امریکا آنقدر وحشتناک است که در سال ۱۹۹۷، باید ۲۶ سیب خورده می‌شد تا همان میزان آهن که ۱ سیب در سال ۱۹۵۰ آهن داشت را جذب می‌نمود.

امروزه حتی به دلیل دستکاری ژن‌های دانه‌ها و استفاده‌ی بیش از حد از آفت‌کش‌های شیمیایی که خاک را بیش از پیش تحلیل می‌برد، باید سیب‌های بیشتری خورده شود.

این یک پدیده‌‌ی جهانی است و اوضاع در اروپا چندان بهتر نیست:

محققان در بریتانیا در دانشگاه پادشاه لندن، تحقیقاتی را در راستای بررسی محتوای مواد مغذیِ خوراکی‌ها آغاز نموده‌اند. آنها دریافتند که بین سال‌های ۱۹۴۰ تا ۱۹۹۱ سبزیجات و میوه‌جات به طور متوسط ۲۰ تا ۶۰٪ از محتویات معدنی خود را از دست داده‌اند.

تاثیر مواد معدنی بر سلامت چیست؟

پاسخی کوتاه؟ همه‌ چیز

عملکرد مطلوب تمام موجودات زنده از جمله باکتری‌ها، گیاهان، حیوانات و انسان‌ها منوط به مواد معدنی است. انسان به طیف گسترده‌ایی از مواد معدنی و به میزان خاصی از آن نیاز دارد. مشکل پیش روی این نیست که مواد معدنی خاک تحلیل رفته‌اند، مشکل اینجاست که این میزان مواد معدنی موجود در خوراکی‌ها بسیار کمتر از نیاز ما برای حفظ سلامت است.
عناصر کمیاب

مواد معدنی کمیاب، عناصر کمیاب یا عناصر ضروری نیز خوانده می‌شوند و به آن دسته از مواد معدنی اطلاق می‌شود که کمبود آنها موجب آسیب‌ به سلامت می‌شود. مواد معدنی کمیاب با مواد معدنی دیگر مانند ویتامین‌ها، آنزیم‌ها و اسیدهای آمینه در طیف گسترده‌ایی از واکنش‌های بیوشیمیایی شرکت و همکاری می‌کنند.

مادامی که مواد معدنی خاک کاهش یابد، بیماری‌ها افزایش می‌یابد.

از آنجایی که در قرن اخیر خاک به شدت تحلیل رفته و این فرایند در ۳۰ سال اخیر حتی شدیدتر نیز شده، پس جای تعجبی ندارد که بیماری‌ها نیز در همین بازه‌ی زمانی ذکر شده بیشتر از پیش شده است.

عوارض کمبود مواد معدنی چیست؟

چنانچه بدن دچار کمبود یک یا چند مورد از مواد معدنی شود، علائم بیماری‌ها آغاز می‌شود.

به عنوان نمونه، کمبود منیزیم موجب یبوست، اضطراب، افسردگی و مشکلات خواب می‌شود. روی نیز برای عملکرد مطلوب سیستم ایمنی حیاتیست، بنابراین کمبود روی احتمال بیماری‌ها و مشکلات پوستی‌ را افزایش می‌دهد. سلنیوم نیز در عملکرد طبیعی قلب باروری، به ویژه در مردان، نقش مهمی را ایفا می‌کند. در واقع، تحقیقات حاکی از آن است که بین کمبود شدید سلنیوم و سندرم مرگ ناگهانی( مرگ‌های مرتبط با حملات قلبی که غیر قابل توجیح‌اند و در افراد زیر ۳۵ سال که هیچ‌گونه سابقه‌ی بیماری قلبی ندارند، اتقاق می‌افتد) ارتباط مستقیمی وجود دارد.

حتی آن دسته از مواد معدنی که بدن فقط به مقدار ناچیزی از آن نیاز دارد، از قبیل مس، نیز بسیار حیاتی هستند، از این روی کمبود مس منجر به ضربان قلب نامرتب یا مشکلات قلبی حاد می‌شود.

ضرورتا بدن پس از مواجهه با کمبود مواد معدنی تحلیل می‌رود، صرفا به این دلیل که عناصر ضروری برای عملکرد مطلوب را در اختیار ندارد.

دکتر لینوس پائولینگ پس از سالها تحقیق به این نتیجه رسید که:

رد پای همه‌ی بیماری‌ها و امراض و دردها به کمبود مواد معدنی ختم می‌شود.

چگونه از برنامه‌ی غذایی خود مواد معدنی کافی جذب نمائیم؟

در چند ماه اخیر، تحقیقات خود را به تاثیرات مخرب کمبود مواد معدنی بر سلامت معطوف نموده‌ام تا از خانواده‌ام محافظت نمایم. با توجه به اینکه کمبود مواد معدنی اغلب بسیار شایع است و در عین حال تاثیرات مخربی بر سلامت دارد، پس مشکلی جدی پیش روی ماست.

ما مواد پروتئینی مغذی زیادی مصرف می‌کنیم وغذاهای خود را از مواد تازه، محلی تهیه می‌کنیم یا در صورت امکان خودمان آنها را پرورش می‌دهیم.

در دنیای ایده‌آل، ما می‌توانیم تمام مواد معدنی مورد نیاز خود را از مواد غذایی جذب نمائیم. اما از آنجایی که تحقق این امر دیگر امکان‌پذیر نیست، مکملها یاری‌رسان می‌شوند.

مکمل‌های مواد معدنی امری جدید نیست، مدت‌هاست که در پیرامون ما هستند. با این وجود، تمام مکمل‌ها مشابه نیستند. شاید تصور کنید که مصرف مکمل‌های مواد معدنی یا مولتی‌ویتامین‌ها که می‌توان بدون نسخه دریافت نمود، مواد معدنی مورد نیاز بدن شما را تامین و ذخایر بدن را تکمیل می‌نماید، حال آنکه حتی بهترین مکمل‌ نیز حاوی کمتر از ۴۰٪ مواد معدنی و مقدار بسیار ناچیزی از عناصر کمیاب مورد نیاز بدن است.

نتایج تحقیقات من حاکی از آن است که تفاوت بسیاری بین مواد معدنی آلیِ و مواد معدنی غیر آلی(کانی) وجود دارد.

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۴۹۶۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخراج سالیانه ۳۰ هزار تن ماده معدنی منیزیت در شهرستان سربیشه

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، منیزیت در تولید لاستیک مصنوعی، کفپوش‌ها و جواهرسازی استفاده می‌شود

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • این سبزی ضد سرطانی متخصص تسکین عفونت های تنفسی
  • داروهای سوزش معده خطر میگرن را افزایش می دهند
  • استخراج سالیانه ۳۰ هزار تن ماده معدنی منیزیت در شهرستان سربیشه
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟